کد خبر 272176
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳

موسوي‌لاري گفت: آقاي ناطق به نظر من عنصر اصولگرايي است كه با روش خردگرايانه و منطقي كار را دنبال مي‌كند و به همين دليل با اصلاح‌طلبان معتدل همراه است. اصلاح‌طلب نيست اما اين مشي معتدلي كه در پيش گرفته او را به اصلاح‌طلبان معتدل نزديك‌تر كرده است.

به گزارش مشرق، موسوي‌لاري وزير كشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با مجله «همشهري ماه» در پاسخ به اينكه عارف از بنياد باران جدا شد و تصميم دارد حزب تشكيل دهد و از طرفي ظاهرا به برنامه كارگزاران و كرباسچي كه دنبال سرليست كردن آقاي ناطق هستند، انتقاد كرد نشانه چيست، گفت: معتقدم همين حرف و حديث‌ها نشانگر اين است كه جريانات سياسي ما به نوعي به سمت حسابگري سياسي دارند پيش مي‌روند. چه حرفي كه كرباسچي زده و چه حرفي كه عارف مي‌زند، نوعي حسابگري سياسي درونش نهفته است؛ گرچه داوري زود است كه چه كسي سرليست شود. معلوم نيست كسي كه سرليست شد، راي بياورد و او رئيس مجلس شود. اينها همه مسائلي است كه اگر در مكانيسم رقابت باشد، هيچ چيزي قابل پيش‌بيني نيست؛ ولي بالاخره همين كه امثال ناطق و عارف در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، اتفاق مباركي است. اصولگرايان هم اگر بخواهند خردورزانه عمل كنند و با روش عقلايي و اعتدالي آرمان‌هايشان را دنبال كنند، بهتر است بروند سراغ افراد عاقلي كه درك بكنند جامعه را، شبيه امثال ناطق.

وي در ادامه افزود: آقاي ناطق به نظر من عنصر اصولگرايي است كه با روش خردگرايانه و منطقي كار را دنبال مي‌كند و به همين دليل با اصلاح‌طلبان معتدل همراه است. اصلاح‌طلب نيست اما اين مشي معتدلي كه در پيش گرفته او را به اصلاح‌طلبان معتدل نزديك‌تر كرده است.

اين چهره اصلاح‌طلب در بخش ديگري از مصاحبه خود درباره دليل راي آوردن احمدي‌نژاد در سال 84 نيز گفت: دليلش تفرقه‌اي بود كه بين نيروهاي اصلاح‌طلب وجود داشت. اصلاح‌طلب‌ها آمدند و از موجودي خودشان چهره‌هاي شاخصشان را آوردند توي صحنه. آمدند و براي رقابت با يك آدم گمنامي به‌نام احمدي‌نژاد بالاترين شخصيت‌هاي جريان اصلاح‌طلبي مثل كروبي، هاشمي و معين را آوردند. اكثريت جامعه آرايشان بين اينها تقسيم شد. تقسيم آرا بين اصلاح‌طلب‌ها به نفع جرياني كه از احمدي‌نژاد حمايت مي‌كرد، تمام شد. سرجمع آراي اصلاح‌طلبان به مراتب بيشتر از همه اصولگراياني بود كه در صحنه بودند. منتها چون تفرقه افتاده بود، تقسيم شده بودند. هاشمي با پنج ميليون و خرده‌اي راي، كروبي هم همينطور، احمدي‌نژاد هم با پنج ميليون و معين هم با پنج ميليون و اين پنج ميليون‌ها تقسيم شد به نفع احمدي‌نژاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس