کد خبر 281664
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم ادعا کرد رئیس‌جمهور هیچ پایگاه اجتماعی ندارد و آرای او متعلق به هاشمی و خاتمی است.

هشدار یک تندرو سیاسی به رئیس جمهور و لغزخوانی برای وی!
به گزارش مشرق، احمد پورنجاتی با بیان اینکه در انتخابات اخیر «نوعی سازمان سیاسی موسمی محاسبه‌گرانه برای حمایت از روحانی شکل گرفت»، در فیس‌بوک ادعا کرد: درست است که روحانی با تابلوی اعتدال و نوعی دولت فراجناحی به میدان رقابت‌ها آمد اما بی‌هیچ تردیدی او به عنوان شخص خودش از هیچ پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی اختصاصی برخوردار نبود.

وی همچنین افزوده است: گرانیگاه اصلی پایگاه اجتماعی حسن روحانی را دو جریان اصلاح‌طلبان وفادار به خاتمی و عمل‌گرایان وفادار به هاشمی فراهم کردند.

به نوشته کیهان، پورنجاتی همچنین با سرزنش روحانی به خاطر عدم تمکین کامل به مطالبات افراطیون به طعنه و تحقیر می‌نویسد: آیا نوزاد دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، صرفا در حد یک زهدان اجاره‌ای، خود را وام‌دار آن گرانیگاه و پایگاه اجتماعی و بدنه سیاسی پیش گفته می‌داند و بس؟!

لاف‌گزاف پورنجاتی و طیفی از افراطیون مشابه در حالی است که طبق نظرسنجی‌های اصلاح‌طلبان در آخرین روزها، حداکثر ۷ درصدآرا عمومی متعلق به این جریان و به همین دلیل هم، مشارکتی‌ها و اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف را وادار به کناره‌گیری توأم با دلخوری از انتخابات کردند.

اظهارات رندانه و از موضع بالای پورنجاتی در حالی است که وی ۱۹ اسفند سال گذشته و در حالی که ۴ ماه تا انتخابات باقی مانده بود، اعترافات جالبی را مطرح کرد. او در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای بهار و به عنوان مشاور خاتمی گفته بود: اصلاح‌طلبان باید با انتخابات سال ۹۲ مانند بچه‌ای که از سر سفره قهر کرده برخورد کنند؛ یعنی بگویند ما که غذا نمی‌خوریم اما این سهمی که برای ما نگه داشته‌اید هم کم است»!

پورنجاتی با بیان اینکه ما باید اولین کاری که بکنیم وزن و واقعیت خودمان را درست تشخیص دهیم، تاکید می‌کند: افرادی در جبهه اصلاحات هستند که احساس می‌کنند اگر الان یک سوت بزنند تمام جامعه ایران از سروکول اصلاح‌طلبان بالا می‌رود و توهم خود بزرگ‌بینی دارند. به همین دلیل به آقای خاتمی می‌گویند دیگر اتفاق سال ۸۸ تکرار نمی‌شود. یک عده هم از آن طرف افتاده‌اند و به طور کلی معتقدند هیچ‌ کنشی امکان‌پذیر نیست... جامعه الان با اصلاح‌طلبی هم‌آغوش نیست.

مشاور کم‌حافظه در آن مصاحبه همچنین تصریح کرده بود: «خاتمی نامزد نمی‌شود و نمی‌خواهد مُهر عدم صلاحیت بگیرد. حالا فرض کنید آقای خاتمی تأیید شد و ۱۰-۱۲ میلیون رأی برای آقای خاتمی اعلام و در نهایت یک نفر دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری معرفی شد آن وقت لابد ما اصلاح‌طلبان باید کماکان بزنیم بر سر خودمان و بگوییم آرای ما را دزدیدند و جا به جا کردند و شعار بدهیم رأی ما را پس بده. اصلاح‌طلبان از اول انقلاب آماده‌ خوری و دوپینگ کرده‌اند و باید برای یک بار هم که شده دستگاه گوارش را شست‌وشوی کامل بدهند و آماده‌خوری سیاسی از سرشان بیفتد».
اما برخلاف فراز اخیر اظهارات پورنجاتی، اصلاح‌طلبان با مجبور کردن عارف به انصراف و ادعای حمایت از روحانی نشان دادند همچنان دستگاه گوارششان میل به آماده‌خوری - مفت‌خوری - دارد و بدتر اینکه هم‌اکنون به جای بدهکاری، طلبکار آقای روحانی هم شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    پایگاه اجتماعی که نمیگیم خیلی قویه ولی جوک امروزمون این باشه : آرای متعلق به هاشمی و خاتمی !
  • سجاد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    خوب راست میگه اگه اصلاح طلب ها نبودن که الان روحانی رئیس جمهور نبود
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    خاتمی؟! هاشمی؟! بچه ها بخندییییییین.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    به نظرم درست گفته.فیلم انتخاباتی روحانی هنوز یادمه
  • SMAH1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    رای روحانی مربوط به اصلاح طلب ها،طرفداران هاشمی و برخی اصولگرایان ... بود! در واقع مجموع این سه قشر روحانی را رئیس جمهور کرد! حالا هر کدام می توانند ادعا کنند که اگر نبودند،روحانی رئیس جمهور نبود! آن چیزی که مهم است،نسبت رای این اقشار در انتخاب روحانی موثر است. در مورد نسب اثر رای اصلاح طلب ها،همین بس که تنها کاندیدای اطلاح طلب،کنار رفت (چون مطمئن بود که رای نمی آورد!)
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    جناب سجاد اگه اصلاح طلبای 7 درصدی رای داشتند ، عارف 7 درصدی رو کنار نمی زدن !
  • روح اله ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    رای جناب روحانی فقط بخاطر عملکرد ضعیف و بداخلاقی های دولت قبل بود
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    بله که درسته! دوستان ما در شهر یزد می گفتند که روز انتخابات وقتی خبرش منتشر شد که آقای خاتمی رای دادند مردم برای رای دادن هجوم بردند. آمار شهر یزد رو هم ببینید دیگه نزدک به 80 درصد به آقای روحانی رای دادند. پیرزن 60 70 ساله ی یزدی می گفت به اونی که پشتش خاتمی رای می دم چون ارزونی می یاره!! این 57 با 58 در صدی آقای رئیس 50 درصدش مال اون یکی آقایونه!
  • محی الدین ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    دراین شکی نیست که رئیس جمهور پایگاه اجتماعی ندارند یا به عبارتی دیگر آقایان هاشمی و خاتمی و خود ایشان با توجه به مناظره ها باعث ایجاد یک پایگاه اجتماعی شکنند شدند اما امروز بعد از گذشت چند ماه از دولت ایشان (حتی پس از چند روز از انتخاب شدن ایشان ) رفته و رفته پایگاه 50 درصدی اجتماعی خود را از دست داده و امروز فکر نمی کنم با اقدامات انجام شده چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی ایشان دارای پایگاه اجتماعی بیش از 10 الی 15 درصد بالای 16 سال داشته باشند خیلی ساده است می توانیم یک نظر سنجی برگذار کنیم و پایگاه ایشان را طبق نظر سنجی اعلام کنیم فکر می کنیم اگر با احمدی نژاد مقایسه کنیم بازهم نظر سنجی پایگاه اجتماعی احمدی نژاد را بیشتر نشان دهد.
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    حالا کی گفته نو اشرافیان سازندگی و اصلاحاتی ها فتنه گر پایگاه مردمی دارند. اگه داشتن که کاندیدای خودشون رای می آورد.
  • علیرضا ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    0 0
    آره راست گفته دیگه ارزونی میاره!!!!!!!! اونم سبد سبد،آزادی میاره!!!!!!!!!،دشمن رو میاره، دستمال رو میاره مخصوصا دستمال یزدی(رونق صنعت گفتما)!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس