کد خبر 270819
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

 به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان در مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش که در مرکز آموزش بهداشت و درمان این نیرو برگزار شد، به تشریح برنامه‌های آموزشی بهیاری و امدادگری رزم نزاجا پرداخت و افزود: دانش‌آموختگان پس از طی آموزش‌های رزم مقدماتی، دروس حفاظت و عقیدتی سیاسی به اخذ سردوشی نایل آمده­‌اند.

وی با اشاره به آموزش‌های طی شده توسط دانش‌آموختگان بهیاری و امدادگری رزم نیروی زمینی ارتش، گفت: این دانش‌آموختگان، 1236 ساعت آموزش تئوری و 642 ساعت آموزش علمی در هنرستان بهیاری تحت نظر اساتید مجرب و نیز کسب مهارت‌های تخصصی به صورت عملی را در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های دانشگاهی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و آموزش تخصصی اولیه در دانشکده بهداشت و درمان را با موفقیت سپری کرده­‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "این مرکز علاوه بر مأموریت تربیت و آموزش درجه‌داران مؤمن و کارآمد به منظور تکمیل کادر بهیار در ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آموزش تمامی کارکنان رسته بهداشت و درمان ارتش را نیز برعهده دارد"، خاطرنشان کرد: این مهم در قالب 24 سرفصل آموزشی مختلف طولی و عرضی به تعداد 37 دوره برابر تدابیر نیروی زمینی ارتش برگزار شده است.

وی، نقش آموزش در بالا بردن اعتماد به نفس نیروهای جوان در نزاجا را بسیار پررنگ دانست و خطاب به حاضران گفت: شما نیروهای جوان در بدو استخدام در نیروی زمینی در کنار آموزش‌های مهم و شبانه‌روزی، باید اعتماد به نفس نیز داشته باشید که هر دو این خصوصیات در کنار یکدیگر برای موفقیت شما جوانان حائز اهمیت است.

پوردستان همچنین در حاشیه مراسم جشن تحلیف و دانش‌آموختگی دانش‌آموزان بهیار نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در صورت تصویب و اخذ مجوز توسط ستادکل نیروهای مسلح، تا پایان سال یک رزمایش بزرگ تیپی برای دانشجویان دانشگاه فرماندهی ستاد و یک رزمایش بزرگ تخصصی در حوزه "جنگال" یا تیپ 65 نیروهای مخصوص، در شرایط کاملاً واقعی برگزار خواهد شد.

وی همچنین از پایان رزمایش بزرگ «قمر بنی­‌هاشم» نیروی زمینی در منطقه جنوب شرق خبر داد و گفت: این رزمایش در 250 هزار کیلومتر وسعت، متفاوت‌تر از رزمایش‌های قبل برگزار شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "رزمایش قمر بنی‌هاشم رسته‌های توپخانه، زرهی، هوابرد، پیاده و هوانیروز بر اساس دکترین جدید در عملیات و رسته‌های کلی در نیروی زمینی برگزار شده است، گفت: در این رزمایش شاهد ترکیب تمام رسته‌ها در یک موقعیت بودیم.

پوردستان تصریح کرد: در رزمایش قمر بنی‌هاشم تهدید دشمن فرضی از ناحیه دریا متفاوت‌تر از قبل انجام شده بود، همچنین در این رزمایش آزمایش‌های موشک‌های جدید ضد تانک نزاجا و سلاح‌های جدیدی که صنعت وزارت دفاع در اختیار نزاجا قرار داده با موفقیت انجام شد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز تهدیدها از نظر نوع و شکل با تهدیدهای گذشته متفاوت است ولی ما در شرایط کاملاً آماده قرار داریم و برای تمام تهدیدها برنامه‌های جدیدی را شکل داده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس