کد خبر 275180
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

در پی درخواست کمک مالی رئیس پارلمان عراق از عربستان، شاهزاده طلال بن عبدالعزیز برادر پادشاه این کشور اعلام کرده است قصد دارد 100 هزار دلار به آنچه وی اهالی استان الانبار عراق خواند، کمک کند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه خبری موسوعة العراق نوشت: شاهزاده طلال بن عبد العزبز برادر پاشاه عربستان گفته است که در پاسخ به درخواست اسامة النجیفی رئیس پارلمان عراق برای دریافت پشتیبانی و کمک‌های ضروری مورد نیاز مردم الانبار و به دلیل شرایط فوق العاده‌ای که این استان در آن به سر می‌برد 100 هزار دلار به مردم این استان کمک می‌کند.

این کمک با هماهنگی دفتر اسامة النجیفی به اهالی الانبار پرداخت خواهد شد.

طلال اعلام کرده است که این کمک از طرف «طرح توسعه خلیج [فارس] اجفند» پرداخت خواهد شد.

اخیرا گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام «داعش» با هدف به دست گرفتن کنترل استان الانبار عراق در این منطقه شورش کرده است و ارتش عراق نیز با چندین عملیات به مقابله با آنها پرداخته است که در این درگیری ها دست کم 23 سه شهروند غیر نظامی کشته شده‌اند.

کمک شاهزاده طلال در شرایطی است که عشایر سنی در این منطقه پا به پای ارتش با تروریست‌های داعش که به گفته منابع اطلاعاتی از سوی عربستان حمایت می‌شوند، جنگیده‌اند.

شبکه العربیه وابسته به خاندان سعودی نیز با پخش اخبار ، گزارش و تحلیل های جهت دار سعی دارد که تحولات الانبار را حمله دولت شیعی علیه اهل سنت جلوه دهد و با پخش تصاویر از این استان و مصاحبه با شخصیت های مورد نظر خود، دولت نوری المالکی را مسئول حوادت این استان معرفی می‌کند.

همچنین استان الانبار عراق دارای مرزی طولانی با عربستان سعودی است.  

این کمک شاهزاده طلال در حالی صورت می گیرد که هر روز در رسانه‌های اجتماعی این کشور اخبار زیادی از فقر و بیکاری جوانان عربستانی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس