کد خبر 280439
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹

پایگاه اینترنتی آی24نیوز نوشت رایانه های وزارت دفاع اسرائیل هک شده است و به گفته یکی از مسئولان، این حمله شباهت بسیاری به حمله سایبری قبلی که از غزه بر ضد اسرائیل صورت گرفته بود، دارد.

به گزارش مشرق ، یک شرکت اسرائیلی امنیت سایبری روز یکشنبه اعلام کرد، هکرها به کمک فایل پیوستی آلوده به بدافزاری که شبیه سندی ارسال شده از سوی شاباک، آژانس امنیتی اسرائیل بوده است به سیستم رایانه ای وزارت دفاع اسرائیل نفوذ کرده اند.

آویو راف، مدیر فناوری شرکت سکولرت اعلام کرد که هکرها به طور موقت کنترل پانزده رایانه را در اختیار گرفتند که یکی از آنها متعلق به اداره امور مدنی اسرائیل است که بر فلسطینیان نظارت می کند.

راف اعلام کرده است با استناد به شباهتی که با حمله مشابهی بر ضد اسرائیل در بیش از یک سال پیش از سروری واقع در نوار غزه وجود دارد، فلسطینیان مسئول این حمله سایبری هستند. او گفت اگر چه حمله قبلی از سروری در آمریکا صورت گرفته بود اما کارشناسان متوجه شباهت رمزگذاری این دو حمله به یکدیگر شده اند.

مقامات اسرائیلی از اظهار نظر درباره اظهارات آویو راف خودداری کرده اند. طرف فلسطینی هم هیچ واکنش فوری از خود نشان نداده است.

سکورلت مشخص نکرده است هکرها پس از آلوده کردن رایانه ها چه کار کرده اند. همه می دانیم که حداقل یک رایانه از اداره امور مدنی در کنترل مهاجمان قرار داشت اما نمی دانیم که آن ها چه کارهایی انجام داده اند.

اداره امور مدنی واحدی از وزارت دفاع اسرائیل است که بر عبور و مرور کالاها بین اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی نظارت می کند. این اداره همچنین مجوزهای ورود فلسطینیان شاغل در اسرائیل را صادر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
    0 0
    کارمابوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس