کد خبر 273386
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸

کتاب «پنجره‌های تشنه» نوشته مهدی قزلی، شامل روایت سفر ضریح جدید امام حسین از قم به کربلا، ۸ دی‌ماه، در تالار سوره حوزه هنری رونمایی می‌شود

گروه فرهنگی مشرق - این سفرنامه در مراسمی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، حجت الاسلام تکیه‌ای معاون فرهنگی مسجد جمکران و از اعضای هیت امنا ساخت ضریح و مهدی قزلی نویسنده این کتاب رونمایی می‌شود.

مهدی قزلی، نویسنده و روزنامه‌نگار به درخواست هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع)، از ابتدا همراه کاروان انتقال ضریح بوده و مواجهه مردم شهرهای مختلف کشورمان با ضریح امام حسین را نظاره کرده و گزارشی از آن را در کتابی با عنوان «پنجره‌های تشنه» روی کاغذ آورده‌ است.

مهدی قزلی که به تازگی مدیر آفرینشهای ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شده، سابقه همراهی رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان، چالوس، بندرعباس، دزفول، قم، خراسان شمالی و نوشتن گزارش این سفرها را نیز داشته است و همچنین در پروژه جای پای جلال که بازآفرینی سفرهای داخلی جلال آل احمد بوده است به 8 نقطه کشور سفر کرده و سفرنامه هایش را نگاشته است که در قالب کتابی با همین نام در حال انتشار است.

نکته قابل ذکر اینکه عنوان این کتاب به پیشنهاد مرتضی سرهنگی بوده که پس از اجماع، عنوان پیشنهادی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری انتخاب شده است.

همچنین قرار است پرچمی که روی قبر حضرت امام حسین (ع) قرار داشته در این مراسم به اهتزاز در آید. این مراسم ساعت 10:30 روز یکشنبه هشتم دی‌ماه در تالار مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس