کد خبر 278355
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام برنامه ریزی برای اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: طرح‌هایی به منظور مبادله سوابق بیمه ای نیروی کار ایرانی به صورت بین المللی و ایجاد اطلس ملی مشاغل در ایران در دست تهیه است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حسن طایی گفت:‌ نظارت بر عملیاتی شدن "نقشه توسعه کارآفرینی کشور" و برنامه ریزی برای "ایجاد سازمان نظام کارآفرینی کشور" از برنامه های معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال برای بهبود وضعیت بازار کار کشور است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه از برنامه ریزی برای استمرار طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و افزود: برنامه ریزی برای این طرح به منظور بسترسازی مناسب و آماده سازی نیروی کار دانش آموخته و حضور واقعی آنان در بازارکار قبل از استخدام انجام خواهد شد.

وی با اعلام برنامه ریزی برای اجرای "طرح مبادله سوابق بیمه ای نیروی کار ایرانی به صورت بین المللی" تاکید کرد: این طرح به منظور تسهیل فرایند اعزام نیروی کار متخصص به خارج از کشور و حمایت از بازگشت نیروی کار ایرانی شاغل در خارج از کشور در دست تدوین است.

طایی همچنین از تشکیل اتاق فکر به منظور مسئله شناسی بازار کار کشور خبر داد و افزود: این کار با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی و متخصصان حوزه بازار کار انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اجرای طرح اعطای کارت اعتباری مهارت آموزی و شغل یابی به منظور ایجاد بانک جامع مدیریت اطلاعات بازار کار از دیگر طرح های معاونت کارآفرینی و اشتغال است گفت: سازماندهی دفاتر کارآفرینی و اشتغال وزارتخانه ها و سازمان ها نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه های معاونت اشتغال برنامه ریزی برای ایجاد اطلس ملی مشاغل در ایران به منظور شناسایی آخرین وضعیت رشته های شغلی و مشاغل فعلی و آتی در ایران است که ایجاد این اطلس ملی، راهگشای کارآفرینی در کشور خواهد بود.

وی با اعلام تشکیل کمیته ICT و اشتغال و همچنین اجرای طرح های خاص برای گسترش و ترویج استفاده از فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) در بنگاه های کوچک و متوسط تصریح کرد: تشکیل کمیته اشتغال روستایی به ویژه در مناطق محروم با رویکرد توانمندسازی، جامعه پذیری، اشتغال پذیری، بانک پذیری و اشتغال زایی نیز در دستور کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس