این اظهارات تند در حالی از سوی کدیور علیه رییس جمهور بیان شده است که پیش از این نیز تندروها با حملات گسترده ای علیه آقای روحانی، وی را به خاطر موضع گیری صریح و شفاف درباره حماسه 9 دی مورد تاخت و تاز رسانه ای خود قرار داده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از رجا، محسن کدیور ضد انقلاب فراری اخیرا طی گفتگویی با سایت جرس که زیر نظر مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی اداره می شود، به شدت به حسن روحانی حمله کرده و بابت اظهارات شجاعانه وی در حمایت از حماسه تاریخی 9 دی، از رییس جمهور خواسته تا به جای این اظهارات «سکوت» پیشه کند.

کدیور که در میان بسیاری از اپوزیسیون هم به عنوان فردی پرخاشگر و هتاک شناخته می شود، در بخشی از این گفتگو با تاکید بر اینکه سران فتنه از جمله موسوی و کروبی از عناصر بیگانگان نبوده اند، به ارتباطات گسترده سبزها و مخالفان جمهوری اسلامی با دشمنان و بیگانگان اعتراف کرده و گفته است:

«اینکه گفته شود برخی از مخالفان جمهوری اسلامی وابسته به خارج بوده و هستند، احتمال صدق دارد، اینکه گفته شود برخی هواداران جنبش سبز مشکلی در توسل به دول خارجی نمی بینند این هم احتمال صدق دارد، هرچند چنین توسلی مکررا توسط رهبران نمادین جنبش و فعالانی از قبیل اینجانب به شدت محکوم شده است(!) اینکه گفته شود برخی دول خارجی از پیروزی جنبش سبز ابراز خوشحالی کرده اند (هم) خلاف واقع نیست.»

وی در بخش دیگری از این گفتگو نیز با حمله به دکتر حسن روحانی به خاطر مواضع اخیرش درباره 9 دی که این حماسه تاریخی را واکنش طبیعی مردم به «مداخلات بیگانگان در سال 88 و هتک حرمت ارزش ها» دانسته بود، با تعیین تکیلف برای دولت گفته است:

«دولت روحانی چاره ای جز رفع حصر ندارد ...  اظهارات اخیر ریاست جمهوری در سالگرد رسوای ۹ دی از یک حقوقدان غیر سرهنگ بسیار بعید بود. آیا سنجیده تر نبود منتخب مردم به دلیل موانع فوقانی اگر قدمی برای رفع آلام ملت بر نمی دارد حداقل بر زخم آنها نمک نپاشد و سکوت پیشه کند؟»

این اظهارات تند در حالی از سوی کدیور علیه رییس جمهور بیان شده است که پیش از این نیز تندروها با حملات گسترده ای علیه آقای روحانی، وی را به خاطر موضع گیری صریح و شفاف درباره حماسه 9 دی مورد تاخت و تاز رسانه ای خود قرار داده بودند.

به عنوان مثال مصطفی تاج زاده تنها ساعاتی پس از اظهارات رییس جمهور در این باره با انتشار یادداشتی از درون زندان! به این مساله واکنش نشان داد و نوشت: «عاشورای ۸۸ خواهد ماند و نهم دی ماه از یادها می رود!»

فخری محشتمی پور همسر تاج زاده نیز در گفتگو با جرس به تفسیر اظهارات همسر خود پرداخت و در اظهاراتی انفعالی نسبت به حماسه 9 دی گفت: «تمام برنامه ریزی‌هایی که برای بزرگ کردن روز نهم دی می‌شود برای این است که عاشورا فراموش شود در حالیکه این حادثه تاریخی هرگز فراموش نخواهد شد! ... تمام تبلیغات و هزینه‌هایی که برای نهم دی می‌شود برای این است که مردم به این مسئله باور ندارند و دستگاه تبلیغاتی با تمام قوا بکار افتاده تا نهم دی را تبلیغ کند.»

یک روز بعد نیز صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی در این باره خطاب به روحانی اعلام کرد:

«اظهارات حضرتعالی در خصوص ۹ دی بى‌درنگ بر صدر رسانه‌های اصولگرا نشست و همان اندازه که براى ايشان دلخواه و دلنواز بود، کسرِ قابل توجهی از دل‌‌سپردگانتان را سرد و ناامید کرد. اگرچه فهم مى‌توان كرد كه دايرهء وسيع تلاش و تقلاهای اصولگرایان چو نقطه در ميانتان گرفته بود – که مصمم بودند داستان «فتنه» و «۹ دی» را امسال هرچه باشکوه و جلال‌تر برگزار كنند – و حضرتعالى ناگريزانه و ناگزير می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظرى اظهار كنید.»
علی افشاری دیگر اپوزیسیون خارج نشین نیز در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: «این سخنان (روحانی) به شکلی فیصله بخش و قاطع نشان داد که مسیر جنبش سبز و گفتمان اعتدال کاملا متفاوت وبه لحاظ راهبردی با هم تقابل دارند.»
 
اینک نیز محسن کدیور با ادبیاتی متفاوت و تندتر نسبت به دیگر همفکرانش رییس جمهور را آماج حملات خود قرار داده است و در گفتگویی سراسر اهانت و افترا به نظام جمهوری اسلامی، آحاد مردم و رهبر معظم انقلاب، نتوانسته خشم خود را از سخنان اخیر آقای روحانی پنهان کند.
 
به نظر می رسد تداوم این اظهارات افراط گونه از سوی حلقه های خارج نشین فرقه سبز، در عمل به تثبیت انزوای سیاسی اجتماعی آنها منجر خواهد شد و بعید نیست در آینده نه چندان دور  آقای روحانی مرزبندی آشکار و دقیق تری با افراطیونی انجام دهد که در صدد تفسیر رای 18 میلیونی توده های مردم به مطالبات صرفا سیاسی و رادیکال خود هستند و حمایتشان از دولت جدید نیز صرفا به خاطر خروج خود از انزوای 4 سال گذشته بوده است.
 
گفتنی است محسن کدیور از عناصر بدنامی است که علیرغم تلاش برای ارائه یک وجهه حوزوی- دانشگاهی از سوی خود در عرصه رسانه ها و تقلای فراوان برای ارائه مباحث خود در پوشش تعابیر فقهی - حقوقی، قبل از فرار از ایران بارها به دعوت مجامع علمی برای مناظره با منتقدان خود پاسخ منفی داده بود، از جمله درخواست انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران برای مناظره وی با استاد حسن رحیم پور که با طفره رفتن کدیور مواجه شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ظهیر ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    تو هنوز نمردی ؟ زخم هم داری گندیده ؟
  • جواد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    آقای رئیس جمهور محترم ازتون سپاسگزاریم...
  • لبیک یا حسین ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی مچکریم :)
  • سيد قاسم ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    آب ريخت جايي كه ميسوخت حاج حسن مچكريم
  • ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    عجب دیکتاتور های ضد شخصیت هستند این سبزها به آقای روحانی می گویند آنچه را ما می گوئیم بنویس و بگو - کدیور روحانی نمای متقلب که تقلب از عمل و اعمالت می بارد حیا کن مگر رئیس جمهور ایران اختیارش دست توست که با خوی استکباری خودت را مثل بقیه تفاله ها نوکر صفت غرب و صدام به امر و نهی و دیکته دیکتاتوری پیام می دهی - شما مردید مردم ایران ختم شماها را گرفته اند زخمی که شما ها به دل مردم ایران زده اید خدا می داند که چه ناله هایی از ملت بلند است که که در دامن دشمنان این ملت جاخوش کرده اید و جیره خوار اجنبی شده اید
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    روحانی متشکریم
  • bashir ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    بله عاشورای 88 به مانند عاشورای سال 61 در یادها همیشه ماندنی است و لعن و نفرین ابدی برای تمامی کسانی خواهد بود که در هر 2 واقعه یاد شده حرمت شکستند. 9 دی هم همواره در خاطره ها خواهد ماند و حسرت دائمی که چرا 9 دیی ها در عاشورای 61 نبودند تا آن واقعه اتفاق نیافتد و در سالگرد آن در 88 نیز بی حرمتی رقم زده شود.
  • پریسا ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    اقای کدیور وابستگی شما به اسرائیل و سفر شما به اسرائیل را جتی حواجه حافظ شیرازی هم میداند . لطفا ... شوید که به نفع شماست.
  • حسين ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    روى زخم دشمن نمك نپاشيم!!؟ ضد انقلاب فرارى كه براى دشمن و سازمانهاى اطلاعاتى اش كار ميكنه عملا دشمن هست و ايستادن و حركت عليه دشمن ويژگى فطرى همه موجودات هست اى خدا اين دشمنان ما هم عجيب و غريبند و به آدم نميبرند و انتظارات محيرالعقول دارند از ما
  • lion2007 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    کدیورعصبانی باش وبااین عقده بمیر خائن برولباس پیغمبرروازتنت بیرون بیار
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    من این آقا رو نمیشناسم شما هم بهتره جانب انصافو رها نکنی مشرق
  • رضي ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    از فراري هاي جيره خوار غرب ودشمنان اسلام بعيد نيست كه امت ميليوني ومطالباتشون كه در 9 دي بيان داشتندرا نديده و روز بروز دلسردتر بشن! ولي از اين كه تو داخل كشوره وسنگ امريكا و فراري ها رو بدل مي زنه بايد پرسيد كه چشم بينا نداشتيد و صف مردمي از ميدان امام حسين تا ميدان انقلاب و مستمر بهم پيوسته وديگر مسيرها را نديدي كه (ان شاالله كورتر بشي)چه مطالبه مي كردند!؟باشه تا قيامت تا بحسابت رسيده بشه؟ اصلا اينچنين فردي چگونه بار استادي را بدوش ميكشه! ؟ جاي تامل داره! بكجا وصله؟ بايد خلع بشه از دانشگاه ها اينگونه افكار مسموم وشيطاني.
  • شهروند ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر راست باشد معلوم میشود که اقای کدیور هم از بی احترامی به امام حسین ناراحت نیست
  • ایرانی اصل ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    یکی نیست به این زیبا کلام بگه تو چه کاره حسنی تو این مملکت که داری واسه ریس جمهور تایین تکلیف میکنی .فکر کردی ملت بزرگ ایران از اعتقادات خود دست خواهند کشید زهی خیال باطل.اگر هزار بار تکه تکه شویم مثل برادرانمان در جنگ تحمیلی اجازه نمی دهیم بی هویتهای غربزده ای مثل تو به مقدسات ما توهین کنند .شرف. غیرت.ازادگی.دینداری ما از خون امام حسین است.اگر یک بار دیگر زبان نجست را علیه اعتقادات دینی مردم بچرخانی مطمءن باش چنان عکس العملی خواهی دید که روزی هزار بار ارزوی مرگ کنی.
  • عباس ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    روحاني متشكريم اي آقاي وطن فروش برو از خشمگيني ات بمير كديور پست فطرت
  • ابابیل ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    0 0
    جناب مودبانه حرف بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس