کد خبر 277653
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷

کارشناسان آلمانی در گزارش جدیدی اظهار داشتند که نزدیک به 25 هزار ماده شیمیایی در آب معدنی‌ وجود دارند که برای بدن مضر هستند.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، ،‌ این مواد شیمیایی موجود در آب معدنی‌ها، تاثیرات مشابه با داروهای قوی بر بدن بر جای می‌گذارند.

این بررسی شامل دو مرحله است. در مرحله نخست، کارشناسان 18 نمونه از محصولات آب معدنی تولید شرکت‌های مختلف را که در سراسر جهان مصرف می‌شوند، آزمایش کرده و تاثیر آن را بر گیرنده‌های دو هورمون استروژن و آندروژن بدن آزمایش کردند. همچنین از آب شیر هم به عنوان معیاری برای مقایسه استفاده شد.

این محققان بر اساس مشاهدات خود متوجه شدند بیشتر انواع آب‌ معدنی‌ها با گیرنده‌های هر دو نوع هورمون در بدن تداخل دارند اما در مورد آب شیر چنین تاثیری مشاهده نشد.

همچنین در مرحله دوم این مطالعه، پزشکان به بررسی ترکیب‌های شیمیایی در انواع آب‌ معدنی‌ پرداختند تا مشخص شود کدام ترکیب شیمیایی موجود در آنها بر عملکرد این هورمون‌ها تاثیر منفی می‌گذارد.

در نهایت پزشکان در این مطالعه تاکید کردند که به رغم این اطلاعات هشداردهنده، این مواد شیمیایی در آب‌ معدنی‌ برای تمام افراد خطرساز نیستند و برای افراد بالغ و سالم خطری ندارند اما سلامت کودکان خردسال، زنان در سن بارداری و یا زنان حامله در تماس با این ترکیب‌ها بیشتر به خطر می‌افتد. این ترکیب‌های شیمیایی موجب رشد بی‌رویه، بلوغ زودرس، تولد پیش از موقع، نازایی و یا حتی یائسگی زودرس می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس