کد خبر 271242
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

استاد حبیب‌الله چایچیان گفت: اگر جوانان بخواهند آثارشان باقی بماند و یا طبق فرمایشات ائمه اطهار(ع) برای هر بیت شعر خانه‌ای در بهشت ساخته شود، راهش این است که مدح، مرثیه و یا اشعارشان امر به معروف و نهی از منکر باشد.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق، استاد حبیب‌الله چایچیان، شاعر اهل بیت (ع) درگفت‌وگو فارس، بیان داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها، ‌اخباری که به نفع ملت و امت اسلامی است را ضبط و نشر کنند و در مسیر عزت قرآن قدم بردارند که این به خودی خود عبادت است.

وی اضافه کرد: اگر نیت شاعران، مداحان و گویندگان بزرگ که سخنرانی می‌کنند، نیت‌شان خدمت‌ به عترت قرآن باشد، عبادت محسوب می‌شود؛ در خبرگزاری‌ها هم اگر خبرهای مربوط به چهارده معصوم (ع) را طوری به جامعه عرضه کنند که امر به معروف و نهی از منکر باشد، عبادت است.

استاد چایچیان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پیشنهاد شما به شاعران آئینی چیست،گفت: بنده شعری داشتم که خطاب به شعراء و مداحان بود که در مراسمی آن را قرائت خواهم کرد.

به گفته وی، جوان‌ها اگر بدانند که مسیر عترت قرآن، عزت آفرین، موضوع آفرین و شعر آفرین است و دائم در اجتماع می‌ماند، دیگر اصلاً به جای دیگر  روی نخواهند کرد یعنی اگر جوانان بخواهند آثارشان باقی بماند و یا طبق فرمایشات ائمه اطهار (ع) برای هر بیت شعر خانه‌ای در بهشت ساخته شود، راهش این است که مدح، مرثیه و یا اشعارشان امر به معروف و نهی از منکر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس