کد خبر 279096
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸

دبیر سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر گفت: ریاست محترم جمهوری در اختتامیه تئاتر فجر حضور ندارد و قرار است علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی مرادخانی، معاون هنری وزیر در اختتامیه حضور پیدا کنند.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از تسنیم، جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای اولین‌بار و به احتمال زیاد تنها در دوره‌ سی‌ویکم خود میزبان شخص اول دولت‌ها بوده است. البته حضور محمود احمدی‌نژاد در اختتامیه دوره گذشته تئاتر فجر هم تنها به اهدای نشان درجه‌ یک هنری به هنرمندان و جایزه بخش بین‌الملل خلاصه شد و البته «چشم» گفتن او به داوود رشیدی جهت افزایش بودجه تئاتر هم در رسانه ها پیچید. اما پاسخ مثبت او دردی از مشکلات تئاتر تا کنون دوا نکرده است و به فاصله دو ماه بعد بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 92 نزدیک به 50 درصد کاهش پیدا کرد.  
 
اکنون که 10 روز به اختتامیه تئاتر فجر مانده است، شایعاتی مبنی بر حضور حسن روحانی در اختتامیه دوره سی‌ودوم این جشنواره مطرح شده است که قادر آشنا، دبیر این دوره جشنواره  در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم گفت: ریاست محترم جمهوری در اختتامیه تئاتر فجر حضور ندارد و قرار است علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علی مرادخانی، معاون هنری وزیر در اختتامیه حضور پیدا کنند.
 
آشنا تصریح کرد: اختتامیه جشنواره 12 بهمن ماه ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود و در این مراسم از انوشیروان ارجمند، فردوس کاویانی، نصرت الله مسعودی و ناهید مسلمی، هنرمندان پیشکسوت تئاتر کشور تجلیل می‌شود.
 
هر چند که اهالی هنر و فعالان عرصه هنرهای نمایشی حرف‌های زیادی برای گفتن با رئیس‌جمهور دارند اما شاید علت این عدم حضور احتمالی همین دیدار چند هفته پیش روحانی با هنرمندان باشد. در میان سخنان آقای روحانی برای اهالی سینما، موسیقی و بخشی دیگر از عرصه‌های هنری، وعده‌هایی وجود داشت اما تاکنون سخن برجسته‌ای در ذهن اهالی تئاتر و پیگیری مشکلات آنان نمایان نشده است.

جز همان وعده کلی رئیس‌جمهور در خصوص بازگشایی خانه‌های هنرمندان و چند سخن که از نظر برخی هنرمندان درون‌مایه‌های سیاسی‌اش پررنگ‌تر بود، حرف‌های دیگری گفته نشد و حضور رئیس‌جمهور در اختتامیه فجر می تواند فرصتی اختصاصی برای گفت‌وگو با اهالی تئاتر کشور قلمداد شود. چیزی که آشنا احتمالش را هم تاحد زیادی رد کرد. تا عملیاتی شدن حرف‌های دولت برای تحقق وعده‌ها، رفع مشکلات و برآورده شدن درخواست‌های هنرمندان راه زیادی باقی مانده است.
 
باید دید دیگر جشنواره‌های فجر میزبان آقای روحانی خواهند بود یا خیر. این احتمال برای فیلم فجر به دلیل ماهیت رسانه‌ای آن قوی‌تر فرض شده است. سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 28 تا 11 بهمن به دبیری قادر آشنا در حال برگزاری است.


مخاطبان محترم گروه فرهنگی مشرق می توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاویر و هر آن چیزی که در قالب فرهنگ و هنر جای می گیرد را به آدرس culture@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تئاتر ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    انتظار هنرمندان تئاتر این بود که ایشان به اختتامیه بیایند
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    0 0
    شاید چون مثل فیلم چهره ندارد نمی آید، همان طور که در متن گفته اید باید دید در فیلم چه می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس