کد خبر 282065
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد که اشاره «جان کری» به واژه تحریم اسرائیل به مفهوم اقداماتی بوده است که کشورهای دیگر علیه اسرائیل اتخاذ می‌کنند و آمریکا همیشه با آن مخالف است.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه 10 اسرائیل در یک پیام توییتری اعلام کرد که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم اسرائیل در صورت شکست مذاکرات سازش اسرائیل و فلسطین گفت: تنها اشاره کری به «تحریم»، توصیف اقداماتی بود که دیگران (علیه اسرائیل) اتخاذ می‌کنند و خود کری همیشه مخالف آن است.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که کری در کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی در صورت شکست مذاکرات سازش میان اسرائیل و فلسطین گفت که شکست مذاکرات سازش تحریم جهانی علیه اسرائیل را به همراه دارد و موجب می‌شود تا این رژیم مشروعیت خود را از دست بدهد.

این اظهارات کری با واکنش‌های تند مقامات اسرائیلی روبرو شده که می‌گویند وزیر خارجه آمریکا تلویحا اسرائیل را به تحریم در صورت شکست مذاکرات تهدید کرده است.

در هفته‌های اخیر چندین شرکت و بانک بزرگ اروپایی از جمله از کشورهای هلند، دانمارک و سوئد همکاری با بانک‌های اسرائیلی را به دلیل فعالیت این بانک‌ها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اراضی اشغالی کرانه باختری، به حالت تعلیق درآورده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس