دولت ایران می‌داند که قابلیت‌های گردشگری این کشور چهارفصل، به شدت دست‌نخورده باقی مانده و این فرصت مناسبی برای کسب درآمد است.

گروه جنگ نرم مشرق- بخش انگلیسی شبکه الجزیره در گزارشی از افزایش حضور توریست‌های خارجی در پیست بین‌المللی دیزین در تهران به عنوان نشانه‌ای از باز شدن درب‌های ایران به روی مسافران خارجی در دولت روحانی خبر داده است.

در این گزارش با اشاره به برنامه دولت روحانی برای جذب سالانه 10 میلیون گردشگر خارجی به ایران، تاکید شده که «روحانی درهای ایران را به روی خارجی‌ها باز می‌کند.»

خبرنگار الجزیره در ادامه به گفتگو با چند تن از اسکی‌بازان خارجی در پیست دیزین پرداخته است که آنها در این گفتگو به شدت از پیست دیزین و سفر به ایران ابراز رضایت می‌کنند.

بنابر گزارش الجزیره گردشگران چینی بیشترین سهم را از خارجی‌های حاضر در پیست دیزین تشکیل می‌دهند. یکی از همین گردشگران چینی در گفتگو با الجزیره می‌گوید: «چین رو به توسعه است و سطح رفاه مردم ما در حال ترقی است و بسیاری از مردم چین تمایل به سفر خارجی دارند که ایران یکی از مقاصد مورد علاقه آنها است.»

در گزارش الجزیره همچنین از زبان یکی از مسئولان دیزین از کهنه و قدیمی بودن تجهیزات آن سخن گفته می‌شود. این مسئول ابراز امیدواری می‌کند که با ورود سرمایه‌گذاران، پیست دیزین توسعه کامل پیدا کند.

خبرنگار الجزیره می‌گوید: «دولت ایران می‌داند که قابلیت‌های گردشگری این کشور چهارفصل، به شدت دست‌نخورده باقی مانده و این فرصت مناسبی برای کسب درآمد است.»

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در گفتگو با الجزیره، انتخاب حسن روحانی و ثبات و امنیت ایران را دو عامل افزایش اقبال گردشگران خارجی به ایران می‌داند.

او خبر می‌دهد که به مناسبت تعطیلات کریسمس 200 گروه گردشگری اروپایی به ایران آمدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    1 0
    البته اگه مثل اون هلندی ها,دوچرخه هاشون ندزند,یا اون آلمانی که مدارکش بردن,لوازم اسکی شون نبرن میشه رو جذب توریست. در این زمینه اقدام کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس