پادشاه اردن در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بر ضروت حل سیاسی بحران سوریه، حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، عبدالله دوم پادشاه اردن عصر دیروز سه‌شنبه (24 دی) در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، بر ضرورت وجود یک راه حل سیاسی فراگیر به منظور پایان دادن به بحران سوریه و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

پادشاه اردن در این دیدار همچنین بر اهمیت پایان دادن به درگیری‌های طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی بر اساس اصول تشکیل دو دولت مستقل و قطع‌نامه‌های قانونی بین‌المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر علاقه ایران به مشورت و رایزنی با اردن در خصوص حل چالش‌های مختلف خاورمیانه، حفظ امنیت و ثبات این منطقه، از تلاش‌های انجام شده توسط عبدالله دوم پادشاه این کشور به منظور گسترش گفتگو و تفاهم و هم‌‌زیستی بین فرهنگ‌ها و ملت‌های مختلف و اقدامات انجام شده توسط وی برای برگزاری شانزدهمین کنفرانس موسسه اندیشه اسلامی اهل بیت در این کشور تشکر و قدر دانی کرد.

ظریف همچنین بر علاقه ایران به تحکیم روابط بین تهران و امان و تحقق منافع مردم دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود، برای دیدار با وزیر خارجه اردن، نخست‌وزیر و پادشاه این کشور برای سفری یک روزه وارد امان پایتخت اردن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس