کد خبر 272392
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۴

وزیر خارجه مصر با اشاره به اینکه بازگرداندن سفیر مصر از اسرائیل به دیدگاه‌های قاهره در خصوص مساله فلسطین بر می‌گردد، گفت: روابط ما با اسرائیل بر اساس توافقنامه صلح ادامه دارد اما بازگشت مجدد سفیر ما به اسرائیل در حال حاضر به نفع ماست.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، نبیل فهمی وزیر خارجه مصر اعلام کرد که نقش سیاست خارجی این کشور " طی 20 سال گذشته در مقایسه با 20 سال قبل از آن به شدت کاهش پیدا کرد".
وی در ادامه درباره روابط مصر و اسرائیل گفت: تاکنون به این نتیجه نرسیده ام که بازگشت مجدد سفیر مصر به اسرائیل به نفع ماست.

نبیل فهمی در دیدار با تعدادی از مسئولان مصری اعلام کرد که "مطالبات تظاهرکنندگان روی سیاست خارجی ما تاثیر می گذارد".

وی ادامه داد که "مسئولیت ما این است که از مردم مصر جدا نشویم مردمی که اثبات کردند که روی هر تصمیم دولت مصر تاثیرگذار هستند".

نبیل فهمی درباره مواضع مصر در قبال تحولات سوریه گفت: مصر خشونت دولت سوریه علیه مردم سوریه را محکوم کرد .

وی اعلام کرد که "حمایت از وحدت اراضی سوریه و مخالفات با دخالت نظامی در این کشور از اولویت های ماست".

وزیر خارجه مصر همچنین اعلام کرد که "موضوع سوریه از خطرناک ترین موضوعاتی است که در حال حاضر منطقه با آن روبرو است".

نبیل فهمی همچنین اعلام کرد که مصر "حل سیاسی مشکل سوریه را تائید می کند و امیدوار است که راه حل از طریق ژنو2 صورت بگیرد".

وی با اشاره به اینکه "بازگرداندن سفیر مصر از اسرائیل به دیدگاه های قاهره در خصوص مساله فلسطین بر می گردد"، گفت: روابط ما با اسرائیل بر اساس توافقنامه صلح اسرائیل و  مصر(قرارداد کمپ دیوید) ادامه دارد اما بازگشت مجدد سفیر ما به اسرائیل شود در حال حاضر به نفع ما نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس