کد خبر 271025
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰

کمیته امداد امام خمینی(ره) روز یکشنبه توزیع کمک‌های غذایی و پوشاک در بین خانواده‌های فلسطینی در سراسر نوار در محاصره غزه را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، «عوض ابو دقه»، عضو کمیته امداد جمعیت عمومی غزه در گفت‌وگو با فارس، در این خصوص توضیح داد که کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در چارچوب کمپین «شفقت و برادری» به دست بیش از 1400 خانوار ساکن سراسر نوار غزه رسیده است.

ابو دقه افزود: کمیته امداد جمعیت غزه تلاش کرده است، به محض کاهش دما و برودت هوا با بحران پیش آمده به صورتی فوری و سریع تعامل کند و در این راستا به سرعت کمک‌های خود را آغاز کرده است.

ابودقه گفت: تاکنون حدود 6 هزار نفر از کمک‌های کمپین کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده کرده‌اند و تلاش می‌شود، تعداد بیشتری از آسیب دیدگان به ویژه خانواده‌هایی که آب خانه‌هایشان را فرا گرفته و در مراکز اسکان در مدارس پناهنده شده‌اند، از این کمک‌ها استفاده کنند و کمک‌ به این خانواده‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با توضیح اینکه کمک‌ها از چهار روز پیش در 2 استان غزه و شمال نوار به جهت اینکه آسیب بیشتر دیده ادامه یافته است،‌ افزود: این کمک‌ها شامل توزیع سبد غذایی، پوشاک، آب معدنی و شیر خشک می‌شود.

عضو کمیته امداد جمعیت غزه گفت: این کمپین گروه‌ها و خانوارهای دیگری که از سرما آسیب دیده‌اند، مانند کشاورزان و صیادین را نیز در برمی‌گیرد و کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید بسیاری بر حمایت و تقویت مقاومت ملت فلسطین و ثبات آنان در سرزمین خود دارد.

ابودقه تصریح کرد که این‌گونه اقدامات از سوی رهبران و ملت ایران امری غیر منتظره نیست، چرا که ایرانی‌ها از دیر باز بنابر اصول و آگاهی و بیداری دینی و با استناد بر اندیشه انقلابی حکیمانه خود از قضیه فلسطین حمایت کرده‌اند.

این عضو کمیته امداد عمومی در غزه از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های سخاوتمندانه از نوار غزه تشکر و قدردانی کرد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر این، در ماه رمضان گذشته نیز به منظور کاستن از سختی‌ها و درد و رنج شهروندان فلسطینی محاصره شده 40 هزار سبد غذایی در نوار غزه توزیع کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس