کد خبر 281976
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

برف بارید. تهران قفل شد. خیابان‌ها مسدود شد و باز هم شهروندان ساعت‌ها در ترافیک گرفتار شدند.

به گزارش مشرق، بارش برف از روز گذشته اوضاع شهر را نابسامان کرده است. کلان شهر تهران با بارش کوچکترین برف و بارانی قفل می‌شود و تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

شب گذشته بسیاری از بزرگراه های و معابر شهر بسته شده بود و مردم ساعت ها در ترافیک گرفتار شدند به گونه ای که عده ای از آنها از خودروها پیاده شده و با پای پیاده به سمت مقصد خود حرکت کردند.

در بسیاری از مناطق شهر تهران که بارش برف و باران بسیار زیاد بوده خیابان ها پاکسازی نشده و همین امر باعث لیز خوردن خودروها و بروز تصادف می شود.

همایون فتاحی مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت که امروز به دلیل بارش برف کندی حرکت خودروها را داشتیم.

وی ادامه داد: یخ زدگی باعث شده بوده خودروها آرام‌تر حرکت کنند و مناطق 21 و 22 بیشتر درگیر مشکلات بودند.

هر ساله با شروع فصل سرما به منظور رفع مشکلات شهری و تسریع در عبور و مرور خودروها به هنگام بارش برف و باران، طرح جهادی در تمامی مناطق تهران انجام می شود تا در این ایام شهروندان کمترین مشکل را داشته باشند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مورد آمادگی شهرداری تهران برای فصل سرما به تهیه وسایل و ماشین آلات جدید برای نمک‌پاشی اتوبان‌ها و بزرگراه‌های شهر اشاره کرد.

شهردار تهران گفت: تمام این اقدامات درصورتی‌که شهروندان تهرانی از زنجیر‌چرخ و یخ شکن در هنگام رانندگی استفاده نکنند بی‌نتیجه خواهد بود.

وی درتوضیح این مطلب گفت: اگر تنها یک خودرو بدون استفاده از یخ شکن در یکی از رمپ و لوپ‌ها متوقف شود قطعا به‌دنبال آن ترافیک سنگینی ایجاد خواهد شد.

شهردار تهران خواستار تعامل و هماهنگی خوب مردم، شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی به ویژه درهنگام بارش برف و یخبندان شد.

از روز گذشته که بارش برف در تهران آغاز شده است در برخی از نقاط شمالی و غربی تهران شهروندان دچار مشکل شده اند.

محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران در این باره گفت: شهرداری تهران هر ساله از ابتدای برودت هوا با تعدادی از پیمانکاران قرارداد بسته تا در تمامی مسیرهای بزرگراهی ماسه پاشی کنند.

وی ادامه داد: تاکنون به خوبی این امر انجام شده و مشکلی پیش نیامده است. اما از دیشب برودت هوا شدید شده و در برخی از نقاط شاهد یخ زدگی هستیم ولی همچنان نیروهای شهرداری تهران در حال شن پاشی هستند.

وی با اشاره به ترافیک سنگین معابر در این ایام گفت: در روزهای بارندگی مردم بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده می کنند و همین امر باعث بروز ترافیک شدید در تهران می شود و همیشه در فصل بارندگی این مشکلات وجود دارد.

محسن پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: استفاده از شن و نمک در مواقع بارش برف منجر به آلودگی زیست محیطی می‌شود و باید راه‌های دیگری را استفاده کرد.

پیرهادی در ادامه در خصوص اقدامات شهرداری تهران و به خصوص معاونت شهری در زمان بارش برف و باران در شهر تهران اظهار داشت: در این بخش باید مدیریت شود ضمن اینکه سایر دستگاه‌ها نیز از جمله پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر شاهد اقدامات خوبی از سوی پلیس راهور و شهرداری تهران در زمان بارش برف و باران هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک این تعامل افزایش یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده از نمک و شن در زمان بارش برف و باران منجر به آلودگی زیست محیطی می‌شود، اعضای شورای شهر مخالف استفاده شن و ماسه در زمان بارش باران و برف هستند.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم شهرداری تهران در زمان بارش برف و باران با استفاده از تمامی امکانات شرایط را فراهم آورد تا شهروندان مشکلی را برای تردد در شهر نداشته باشند.

هر ساله با بارش برف و باران تهران قفل می شود و شهروندان در تردد دچار مشکلات فراوانی می شوند. اتوبوس و تاکسی در این روز کیمیا می شود و بسیاری از تاکسی ها نیز ترجیح می دهند در این روز به صورت دربستی فعالیت کنند و همین امر باعث بروز مشکل می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس