پنج بازی عرضه‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می‌کند و به مرحله بالاتر می‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌تواند مورد سوءاستفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.

گروه جنگ نرم مشرق- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از یک سایت بازی‌های آنلاین برای شناسایی افراد مستعد استفاده می‌کند.

به گزارش سایت wired، مرکز پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون (DARPA) با استفاده از یک ترفند جدید به شناسایی افراد مستعد در زمینه فعالیت‌های سایبر می‌پردازد و این ترفند، چیزی نیست جز یک سایت بازی‌های آنلاین.

Flow Jam» یکی از بازی‌هایی است که مرکز پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون به طور آنلاین ارائه کرده است»


مرکز دارپا مدتی است یک سایت بازی‌های آنلاین به نام Verigames راه‌اندازی کرده است. دارپا مدعی است این سایت بازی آنلاین، در شناسایی نواقصی که در نرم‌افزارهای تجاری مورد استفاده ارتش، دولت و سایر سازمان‌های آمریکا موجود است، کاربرد دارد.

برنامه موسوم به CSFV که از سوی دارپا ارائه شده، شامل بازی‌هایی است که به طور هم‌زمان نرم‌افزارهای c و جاوا را اجرا می‌کند و طی فرآیندی مشخص می‌کند که آیا آن نرم‌افزار دچار عیب و نقصی هست که به طور بالقوه مورد استفاده حملات سایبری قرار بگیرد یا خیر.

این در حالی است که شیوه مرسوم بررسی معایب و نواقص نرم‌افزارها توسط مهندسان و متخصص آموزش‌دیده انجام می‌شود که شیوه بسیار هزینه‌بر و کندی است. اما دارپا معتقد است که با استفاده از توانایی و استعداد هزاران کاربر اینترنت، فراینده بررسی معایب نرم‌افزارها را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با سرعت بسیار بیشتر نسبت به فرآیندهای رسمی انجام داد.

پنج بازی عرضه‌شده در سایت Verigames به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی کاربر یک معما را حل می‌کند و به مرحله بالاتر می‌رود، در واقع یک معادله ریاضی را حل کرده که با استفاده از آن می‌توان معایب نرم‌افزار موردنظر را که می‌تواند مورد سوءاستفاده در حملات سایبری قرار گیرد، شناسایی کرد.

«درو دین» مدیر برنامه‌ریزی دارپا در این باره می‌گوید: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر معادلات و محاسبات سخت ریاضی را به بازی‌های معمایی جذاب و مفرح تبدیل کنیم، بازیگران آنلاین می‌توانند آنها را حل کنند. با استفاده از هوش و ذکاوت گستره وسیعی از بازیگران آنلاین، ما امیدواریم تا بار کاری فراوانی را که هم‌اینک بر دوش تحلیلگران امنیت شبکه است، کم کنیم و به طور اساسی فرآیند بررسی رسمی نرم‌افزارها را بهبود ببخشیم.» گفتنی است در سایت مذکور، فقط افراد بالای 18 سال می‌توانند در بازی مشارکت کنند.


«درو دین، مدیر برنامه ریزی دارپا»

انتشار این خبر هم‌زمان با افشای جاسوسی آمریکا از بازی‌های رایانه‌ای قابل تامل است. چندی پیش نشریات نیویورک تایمز، گاردین و پروپابلیکا خبر دادند که سازمان امنیت ملی آمریکا NSA و آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده CIA در حال جاسوسی از میلیون‌ها افرادی هستند که در سراسر جهان از بازی آنلاین World of Warcraft and Second Life استفاده می‌کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    شما جون بخواه بگو کی به ایران لبنان و عراق حمله می کنی با بیایم کمک.......
  • محمد ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    متاسفانه با وجود تلاش سنگین عده ای در داخل که وانمود می کنن در غرب اصلا اطلاعات و حریم خصوصی با هم یکی نشده کاملا در غرب و بخصوص امریکا یک محیط امنیتی و اطلاعاتی نامحسوس در جریانه مدتی که برای تحصیل در امریکا بودم آن قدر که دوربین دیدم و بازرسی شدم و اسکن کامل بدن و و اثر انگشت و...که و اقعا فکر می کردم دارم در یک زندان بزرگ زدندگی می کنم جالب اینجا بود که همدانشگاهی امریکایی من به من می گفت تلفن ها و ایمیل ها شنود میشه نه فقط در مورد خارجی ها حتی خود آنها به جرات می تونم بگم به اندازه کل اساتید دانشگاه های ایران در امریکا و غرب استاد دانشگاه و دانشجو برای انتقاد کردن از اسراییل یا موضوعات هلوکاست یا حمایت از حزب الله ایران و حتی اسلام از کار برکنار کردن اگر واقعا کسی در ایران پی گیر باشه می تونه مثل خود آنها یک اپوزیسیون و تشکیلات بزرگ علیه غرب توسط خود غربی ها بسازه...
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • حمیدبابایی از قم ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    آمریکایی ها اه اه اه
  • حمید ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    نه تنها از همه دنیا نخبه ها رو جذب میکنن، از استعدادهایی که وقتشون رو صرف بازی های آنلاین میکنن هم استفاده میکنن به این میگن آزاد کردن همه ظرفیت ها
  • از اضفهان ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    یعنی به جای آموزش توی دانشگاه بر روی یک عده متخصص میاند از اینترنت آدم جمع می کنند؟؟؟!! مواظب باش همینها ندزدند تو رو!!
  • لیلی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    بازی سونیک -بازی خانواده simpsonها-بازی استرلیکس و ابلیکس - بازی ماریو و سونیک و هزاران بازی دیگه دارن اندیشه های صیهونیست را ترویج می کنند.کاش game ساز های ما هم به فکر بیفتن
  • لیلی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    بازی سونیک -بازی خانواده simpsonها-بازی استرلیکس و ابلیکس - بازی ماریو و سونیک و هزاران بازی دیگه دارن اندیشه های صیهونیست را ترویج می کنند.کاش game ساز های ما هم به فکر بیفتن
  • امیر ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    اصلاً شماها میدونستید اون بازی مار بازی توی گوشی های نوکیا اصل تفکر صهیونیستیه؟!!! LOL
  • پرهام ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    پسر مارو ترسوندی..... ما تازه می خواستیم واسه اونور اقدام کنیم!
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    مرگ بر اسرا عیل
  • fff ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    خب به جاي اينكه هي از اينا بد بگين (كه هستن البته) ي ذره ياد بگيرين. با جاي دارا و سارا توليد كردن برين اين كارا رو بكنين.
  • ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    آزاد کردن ظرفیت کار هر کی نیست.یک سری ادعای ازاد کردن ظرفیت دارن در صورتی که سالها در مقام دیپلمات هیچ کاری نتونستن بکنن و جای اونا میز خالی میذاشتن فرقی با حضورشون نداشت.
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    0 0
    بله این خبر درسته، توی خود سایت بازی هم این مطلب رو نوشته که وابسته به دارپاست. اما اگر می خواستند مخفیانه این کار رو بکنن که نمی اومدن علنا توی سایت بازی اعلام کنن؟ http://www.verigames.com/aboutUs

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس