کد خبر 278773
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از مخالفان سوری برای قرار دادن پیش شرط برای شرکت در کنفرانس ژنو2 تاکید کرد که عدم دعوت از ایران در این کنفرانس یک اشتباه غیرقابل بخشش است.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: "ویتالی چورکین" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در سخنرانی خویش در آغاز نشست شورای امنیت در مورد مسائل خاورمیانه اعلام کرد که عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی ژنو 2 اشتباهی غیرقابل بخشش است.

چورکین گفت: فراهم نکردن امکان آنکه نقش آفرینان اصلی در منطقه خاورمیانه در این کنفرانس شرکت داشته باشند، اشتباهی غیرقابل بخشش است. کسانی که چنین ضرورتی را زیر سئوال می‌برند، آشکارا به حل و فصل بحران سوریه علاقه نداشته و در این جهت گام بر نمی‌دارند.

این دیپلمات بلندپایه روس همچنین تاکید کرد: مخالفان سوری که خواستار بازپس گرفتن دعوت سازمان ملل از ایران شدند، نباید برای شرکت در نشست ژنو2 پیش شرط قرار دهند.

دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دعوت از ایران را پس می‌گیرد و کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران برگزار خواهد شد؛ معارضان سوری هم در واکنش به این موضوع اعلام کردند که در ژنو 2 شرکت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس