کد خبر 281237
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاداب سازی مدارس یک بحث جدی است، خطاب به مسسولان سازمان نوسازی گفت: تلاش کنید دانش آموز که داخل مدرسه می شود احساس شادابی و جذابیت کند .

به گزارش مشرق، علی اصغر فانی در نشستی با مدیران و کارشناسان سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت: در سال‌های اخیر کار خوبی که در نوسازی انجام شده، ابتکار شناسایی و ایجاد منابع جدید در بودجه می باشد که جای تقدیر ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها مدارس بزرگ و شاداب ساخته می شوند، یادآور شد: در ژاپن منازل کوچک و مدارس بزرگ ساخته می شود و وقتی والدین قصد تنبیه دانش آموز را داشته باشند، می گویند فردا نمی گذاریم به مدرسه بروید .

فانی در خصوص ایمنی مدارس نیز اظهار کرد: براساس گزارش هایی که داشتیم، فضاهای آموزشی جدید در زلزله ها آسیبی ندیده اند و این خیلی خوب است .

وی درباره حادثه شین آباد گفت: ایمن سازی مدارس بسیار جدی است، بحث گرمایش و اتفاقات بدی که افتاده، جامعه را نسبت به آن حساس کرده است .

بخشی از اعتبارات به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به بازدیدی که از یک مدرسه در پاریس داشته که قدمت آن 400 سال بوده و هنوز پابرجا بود، تاکید کرد : بحث تعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی است از همین الان باید بخشی از اعتبارات به آن اختصاص پیدا کند و برای این بحث باید سرفصلی از اعتبارات نوسازی یا آموزش و پرورش به آن اختصاص یابد.

وی افزود: می شود از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری کمک گرفت و هر چند تعمیر و نگهداری هزینه ای دارد ولی به صرفه تراست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رابطه نوسازی وآموزش وپرورش افزود: باید بر مدارسی که خیرین می سازند حتما سازمان نوسازی نظارت کند تا مقاوم سازی رعایت شده باشد .

به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام توسط خیرین گفت: این حرکت به نفع آموزش و پرورش و خیرین می باشد.

وی متناسب سازی شرایط ساختمانی با شرایط زیستی منطقه را کاملا منطقی دانست و گفت: باید به دستاوردها و تجارب مردم در طول تاریخ در ساخت و سازها هم توجه کرد و از جمع بندی آن با روش های علمی، شاهد احداث مدارس بهتر باشیم .

فانی با تاکید به ایجاد واحد تحقیق و توسعه درسازمان نوسازی گفت: باید به سمتی برویم که ساخت مدارس به نحوی باشد که اگر زمانی احتیاج به آن مدرسه نبود امکان استفاده و جابجایی از اکثر مواد و مصالح در جایی دیگر باشد .

اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تکلیف، است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: " معظم له اولین چیزی که به بنده فرمودند: تاکید بر اجرای جدی سند بود" و اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، تکلیفی است که ما موظف به اجرای آن هستیم .

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس