کد خبر 281282
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۰

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: پس از توافقات ژنو خرید قطعات هواپیما آزاد شد اما هنوز در زمینه خرید هواپیما محدودیت داریم.

به گزارش مشرق، حمید غوابش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر محدودیت‌های خرید هواپیما کنار گذاشته شود نیازمند ایرلاین‌هایی هستیم که منابع مالی لازم را برای خریداری هواپیماهای جدید داشته باشند؛ بنابراین ایجاد تسهیلات مالی لازم برای ایرلاین‌ها امری ضروری است که در این زمینه مساعدت دولت نیاز است.

مکاتبات ایرلاین‌ها برای خرید بی‌واسطه قطعات هواپیما

وی با بیان اینکه به دلایل شرایط تحریم، قطعات هواپیما با واسطه‌ وارد کشور می‌شد، گفت: در هر حوزه‌ای که دلالان وارد شوند طبیعی است که با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد اما ورود مستقیم هر کالا باعث مناسب شدن قیمت آن کالا برای مصرف کننده می‌شود که واردات مستقیم قطعات هواپیما از این قائده مستثنی نیست.

غوابش با بیان اینکه با آغاز موارد توافق شده در ژنو مکاتباتی با شرکت‌های هواپیمایی فعال در این زمینه انجام شده است، افزود: هر شرکت هواپیمایی متناسب با ناوگانی که دارد با شرکت‌های هواپیمایی که وظایف تعمیر و نگهداری آن‌ها را دارند مکاتباتی انجام داده یا در حال انجام دارد و در این زمینه نیازهای خود را اعلام می‌کند.

ضرورت امن نگه داشتن محیط کسب و کار برای ایرلاین‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه در کوتاه مدت باید سعی کنیم از فرصتی که ایجاد شده حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم، تاکید کرد: باید محیط کسب و کار ایرلاین‌ها را امن نگه داریم و هزینه‌هایی که این محیط به آن‌ها تحمیل می‌کند مثل هزینه سوخت و خدمات ناوبری و مواردی از این قبیل را از بی‌ثباتی خارج کنیم تا ایرلاین‌ها بتوانند در محیط ثابت فعالیت کنند و برنامه‌ریزی بلندمدتی برای خود داشته باشند.

وی تاکید کرد: در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها نیز یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد صنعت حمل و نقل هوایی است.

رسیدگی به ترخیص قطعات هواپیما از گمرک کشور

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه قطعا کاهش تحریم و محدودیت‌ها به توسعه صنعت حمل‌ و نقل هوایی کمک خواهد کرد، گفت: از دولت تقاضا داریم تسهیلاتی برای ترخیص قطعات از گمرک کشور ایجاد کند تا به موقع به ایرلاین‌ها برسد چراکه با این کار هواپیماهای زمین‌گیر مجددا وارد خط پروازی خواهند شد.

غوابش تصریح کرد: قطعا تسهیلات تعمیر و نگهداری و واردات قطعات هواپیما به ایران به موضوع افزایش سطح ایمنی پروازها کمک فراوانی می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس