حسین شریعتمداری نوشت: اگر موضوع مذاکره تلفنی آقای ظریف با جان‌کری، در محدوده چالش هسته‌ای بوده است که مطابق آنچه گذشت نمی‌تواند از نگاه دشمن پنهان بماند و اگر مسائل دیگری غیر‌از چالش هسته‌ای در میان بوده که آقای ظریف چنین اجازه‌ای نداشته است و تیم مذاکره‌کننده به قول حضرت آقا، تنها برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای کشورمان ماموریت داشته‌‌اند

به گزارش مشرق، مدیر مسوول کیهان طی یادداشتی به موضع سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر محرمانه بودن مذاکره تلفنی ظریف و کری اعتراض کرد و نوشت: دیروز سرکار خانم افخم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پاسخ به یکی از خبرنگاران که درباره محتوای مذاکره تلفنی اخیر آقای ظریف و جان‌کری سؤال کرده بود، گفت: «جزئیات مذاکرات ظریف و کری قابل انتشار نیست»! سخنگوی وزارت خارجه همانگونه که از عنوان مسئولیت ایشان برمی‌آید، دیدگاه و سیاست وزارت متبوع خود را بیان کرده است، از این روی در این وجیزه روی سخن با وزارت محترم امور خارجه است که چرا و با کدام توضیح و توجیه منطقی، متن مذاکرات تلفنی میان ظریف و کری را غیرقابل انتشار و محرمانه می‌داند؟ زیرا مفهوم محرمانه بودن مکالمه تلفنی یاد شده آن است که این مذاکره حاوی نکات و مطالبی است که افشای آن می‌تواند به منافع ملی کشورمان آسیب برساند! و مثلاً؛ در ادامه مذاکرات هسته‌ای با 5+1 خلل و خدشه‌ای ایجاد کند، آیا محرمانه بودن مکالمه مورد اشاره می‌تواند علت و دلیل دیگری داشته باشد؟ پاسخ این سؤال به یقین منفی است، بنابراین باید گفت؛
آیا وزارت محترم امور خارجه نگران است که مبادا، علنی کردن آنچه میان ظریف و کری رد و بدل شده است به گوش افراد نامحرم برسد؟ اگر چنین تصوری در میان است، این افراد نامحرم چه کسانی هستند؟! و در صورت اطلاع از متن مذاکره تلفنی، قرار است مطالب - به قول وزارت خارجه- محرمانه آن را برای کدام کانون و مرکز بیگانه و یا افراد و اشخاص نامحرم فاش کنند که وزارت خارجه کشورمان برای پیشگیری از افشای آن، تصمیم گرفته است محتوای این مکالمه ، محرمانه و غیرقابل انتشار بماند! در این‌باره فقط چند احتمال قابل تصور خواهد بود.
1- وزارت خارجه نگران است مبادا متن مذاکره به گوش جاسوسان حریف برسد! این احتمال از پایه و اساس باطل است چرا که مطابق این فرضیه، جاسوسان حریف در نهایت تلاش خواهند کرد متن مذاکره را به گوش دشمن برسانند. و این در حالی است که بلندپایه‌ترین مقام حریف یعنی وزیر خارجه آمریکا از محتوای مذاکره با خبر است زیرا خود او طرف مذاکره تلفنی بوده است!
2- ممکن است گفته شود آقای ظریف در مکالمه تلفنی با جان کری مطالبی را مطرح کرده است که نمی‌خواهد به گوش برخی از همپیمانان آمریکا برسد و یا جان ‌کری به نکاتی اشاره داشته که ترجیح می‌دهد سایر همپیمانان کشور متبوعش از آن باخبر نباشند! این احتمال نیز کمترین توجیه منطقی و پایه و اساس عقلایی ندارد. چرا که یکی از اصلی‌ترین همپیمانان آمریکا، رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل است و مقامات رسمی و بلندپایه آمریکا- از جمله جان‌کری- بارها به صراحت اعلام کرده و در عمل نشان داده‌اند که هیچ نکته و مسئله مربوط به مذاکره هسته‌ای با ایران را نه فقط از دولتمردان رژیم صهیونیستی پنهان نمی‌کنند بلکه قبل از هر مذاکره درباره آنچه قرار است مطرح کنند با مقامات رژیم اشغالگر قدس رایزنی کرده و رضایت آنان را جلب می‌کنند و بعد از هر مذاکره نیز به تل‌آویو رفته و آنچه مطرح کرده‌اند را با دولتمردان رژیم جعلی اسرائیل در میان می‌گذارند. آیا غیر از این است؟! و آیا تأسف‌آور نیست، جناب آقای ظریف وزیر خارجه محترم کشورمان، از این نکته بدیهی که ابتدایی‌ترین الفبای دیپلماسی است بی‌خبر باشند!
3- ممکن است منظور و مقصود وزارت خارجه کشورمان از محرمانه دانستن این مکالمه، پنهان کردن متن مذاکره از سایر کشورهای گروه 5+1 باشد! که در این صورت باید پرسید؛ آیا تصور می‌کنید، آمریکا در مذاکره و تعامل! با ایران، منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را به منافع همپیمانان اروپایی خود، یعنی انگلیس و فرانسه و آلمان ترجیح می‌دهد؟! اگر چنین نیست - که هرگز نیست- محرمانه دانستن متن مذاکره تلفنی یاد شده برای چیست؟!
4- شاید مقصود وزارت محترم امور خارجه، پنهان داشتن محتوای مذاکره تلفنی از نگاه دو عضو دیگر گروه 5+1 یعنی روسیه و چین باشد که باید گفت؛
الف: مگر موضوع مذاکره تلفنی درباره چالش هسته‌ای و مذاکرات پیش روی با 5+1 نبوده است؟ اگر پاسخ مثبت است -که‌نمی‌تواند و نباید منفی باشد - هر نکته رد و بدل شده و یا قول و‌قرار احتمالی با وزیر خارجه آمریکا نهایتا بایستی در مذاکرات ایران و 5+1 روی میز مذاکره گذارده شود و دو کشور چین و روسیه به عنوان دو عضو اصلی گروه 5+1 از آن باخبر خواهند شد ضمن آن که دشمنی و کینه‌توزی آمریکا و متحدان اروپایی آن با جمهوری اسلامی ایران بارها به اثبات رسیده است ولی چین و روسیه اگرچه مانند هر کشور دیگری در جریان مذاکرات به منافع خود نظر دارند، اما، تاکنون و به دفعات، از تن دادن به باج‌خواهی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران خودداری ورزیده‌اند. بنابراین، در صورتی که احتمال یاد شده در این بند، مورد نظر وزارت خارجه کشورمان بوده باشد، نه تنها از پنهان داشتن متن مذاکرات طرفی نبسته است، بلکه کفه دشمنی 5+1 علیه ایران اسلامی را سنگین‌تر کرده و فرصت بهره‌گیری از اختلاف‌نظر موجود میان چین و روسیه با آمریکا و سه کشور اروپایی را با بی‌سیاستی و بی‌تدبیری - که از دولت موسوم به تدبیر - پذیرفتنی نیست، از دست داده است.
ب: آمریکا اصرار دارد که خود را «عضو برتر»! و «تصمیم‌گیرنده نهایی»! در گروه 5+1 بداند و این توهم را به جهان اسلام و نهضت‌های اسلامی الگو گرفته از انقلاب اسلامی پمپاژ کند که در عصر جدید، جانشین «ژولیوس سزار» امپراتور روم باستان است و بر این باور که «همه راه‌ها به روم ختم می‌شود»!
این در حالی است که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل(ره) و خلف حاضر او، «تابو»ی کدخدایی آمریکا را شکسته و نه در تئوری بلکه در عمل نشان داده است که آمریکا به قول حضرت امام(ره) هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. از این روی، مذاکره تلفنی آقای ظریف با جان کری وزیر خارجه آمریکا و محرمانه دانستن آن، توهم فرو ریخته مورد اشاره را در نگاه جهانیان زنده می‌کند و این تلقی موهوم را دامن می‌زند که گویی، جمهوری اسلامی ایران نیز «کدخدایی آمریکا»! و مدیریت آن در مذاکرات با 5+1 را پذیرفته است! و حال آن که ایران اسلامی طی سی و چند سال گذشته با مقاومت جانانه و مثال‌زدنی خود، بارها پوزه آمریکا را به خاک مالیده است، تا آنجا که به نوشته نشریه آمریکایی ویکلی استاندارد «همه روسای جمهور آمریکا، از جیمی کارتر تا باراک اوباما در یک نقطه با امام خمینی[ره] اشتراک‌نظر دارند و آن، این که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».
5- مردم به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و در راس آنها آقایان ظریف و عراقچی اعتماد کامل دارند و آنان را فرزندان انقلاب می‌دانند، بنابراین، احتمال آن که آقای ظریف در مذاکره تلفنی با جان کری، مطالب و نکاتی را مطرح کرده باشد که نمی‌خواهد مردم ایران از آن باخبر باشند، حتی در دورترین افق ذهن ملت شریف‌ایران نیز جایی ندارد. اما، این پرسش جدی و منطقی نیز در میان است که ایشان با کدام توجیه و توضیح منطقی، متن مذاکره تلفنی یاد شده را برای مردم ایران محرمانه می‌داند و برای دشمنان مردم و نظام محرمانه نمی‌داند؟ «جان کری» که «کر» نیست! هست؟! و دشمن هم که هست، نیست؟! بنابراین چرا دشمنان مردم برای وزارت خارجه کشورمان محرمند و مردم نامحرم؟!
6- و بالاخره اگر موضوع مذاکره تلفنی آقای ظریف با جان‌کری، در محدوده چالش هسته‌ای بوده است که مطابق آنچه گذشت نمی‌تواند از نگاه دشمن پنهان بماند و اگر مسائل دیگری غیر‌از چالش هسته‌ای در میان بوده که آقای ظریف چنین اجازه‌ای نداشته است و تیم مذاکره‌کننده به قول حضرت آقا، تنها برای مذاکره درباره برنامه هسته‌ای کشورمان ماموریت داشته‌‌اند و جناب ظریف نیز بارها به صراحت بر این نکته تاکید ورزیده‌اند. بنابراین، علت محرمانه بودن مذاکره‌ای که برای دشمنان تابلودار مردم و نظام محرمانه نیست، چیست؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 163
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • جواد ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    آقای ظریف قابل توجه شما... " این پرسش جدی و منطقی نیز در میان است که ایشان با کدام توجیه و توضیح منطقی، متن مذاکره تلفنی یاد شده را برای مردم ایران محرمانه می‌داند و برای دشمنان مردم و نظام محرمانه نمی‌داند؟ «جان کری» که «کر» نیست! هست؟! و دشمن هم که هست، نیست؟! بنابراین چرا دشمنان مردم برای وزارت خارجه کشورمان محرمند و مردم نامحرم؟! " احسنت به سردار......
  • عبداله ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    برخی دنبال تسلیم در برابر آمریکای جنایتکار هستند با بند پنجم کاملا موافقم توده مردم حزب اللهی و مسلمان ایران محرم واقع شده اند
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    0 0
    ایول به منطق سریر و محکمت حاج حسین این دولت دولت ساده اندیشی و تسامحه تدبیر فقط لقلقه زبونشونه و بسسسسس
  • مجتبی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    احسنت حاج حسین
  • سجاد ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سیاست خارجی این دولت اصلا روشن نیست. تا به حال هم که موفق نبوده است که بخواهیم اعتماد کنیم. متاسفانه
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری درحدی هستند که تشخیص بدهند وزیر امور خارجه اجازه کاری را دارند ویا خیر؟ رهبر مگر با کسی تعارف دارند؟! اگر مطابق با نظر ایشان نبود قطعا برخورد سریع و قاطع می کردند.
  • لیلا ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    معلومه دیگه این وسط فقط ملت نامحرمن
  • سعید از شیراز ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    "مردم به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و در راس آنها آقایان ظریف و عراقچی اعتماد کامل دارند و آنان را فرزندان انقلاب می‌دانند" جناب شریعتمداری ! اگر به همین جمله عمیقأ باور دارید پس اجازه دهید تیم مذاکره کننده هسته ای کار خودش روانجام بده . شما متوجه نیستید که انتقاد شما متوجه مقامات عالیرتبه نظام و شورای عالی امنیت ملی است نه آقای ظریف . شما در تحلیلتان ، هماهنگی بین تیم مذاکره کننده و از جمله شخص آقای ظریف با مقامات ارشد را نادیده میگیرید ؟ اگر محرمانه بودن جزییات مذاکرات ، بخشی از سیاست نظام باشد شما چه جوابی دارید ؟ به هر حال در فضای فعلی و مقطع کنونی و با درک محاسبات و ضروریات و مقتضیات کشور ، مسوولیت مذاکرات با دولت جدید ، تیم جدید و البته با هماهنگی مراجع ذیصلاح است . به نظرم رسالت شما به عنوان یک رسانه به اصطلاح متعهد باید همگرایی و حمایت البته نه از شخص خاص بلکه از سیاست های کلی حاکم و جاری در کشور باشد نه فشار و اصرار و ایراد و اتهام و ساز مخالف . انشالله که این نظر و دیدگاه با منویات رهبری عزیز هم تطابق بیشتری داره
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    وقتی دولت حاضر و رییسش در مورد هشت سال اخیر یکسره سیاه نمایی می کنند، می گویند قصدشان ایجاد شفافیت است!! زمانی که از خود این آقیان در مورد عملکرد خودشان و مذاکره بر سر ناموس ملی می پرسیم می گویند محرمانه است!!
  • علیرضا ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    امریکا تز به نام دیپلماسی تلفنی رو داره روی ایران آزمایش میکنه. قول میدم از همین تلفن زدنها شروع میشه بعدشم به ایجاد روابط و بی خیال گذشته و حالا یکم موشکها بردشون کمتر بشه و موشک میخوای چیکار و سفارت بزنیم بیشتر آشنا بشیم و همجنس بازی توی .....
  • ناشناس ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    برای اینکه کسی توش موش ندواند برادر . جدیثی از پیامبر مکرم اسلام صل الله علیه و آله و سلنم هست البته قریب به مضمون که فرمودند مسایل مهم را نباید تا لحظه به نتیجه رسیدن در افواه مطرح کرد چون باعث زایل شدن آن میشود
  • آذربایجان ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پیامبر(ص) در مورد مسائل مهم گفتن نه حرف زدن با دشمن .
  • مسعود ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ببخشیدا نماینده های مجلس هم نا محرم هستن که خبر ندارن ؟؟؟؟؟؟
  • آزادمـــرد ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حاج حسین غصه نخور واسه سنت خوب نیست :)
  • شفق ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    منظور پیامبر قطعا این نبود که در افواه یهود و نصارا بیان کرد! قطعا اگر کسی قصد موش دواندن دارد، این ملت نیست! بلکه دشمن بیگانه ای است که دائم در حال عهد شکنی است.
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مشکل در تعبیر "به نتیجه رسیدن" است به نظر می رسه مسائل در حال حرکت به نتیجه نرسیدن می باشد تا به نتیجه رسیدن همانطور که رهبر انقلاب هم فرمودند از این مذاکرات نتیجه خاصی حاصل نخواهد شد
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگر حدیثی که گفتی معتبر باشه پس مدعیان اصلاح طلبی دیگه با ژست روشنفکری نگن دانستن حق مردم است
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    برای اینکه افرادی مثل شما سؤ استفاده نکن و به هر صورتی‌ که علاقه دارند تفسیر کنند. کیهان سابقهٔ‌ این قبیل گند کاریها رو داره
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ناشناس برای کی محرمانس؟!!! اونا که می دوونن پس اعتقاد داری دشمنا همه خوبن موشی نمی دوانند و فقط ایرانیا موش ندوانند؟!!! یه کم فکر کن بعد نظر بده!!!!!!!!!! ضمنا حضرت آقا در سخنرانی شون فرمودند: "این تجربه خوب است به شرطی که مردم ""بدانند"" و آگاه باشند که چه اتفاقی دارد می افتد"!!! که کلا این حرف های ظریف همش با این جمله در تعارض است!!!!!!!!!!
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    می شود یک نفر اصب ایت "حدیث" را با ذکر سند آن برای اطلاع بهتر دیکران پیدا کند؟
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بجای طرح و ذکر فرضیات بیاییم دست به دست هم با یک صدای واحد عزم خود را برای رفع انچه جامعه جهانی نگرانی میخوانند نشان دهیم و عذر و بهانه را از دشمن بگیریم ، از جانب ما ۷۰ میلیون نفر تنها یک صدا میتواند در عرصه سیاسی صدای ملت را به جامعه جهانی برساند ، ان صدا هم تنها صدای وزارت خارجه است و وزیر و همکارانش در اخرین صحبت های مقام عظمی به عنوان فرزندهای انقلاب یاد شده اند نه عوامل اجنبی پس بیاییم به تبعیت از رهبری حمایت کنیم نه تخریب
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حدیث رو لطفا دقیق و با سند بگویید تا بفهمیم چی بوده حتی در صورت صحت ادعایتان شاید فرض حدیث این بوده که از این «مسایل مهم» دشمنان بی خبرند که با مطرح کردن در عموم آنها خبردار می شوند چه خوبه با این بهانه ی موش دووندن،‌ ازین به بعد همه چیزو کلا محرمانه کنیم!
  • ناشناس ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حالا جناب آقای شریعتمداری چه اصراری به دونستن این گفتگو دارن. خلاصه هرکسی وطایفش مشخصه.بهتره همش به دید منفی نگاه نکرد
  • محمد ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    البته این حدیث متمرکز بر حکومت داری نیست، چراکه با پنهان کردن حقایق، احتمال خیانت و فساد افزایش می یابد. این حدیث بیشتر به امور شخصی اشاره دارد. در حکومت داری، اصل بر شفاف سازی اطلاعات است، مگر اینکه خلافش ثابت شود. در این موارد، سخن ولی فقیه مبناست. ایشان مردم را به هوشیاری فرا خواندند و ملت را نیز در جریان تمام امور قرار دادند. توصیه میکنم به شما هواداران متعصب دولت راستگویان! که اگر از مقاومت پیامبر مکرم عالم(ص) و مقاومت جانانه ایشان در شعب ابی طالب، الگو نمی گیرید و در کارهای دولت اعتدال، میلی به الگو قرار دادن سبک زندگی پیامبر(ص) ندارید، حداقل از احادیث ایشان سوء استفاده نکنید. عذاب اخروی دارد.
  • محمد ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    محلی که نور نباشد، محل خوبی برای تجمع میکروب ها و ایجاد فساد است. در اقتصاد و فرهنگ و سیاست هم، شفاف سازی کارکرد نور را دارد. اگر مسئولین شفاف سازی نکنند و با پنهان کاری پیش بروند، خواسته یا ناخواسته با فساد و انحراف موافقند. به خصوص برای دولتی که یکی از بزرگترین و جذاب ترین شعارهای انتخاباتی اش، "آزادی بیان" و "دانستن حق مردم است" بود، زشت است که در ابتدای دولت، اقدام به تغییر شعارهای خود کند.
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کری و ننه نه تن یابو یک روح اند در دو جسم و نامحرم و بیگانه هم مردم ایران. ظریف جان حواست باشه و چه خوبه که نامت مترادف پایمردی در تاریخ ماندگار بشه ...
  • امید ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خدا رحم کنه
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    لطفا حدیث سازی نکنید حتما احادیث را با ذکر منبع نام ببرید چون اونوقت طبق آیه سوره شوری باید مشورت شود حداقل با نخبگان سیاسی نه فقط یک نفر در وزارت خارجه بنشیند و کل کشورو به پرتگاه ببرد.
  • ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کسانیکه قرار داد ترکمنچای را به سرما در آوردند هم همین گونه استدلال نکردند؟
  • نرگس ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام ناشناس! یه تاملی بکن بعد اظهار فضل کن!! دیدیم که از مذاکرات محرمانه ژنو چی در اومد حالاهم این تلفن محرمانه؟؟؟؟؟؟ ظاهرا میخوان باج بیشتری بدن تا بلاخره کدخدا راضی بشه!!؟؟؟؟ ناشناس! به چه قیمتی؟؟؟؟ تا کی باید ملت ایران چوب بی تدبیری های این دولتمردان باتدبیر!!؟؟ را بخورند؟؟؟؟ کدخدا که کوتاه بیا نیست!! همه ایران را دودستی بهش بدید باز هم طلبکاره ؟؟ بگو چطوری می خواهید راضیش کنید؟؟؟؟؟
  • ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خدا آقاب شریعتمداری را برای ما حفظ کند
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    به تو چه؟؟؟؟
  • salam ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    قلب ظریف مواظبش باشین. خدا کند مهری از دشمن توش نباشه
  • ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    نه اونایی نامحرمن که انقلابی بودن رو با کله شقی اشتباه گرفتن، جنگ طلب ها نامحرمن، برهم زنندگان مذاکرات نامحرمند.....
  • مهدی ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگر آزادمرد بودی جواب منطق رو با تمسخر نمیدادی
  • امیرحسین ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یعنی شما به رهبری اعتماد نداری؟ایشان حتما در جریان هستندو نظر و دستورشونم دادن.
  • احمد ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بسمه تعالی : با تحلیلی بسیار ساده میتوان دریافت که این دولیت تدبیر!؟ و امید!؟ متاسفانه با اقدامات چند ماهه ابتدای خدمت خود و بویژه در سیاست خارجی عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که با خون هزاران شهید و استقامت و چایداری مردم و رهبری حکیمانه امام و رهبر بدست آمده است را خدشه دار نموده و نه اینکه در این مدت اوضاع کشور بهتر نشده بلکه بویژه تهدیدات دشمنان بشدت افزایش یافته است و این خود دلیلی بر این اصل درست قرآنی است که نباید در مقابل دشمن متکبر و زورگو کوتاه آمد بلکه باید موضع تهاجمی گرفت در غیر اینصورت دشمنی همچون آمریکا بهیچ وجه در مقابل ما کوتاه نخواهد آمد متاسفانه وزیر خارجه بسیار ضعیف و منفعل عمل میکند و مجلس بایستی تا دیر نشده است اقدامی بکند .
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بسمه تعالی خداوند انشاءالله این حاج حسین ، سردار قلم را برای انقلاب اسلامی و رهبری معظم آن حفظ کند الهی امین
  • حميد ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ... حالا هويچ تعارفت كرد يا چماغ؟؟؟
  • مصطفی ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام نظر بنده رو نمیذارید؟؟؟
  • اميد ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    با اين تخته گاز وزارت خارجه، نه تحريم ها لغو مي شود ونه عزتي براي كشور مي ماند
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    فقط خدا ايرانمونو حفظ كنه والا هدف اين دولت كه...
  • محمد اصفهاني ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آخه يكي پيدا بشه به اين شريعتمداري بگه تو چه كاره اين ملت و نظام هستي كه تو هر موضوعي دخالت بيجا ميكني؟؟؟؟ قطعا تمامي تحركات ديپلماتيك كشور و حتي كوچكترين مسائل تحت نظارت و اطلاع رهبري عزيز انقلاب انجام ميشود و لازم نيست شريعتمداري و امثالهم زياد دلسوزي كنند .....
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این که رسانه خارجی نیز مثل شما مراقب هستند و گروه های فشار در آمریکا نیز همین فشاری که به ظریف در ایران وارد می شود به کری و ..وارد می نمایند ضرورتا برای پیشگیری از دسیسه چینی دشمن خوب است مذاکرات تلفنی وزرا محرمانه باشد و در وقت خود منتشر شود.
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سرویس اطلاعاتی حاج حسین بوده
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اصولاً ملت همیشه نا محرمند مگر در سه موقع : 1- انتخابات 2-راهپیمایی روز قدس 3-راهپیمایی 22 بهمن
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آزادمرد؟؟؟!!! یا آزادنامرد؟؟؟؟!!!!!
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مشرق جان من هم که تو همین ۱۵ بیست روزه همین هارو میگفتم. پس چرا بیشتر نوشته های من حذف شدن؟؟؟
  • زهرا سادات ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دنیای سیاست یعنی همین. قرار نیست بگه چی گفتند. قرار دعوای زرگری کنن همین.آقای شریعتمداری هم خودش را حسته می کنه.
  • میترا1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پاسخ : در دولت تدبیرو نمیدونم چی چی دانستن دیگر حق مردم نیست !همین !
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سخنی از عمروعاص زمان
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آزادمرد واقعی حاج حسین است نه تو
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هه هه مسائل مهم خوب مغلطه میکنی ها کله پوک مسائلی که امروز صدر اخبار دنیاست و دشمن داره از این جریان سود میبره شما بشینید مسائل را مهم بدونید تا کار از کار بگذره واقعا متاسفم غیر از این انتظاری از ظریف نیست
  • محمدجواد ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    من نمی دونم چرا بعضی ها حرف حق رو قبول نمی کنند؟ با چشممامون داریم یم بینیم آمریکا دوباره تحریم کرد باز هم بعضی ها دشمنی آمریکا را قبول نمیکنند؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مهم این نیست که محرمانه است یا خیر مهم اینه که حاج حسین و دوستانش نمی دونند چی رد و بدل شده. اگه اونا می دونستند بقیه نمی دونستند هم مهم نبود. مگه در مذاکرات قبلی غیر از یک سری حرف کلی به رسانه ها گفته می شد چرا کسی سؤال نمی کرد دقیقا چی بین شما رد و بدل شد. خیلی وقتا هم مردم اصلا از مذاکره کردن هم مطلع نمی شدند چه برسه به محتواش. منتها اینجا گفتگو کننده می گوید محرمانه است و راست هم می گوید در دوره های قبل و احیانا بعد ممکن است افراد از محل و نحوه گفتگو هم با خبر نشوند. یک کم انصاف هم چیز خوبیه
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    قضیه خیلی مشکوکه
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما حزب بادی ها( که در راس همین کسی قرار داره که عنان قلمشو نداره و نه عنان خودشو )اینو نگید چی بگید؟تحریم باعث چپاول و بخور و بخورتون بود حق دارید منم جای شما بودم ناراحت میشدم.درضمن هشت سال احمدی نژاد هر فساد و بدبختی رو به بار آورد و مردم دم برنیاوردند حالا هم روحانی.
  • محمد ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقا محمد، نرگس خانم و ...، شما در جواب این آقای فنلاندی بی درد و اون ور آبی جواب دندان شکن دادید دست مریزاد.
  • علی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    در پاسخ به امیر حسین باید گفت مثل اینکه شما مشکل شنوایی دارین چون رهبری بارها گفته اند من به این مذاکرات خوش بین نیستم وهمین طور اخیرا فرمودند : من به جزئیات مذاکرات وارد نمی شوم.
  • امید تهرانی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام علیکم از دولتی که اکثر وزاری آن دارای مدرک تحصیلی از آمریکا می باشند بیشتر از این نمی توان انتظار داشت که دولت فاسد آمریکا را محرم و راز دار خود دانسته و ملت ایران را نامحرم خود بدانند.خداوندا به حرمت خون شهدا دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی را نقش بر آب بگردان.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمداری آب در اسیاب دشمن نباش از هم وطن ات بخاطر خدا حمایت کن تو که دزد در خانه را نمی بینی چپاول اموال ملت به دست خائنین را یار شاطر نیستی بار خاطر نباش واز خدا برای خدا بترس به قول شهید بهشتی خدایا این پست ها پستمان نکنند .
  • محمد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حوسین جون خیلی خودتو ناراحت نکن احتمالاٌ اين برنامه ها از يکی دو سال پيش طراحی شده است ، غير چالش هسته ای هم می تواند باشد و چنين اجازه ای را نيز آقای ظريف غير رسمی ميتواند داشته باشد .
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما فقط صاحب یک روزنامه هستید همین و بس
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    یه عده از رهبری هم جلو زدند و جلوی رهبری حرکت می کنند. اول خوب فرزندان انقلاب رو تخریب می کنن و به ناحق تهمت می زنن بعد در آخر می گن ما اصلا در مورد ایشان فکر بد نداریم. برادر من دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس؟! مگر رهبری حمایت نکردن و اینها را فرزندان انقلاب نخواندن، مگر نفرمودن من تیم هسته ای اعتماد دارم، پس این همه شک و تاسف خوردن و تهمت زدن به وزارت خارجه برای چیه؟ مواظب باشین خوارج علی (ع) نشین
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    همش نصف سن ایت الله رو داره
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کامنتی از ابوموسی اشعری
  • هامی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دارودسته احمدی فساد خوارج زمان ما هستند..یا افراط کردن یا تفریط..رهبری مطمئنن ازتمام جزئیات این مکالمه با خبرهستن وظریف خط قرمز نظام رو تا حالا رد نکرده ورد هم نخواهد کرد..اگه غیرازاین بود؛رهبری باکسی تعارف نداره..ما به رهبرمون اعتماد داریم..
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مستند تخته گاز امریکا رو زیاد میبینه
  • محمد ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    من هم جور دگه شو نوشتم ، ولی به احتمال زیاد نوشته من سانسورشود
  • علی ازمشهد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    جناب شریعتنداری!توروبه هرچی اعتقادداری حرف نزن.خداوندبپاس سکوتت شایدابروریزیهایت راببخشاید
  • رضا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بنده خدا علت ايناست كه آدم هاي جاسوسي مثل تو كه براي اسرائيل مزدوري مي كنيد حرف مفت از خود در نكنند.
  • مهسا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کوتاهی های دولت خودش را توجیه کند می گوید به بهانه صحبت شفاف با مردم و اینکه مردم که نامحرم نیستند و حق دارند بدانند شروع می کرد تمام تصمیمات و اقدامات محرمانه دولت و وزای قبلی رو با آب و تاب و برای تخریب آنها در رسانه ملی بیان می کرد ، اما نوبت که به خودشون و اعمال خودشون که می رسه هم مردم نامحرمند و هم دشمن محرم ، البته این هم یه نوع تدبیر برای حکومت داریه دیگه
  • ناشناس ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقا ما نخواستیم معیشتمون حل بشه کیو باید ببینیم .آبرومون هم تو دنیا رفت .
  • محسن ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مگه زمان بنی صدر که خیانت های تاریخی اتفاق افتاد به جز زمانی که مردم و مسئولین خلعش کردن، حضرت امام (ره) برخورد قاطع و سریع کردند؟؟؟
  • ناشناس ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    احتمالا ظریف حال اشتونو می پرسیده ،خجالت کشیده در گوشی گفته
  • محسن ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آزاد مرد جان از قدیم گفتن ی جات که میسوزه ی جای دیگت رو فوت نکن
  • محسن ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    کمرش نگیره باز خوبه... ممد جوادمونم حســــــــــاس....
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    منظورت اينه كه اجازه بده كل داشته هامون از انرژي هسته اي و اسامي دانشمندانمون رو مثل او احمق ديگه بده دست تروريستا !!!!
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    موافقم اجازه بدهید فعالیتهای مثبت پیش برود. مطمئنایکی از نامحرمان جناب شریعتمداری است که دایم کارش تضعیف کسانی است که همفکر با او نیستند و این دودش به چشم ملت می رود
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بي تربيت ال...!!!
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اخه عزیزم!!! وقتی رهبری می فرمایند که من در جزئیات دخالت نمی کنم پس تو این وسط چی میگی
  • ali ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقا جواد از این سردارتون بپرس اگر در ژنو سر ظریف کلاه رفته چرا برنده ها (غربیها) دبه در آورده اند؟ و من الله توفیق
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شریعتمداری داره دامن میزنه
  • علیرضا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام علی آقا میشه مرقوم فرمایید اگر ما پیروز مذاکرات بودیم و توافقنامه ایراد حقوقی نداشت،چرا آمریکا اینقدر پررو شده که هم تهدید میکنه هم تحریم میکنه و هم تحقیر؟
  • علیرضا.س ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    حضرت آقا در سخنرانی شون فرمودند: "این تجربه خوب است به شرطی که مردم ""بدانند"" و آگاه باشند که چه اتفاقی دارد می افتد"!!!
  • جواد2 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقا جواد تکه گفتار کیهان را به چه منظور نوشتی .اگر ازآن متن چیزی نقهمیدی بایستی دو سه بار مطالعه میکردی تا میفهمیدی کیهان منظورش چه بوده است منظور کیهان این بوده آقای ظریف گفتگوی تلفنی تو ِآیابرای مردم ایران محرمانه وسری است وبرای دشمنان ایران نه ؟وبعد منطورش این است جان کری که دشمن ایران است حرفهای تو که برای دشمن محرمانه نیست چرا با تلفن محرمانه صحبت میکنی مگر کر است خوب در جلسه 1+5 میگفتی علاوه بر کری تمام دشمنان هم منظور تورا می فهمیدند
  • یاور ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای امیر حسین تو از کجا میدانی مقام معظم رهبری از گفتگوی ظریف با کری خبر دارد؟ نباید ازسخنان معظم له سوء استفاده نمودو هر گونه خطای سهوی وعمدی مذاکره کننده هسته ای را ماست مالی کرد
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بدانید که این گفتگوها بدون اجازه مقام معظم رهبری نبوده و نیست
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ای خاک برسرت با این توجیهاتت .
  • وحید ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    وظایف کیهان هم افشاگری است
  • شاهد ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مشرق جان منتشر بفرما متأسفانه در بعضی پیامها دیده میشه که ار حضرت آقا خرج میکنند مثل همین دولت فخیمه اما چند نکته: اولا تا مردم به بصیرت دست نیابند علی هم خونه نشین میشه ثانیا صبر ولی امر یک صبر انقلابی است تا حجت بر همگان تمام شود و مردم دریابند ثالثا امام امت به همه دولت ها اجازه می دهند تا آنجا که اصول در خطر نیفتدسیاست های خود را عملیاتی کنند تا بعدنگویند نشد نذاشتن وغیره رابعا دولت افسادات و تمدن منش ها مگر کم خون به دل امام امت کردند و تا مردم از خواب بر نخواستند حضرت آقا تحمل کردند اما آگاهی بخشی رو هم انجام دادند خامسا فتنه یادتون رفت که هشت ماه امام خامنه ای عزیز چه خون دلی خوردند تا 9 دی مردم بساط فتنه گران را جمع کردند سادسا بدون مقایسه امام حسین ع تا آخرین لحظه به میدان نیامد تا حجت بر همگان تمام شو اما به این امر توجه داشته باشید که شأنیت یک دولت اسلامی (دولت به معنای عام و تمام قوا)بسط ید ولی فقیه است نه قبض ید ولی فقیه همه باید خرج امام امت شویم نه اینکه ولی امر خرج ما شود بصیرت بصیرت بصیرت فاعتبرو یا اولی الابصار
  • حیدر ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این آقای ناشناس میخواهد به طریقی شده ذلیلانه به دامن آمریکا وصهیونیست برود وبخور بخور کند. ولی اشتباه میکنداز قضا اگر خدای ناکرده دشمن غلبه کند کله این ناشناس را زودتر ازهمه بخور بخور میکند
  • بهزاد ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آقای محمد اصفهانی تو خودت را کل ملت میدانی تو چه کاره ای میلیونها ایرانی طرفدار شریعتمدار هستند اگر نمیدانی بدان
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    بسیار زیبا بود
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ببخشید گفتگو سر مملکتمونه هاااا سر اموال شخصی ظریف نیست که به کسی مربوط نباشه
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ناشناس عزیز به نظر تماس با آمریکا در کشور ما جزء جزئیات حساب می شه؟!!!!!
  • علی ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چه جواب علمی و دارای منطقی دادی.
  • علی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    این ظریف هم دیگه شورشو دراورده.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اول برو سواد خواندن و نوشتن یاد بگیر بعدا تمسخر کن.
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    طرفداران خوارجی مسلک.
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    مباهته!!!!!!!!!!!! مباهته میدونید چیه؟! از حاج حسین بپرسید بهتون میگه.
  • ناشناس ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    علتش این هست که اگه حرفی بزنه یک عده بی سواد و از همه جا بی خبر و تندرو برای خودشون فلسفه بافی می کنند.
  • ناشناس ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    انشاء الله شما هم روزی محتاج داروی نایاب بشی تا بفهمی اوضاع مملکت کی درست بود و کی خراب . در ضمن شما کم حرص بخور اگه کار این دولت ایرادی داشته باشه تنها کسی که حق دخالت داره رهبری هستند نه عده ای تند روی خرافاتی
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پس نرمش قهرمانه پهلوانانه یعنی چی؟! ملت رو گیر آوردین شماها؟! مشکل اصلی ایران شماها هستید که وامونده در سیاستید.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ضمنا بجز راهپیمایی ها اینم اضافه کنید شرکت در جبهه ها.
  • اهل کاشانم سر سوزن انصافی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خدایا دکتر ظریف و کشورم را از گزند تندروها حفظ فرما
  • شفق ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    و عالیجناب صاحب تمام رسانه های دیگر و طاقت دیدن همین یک منتقد را هم ندارد
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    احسنت
  • شفق ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اسرائیل که هر هفته گزارشات کامل از طریق امریکا و به صورت علنی بهش میرسه اخوی! چون ظریف غرب را محرم می داند و ملت را نه!
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اون حجاریان و ایادی افساد طلب اون ور اب چه کاره ملتن که از داخل و خارج کشور دارن اب به اسیاب دشمن مییریزن والا شریعتمداری غیر از شفاف سازی و بصیرت افزایی کار دیگه ای نمیکنه
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دعوای زرگری یا زد و بند زرگری جهت عوام فریبی ؟!
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ۰۸:۵۶ناشناس منظورت از سخنی از عمروعاص زمان خودت هستی دیگه ؟؟؟؟ حالا عمرو عاص بنا ببینم چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!1
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خوب ایشون فراتر از کار رسانه ای شون کار دیگه ای هم نمی کنن مگه رسانه کارش غیر اطلاع رسانی و بصیرت افزاییه
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما اول برو اون گندی که سال 88 به مملکت زدین خمش کنین و به درگاه خدا توبه تا شاید ..........
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اگه شریعتمداری عزیز هر از چند گاهی پا رو ترمز اینا نذاره اینا که تخته گاز دارن پیش میرن و معلوم نیست میخوان چه گلی به سر این مملکت بزنن شریعتمداری خدا حفظت کنه با خدا باش پادشاهی کن بی خدا باش هر چه خواهی کن
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    هر چیزی را نمیشود علنی کرد. ممکن است حاجی با امریکا صحبت کرده باشد و کل درخواستهای انها را تائید برای رفع تحریم کرده باشد ولی نمیشود به ملت گفت از همه چیز گذشتیم تا تحریم رفع شد. حتی ممکن است مخفیانه گفته باشد تو نتایج خودت را بگو ولی من هم به فرم صوری میگم به ملت که رویه ما همچنان ادامه دارد و دشمن بازهم شکست خورد و توسعه هسته ای و امثال ان به قوت خود باقی است. و هیچ خللی در عزم و اراده ملت همیشه در صحنه و ارمانهای ... ایجاد نشده.
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    وقتی کابینه توان اداره کشور را نداره. مجبوره حد اقل در روابط خارجی یک حرکت مثبتی بکنه . حتی دادن امتیاز به بیگانگان
  • محمد ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    تجربه به من ثابت كرده است بد دهن‌ها، باطل هستند. مثل كسانيكه شجاعت محترمانه نام بردن از آقاي احمدي نژاد را هم ندارند. اما اون روزي كه رهبري فرمود در جزئيات دخالتي نمي‌كنم، فكر كنم خواب بودي! سوتي بدي داده جناب نفاق.
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آخی! خشن برخورد نکنید آقا لطفا! مگه نمیدونید بجه مون ظریفه؟؟؟ خوب طفلک روحیه ش خراب میشه آخه به رفیقش توهین کیند!!! حیفتون نمیاد به بچه با این ظرافت با اون ریش قشنگش که خارجیا دوس دارن طعنه بزنین؟؟؟ سوسک میشین ها!!!
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    میگن تیم مذاکره کننده مون بچه های انقلابن! ولی بچه ها به بابای انقلاب نرفتن! آخه بابای انقلاب نه ریش پروفوسوری داشت نه با غرب سازش میکرد! میگم نکنه زبونم لال بچه ها .... باشن؟؟
  • سید ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    برای متوجه نشدن عوامل بلوک شرق و صهیونیست و وهابیت .
  • یاس ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    پرچمت بالاست علیرضا جون
  • یاس ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما که اقای شریعتمداری رو نمیشناسید لطفا نظر بی جا نده.......تو دولت اقای خاتمی هم نقد هایی داشت به مجلس و خود دولت که بیشتر افرادی که مورد نقد واقع شدن الان تو خارج پناهنده شدن و فحش میدن به نظام.... شما سعی کن یکمی فکر کنی بعد نظر بدی
  • یاس ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    اخه............ بمیرم چقدر تو ساده ای......
  • یاس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    فکر کنم شما کامل رد کردیا...... اینا با ما صادق نیستن بعد شما میگین دنیای سیاست همین؟
  • یاس ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    شما تهمت نزن .............
  • یاس ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    چرت نگو ..........
  • ناشناس ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ایشان بهتره بازنشسته شوند . گویی در دنیای دیگر سیر میکنند
  • ناشناس ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    احسنت احسنت
  • ناشناس ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا...
  • ناشناس ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    رحمت بر پدرت
  • حسین ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    عزیزم اولا صداقت و راستی فرض و طرح نیست و ثانیا فقط چند کشور در حال باج خواهی هستند که شما توهم جامعه جهانی از آنها را دارید ثالثا وزارت خارجه ای که خودش را نماینده 70 میلیون نفر بداند مذاکره محرمانه ای با دشمن 70 میلیون نفر ندارد و رابعا از رهبری خرج نکنید
  • ErFaN ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    افراطی که میگن خود خودتی. مرد حسابی کی رو با کی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینقدر دچار توهم شدین که حرف رهبری رو هم قبول ندارین؟
  • ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    حالا بیان به شما بگند چی گفتن خیلی از سیاست سر در میارین که میخوای بدونید .تو این هشت سال که مملکت داغون کردن مرده بودید یا لال بودید حالا که همه دارن امیدوار میشن به زندگی زبون پیدا کردید
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ما به رهبر اعتماد اینجا بحث بی اعتمادی نسبت به ظریفه نه رهبری
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ناشناس کانادایی، گنده کاری را که می گویی آن گروهی زدند که: 1- از تعلیق سال 82 و 83 درس نگرفتند! 2- آن کسی که یه جمله بی ربط تو دانشگاه تهران گفت که تا الان صد نفر از جمله خودش دنبال ماسمالی اون عبارت بیهوده هستن! 3- اون کسی که سه ماه طی مذاکرات تمام قسمت های تفاهمنامه احتمالی رو تو روزنامه های آمریکایی و انگلیسی و اسرائیلی با ذکر کامل جزئیات می گفتن و اون فقط لبخند دیپلماسی تحویل مردم خودش می داد و می گفت اینها فقط حدس می زنن چون مذاکرات محرمانس!!! شما که سابقه شناس هستی نمی خواد خیلی راه دور بری اگر به همین چند ماه گذشته نگاه کنی دیگه اینقدر نظر طنز افاضه نمی کنی!
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    شما هم فقط یک کامنت گذار بی بصیرت هستین همین و بس! حاج حسین شریعتمداری خدا قوت عزیز
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ناشناس که هی داری دم از رهبری می زنی، حاج حسین هم داره همون حرف رهبری رو می زنه: مگه رهبری تو همون سخنرانی نفرمودند که "به شرطی که مردم "بدانند" و آگاه باشند که در مذاکرات چه اتفاقی دارد می افتد"!!! این جمله رهبری رو چطور توجیه می کنید؟!!! حالا جمله های دیگه حضرت آقا که دیگه به کنار که حتی دو بار هم در فروردین و هم در سخنرانی مردادشان فرمودند که "من به مذاکرات جاری خوشبین نیستم"!!!
  • ایلیا ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    دقیقا رهبرم می دونید این هفته به دولت در مورد مذاکرات چی گفته؟؟... چندوقت دیگه صدا از شورای عالی امنیت بلند می شود!
  • 8رودی ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    وقتی رهبری میگن در جزئیات دخالت نمی کنم پس شریعتمداری و دیگران که سر درنمیارن هم نباید دخالت کنند.افتاد
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    علی جان تو رو به همون امام رضایی که در جوارش هستی قسمت میدم شما هم چشمت رو باز کن موقعی که داری تایپ می کنی که اینقدر بی ربط ننویسی!!!
  • هشترودی ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    منطق کیهان بپگانه و مغرضانه است برای اینکه هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد.مگر متن توافق نامه ژنو به مردم گفته نشد؟ مگر شما نبودید که هنگام مذاکره می گفتید مردم نامحرمند؟پس چرا وقتی متن توافق نامه منتشر شد از ایشان تشکر نکردید؟متن مکالمه ایشان با کری هم به وقتش منتشر خواهد شد.روابط بین الملل که بچه بازی نیست که قبل و یا بعد از هر تلفنی وزیر خارجه یک کشور باید از مخالفانش اجازه بگیرد.مگر شما یک بار از جلیلی پرسیدید که در متن مذاکرات چی شد؟آصلا تیم جلیلی مگر مردم را در جریان مذاکرات می گذاشتد؟عجیب است عده ای احترام پذیر نیستند وقتی احترام می گذاری طلب کار هم میشوند.آقایان کیهانی سیاست یک کشور را نمی شود در سفره گذاشت و به همه تعارف کرد.این چه قیاسی است که شما می کنید و می گوئید که کری دشمن است پس چرا محرم شده و ما نامحرم؟شماها چرا اینگونه سطحی و کم عمق هستید؟کری یا هر کس دیگری مسئولیت یک کشور را دارد جاسوس و یا مامور نیست بلکه برای منافع کشورش آمده مذاکره کند و منافع کشورش را مقدم بر همه چیز می داند و ما هم باید اینگونه باشیم.شما ظوری حرف می زنید انگار دو پسر عمو با هم دعوا کردند و یکی فحش داده و پدر دیگری به او فشار می آورد که باید بگویی پس عمویت چه فحشی داده مگر من نامحرمم؟90 درصد مردم ما که سیاستمدار و اشنا به مسائل بین الملل نیستند چرا باید کوچکترین مسائل را با آنها در میان گذاشت>برای مردم نتیجه مهم است کلیات مهم هستند صداقت مسئولین خودمان مهم است نه رفتار آمریکایی ها و یا جملاتی که ظریف به کار برده.کار شما شبیه به راننده تاکسی هایی است که از سریع القلم شکایت کرده اند.مگر من و شما می دانیم انرژی هسته ای چیست که به صورت ناموسی به آن نگاه می کنیم.بگذارید کارشناسان و افراد کاربلد در این مورد نظر بدهند سیاستهای کلان کشور را لوس نکنید و به مردم را به سیاست آلوده نکنید بگذارید مردم به فکر فرهنگ و دین و اسایش و کسب دانش و فهم و شعور خود باشندونتیجه این کارها توهین به مسی و آن مجری خانم می شود که آبرویمان را در جهان می برد.
  • پدرام ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    به قول استاد ادب اب رو بريز اونجا كه ميسوزد
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آقای هشترودی!!! تنها توافقنامه ای که بصورت مستند برای مردم قابل قبوله اینه که نسخه امضاء شده ش روی وبسایت اتحادیه اروپا باشه و قابل دسترسی برای عموم تا معلوم بشه کسی اونرو برای ارئه به مردم دچار تحریف نکرده باشه! وگرنه میخوای من صد نسخه متفاوت از همین برات تهیه کنم! اما کی میگه که اونا با اونچه در واقع امضاء شده برابرن؟؟؟ اگه ایران یه نسخه و آمریکا نسخه دومی ارائه کرده که با هم مطابقت ندارن پس هر دو یا یکی جعلین!!! پس شما زیلد دل به اونچه دیدی خوش نکن و حسن آقای ما رو نرنجون!
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    باور کن بالاخره در کشور هفتاد میلیونی ایران جچندی انگلیسی بلدند و فهمیدند ترجمه توافق نامه ژنو غلط است و یا متن انکلیسی آن سازگار نیست! تازه ضمایم اجرایی مورد اشاره آقای کلید ساز هم تا کنون هیچ کس ندیده.
  • محسن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    گل گفتی! به خدا با پنبه همچین سر میبرن که نگو، کار یهودیها موش صفت همینه.
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    خیلی خامید
  • محسن ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ای کاش همین صداقت و طبقه بندیی که بین مردم (نابلدها) و مسئولین(کاربلدها) کردید، در همه مورد آن هم دولت فعلی وفق میدادید... کجا هستند آنهایی که قانون اساسی رو که با زحمت اینهمه کارشناس و دینشناس نوشته شد، ایشان به راحتی زیرسؤال میبردند. آقا جان، جریان اینگونه مذاکرات به صورت تلفنی و محرمانه، جریانی نیست که آقا ازش راضی باشند. آقا مؤکد در ایجاد روابط با آمریکا، موشکافانه و سختگیرانه رفتار میکنند، اگر باور ندارید که پس روح صحبتهای آقا رو در جریانش نیستید. اون وقت مسئولیت آقای ظریف به جایش، ولیکن این گونه استراتژی برای برقراری روابط با آمریکا جهان خوار، اصلا در شأن یک دیپلمات انقلابی نیست. کما اینکه حضرت آقا فرمودند: من انقلابی هستم، دیپلمات نیستم. 19/11/1391 جور دیگر باید دید برادر
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ناشناس۰۰:۰۶اینی که گفتی کجای قران اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد باقر ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    قصد نداشتم با صراحت مطلبم را بگویم لکن نظریات را که خواندم جای یک چیز را خالی دیدم: آقای ظزیف تحصیل کرده آمریکا است . بخش اعظم از عمر شریفشان را در آمریکا بوده اند .از ادبیات آمریکا در خصوص موضوعات سری مورد نظر آمریکایی ها هم مطلع هستند . چه چیزی برای آمریکاییها غیر محرمانه وچی برای مردم ایران محرمانه هست را خوب بلد هستند. البته از دستاودهای نظام هم جون زمان جنگ ایران نبوده اند وشهید واسیر واسلحه را هم نمی شناسند تقریبا چیزی نمی دانند پس نتیجه میگیریم مشکل آمریکا است ..نه این طفلکی
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سیاست جلیلی خوب بود؟خدایش همه خسته نشده بودن از مذاکرات بی نتیجه.تنها نتیجش توافق برای جای بعدی مذاکرات بود.و در ادامش تحریم بیشتر...
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    امیر حسین جان اینها نامه رهبری رو توی کشوی میز قایم می کردند چه رسد به قبول کردن حف های ایشان دوما به شریعتمداری چه مربوط است ؟
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    باز 1 2 3 4 5 ... شروع شد.
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ایندفعه باید از دفتر حاج حسین بیان زنگ بزنن امریکا.
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    چی میگی؟ نه بابا!
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ببخشید!مگه مشرق چی ها و آرمان و اعتماد و جمهوری وبهار و مغرب و ابرار و ...چی ها غیرازصاحب روزنامه بودن صاحب چیزدیگه ای هم هستن؟!که برای دولت و ملت تعیین تکلیف میکنن که کی بره کدوم پست و کی عزل بشه و کی چی کارکنه و چه حرفی رو نزنه؟!اگه پشت پرده چیزی هست بگیدمام بدونیم!
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    انشاا..به زودی آقامواضعشون رومطرح میکنن.اونوقت معلوم میشه کی اشتباه کرده!کی عقب مونده!
  • حسن ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    مشکل ما آمریکا و اسرائیل و ونیست اونا غلطی نمیتونن بکنن مشکل دزدی های کلان داخلی و انتصاب و عزل و نصب های روابطی و مسئولیت دادن به افراد نا لایقه
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ناشناس روسی، گند کاری سیاست ۸ ساله گذشته بود که فشار زیادی به مردم تحمیل کرد. در مورد کیهان و دوست شما جناب شریعتمداری هم که حقیقت از روز روشنتر است البته برای کسانی‌ که بخوان ببینن. حرف شما بیشتر طنز آلوده. خیلی‌ راه دور نمیخواد بری حتا به ۲ ۳ ماه گذشته. هر روز که کیهان رو برداری مثال گندکاری و تندروی توش زیاده. یادت باشه که تنها دو گروه از توافق عصبانی‌ بودن کیهان و اسرائیل.
  • مرده زنده ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    تو را خدا فکری به حال شرکت توزیع برق بوشهر کنید که فقط استخداماشون برا پارتی دارهاست نه من بدبخت که بیش از 10 سال است که زجر و زحمت بهره برداری و اتفاقات میکشم همشون شدن زن و شوهر و دایی و خواهر زاده و...سابقه و تجربه و....جایی نداره به این مدیر عامل محترم بگویید حد اقل نیروهای با سابقه روشن و با تجربه را باشون قرار داد مدت معین ببند بخدا نیروهایی دارن استخدام میشن که نه کار بلدن و فقط رفع مسئولیتی کار میکنند و خیانت و ...
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    0 0
    آقای ظریف چرا ملت ایران نسبت به کشور خودش نامحرم می دانید چون اینها در 8 سال دفاع مقدس فرزندانشان را به این آب و خاک هدیه کردند تا استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی حفظ شود و شما جان کری را محرم راز خود می دانید فأین تذهبوا
  • وحید ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    0 0
    حسین اقا مسیولین و رهبر انقلاب و اونایی که باید بدونند میدونند . شما بهتره انقد فضولی نکنی توکاری که بهد مربوط نیست . اب به اسیاب دشمن نریزی . یکی نیسن دهنه این بابا رو بکشه . شده اینه دق مردم . خجالت هم نمیکشه
  • سجاد ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای ناشناس... تو چرا فکر میکنی مذاکره باید نتیجه داشته باشه حتما؟ مذاکره باید منطق داشته باشه. آیا آمریکا به منطق مذاکره پایبنده؟ به نظر من وقتی مذاکره به توافق نمیرسه باید خوشحال باشیم که جلوی بی منطقی اونها منطق داشتیم و هیچ غلطی نتونستن بکنن. الان که توافق کردیم رو نگاه کن! خیلی خوب شده؟ جلیلی اگه یک صدم این امتیازات رو داده بود الان رییس جمهور بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس