فرماندهی سایبری پنتاگون در طراحی ویروس استاکس‌نت برای حمله به سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران، نقش داشته است. فرماندهی سایبری پنتاگون، زیر نظر واحدی فعالیت می‌کند که وظیفه محافظت از زرداخانه هسته‌ای آمریکا را نیز بر عهده دارد و این حقیقت، اهمیت این واحد را نشان می‌دهد.

گروه جنگ نرم مشرق- به گزارش واشنگتن پست، مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته گذشته لایحه افزایش 1/1 تریلیون دلاری بودجه دولت را به تصویب رساند. بر مبنای این لایحه، با استفاده از منابع حاصل از کسر شدن اعتبارات بخش بیمه بازنشستگان و فقرا، اعتبارات برخی دستگاه‌ها و بخش‌های دولت آمریکا که طی چند سال گذشته به علت کسری بودجه شدید، کاهش ‌یافته بود، با افزایش مواجه شد. یکی از این بخش‌ها که بودجه آن افزایش یافته، بخش نظامی سایبری است.

آمریکا بودجه فرماندهی سایبری را افزایش داداین گزارش آورده است: به عنوان مثال، «فرماندهی سایبری» Cyber Command که یکی از مراکز اصلی فعالیت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در عرصه سایبر بوده و در سال 2010 تاسیس شده، با افزایش بودجه روبرو شده است. فرماندهی سایبری پنتاگون در طراحی ویروس استاکس‌نت برای حمله اینترنتی به سانتریفیوژهای هسته‌ای ایران، نقش داشته است. فرماندهی سایبری پنتاگون، زیر نظر واحدی فعالیت می‌کند که وظیفه محافظت از زرداخانه هسته‌ای آمریکا را نیز بر عهده دارد و این حقیقت، اهمیت این واحد را نشان می‌دهد.

گزارش واشنگتن پست در ادامه می‌افزاید: طی چند سال اخیر، فرماندهی سایبری پنتاگون بیش از چهارهزار نفر جدید استخدام کرده است. این کارکنان جدید، سبب افزایش هزینه‌های واحد نیروی سایبری شده‌اند به طوری که بودجه این سازمان در سال 2014 نسبت به سال قبل، دو برابر افزایش یافته است.

این گزارش ادامه می‌دهد: البته بودجه این سازمان هیچ‌گاه به طور علنی و رسمی اعلام نمی‌شد،‌ ولی در بودجه امسال دولت آمریکا رقم اعتبار این سازمان برای اولین بار اعلام شد که 447 میلیون دلار است. این در حالی است که سخنگوی این سازمان، بودجه آن در سال گذشته را 212 میلیون دلار اعلام کرده است.

بودجه نیروهای سایبری آمریکا افزایش یافت// درحال ویرایش

 بودجه واحد نیروی سایبری پنتاگون از سال 2010 تا 2014، 4 برابر شده است

بودجه این سازمان نوپا طی عمر چهارساله آن، 4 برابر شده است که با توجه به کسری بودجه شدید دولت آمریکا در این مدت که به کاهش شدید اعتبارات حمایتی از اقشار نیازمند منجر شد، جالب توجه است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید امین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    0 0
    در عوض ما در بودجه ی امسال بودجه ی سپاه، بسیج وصدا وسیما را کاهش می دهیم!!!!
  • میترا1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    0 0
    مشرق جون ! اون کلیده توی اون ارم چیه ؟؟؟!!!
  • محمد ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    0 0
    ما نه ... دولت تدبیر و امید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس