کشتی‌ها و ناوچه‌های روسیه، نروژ و دانمارک برای بارگیری و آغاز عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه در راه بندر لاذقیه این کشور هستند.

گروه بین‌الملل مشرق - «میخائیل یولیانوف» رئیس بخش خلع سلاح وزارت خارجه روسیه از طرح انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از بندر لاذقیه این کشور به ایتالیا و سپس انتقال آن به یک ناو پیشرفته آمریکایی خبر داده است. ناوگروه نیروی دریایی ارتش روسیه به همراه کشتی‌هایی از کشورهای نروژ و دانمارک هم‌اکنون در راه بندر لاذقیه سوریه هستند.

به این ترتیب کشتی‌های نروژی و دانمارکی تسلیحات شیمیایی را از بندر لاذقیه بارگیری می‌کنند و به همراه اسکورت ناوگروه ویژه روسیه به کشتی آمریکایی مستقر در ایتالیا منتقل کرده و در آنجا این تسلیحات منهدم می شوند.

روسیه همچنین 75 دستگاه خودروی زرهی و کامیون نیز به سوریه فرستاده است تا در انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه کمک کند. نیروهای دولتی سوریه کنترل بزرگراه‌های مهمی که دمشق را به بندر لاذقیه را متصل می‌کند در اختیار دارند ولی یولیانوف بر این باور است که انتقال این سلاح ها از راه‌های زمینی خطرناک و کاری پرخطر است.

{$sepehr_album_8451}


روسیه که پیشنهاد خلع سلاح سوریه را همزمان با تهدید‌های آمریکا و متحدانش برای حمله نظامی به این کشور مطرح کرد، بخشی از هزینه امحای این تسلیحات را نیز تقبل کرده است. «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته است به زودی مبلغ 2 میلیون دلار جهت تأمین مالی اجرای این برنامه، به سازمان ملل تحویل داده خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    یا علی
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    حالا اگه بهشون می گفتن نیروی حافظ صلح بفرستین عمرا یه نفر میفرستادن,این غلامان صهیونیست ها!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    به چه دليل كشوري اسلامي تسليهات شيمياي دارد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس