من در دو سه عمليات واقعا از خدا مي خواستم كه پايان عمر من همين مقطع باشد. يكي همين عمليات كربلاي 5 بود. خصوصا وقتي خبر شهادت شهيد ميرحسيني را شنيدم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهيد قاسم ميرحسيني در سال ‪ ۴۲‬در روستاي ميربيك از توابع جزينك زابل متولد شد. اين شهيد بزرگوار پس از گذراندن پنج ماه دوره آموزشي همزمان با عمليات بزرگ بيت‌المقدس به جبهه و شركت در اين عمليات اعزام شد. وي در سال ‪ ۶۱‬نخست به عنوان مربي آموزشي و سپس فرماندهي گردان خدمت كرد و در عمليات والفجر مقدماتي مسوول طرح و عمليات تيپ ثارالله بود و قبل از عمليات خيبر به فرماندهي اين تيپ برگزيده شد. شهيد ميرحسيني در سال ‪ ۶۲‬ازدواج كرد و در تابستان ‪ ۶۳‬به عنوان مسوول طرح و عمليات لشكر ‪ ۴۱‬ثارالله منصوب و با شركت در عمليات بدر به شدت مجروح شد. ميرحسيني در سن ‪ ۲۲‬سالگي توفيق زيارت خانه خدا را يافته بود و پس از بازگشت از اين سفر معنوي به عنوان قايم مقام لشكر ‪ ۴۱‬ثارالله معرفي شد. نوزدهم دی سال ‪ ۶۵‬روز تلخ و فراموش نشدني براي همرزمان شهيد ميرحسيني خانواده و مردم دارالولايه سيستان بشمار مي‌رود. اين سردار دلير اسلام در عمليات كربلاي پنج در منطقه عملياتي شلمچه به درجه رفيع شهادت نايل آمد.

آنچه می خوانید صحبت های حاج قاسم سلیمانی است در وصف شهید میرحسینی که می گوید:

*نمي دانم مالك هم توي صحنه سخت جنگ مثل ميرحسيني بوده يا نبوده  

قاسم، بزرگ لشكر 41 ثارالله بود. كه واقعا من امروز در هر ماموريتي جاي خالي او را مي بينم . شهيد ميرحسيني در بعد خودش در تمام صحنه جنگ تك بود. در مورد شهيد ميرحسيني هرچه بگويم احساس مي كنم اصلا نمي توانم حق شهيد او را ادا كنم . خيلي روح بزرگي داشت . يك مالك اشتر به تمام معنا بود. من نمي دانم مالك هم توي صحنه سخت محاصره جنگ مثل شهيد ميرحسيني بوده يا نبوده.

شهيد ميرحسيني فرمانده اي بود كه همه ابعاد يك فرمانده اسلامي را با تعاريف اصيل آقا اميرالمومنين (ع ) دارا بود. با معنويت ترين شخصيت لشكر ثارالله بود. صداي دلنشين آواي قرآن شهيد ميرحسيني را هر كس مي شنيد از خود بي خود مي شد.

*ما همه مات و مبهوت حركات او مي شديم

او يك سخنور بود و وقتي شروع به صحبت مي كرد به قول بچه ها "جادو" مي كرد. تمام حرفهاي خودش را با استناد به آيات و روايات نقل مي كرد. من واقعا احساس مي كردم هيچ روحاني توي سن و سال خودش به پاي ايشان نمي رسيد. در بعد فرماندهي ما بايد بگويم ايشان در جلسات هميشه صائب ترين نظرات را مي داد. بهترين نظر , نظر شهيد ميرحسيني بود و در ميدان عمل هم همانها بوقوع مي پيوست .

خدا را شاهد مي گيرم كه هيچ وقت در چهره شهيد ميرحسيني در سخت ترين شرايط من هراسي نديدم . انگار در وجود اين مرد چيزي بعنوان ترس، هراس، دلهره و ترديد وجود نداشت. اگر در محاصره بود همانطور صحبت مي كرد كه در اردوگاه صحبت مي كرد. در حاليكه رگبار گلوله از همه طرف مي باريد و همه خودشان را در پناهگاهها پنهان مي كردند، مانند پشت سنگري يا تپه خاكي ... كه تير نخورند، اما اين شهيد عاليقدر مي ايستاد و ما همه مات و مبهوت حركات او مي شديم . نگاه مي كردم ايشان را مثل كسي كه در جنگهاي قديمي جلو دشمن رجز مي خواندند، بچه ها را بسيج مي كرد، حركت مي داد و در آن صحنه شوخي مي كرد.


*هيچكس را مانند ايشان نديدم

خداوند اين توفيق را به من داد كه تقريبا از عمليات والفجر يك تا اين اواخر كه خيلي هم بود در خدمت ايشان باشم من واقعا اين را مي گويم كه در همه شهداي جنگ تحميلي خيلي دوستان بسياري داشتم. در عمليات هاي مختلف هيچكس را مانند ايشان نديدم.

*دنياي بيكران معرفت بود

از زماني كه من در خدمت ايشان بودم هيچ وقت نديدم كه نافله شبش ترك بشود. يا هيچ نافله شبي نديدم كه از شهيد ميرحسيني بدون گريه تمام شود. و خدا شاهد است ما با گريه اين شهيد بزرگوار بيدار مي شديم . يك آدم عجيبي بود. دنياي بيكران معرفت بود.

مي ديدم وقتي گردان دور ايشان حلقه مي زد و ايشان مي خواست سخنراني كند از لحظه اي كه بسم الله مي گفت تا انتهاي صحبتش واقعا مثل يك جوجه هايي كه مادرشان غذا را در دهانشان مي گذارد همه حواسشان متوجه دهن مادر است، همه گردان مسحور ايشان مي شد! محو ايشان مي شد.

*والله قسم انگار يك لشكر مي آمد

او ناجي همه عملياتها بود در صحنه جنگ وقتي عراقي ها پاتك مي كردند و فشار مي آمد همين قدر كه در جبهه مي پيچيد كه ميرحسيني آمد والله قسم انگار يك لشكر مي آمد. اينقدر در كل جبهه تاثير داشت .

در عمليات بدر يادم است كه وقتي عراقي ها پاتك كردند شهيد ميرحسيني رفت توي پاتك، توي اوج سختي آن لحظه ايكه همه بفكر برگشتن بودند. شهيد ميرحسيني رفت و آخرين نفر برگشت . من قطعا شهيد ميرحسيني را ناجي همه عملياتها مي دانم . نقش شهيد ميرحسيني در يك كفه ترازو و نقش مابقي گردانها در كفه ديگر.

من هيچ جا نديدم شهيد از خودش تعريف كند كه من ناجي فلان عمليات بودم و... گمنام گمنام . امروز قبر شهيد ميرحسيني مثل يك قبر عادي در يك جاي دور افتاده است . هيچ كس نمي داند كه يك شخصيت به اين بزرگي در زابل مي زيست كه اين وصف روزش بود و آن شبش.


*تير به اينجاي من خواهد خورد

در عمليات كربلاي 4 بچه ها خيلي نگران ايشان بودند . هيچ عملياتي شهيد ميرحسيني بدون زخم از صحنه خارج نشد. از تمام عملياتها زخمي بر بدن داشت. به بچه ها گفته بود توي عمليات كربلاي 4 نترسيد كه من شهيد نمي شوم .

قبل از عمليات كربلاي پنج شبي داخل سنگر نشسته بوديم و با هم صحبت مي كرديم. گفت : تير به اينجاي من خواهد خورد. و انگشتش را روي پيشاني اش گذاشت و همين طور هم شد. و بي سيم هاي لشكر ثارالله تا پايان جنگ ديگر صداي دلنشين و ارزشمند و پرمعرفت ميرحسيني را نشنيدند. آن صدايي كه براي همه بچه ها چه كرماني، چه رفسنجاني، چه زرندي، چه سيرجاني، چه هرمزگاني و چه بلوچستاني اميدبخش بود. دلنواز بود و دوست داشتني . آن صدا خاموش شد.

*از خدا مي خواستم كه پايان عمر من همين مقطع باشد

البته نمي توانستم باور كنم. در مقطع اول هم بچه ها به من نگفتند و اين خبر را خيلي با احتياط به من دادند. هيچوقت خبر شهادت ايشان را از ياد نمي برم. من در دو سه عمليات واقعا از خدا مي خواستم كه پايان عمر من همين مقطع باشد. يكي همين عمليات كربلاي 5 بود. خصوصا وقتي خبر شهادت شهيد ميرحسيني را شنيدم. احساس كردم كه واقعا لشكر ثارالله منهدم و منحل شد و از همه مهمتر فكر مي كردم شهادت ايشان تاثير بسيار عميقي بر عدم موفقيت ما در عمليات كربلاي 5 بگذارد. هيچ خبري مانند اين خبر در لشكر ثارالله نمي توانست غم ايجاد كند. تا آن مقطع هيچ حادثه اي به اندازه خبر شهادت حاج قاسم براي بچه هاي لشكر ثارالله سخت نبود. حتي آن كسي كه در عمليات حضور داشت و برادرش را يا پسرش را از دست داده بود عزادار شهيد ميرحسيني بود.

معناي تهاجم فرهنگي است كه بچه هاي ما چنين شخصيت هايي را نشناسند. جوانان بايد چنين شخصيتهايي را براي خودشان الگو كنند. اين يك الگوي ارزشمند و مجسم در عمر ماست اين را بايد همه بشناسند و به همه شناسانده شود كه ايشان از يك خانواده محترمي بود و بعد هم برادرش شهيد شد. آن شهيد بزرگوار دانشجو كه توي سنگر كمين ايستاد و مقاومت كرد تا به شهادت رسيد. خدا را قسم مي دهيم به محمد و آل محمد به همه ما معرفت كافي براي شناخت اين شخصيتهاي ارزشمند و ادامه دادن راهشان را عطا نمايد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 3
    2 چیز برام جالب بود یکی اینکه تا حالا ندیده بودم آقای سلیمانی از کسی اینطور تعریف کنه بلکه بهتره بگم اصلا تعریف بکنه. و دومی اینکه اصلا اسم آقای میرحسینی را تا حالا نشنیده بودم.
  • fam ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    جونم به فداش . . خدا نکنه اون روزو ببینم حاجی . . . . تو عزیز دله مایی . .
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    البته این ایراد معرفی نکردن و نشدن شهدا کمی تا قسمتی جراید و سیما است و بعد اینکه این همه بودجه فرهنگی کجا می رود الله اعلم ؟؟؟؟!!!!انقدر در گیر سیاست و نان شب هستیم که شهدا و جنگ جزوء در صف آخر مطالباتمان است
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 0
    جانم قابل امام زمان که نیست اما حاج قاسم بخواد تقدیمش می نمایم
  • سادات نبی ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 3
    سردار حاج قاسم عزیز شما که لیاقتهای این شهید برات مسجل بود چرا نکشیدی کنار او فرمانده بشه ؟مگه حضرت امیر (ع) نفرمودند اگه از خودتون لایق تر رو دیدید کار رو به او بسپارید ؟
  • گل آقا ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    خداوند حاج قاسم را حفظ کند من زاهدنی هستم و یکی از نیروهای لشکر ثارالله بودم متاسفانه میرحسینی همانگونه که برای شما ناشناخته است برای مردم سیستان و بلوچستان فقط یک نام هست و دیگر هیچ شناختی ندارند. ای کاش سخنرانی حاج قاسم بعد از عملیات کربلای 5 را هم می گذاشتید و زمانی که نام میرحسینی را می برد چگونه گریه می کند و تمام لشکر همنوا می گریند انگار زمین و آسمان هم می گریست متاسفانه باید بگویم بزرگان فرهنگی سیستان و بلوچستان نمی خواهند میرحسینی شناخته شود
  • شایا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    خدایادشمن راباچه سختی بیرون کردیم وحالا لبخندزنان بادعوت سران مجلس ودولت دارند برمی گردند الهم عجل لولیک الفرج حاج قاسم انشاء الله دررکاب امام زمانمان شهیدشوی که لیاقتت همین است
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 0
    روحش شاد و یادش گرامی و استوار باد
  • فرخ ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    سلام جانم بفدای رهبر و سرباز مخلصش و دلیرش حاج قاسم سلیمانی ان شا الله همیشه موفق و موید باشد و سالم
  • میثم ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    حاج قاسم از همرزمان خاصش هیشه تعریف کرده است. شهید میرحسینی نیز برای اهالی استان کرمان چهره شناخته شده‌ای است.
  • لعلی ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    خداوند سپاه را حفظ فرماید.
  • بهنام ح ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    حاج قاسم نداشتیم زیر آبی بری فعلا نوبت ماست
  • داریوش ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    سربازان امام زمان (عج) , شاید ناشناخته تر از آنهایی باشند که ما می شناسیم. الهم عجل لولیک الفرج . چه بسیار مردمی که در دعای عهد خود از 1400 سال پیش تا کنون خواستند" ...خدایا اگر مرگ حایل دیدارمان با امام زمان شود ......فاخرجنی من قبری موتزرا کفنی شاهرا سیفی مجردا قناتی ملبیا دعوه الداعی فی الحاضر و البادی.............. شاید این افتخار نصیب ایشان شود . هیچ کس نمی داند جز خدا و جز صاحب عصر و زمان حضرت بقیه الله الاعظم.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    سرباز مهدي.درود
  • احد ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    با سلام جناب ميثم خان شهيد ميرحسيني اهل سيستان و بلوچستان تو چنگ معروف به يل سيستان بود...
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    يادش گرامي و راهش پر رهرو باد . شهادت حق همين انسانهاست!
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    برچسب ها و کلمات کلیدی با شوخی نوشته شده گویا.
  • محسن ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    دم اين حاج قاسم گرم. خيلي باحاله . مخصوصا وقتي مي بينم اين دشمناي اهل بيت(ع) ازش بد ميگن و حالشون گرفته است كلي كيف مي كنم. علي يارت حاج قاسم
  • ع ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    مرد حسابی مگر کسی مانند حاج قاسم می آید بگوید من بهترم. ایشان با آن تواضعی که دارند شهیدان که به کنار ، حتی کم سن و سال ترین بسیجیان این کشور را از خودش بهتر می داند و همین تواضع است که ایشان را به این عظمت رسانده است.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    دارالولایه سیستان سرزمین رستم دستان اینها شیر بچه های امیرالمومنین(ع) هستند.سیستان تا بوده از پهلوانان داشته.شهید دهباشی.شهید هراتی اسکندری.شهید برخوردار.و ....
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    دارالولایه سیستان سرزمین رستم دستان اینها شیر بچه های امیرالمومنین(ع) هستند.سیستان تا بوده از پهلوانان داشته.شهید دهباشی.شهید هراتی اسکندری.شهید برخوردار.و ....
  • سیستانی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    سیستان همین الانم در خط مقدم دفاع از تشیع هست.ما به سربازی امام عصر(عج) افتخار میکنیم.و شهادت رو آرزو داریم. لبیک یا مهدی(عج) لبیک یا خامنه ای
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    خدایا خلوص بسیجی به ما عطا کن
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    شما اسم کیو شنیدی؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    كجاي كاري عمو...
  • عبدالله ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    یا اباعبدالله لبیک یا حسین آدمهای بزرگ و ارزشی باید توسط بزرگان معرفی و وصف شوند تا عموم مردم بتوانند شناخت بر عزیزان پیدا کنند خدا حافظ حاج قاسم باشد
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    تو هم حرف زدی ها شخصیت حاج قاسم میرحسینی والا بود ولی دلیل بر ناتوانی حاج قاسم سلیمانی نیست شخصیت سلیمانی و توانایش را باید از زبان مقام معظم رهبری و فرماندهان سپاه شنید
  • فرزند شهید ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    نه حاج قاسم ترو برای انقلاب مهدی میخوایم فرمانده خدا نکند تو نباشی تو یادگار شهدایی تو بوی خدا رو میدی خدا ترو برا ما نگهداره فرمانده
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    حاج قاسم !!! این جوری ها هم نیست که فقط شما دعا کنید و خدا دعای شما را اجابت کند . میلیون ها عاشق دل سوخته سر سجاده با گوشه چشمانی خیس برای سلامتی سربازان مهدی فاطمه دعا می کنند خداوند دعای این همه جگر سوخته مظلوم را رها نمی کنه فقط دعای یک نفر را بچسبه !!! ان شالله باشی و بر دستان منتقم خون حسین بوسه بزنی و خستگی و غبار جنگ را در محضر مولایت مهدی آل محمد از دل بزدایی. خودم را نگفتم چون من خیلی خیلی بی لیاقت هستم. به هر حال ما بدان منزل اعلی نتوانیم رسید مگرم لطف شما پیش نهد گامی چند
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    جانم فدای امام زمان(عج)که هست ولی من ایشان را نمیبینم،و منتظر اذن نایبش سید علی ام
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    انقد راحت قضاوت نکن... فردای قیامت چطور میخوای جواب ایشون رو بدی...
  • سهیل از زابل ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    سلام.باعث افتخار ما مردم سیستان هست که شهید میرحسینی از هم شهری های ماست
  • سهیل از زابل ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    سلام.باعث افتخار ما مردم سیستان هست که شهید میرحسینی از هم شهری های ماست
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    درود بر شرفشون
  • امیر ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    حاجی؛ ازنوادگان رستم ویعقوب لیث صفاری نبایدانتظاری کمتر از این داشته باشی، ازمردمانی که برای نگفتن سب حیدرکرار(ع) حاضر شدند همه دارایی شان رابدهند، ازمردمی که دلی دریایی دارند به وسعت هامون، ازسیستانی....
  • صادق ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    6 0
    امشب رفتیم روستای صفدر میربیک مسجدسیدالشهداوبه یاد سرلشکر شهید حاج قاسم میر حسینی دعای پر فیض کمیل رو خوندیم ان شاءالله که همه ما بتونیم راه این شهید ودیگر شهدای عزیز رو ادامه بدیم .شادی روحشون صلوات
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 0
    روحش شاد و راهش پر رهرو باد . خداوند سردار سلیمانی را حفظ نماید
  • رزاق بیات ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    خدایا به احترام شهیدان عزیزمان حافظ این دلیر مرد باش وریشه استکبار را قطع کن
  • بسیجی پیرو ولایت ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    1 0
    دوستان عزیز من سردار بزرگ حاج قاسم را از نزدیک میشناسم اینکه ایشان از شهید بزرگواری تعریف میکنند دلیل بر این نیست خود ایشان فاقد اون ارزشها بوده بلکه بزرگی معرفت این سردار بی ادعا را میرساند.
  • احمدوند ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    درود وسلام خدا ومعصومین وملائکه بر شهید میر حسینی و خدا نگهدار شهید زنده حاج قاسم سلیمانی.
  • رزمنده دوران دفاع مقدس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 0
    تهرانیها یک صدا وسیما دارند که از شهدایشان تعریف و تمجید کند و یا یکیشون اگه تا اهواز بیاد که آنموقع چند 10 کیلومتر تا خط مقدم جبهه فاصله داشت الان چند تا کتاب بنویسد.ما روستائیها که زمان جنگ نیروی حاج قاسم بودیم کسی را نداشتیم که کتاب بنام مان چاپ کند و یا فیلم بسازد و یا بیلبوردهای 20 متر در 20 متر برامون بزنند . ما همان نیروهای خاکی هستیم که با صدای قشنگ زابلی یا علی گفتن شهید میر حسینی در عملیات شرکت میکردیم و جلوتر از بقیه لشکرها خط را میشکستیم و دشمن را تار مار میکردیم و کسی نداشتیم که تعریفمان کند.عکس دوم در شب عملیات والفجر8 سوله مستقر در نهر علیشیر آبادان است که معروف به شب وداع بود و وفکر کنم شهید امینی فرمانده گردان خط شکن 410 که توی بغل این شهید بزرگواره.عکس آخر هم از جزیره مجنون میباشد
  • علی ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    1 0
    سلام:رهبرمعظم انقلاب درسخنرانی خودشان درسیستان می فرمایدمن سیستان رابانام حاج قاسم میرحسینی می شناسم.ولی متاسفانه مسولین استان نمی خواهند که سردار سرلشکر شهیدحاج قاسم میرحسینی شناخته شود.
  • محمد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 1
    حاج قاسم محترم.... برادر گرامی و شجاع من... شهید میر حسینی با همه بزرگیش خاک کف پای جناب مالک اشتر هم نمیشه .. بزرگوار سعی کن در کنار فنون جنگی فن حرف زدن رو هم یاد بگیری کم مونده بگی نعوذبالله شهید میرحسینی از امام علی(ع)هم بالاتر بوده. مشرق نامردی نکن پخشش کن
  • شهیدزنده ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 0
    سلام بر شمادوست داران شهدا؛شهدا همیشه مظلوم بودند ؛هستند وخواهند بود؛اگه شما الان در سیستان وارد شوید میبینید که چگونه مسئولین حوزه سیستان درحال گمنام نشان دادن شخصیت حاج قاسم میرحسینی هستند ؛حاج آقای خدری میگن اگه شهید میرحسینی مال استان دیگه ی بود همین شما مسئولین مثل دیگر شهدا اونم بزرگش میکردید؛ولی این روزها از سپاه بگیر تا فرمانداری ودیگر نهادها وادارات دنبال گمنام نشان دادن نام وشخصیت استثنایی شهیدحاج قاسم هستند؛فارغ ازاینکه رو سیاهی مال زغاله؛ونمیدونند که شهدا نزد خدا محبوب وعزیز هستند؛شهیدی که رهبر بااون داره مردم سیستان رو میشناسه؛شما اگه الان به زادگاه شهید برید مشاهده می کنید که هیچ گونه امکاناتی دراین روستا فراهم نکردند ؛ولتاژ برق پایینه توروستا باتوجه به وسعت روستاکه موجب سوخت وسایل برقی درسال های قبل شده وموجب خسارت به مردم شده_نداشتن اماکن فرهنگی وآموزشی مثل مدرسه ومسجد ناتمامی که ده سالیست شروع شده وتمام نشده ومدرسه ای که مثل زندون هستش ‏:؛انجام ندادن طرح هادی روستا باتوجه به اینکه چند سالیست دراولویت است؛اماکن ورزشی وتفریحی؛....خدا مسئولین رو هدایت کند انشاءالله
  • شهیدزنده ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
    1 0
    دوست گرامی فکر نکن خودت به جای نرسیدی دیگه کسی نزد خدا عزیز نیست ومقام ومرتبت نداره ؛یک انسان استثنایی وجالب بامقام قرب الهی هستش؛که اگردر دوران امام علی بودند ازفرمانده هانش میبود
  • سرباز ولایت ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    1 0
    با سلام خدمت همه دوستداران و حامیان حاج قاسم سلیمانی. بنده به سهم خودم از حاج قاسم که در این سالها به سمبل مقاومت و ولایتمداری تبدیل شده اند میخواهم بیشتر با مردم و رسانه ها ارتباط داشته باشند
  • الی ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    1 0
    برادر خبر نداری بدون که پیامبر گفته مردم دوره آخرالزمان از مردم اون دوره بهترن چون امام ندیده ایمان دارن ...
  • سهراب ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    انشااله همه ما ایرانیان باید در برابر دشمن حاج قاسم باشیم ونگذاریم منافع طلبان مارا نردبان خود بکنند
  • زینب ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    2 0
    سلام دوستان شهید میر حسینی خیلی پیش خدا مقام دارند حتما یه سوره قران براش نذر کنید و اونو پیش خدا واسطه قرار بدین و سرعت حاجت رواییتونو ببینین دعا کنید برام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس