با توجه به گروه بندی جام جهانی 2014 به احتمال زیاد چهار تیم برزیل، آرژانتین، آلمان و اسپانیا را باید در نیمه نهایی ببینیم، البته اگر قضاوت‌های پراشتباه و نیز پدیده های غول کش این اجازه را بدهند!

به گزارش مشرق، با انجام قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل 32 تیم‌ حاضر در این رقابت‌ها به 8 گروه 4 تیمی تقسیم شده و حریفان خود را شناختند.

پس از گذشت یک هفته‌ از قرعه کشی رسانه‌های مختلف در خصوص مرحله گروهی رقابت‌ها، نوع و شکل گروه بندی رقابت‌ها، آشنایی با تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی، راحت و دشواری گروه‌ها و ... به تفسیر گزارش‌های متفاوت و متنوعی را منتشر کرده و در این خصوص به نفسیر مطالبی را نوشتند.

در گزارش زیر بر اساس بیشترین احتمالات و قدرت تیمها با توجه به گروهی که در آن قرار گرفته اند به تحلیل رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل پرداخته و در ابتدا شانس‌های صعود هر گروه به عنوان تیم‌های اول و دوم را پیش‌بینی کرده و سپس با شاخصه‌هایی از جمله سابقه قبلی تیمها و قدرت کنونی تیمها، مسیر تیم‌های مطرح جهان تا رسیدن به فینال را مشخص کنیم.


البته با مرور ادوار گذشته جام‌ جهانی مشاهده می کنیم که برخی مواقع نتایج عجیب و دور از انتظاری رقم می‌خورد که منجر به ظهور کشورهایی به عنوان پدیده‌ در هر جام جهانی می‌شود. از این دست پدیده ها می توان به کره شمالی در جام جهانی 1966، کامرون در سال 1990، نیجریه و سوئد و بلغارستان در جام جهانی 1994، کرواسی در جام جهانی 1998، ترکیه، کره جنوبی و سنگال در جام جهانی 2002 و اروگوئه و غنا در جام جهانی 2010 اشاره کرد که با بر هم زدن تمامی احتمالات و پیش بینی کارشناسان، و با حذف تیمهای بزرگ و مدعی قهرمانی موجب حیرت و افزایش هیجان و جذابیت جام‌های جهانی نیز شده‌اند.

البته از اشتباهات داوری نیز که همواره در این رقابت‌ها وجود داشته و موجب تغییر سرنوشت‌ برخی تیم‌ها شده است نیز نمی توان به راحتی گذشت؛ از جمله معروف‌ترین‌ این قضاوت‌های اشتباه می‌توان به گل معروف مارادونا به انگلستان در جام جهانی 1986 که با دست به ثمر رساند و به گل دست خدا مشهور شد اشاره کرد. همچنین تصمیمات نادرست داوران در جام جهانی 2002 کره و ژاپن و سوت زدن تاریخی آنها به سمت کره‌جنوبی در دیدارهای این تیم در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی برابر اسپانیا و ایتالیا اشاره کرد که این تیم را تا جمع 4 تیم برتر جهان بالا برد! پنالتی مشکوک ایتالیا برابر استرالیا در جام جهانی 2006 نیز یکی از اشتباهات قابل ذکر است. 


 لحظه گل لمپارد به آلمان در جام جهانی 2010؛ اگر به سایه توپ دقت کنید خواهید دید که نزدیک به 40 سانت داخل دروازه است. داور و کمک وی این صحنه را ندیدن تا گل مشکوک انگلیسی ها در فینال جام جهانی 1966 به آلمان 44 سال بعد تلافی شود!

یکی دیگر از اشتباهات داوری در دیدار دو تیم آمریکا و اسلوونی در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی رقم خورد. در این دیدار مقدماتی دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند، این در حالی است که اگر گل سوم و صددرصد سالم آمریکا مردود اعلام نمی شد، این تیم 3 بر2 به پیروزی می رسید و چند مورد دیگر از این دست که موضوع بحث ما نیست.


ویسنته دل بوسکه امیدوار است جام جهانی را که درروز قرعه کشی تحویل داد سال آینده دوباره به کشور ماتادورها برده و به ناکامی اروپایی ها درقاره امریکای جنوبی خاتمه دهد!

اما در مطلب زیر ما فرض را بر سلامت داوری‌ در تمام دیدارها گذاشته‌ایم و نیز مبنا را بر این قرار داده ایم که در جام جهانی 2014 برزیل خبری از پدیده‌ها نخواهد بود! و تیم‌هایی که همه از آنها به عنوان شانس صعود از گروه و نیز شانس قهرمانی یاد می‌کنند را می توانیم در مراحل بالاتر ببینیم:

ابتدا گروه بندی این رقابت‌ها را با هم مرور می کنیم:

گروه A: برزیل - کرواسی- مکزیک- کامرون 

گروه B: اسپانیا - هلند- شیلی- استرالیا 

گروه C: کلمبیا - یونان- ساحل عاج - ژاپن 

گروه D: اروگوئه - کاستاریکا - انگلیس- ایتالیا 

گروه E: سوئیس - اکوادور- فرانسه- هندوراس 

گروه F: آرژانتین- بوسنی و هرزگوین- ایران- نیجریه 

گروه G: آلمان  - پرتغال- غنا- آمریکا 

گروه H: بلژیک- الجزایر- روسیه- کره جنوبی

به گزارش مشرق، با برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی به نظر می‌رسد تیم‌های زیر شانس بیشتری را نسبت به سایر همگروهی‌های خود برای صعود خواهند داشت:

گروه A: برزیل (1) کرواسی (2) (در این گروه کامرون و مکزیک نیز شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارند) 

گروه B: اسپانیا (1) هلند (2) 

گروه C: کلمبیا (1) ساحل عاج (2) (به علت نزدیکی تیمها در این گروه یونان و ژاپن نیز شانس صعود به عنوان تیم‌های اول و دوم را دارند) 

گروه D: ایتالیا (1) - انگلیس (2) (در این گروه اروگوئه نیز شانس صعود به عنوان تیم اول یا دوم را دارد) 

گروه E: فرانسه (1) - سوئیس (2) 

گروه F: آرژانتین (1) - نیجریه (2) (هواداران کشورمان امیدوارند ایران برای اولین بار بتواند از گروهش صعود کند، بوسنی نیز به اندازه نیجریه از شانس صعود برخوردار است) 

گروه G: آلمان (1) - پرتغال (2) (از آمریکا و غنا نیز برای دوم شدن نمی توان به سادگی عبور کرد)

گروه H: روسیه (1) - بلژیک (2) (در این گروه کره‌جنوبی شانس صعود به مرحله حذفی را دارد) 

با احتساب صعود این 16 تیم در مرحله حذفی تیم‌ها طبق جدول زیر به مصاف هم خواهند رفت و در صورتی که پیش‌بینی‌ها درست از آب در بیاید شاهد دیدارهای زیر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل خواهیم بود:

مرحله یک هشتم نهایی: (تیمهایی که پررنگ تر نوشته شده برنده فرض شده اند)

سمت چپ نمودار و از بالا به پایین

برزیل - هلند 

کلمبیا - انگلیس

فرانسه - نیجریه

آلمان - بلژیک

سمت راست نمودار و از بالا به پایین

اسپانیا - کامرون

ایتالیا - ساحل عاج

آرژانتین - سوئیس

روسیه - پرتغال  

*مرحله یک چهارم‌نهایی:

برزیل - انگلیس

فرانسه - آلمان

اسپانیا - ایتالیا

آرژانتین - روسیه

*مرحله نیمه‌نهایی:

برزیل - آلمان 

اسپانیا - آرژانتین (شانس صعود ایتالیا نیز به این مرحله کمتر از اسپانیا نخواهد بود)

*دیدار فینال:

هر 4 احتمال ممکن برای برگزاری دیدار فینال وجود دارد با این حال به نظر می‌رسد شانس صعود تیم‌های قاره میزبان جام جهانی به خصوص برزیل که میزبانی بیستمین جام جهانی را در اختیار دارد، در کنار آرژانتین بیشتر از سایر تیم‌ها باشد.

*نکاتی جالب از مرحله حذفی جام جهانی: 

*برزیل و اسپانیا اگر می خواهند تا فینال با یکدیگر روبرو نشوند باید به عنوان تیم‌های سرگروه به مرحله حذفی صعود کنند. اگر برزیل سرگروه باشد و اسپانیا به عنوان تیم دوم صعود کند، فینال زودهنگام برزیل - اسپانیا (پرافتخارترین تیم جهان با قهرمان دوره گذشته) در همان مرحله اول حذفی برگزار خواهد شد.  

*برزیل و آرژانتین در صورتی در فینال با یکدیگر روبرو خواهند شد که هر دو به عنوان سرگروه راهی دور مرحله حذفی شوند.


این تصویر مربوط به آخرین قهرمانی برزیل در جام جهانی است (سال 2002) ؛ کار سخت برزیل در مرحله حذفی کاملا مشهود است. میزبان در صورتی که آلمان هم به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شود، باید با ژرمن‌ها در نیمه‌نهایی روبرو شود. برزیل در یک چهارم‌نهایی نیز با به احتمال زیاد با یکی از دو تیم ایتالیا و انگلیس (در صورتی که یکی از این دو تیم به عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله حذفی شوند) مواجه خواهد شد.

*طبق پیش‌بینی و درست بودن احتمال‌ها دو دیدار نیمه نهایی اسپانیا - آرژانتین و برزیل - آلمان محتمل‌تر از سایر دیدارها در این مرحله خواهد بود. 

*به گزارش مشرق، در صورتی که این احتمالات درست باشد، تمام تیم‌های قدرتمند و صاحب نام جهان در مرحله یک هشتم با تیم‌هایی با یک سطح پایین‌تر از خود روبرو خواهند شد به جز برزیل که در هر صورت باید در این مرحله برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر جهان، یکی از دو تیم اسپانیا یا هلند را از پیش‌رو بردارد. 

*در صورتی که این احتمالات درست باشد، تمام دیدارهای یک چهارم‌نهایی جذاب و تماشایی خواهند بود، به طوری که پیش‌بینی از این مرحله به بعد به واقع بسیار سخت خواهد شد.

*اگر احتمالاتی که در بالا درنظر گرفته شد و پیش بینی هایی که صورت گرفت درست ازآب در بیاید، این بار هم جام جهانی از قاره آمریکای جنوبی خارج نخواهد شد و دست اروپایی ها مثل تمام ادواری که جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی برگزار شده است از جام طلایی کوتاه خواهد ماند.

بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 در شهر سائوپائولو بین دو تیم برزیل و کرواسی برگزار می شود و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.

12 استادیوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوریزونته، فولتارزا، ریودوژانیرو، برازیلیا، رسیفه، سالوادور ،کویابا، کوریتیبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود.



تیم های اول تا سوم ادوار گذشته جام جهانی

سال برگزاری

میزبان

قهرمان

نایب قهرمان

مقام سوم

1930

اروگوئه

اروگوئه

آرژانتین

-------

1934

ایتالیا

ایتالیا

چکسلواکی

آلمان

1938

فرانسه

ایتالیا

مجارستان

برزیل

1950

برزیل

اروگوئه

برزیل

سوئد

1954

سوئیس

آلمان

مجارستان

اتریش

1958

سوئد

برزیل

سوئد

فرانسه

1962

شیلی

برزیل

چکسلواکی

شیلی

1966

انگلستان

انگلستان

آلمان

پرتغال

1970

مکزیک

برزیل

ایتالیا

آلمان

1974

آلمان

آلمان

هلند

لهستان

1978

آرژانتین

آرژانتین

هلند

برزیل

1982

اسپانیا

ایتالیا

آلمان

لهستان

1986

مکزیک

آرژانتین

آلمان

فرانسه

1990

ایتالیا

آلمان

آرژانتین

ایتالیا

1994

آمریکا

برزیل

ایتالیا

سوئد

1998

فرانسه

فرانسه

برزیل

کرواسی

2002

کره(ج)- ژاپن

برزیل

آلمان

ترکیه

2006

آلمان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

2010

آفریقای جنوبی

اسپانیا

هلند

آلمان


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 212
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    فرانسه - ایران
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    به امید قهرمانی لاله های نارنجی هلند
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب بود اما قطعا اسپانیا از آرژانتین قویتره
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    جام مال برزیله
  • حمید ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    به نظر میرسه آرژانتین حسابی خوش شانسه
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    به امید قهرمانی سفید پوشان ایران
  • ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    روسیه برا چی باید پرتقال رو حذف کنه؟ یکم فوتبال رو با والیبال اشتباه نگرفتین؟
  • ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ماله ايرانه :)
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    فقط ایتالیا
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    ایران تا مرحله یک هشتم بالا میاد
  • mostchi ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    اصن حرفشو نزن! جام مال كفاشيانه!!
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    فینال:ایران-برزیل یا ایران-اسپانیا
  • محمد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    من نمیدونم چرا یه عده آدم که فقط به نظر خودشون خیلی بامزه هستن با دادن نظرات مسخره تر گزارش به این خوبی رو لوث میکنن. مثلا بگید ایران میره فینال فکر میکنید خیلی خوشمزه اید؟؟!! به نظر من برزیل و ایتالیا به فینال می رسند.
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آبادان برزیلته
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    از قدیم گفتن ... آرزو بر جوانان عیب نیست ... خوب همه پیش بینی ها توی مقاله شده دیگه . پس ما بهتره به جای پیش بینی از آرزوهامون بگیم هر چند دست نیافتنی ...
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    مرسی از تذکربجا وخوبت ومهمتر اینکه مشرق خیلی مواقع کامنتهای خوب رو انتشار نمیده اما مال اینها رو هرچی باشه منتشر میکنه..
  • نواب ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    شاید در مذاکرات ژنو نیز این مهم بررسی شده و یکی از امتیازات آن هموار نمودن راه صعود ایران به فینال توسط گروه 1+5 باشه
  • مهدی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    نمی دونم چرا دقیقا شبیه به این رو در یکی از سایتهای خارجی دیده بودم! یعنی اونا از سایت مشرق ترجمه کردن؟
  • مشرق خوان ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    میشه لینکشو بدی ما هم ببینیم!!!!
  • ali ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    قطعا آلمان قهرمانه
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    فقط میدونم یک تیم با لباس آبی قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه...
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    عملا ایران که یه پای فیناله بقیه برای اونیکی پای فینال می جنگن حالا برای ما هم فرقی نداره اونیکی پای فینال کی باشه، سعی می کنیم شکستش بدیم یعنی می خواستم بگم حداقلش ما نایب قهرمانی رو که داریم! پس از بچه ها می خوایم که تو فینال جنگنده حاضر بشن و تهاجمی کار کنن!
  • مهدی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    الان کل دنیا از المان بعنوان مدعی اصلی قهرمانی نام میبرن اونوقت شما پیش بینی میکنین ارژانتین المان رو بزنه؟!!!عمرا امسال جام مال المانه منطقی پیش بینی کنین.ارژانتین اگه با اتکا به مسی میخواست قهرمان بشه که مسی 2010 خیلی بهتر ازاین مسی بود.شما تاکتیک وبازی تیمی المان رو با ارژانتین قیاس میکنین؟بابا لااقل با اسپانیا مقایسه کنین
  • میثم ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    فرانسه رو بار دیگر در نیمه نهایی خواهیم دید.
  • میثم ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    با سلام به همه انسان های فوتبال دوست به نظر و عقیده من تیم ملی لیران به عنوان تیم دوم گروهfبه مرحله بعد صعود میکنه و در این مرحله به احتمال 99% با تیم ملی فرانسه برخورد میکنه و با شکست دادن قهرمان جام جهانی98 به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها صعود میکنه
  • lمجید ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    قطعاً ایران یکی از تیمهای مرحله حذفیه...
  • محمد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    0 0
    عشق است اسپانیا
  • یک نفر ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ببخشيد من توجدول سال 2002کره جنوبی رو اول میبین!
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    فقط آرژانتین
  • پویان از اسپانیا ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۳
    0 0
    فینالایران1واسپانیا3
  • هامون ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    0 0
    آرژانتین قهرمانه
  • یک ایرانی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آهای محمد تو با مزه ای که ایتالیا و برزیل رو مدعی قهرمانی میدونی باوجود اسپانیا و آرژانتین.کسی رو مسخره نکن.تو خودت مسخره تر از همه ای.ایشالا تیم ملی به کوریه چشم تو میره فینال.
  • محمد ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
    0 0
    سواد هم خوب چیزیه کل جدولتون غلطه . بابا قاعدش اینه که چهار گروه اول تا فینال یک سمتن و چهار گروه دوم سمت دیگه . به عبارت دیگه تا نیمه نهایی که حالت ضربدری پیدا میکنه احتمال برخورد تیمهای جدولهای 1 تا 4 با تیمهای جدولهای 5 تا 8 وجود ندارد . این هم لینک جدول اصلی مربوط به فیفا . http://www.fifa.com/mm/document/tournament/competition/01/52/99/91/2014fwc%5fmatchschedule%5fwgroups%5f12122013%5fen%5fneutral.pdf حتی تو این خبر هم دست میبرید واقعاً نوبرید .
  • ناشناس ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    اینو راست گفتی
  • کامران ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
    0 0
    ایران فقط تو خواب میتونه ببینه که تیم بوسنی رو ببره ... عشقم برزیل
  • بهزاد ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    0 0
    به نظر من ایران و کره جنوبی میرن فینال پس مشکل ما کره جنوبیه نه برزیل
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    0 0
    برزیل قطعا یه پای فیناله ، تیم دیگه هم از بین آرژانتین ، آلمان و ایتالیا خواهد بود
  • some body ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    ایران به فینال نمیره ولی خودش رو نشون می ده
  • امیر پرشیا ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 0
    ایران 0-آرژانتین 17 ایران0-بوسنی 6 ایران1-نیجریه 3 اون یک گل ایرانم گل بخودی بوده
  • حسان سهرابی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    0 0
    پیش بینی مسخره ای بود
  • حامد ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
    0 0
    آلمان قهرمان بلامنازع جام 2014
  • حمیدرضا ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    فینال بین برزیل و اسپانیا هستش شایدهم افتاد بین آلمان وبرزیل روش ننوشته ولی تیمهای آلمان اسپانیا برزیل و آرژانتین حتما تامرحله نیمه نهایی میاند
  • حمیدرضا ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آقا اصلا به امید قهرمانی کفاشیان
  • دیگو مارادونا ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    از نظر من ایران با 11 گل خورده که 3 گل را از ارژانتین 5 گل را از بوسنی و 3 گل دیگر را از نیجریه دریافت خواهد کرد با صفر امتیاز ویک گل زده حاصل گل به خودی مسی میباشد از گردالو مسابقات حذف خواهد شد.
  • ف ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    0 0
    محمد خیلی دیوونه هستی
  • میلاد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
    0 0
    برزیل آبادانته!
  • santi ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ایران تیم آخر جام جهانیه مسی 10تا به ایران میزنه یا اسپانیا یا برزیل
  • santi ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
    0 0
    ایران تیم آخره ایران 0 - 24 آرزانتین ایران 0 - 9 نیجریه ایران 0 - 5 بوسنی یا اسپانیا یا برزیل
  • رجب ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    به نظر من فینال بین کاستاریکا وایرانه
  • جواد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام من با تیکه اول نظر آقا میثم هم نظر هستم اما بردن تیم ملی فرانسه گرچه دور از منطق " سعی بچه ها و لط ف یزدان " نیست یک معجزه می باشد در ضمن بلکه ملت ایران هستند که در این جا آزمایش می شود نه همم نفسهای ما و السلام
  • جواد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    0 0
    ایران تیمی نیست که سعود خودتون رو با تیم های دیگه سرگرم کنید اما امیدواریم که کم بخوره ....
  • محمدرضا ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    0 0
    ایران خوب جایی افتاده
  • مهران ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    همه نظرات محترمن : بایرن یه دستگاه کمباین که انگار گندم ها رو درو می کنه ( حیثیت فوتبال آلمان ) شک به فینالسیت بودن آلمانهـا نکنید . حالا هر تیمی حریفش باشـه
  • بایرن ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    ممنون از اینکه وقت گذاشتین و مطالب فوق را نوشتید جام جهانی صحنه برخورد چند سبک فوتباله یکی مثل برزیل و آرژانتین و پرتغال با تکیه بر تکنیک چند بازیکنشه یکی مثل آلمان و اسپانیا با تکیه بر فکر فوتبالیو و تصاحب توپه یکی مثل ایتالیا و فرانسه با تکیه بر دغاع و تخریب بازی حریفه چند تا تیم هم مثل نیجریه و یونان و ... اومدند تا منتظر وقایع و حوادث 90 دقیقه باشند شاید بتونن خودی نشون بدن مطمئن باشید اگه حادثه خاصی اتفاق نیفته جام مال یکی از تیمهای اسپانیا یا آلمانه
  • باواریا ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    بایرن مونیخ سمبل اراده و غرور ژرمنهاست برای تصاحب اولینها زنده باد آلمان زنده باد بایرن زنده باد نژاد ژرمن سالار انگلیسهای ....
  • بهار ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    اقا رجب ایران بره فینال . با این حرف زدنت
  • بهار ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    بین این پنج تا تیم برزیل المان ایتالیا اسپانیا ارزانتین شانس دارن بیان بالا ولی شانسی برللا تا برزیل برای قهرمانی زیاد است چون هم میزبان است ولی باید از اسپانیا غافل نشد هرگز چون دقیقه 89 4 تا زد ایتالیا فینال جام ملتهای اروپا تا ببینیم چه میشود ولی به قهرمانی برزیل اسپانیا امیدوارم حا لا تا بعد
  • علیرضا ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    0 0
    درسته که اسپانیا یکم افت کرده و از طراوت بازیاش کم شده ولی با اتکا به تفکرات بی نظیر بازیکنانش و هماهنگی بالا اونا هنوزم مدعی اصلی قهرمانیه...المان هم تو اوجه...یا اسپانیا یا المان...برزیل به فینال نمیرسه...
  • نیما ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    این کجاش جای خوبیه؟
  • فردین برگشادی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
    0 0
    فقط برزیل
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
    0 0
    فقط ایران
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    ایرانی باغیرت - قهرمان جام جهانی2014
  • فرشید ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    0 0
    برزیل بجهت امتیاز میزبانی شانس خوبی داره اما بازیهاش خیلی سخته قطعا یکی از این تیما خرشو میچسبه از طرفی تجربه نشونون داده که این برزیل دیگه اون برزیل نامدار قدیمی نیست پس بعید هست که قهرمان بشه .آرژانتین هم گرچه خوبه اما خییلی بنظر خوش شانس میاد اگه این پیشبینی درست از آب در بیاد تو یک چهارم بزور تو پنالتیا پرتغالو حذف میکنه(تو یک چهارم قطعا پرتغال هست نه روسیه)اما به اسپانیا میبازه اگه بجا اسپانیا ایتالیا هم بیاد بازم آرژانتین بازندست.در کل چیزی که من قطعا و قطعا مطمئنم اینه که ما به هیچ عنوان شاهد فینالیستهای تیمهای آمریکای جنوبی نخواهیم بود.فینالیستها قطعا اروپائین.فینال یا (آلمان-اسپانیا) یا (آلمان-ایتالیا).از نظر فنی هم آلمان بخت اصلیه قهرمانی هست اما در فوتبال هیچی قابل پیشبینی نیست و آلمان همیشه در لحظات آخر ناکام میشه مثل یورو 2012 که آلمان از همه بهتر بود ولی به ایتالیا تو نیم نهایی باخت.یا مثل فینال 2002 که به برزیل باخت.اگه اینطور نشه قطعا آلمان قهرمان جهان میشه.اینم خاطر جمع باشین که اسپانیا عمرا قهرمان نمیشه.اسپانیا یه تیم تازه بدوران رسیدست که قهرمانیش تو 2010 یه اتفاق بود چون 2010 بیحالترین جام جهانی تاریخ بود تا مرحله یک چارم همه تیما خواب بودن!! اسپانیا هم با نتیجه های ضعیف 1-0 یا 2-1 میبرد و اصلا پیروزیاش مقتدرانه نبود اسپانیا در مقایسه با قهرمانایه ادوار پیشین جام جهانی مثل برزیل-مثل فرانسه در سال 98 اسپانیا بی اقتدار ترین و ضعیفترین قهرمان دنیا بحساب میاد که با کلی بازی کسل کننده و پیروزیهای کم اقتدار قهرمان شد.سال 2012 در یورو هم با خوش شانسی قهرمان شد ایتالیا کل یورو را خواب بود تیم نیم نهایی ازین رو به اون رو شد و آلمان بخت اصلیه قهرمانی رو حذف کرد.بعد همه از اون به بعد ایتالیا رو قهرمان میدونستند که بعد به طرز عجیبی تو فینال با اسپانیا دوباره خوابش برد!!! خلاصه اسپانیا با خوش شانسی دوتا جامو برد.تو تاریخ فوتبال جام جهانیم بجز 2010 هیچ وقت قهرمان نشده و نایب قهرمان یا حتی سوم هم نشده.باشگاهاش محشره اما اونم بخاطر بازیکنایه خارجی مثل مسی و رونالدو و غیره هست.از خودش هیچ حرفی برا گفتن نداره.اصلا قابل مقایسه با قهرمانایه 98 و 2002 و2006 نبود.قهرمان این دوره یا آلمانه (به احتمال زیییاااد )و یا (به احتمال کمتر) ایتالیا( البته در صورتی که ایتالیا تو یک چارم اسپانیا رو بزنه و خلاصه به فینال راه پیدا کنه و مقابل آلمان قرار بگیره) ببینید کی گفتم. اما در کل زنددده باد فرانسه سال 98 و 2000 و 2006 که هیچ تیمی تو تاریخ مثلو مانندشو ندید!!!
  • مصطفی حیدری ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    به امید قهرمانی آلمان ایشااله
  • امین ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
    0 0
    آقا قبول تیم ملیمونه دوسش داریم ولی عمرا از گروهش بالا نیاد.دو باخت ی مساوی میده شک نکید.قهرمان جام جهانیم ایشالا آلمان میشه.بازیکنارو نگاه تو روخدا.کی میتونه این تیمو ببره؟؟نویر.فلیپ لام.سامی خدیرا.شون اشنایگر.اوزیل.بواتنگ.ماریو گوتسه.کلوزه.داداشم تونی کروس.شورله.بازم بگم؟؟آلمان ایشالا قهرمان بشی دوست دارم به مولا
  • ali ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    0 0
    جام مال ایرانه تو مشتشه
  • داور نوری ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
    0 0
    اول ایران دوست داشتنی بعد المان
  • amir ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    اول آرژانتين بععععد تراختور...
  • براتی محمد ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    ایران قهرمان جام جهانی میشود البته اگه جدول سروته بشه
  • احمد ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    ابی نه لاجوردی
  • احمد ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
    0 0
    بایرن بوسیله رال حذف شد
  • علی اصغر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    هرتیمی که خوب بازی بکنه وباهم هماهنگ باشدسزاوارقهرمانی است حتی ایران عزیز ما.
  • کوروش ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    با برنامه ریزی که آلمانها از سال 2004 شروع کردند امسال بخت اول قهرمانی هستند.. البته باید دید.
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    0 0
    فقط خدا میدونه
  • پویان ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    بخشی از سخنان استاد کفاشیان:جام جهانی 2014 فقط برای محک زدنه ایشالاه جام جهانی 2015 تیم و برای قهرمانی میبندیم
  • پویان ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    بخشی از سخنان استاد کفاشیان:جام جهانی 2014 فقط برای محک زدنه ایشالاه جام جهانی 2015 تیم و برای قهرمانی میبندیم
  • hk7 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    کریس 1تنه پرتغالو قهرمان میکنه
  • مسعود ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام دوستان فوتبالی جام جهانی2014 تو برزیله تیم های اروپایی تو اون اب هوا سازگار نیستند شانس اول قهرمانی برزیله تیم های طرف دیگه فینال اروپایند بین المان ایتالیا اسپانیا درضمن برزیل کلی خرج کرده تا قهرمان بشه حتما همه چی به نفشه از داوری گرفته تا تماشاچی درباره ایران هم بگم ایران از گروهش سعود میکنه در صورتی که نیجریه رو باش مساوی کنه بوسنیو ببره با تفاضل بالا بیاد اگه دفاع ما را به گا نده به امید روزی که ایران برای جام جهانیزنگ تفریح نباشه
  • سعید ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    شانس اول قهرمانی برزیله و یعد از اون ایتالیا یا آلمان
  • عادل ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام به همه . حدس می زنم نتایج بازی های ایران توو جام جهانی اینطوری بشه : ایران 1 _ 3 نیجریه ایران 0 _ 3 آرژانتین ایران 1 _ 1 بوسنی
  • محمدرضا ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اين قدنفوس بدنزنيددعاكنيدايران تايك هشت بالابياد.
  • فردین ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام تاریخ سرشار از تکرار تاریخ است اگر به جدول زیر توجه کنید متوجه میشود که قهرمانی به هرکس برسه به برزیل نمیرسه ؟ 1- سال 1993 (جام کنفداسیون ها-آلمان ) 2- سال 1994(جام جهانی ) برزیل 3- سال 1997(جام کنفدراسیون ها) برزیل 4-سال 1998(جام جهانی ) فرانسه 5- سال 2001(جام کنفداراسیون ها) ایتالیا 6- سال 2002 (جام جهانی ) برزیل 7- سال 2005(جام کنفدراسیون ها) برزیل 8- سال 2006(جام جهانی ) ایتالیا 9- سال 2009(جام کنفداراسیون ها) برزیل 10- سال 2010 (جام جهانی ) اسپانیا 11-سال 2013(جام کنفدراسیون ها ) برزیل 12- سال 2014؟ در هر زمان برزیلی ها جام کنفدراسیون ها را بردند جام جهانی را نبرده اند و براساس سالی که (امریکایی ها) در سال 1958 جام را در اروپا برده اند امسال سالی است که یک اروپایی جام را ببرد حال کدام خدا بهتر میداند.
  • سروش ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    جام جهانی مال پرتغال یا فرانسه هست
  • سبحان ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    ایران1 1نیجریه ایران2 1بوسنی ایران0 2آرژانتین
  • اسی ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    واسه ارژانتین و اسپانیا اصلا شانسی قائل نباشین؛ مطمئنا برزیل قهرمانه نه به خاطر کیفتش به خاطر میزبانیش؛ درضمن رونالدو پرتغالو حداقل تا نیمه نهایی میبره؛ ایرانم با سه باخت که سنگینترینش به بوسنی باشه به میهن عزیز برمیگرده
  • صادق ابراهیمی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    ایران0-2نیجریه ایران0-5آرژانتین ایران0-2بوسنی قهرمان هم یا برزیل یا آلمان بعد از باختم میگن پیرهنمون تنگ بود کیفیت نداشت
  • امیدوار به جام جهانی2014 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    0 0
    هممون میدونیم که کار وحشتناک سختی رو تیم ملی مون تو جام جهانی داریم اما خارجی ها که مارو اصلا حساب نمی کنن حداقل خودمون برای خودمون ارزش قایل بشیم یعنی چی بعضیا میگن 17 تا 9 تا 10 تا از آرژانتین می‌خوریم تو آرژانتین و بوسنی و نیجریه که دارن مارو مسخره میکنن حداقل خودمون به فکر خودمون باشیم حرف آخرم اینه اگه از نیجریه یک مساوی بتونیم بگیریم مطمئن باشید سعود می كنيم آنقدر هم اونارو مسخره نکنید مر30 از اونایی که میدونن تیممون احتمال صعودش 1 درصدها ولی بازم به بقیه امید میدن مطلبتون عالی بود.
  • ایمان حسین زاده ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    درود به بروبچه های فوتبال دوست ایران هر 3تا بازیرو با باخت به پایان میرسونه فینال برزیل _آرژانتین قهرمان آرژانتین(دلیل قهرمان نشدن برزیل:جام جهانی 1950 وبرد 4بر3 آرژانتین ومسی درمقابل برزیل (کوچیک شما پیشگوی فوتبال)
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    به جای این حرفا که همش میگین ایران بالا نمیره وایران به یک هشتم نهایی نمیرسه /کلا امید تیممون از بین میره، درسته که تیم های دیگه خیلی از لحاظ تاکتیکی از ایران بهترن وتمام دنیا میدونن که فوتبال قابل پیش بینی نیس!
  • محمد حسین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    0 0
    ایران قهرمانه هرکی می گه ایران قهرمان نیست باید بدونه که ایرانی نیست من فکر می کنم نتیجه به این صورت باشه: ( ایران1 0 نیجریه) (ایران3 0 بوسنی) (ایران1 0 ارژانتین) شاید هم ایران تا نیم نهای بیاد و حذف بشه اما فکر کنم برزیل قهرمانه حا لا همه با هم( بیب بیب ایران)
  • احسان ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    انشالله آرژانتين قهرمان ميشه ومسي آقاي گل، اگه اينطوري بشه واي چي ميشه
  • حسين ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام به نظر من ارژانتين قهرمان مي شود ايران هيچ شانسي ندارد ايران اگر بتونه ببره اون هم تيم بوسني را مي تونه ببره
  • حسين ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    سلام به نظر من ارژانتين قهرمان مي شود ايران هيچ شانسي ندارد ايران اگر بتونه ببره اون هم تيم بوسني را مي تونه ببره
  • حسين ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    به نضر من ايران1 - 1 نيجريه ايران1 - 3 بوسني ايران0 - 9 ارژانتين ارژانتين تيم بسيار قوي است فراموش نكن ارژانتين مسي دارد
  • حسين ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    برزيل قهرمان نمي شود
  • حسين ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    لطفا اهنگ سرباز وطن را دانلود كنيد براي ايران در جام جهاني است
  • محمد ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ایرانیا اصلا قابل پیش بینی نیستن معمولا تو شریط سخت بهتر جواب میدن.در ضمن از لحاظ رنکینگ در المپیک 2012 ایران از همگروهیاش وضیعت بهتری داشت.تو 3بازی اخیرم با بوسنی 2تاش رو ایران برده.منتظره نتایج عجیب از یه تیم عجیب باشین
  • محمد ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ایرانیا اصلا قابل پیش بینی نیستن معمولا تو شریط سخت بهتر جواب میدن.در ضمن از لحاظ رنکینگ در المپیک 2012 ایران از همگروهیاش وضیعت بهتری داشت.تو 3بازی اخیرم با بوسنی 2تاش رو ایران برده.منتظره نتایج عجیب از یه تیم عجیب باشین
  • امیرپارسا ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    منم با نظر شما مواقم شانس این چهار تیم تو نیمه نهایی بیشتر از همه هست ولی از قدرت تیمهای هلند و فرانسه و انگلیس نباید قافل بشیم.من خودم شدید طرفدار آرژانتین هستم بهترین بازیکن این جام هم لیونل مسی میشه ب نظرم آقای گل هم گوانزالو هیگواین میشه
  • ناشناس ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    عععععععععععععععععععععععععااااااااااااااااااااااااااااااااااااااللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییی بببببببببببببببببببببببببببببببببببوووووووووووووووووووووووو ددددددددددددددددددددددددددددددد
  • علی ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    کی گفت آرژانتین آلمان رو میزنه؟ اصن تو پیشبینی ها نبود!
  • حسین اسدی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    ایران0 - 4بوسنی ایران0 -2آرژانتین ایران0 -3نیجیریه فقط آاااااااااارررررررررررررررررررررژژژژژژژژژژژژژاااااااااااااااانننننننننننتین
  • هادی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    یاشاسین هلند
  • هادی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    یاشاسین هلند
  • علی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    برزیل قهرمانه
  • سعید اراک ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    ایران 3 یا 4 تا از آرژانتین میخوره 2 یا 3 تا از نیجریه میخوره 1 یا 2 گل هم از بوسنی مطمئن باشین ایران بدون امتیاز حذف میشه خیلی خوش بینانه در نظر بگیریم یه مساوی میگیریم .
  • علی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    گور بابا همتون چی به شما میرسه
  • سعید ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    من عاشق و طرفدار ایتالیا هستم ولی بعید میدونم قهرمان بشه ولی خدا کنه تا 4 تا تیم بالا بیاد خدا کنه اسپانیا رو بزنه برای قهرمانیم به ترتیب شانس برزیل-ارژانتین-اسپانیا-المان از بقیه بیشتره ایرانم در خوشبینانه ترین حالت یه مساوی بیاره یا مقابل نیجریه یا بوسنی
  • علی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    قهرمان انگلستانه شک نکنید اخه المان و ایتالیا و ارزانتینم تبمه؟؟؟؟؟؟؟
  • amir ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    حسین جان چرند نگو. کره 4-1باخت.ایران از کره قویتره.ما هم بازی کن بین المللی داریم-داوری-سردار ازمون-
  • ساربان ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    بابا این همه نظر گذاشتین که چی؟! امیدی به این تیم نیست. مگر معجزه ای رخ بده... به نظر من بی برنامگی فدراسیون نشون دهنده ی اینه که ما حرفی برای گفتن در بین بزرگان جهان نداریم...
  • فوتبالی ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    ایتالیا، اسپانیا و آرژانتینو میزنه توی فینال هم مثل همیشه آلمانو میبره قهرمان میشه حالا ببینید من کی گفتم
  • پدرام ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    ایران0 آرژانتین3 ایران0 نیجریه1 ایران0 بوسنی1 تیم ایران 0 امتیاز واقع بین باشیم مخصوصا با این مربی بکش بکش فقط میخواد گل نخوره. فینال برزیل-آرژانتین میاند ولی دوست دارم هلند اسپانیا باشه
  • علی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    اون اولی که قهرمان نیست میزبانا رو نشون میده
  • فوتبالی ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    ایتالیا، اسپانیا و آرژانتینو میزنه توی فینال هم مثل همیشه آلمانو میبره قهرمان میشه حالا ببینید من کی گفتم
  • فوتبالی ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    هه هه هه... جوک می گی؟
  • حجت ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    به نظرمن اگه شانس باهامون یار باشه و روز بچه هاباشه با2تساوی ویک باخت مرحله گروهی رو پشت سر میزاریم حالا صعود کردن و نکردنمون با خداستو شانسی که داریم
  • یه ایرانی ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    آلمان بزرگ
  • فریماه ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    سلام به همه بروبچ تا این کفاشیان و یه مشت احمق تو فدراسیون هستن خیال همگی راحت که تیم ملی به هیچ جا نمیرسه و هر 8 سال فقط به طور اتفاقی صعود میکنه و به مفتضحانه ترین شکل ممکن تو همون مرحله گروهی حذف میشه.حیف آدم نیست که بازی ایران و نگاه کنه.............. امسال هم یا آلمان جام و میبره یا اسپانیا . ایران هم به عنوان تیم منگولا حذف میشه.خخخخخخخخخخخخخ
  • مهدی ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    خداکنه ایتالیا قهرمان بشه ولی اگه اگه سرگرو ه بیاد بالا میخوره به غنا بعداز بردن غنا میخوره به اسپانیادرمجموعه 4تیم بالا برزیل .اسپانیا.آرژانتین آلمان هستش اگر ایتالیا اسپانیارو بزنه فینال میشه برزیل ایتالیا یا برزیل اسپانیا ایرانم احتمال صعودش هست
  • یماسی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    به نظر میرسه که ایران در این جام جهانی باتوجه به سخت بودن حریفان حرفی برای گفتن نداره فقط وفقط بایستی منتظر معجزه ماند
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    برزیل
  • حسین ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    اگر لازمه ی ایرانی بودن احمق بودن تا این حد است ترجیح میدم ایرانی نباشم!
  • FarshidESP ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    آرژانتین تیم روزهای سخت نیست. برزیل هم به فینال نمی رسه.کم میاره. درنتیجه اسپانیا قهرمان میشه.
  • FarshidESP ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    لذت بردم از ذکر این نکته.
  • FarshidESP ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    0 0
    چیزی که قابل بحثه، اینه که برزیل در صورت رسیدن تا نیمه نهایی، میشه گفت هر چی توو چنته ش بوده رو کرده. بیشتر آبروداری میکنه تا فکر قهرمانی. فینال بین اروپاییا برگزار میشه که امیدوارم بین اسپانیا و انگلیس(باور کنید این تیم این دوره خطرناکه، ایتالیا رو مرحله گروهی میندازه بیرون) باشه. یه 4تا هم به انگلیس می زنیم قهرمان میشیم.
  • محسن ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    یکی از سه دو تیم حاضر قهرمان میشود
  • شاهزاده برازجانی ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    اول اسپانیا بعد هم آرژانتین
  • اکبر ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    شک نکنید آلمان قهرمان خواهد شد..
  • فرهاد ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    به امید قهرمانی طلایی پوشان برزیل عشق است نیمار
  • مسعود ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    بنده در یک سایتی خوانده ام که آرژانتین به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم از گروه خود صود خواهند کرد
  • محمد ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    بلکم بیشتر
  • محمد ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    حداقل میخوندی بد نظر میدادی،من که از آلمان متنفرم،فقط شانس داره
  • سارا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ایران0 ارزانتین 7 ایران 1 نیجریه 4 ایران 1 بوسنی 3
  • آوش غلامی ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ایران۱بوسنی۱.ایران۱نیجریه۱.ایران۱آرژانتین۲.طبق تحقیق۴۰صفحه ای ریاضی دان های آمریکایی
  • جمشید شروین ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    ایران 1 نیجریه 0 ایران 0 آرژانتین 1 ایران 2 بوسنی 1
  • سعد ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    با سلام به همگي يه چيزي رو يادتون نره بلژيك و بوسني پديده هاي جام با أرزوي موفقيت براي تيم ملي
  • reza7 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    شما که پیش بینی میکنید یعنی پرتغال هیچ شانسی نداره برای اینکه آرژانتین و ببره بعد بیاد اسپانیا روهم ببره.بره فینال و قهرمان شه؟
  • زهرا ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
    0 0
    این جام مال آلمانه
  • ابوذر ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    ما حتما ۶ امتیاز میگریم
  • درویش ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    ایران همه بازیها شو ببازه ولی سالم و درست بازی کنه جانانه بازی کنه به نظر من قهرمانه ما از ایران صعود نمی خوایم درست بازی کردن میخوایم
  • درویش ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    ایران همه بازیها شو ببازه ولی سالم و درست بازی کنه جانانه بازی کنه به نظر من قهرمانه ما از ایران صعود نمی خوایم درست بازی کردن میخوایم
  • چاکر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    آقایون و خانمها. اصلا فکر نکنم هیچکدام از تیمها به مرحله نهایی صعود کنند پس نتیجه میگیریم خلیج همیشه پارس قهرمان میشه.
  • مصطفی داداش زاده ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    بنظر من ایران و آلمان بازی نهایی رو انجام میدن که احتمال قهرمانیه ایران بیشتر به امید آن روز انشا الله
  • parsa ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    به احتمال زیاد آرژانتین قهرمان جام جهانی میشه
  • Saeed Saeed Saeed Saeed ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    به احتمال زیاد نتایج ایران تو این گروه اینه ایران 0 نیجریه 1 ایران 3 آرژانتین 0 ایران 1 بوسنی 1 آرژانتین و ایرا صعود میکنند
  • کارن ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    برزیل قهرمان میشه به احتمال خیلی زیاد . ایران از گروهش صعود میکنه با چهار امتیاز احتمالش زیاده اگر با دفاع مطلق کار کنه و رو ضد حمله گل بزنه.
  • رضا ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    در صورتی که تمامی تیمهای بزرگ مطابق انتظار ظاهر شوند ، پیش بینی مشرق در مورد چهار تیم پایانی تقریباً درست خواهد بود و تیمهای آلمان و آرژانتین و اسپانیا و برزیل در نیمه نهایی خواهند بود . تیمهای مورد علاقه من بعد از کشورم ، اول آرژانتین است و سپس ایتالیا ، با تمام احترام برای ایتالیا می گویم اگر ایتالیا با اسپانیا در یک چهارم روبرو شود حریفش نخواهد شد و اسپانیا در جمع چهار تیم خواهد بود . فراموش نکنید که ایتالیا بازی دو روز پیشش با لوکزامبورگ را در خانه یک بر یک مساوی کرد.در نهایت امیدوار هستم که امسال آرژانتین قهرمان شود .
  • مهتاب ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    ایران0نیجریه0 ایران0ارژانتین0 ایران1بوسنی0
  • سهراب ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    افرین منم موافقم
  • سهراب ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    مهتاب خانوم شما هم مثل من هم عقیده اید
  • کهکشانی ها ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    والا فعلا که تو دنیا تیمی رو دست تاکتیک اسپانیا نداریم...بر چه اساسی شما الان آلمان رو از اسپانیا سرتر می دونی؟؟
  • کهکشانی ها ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    دست کم خدا رو شکر کنید تو گروه اسپانیا نیست...
  • حمید ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    باسلام.پرافتخارترین تیم جهان فقط برزیل. فقط امیدوارم برزیل با فرانسه روبروشه تا شکست جام 2002و2006 ازیادهابرودکه برزیل چگونه باتمام فوق ستارگانش ازجمله رونالدو بازی رو واگذارکرد.به نظرم برزیل و آرزانتین به فینال میرسن.
  • ali ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    پرتقال قهرمان
  • Hossein ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    فرانسه همه کاره این جامه وهرچی رو ک بخوادبدست میاره.اقاحمیدتصحیح کن جام 98بودک توخاک سرافرازفرانسه کبیرتوفینال برزیلو له کردیم ن2002.مرسی همه ی بچه های فرانسه توتمام جهان.قابل توجه=فرانسه8 0جاماییلکا
  • hamid ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    چقدر راحت پرتغال رو حذف کردی، پرتغال تو مرحله مقدماتی با تیمهای ضعیف امتیاز از دست داد به علاوه الان خیلی قویتر شده
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    به نظر من آرژانتین وآلمان شانس زیادی برای قهرمانی دارند .ایتالیا فقط با روبرتو باجو تیم بود
  • FarshidESP ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    سه روز! خدایا! :(
  • FarshidESP ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    این چهارمین حضور کاسیاس در جام جهانیه. به امید سومین قهرمانی اسپانیا در پنجمین حضور ایکر مقدس در جام جهانی. دل بوسکه! بزن بریم روسیه منتظر ماست :)
  • FarshidESP ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    این چهارمین حضور کاسیاس در جام جهانیه. به امید سومین قهرمانی اسپانیا در پنجمین حضور ایکر مقدس در جام جهانی. دل بوسکه! بزن بریم روسیه منتظر ماست :)
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    ی لحظه فکر کنید ی درصد ایران قهرمان بشه چی میشه
  • سعید ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    باسلام و احترام_تیم ملی کشورمان با قاطعیت اعلام می کنم به عنوان تیم دوم از گروه خودش صعود خواهد کرد-تجربه بازیکنان و بازیکنان دو رگه
  • علیرضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    البته تصورش هم سخته ولی اگه ایران تو گروهش دوم بشه احتمالابه فرانسه می خوره وشانسش مقابل فرانسه خیلی کمه.
  • amir iran ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    ﺳﻼﻡ ﭼﻴﺰﻱ ﻛﻪ ﻣﻬﻤﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﺗﻴﻢ ﻫﺎﻱ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻧﻴﻪ و ﻧﺘﺎﻳﺞ اﻳﻨﻂﻮﺭﻳﻪ اﻳﺮاﻥ 1. ﻧﻴﺠﺮﻳﻪ 0 ﺁﺭﮊاﻧﺘﻴﻦ 2. اﻳﺮاﻥ 0 اﻳﺮاﻥ 0. ﺑﻮﺳﻨﻲ 0 ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﺳﺮﺑﻠﻨﺪﻱ اﻳﺮاﻥ
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
    0 0
    نیجریه از امریکا ۲ - ۱ شکست خورد ولی ایران امریکا را ۲-۱برد پس ایران نیجریه را میبرد بوسنی را هم ۳-۲میبرد. و در برابر ارژانتین ۳-۰ میبازد. در حذفی سوییس را۱-۰ میبرد. ودر یک ۴ نهایی مقابل المان ۱-۰میبازیم. کشورتان است مثلنا؟؟؟؟؟
  • صادق ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    به امید قهرمانی شوتبالیستهای ایران
  • ارش ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    مسی در مقابل ایران بازی نخواهد کرد...
  • hamed ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    به نظر من ایران این نتایج رو میگیره : آرژانتین 6 - 0 ایران نیجریه 4 - 0 ایران بوسنی و هرزگوین 2 - 0 ایران با دوازده تا گل خورده دست از پا دراز تر بر میگردیم فینال هم بین آرژانتین و برزیله که اونم آرژانتین 3 بر 1 برزیل رو لوله میکنه و قهرمان میشه
  • hamed ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    خواب میبینی ؟ فرانسه که از گروهشم صعود نمیکنه پرتقال هم نا یک هشتم بالا میاد آرژانتینه که قهرمانه
  • ,bmmmmmmmmmmmm ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    uhhhhhhhhhhhhhol
  • ناشناس ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    به امید قهرمانی قهرمانی
  • ناشناس ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    المان به ارژانتین نمیخوره دلبندم مگر اینکه در فینال!!!!!!!!!!1
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۲
    0 0
    هر احتمالی ممکنه.
  • حسین ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
    0 0
    نمیگم حتما ایران میاد بالا امایادمان باشد 4سال پیش کره توگروهی که کپی گروه ایران بود وفقط جای بوسنی ویونان فرق داشت 4امتیاز گرفت وآمد بالا.فینال احتمالا برزیل آلمان را شکست میدهد
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    0 0
    بروووووووووووووووو بابا با احتمالاتت
  • سینا ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به نظر من آلمان قهرمان
  • m ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
    0 0
    میدونستی خیلی لوس و ضد حالی
  • علی دایی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ..ایران هم جزء مدعیان است برای ایران دعا میکنیم
  • بابا كرم ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۶
    0 0
    ايران برنده ميشود
  • آرا ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    ایران 6 آرژانتین 0 ایران 3 بوسنی 0 . . . . . چه خواب قشنگی بود! البته حالا خدا رو چه دیدی شاید خدا دلش به حال ما سوخت نتایج بالا راست بود یا حتی اگه راست نبود حداقل 2-1 ببریمشون و فرانسه رو هم2-0 میبریم ایران دور از شوخی قهرمان که نمیشه اما خداکنه لااقل تا یک هشتم بالا بیاد به امید موفقیتش
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    بازی فینال آلمان-هلند قهرمان ۱۰۰٪آلمان
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    بازی فینال آلمان-هلند قهرمان ۱۰۰٪آلمان
  • پائولو مالديني ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    ايران در بازي فينال برزيل را شكست مي دهد و ميره براي جام بين سياره اي كه بايد با قهرمان مريخ بازي كنه
  • ماندانا ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 0
    این اسپانیای آبکش رو تا فینال برده بوده :))))
  • عقیل ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    به امید سرفرازی ایران
  • Tylko ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    آرژانتین - آلمان یا آرژانتین - هلند
  • احمد ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    ایران فرانسه خیلی دیدنی است.اگر ارزانتین بازی کثیف جلوی نیجریه نکنه
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اسپانیا قطعا از گروه صعود نمیکنه
  • مارادونا ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    نیمه نهایی: هلند - برزیل..........آرژانتین - آلمان فینال: آرژانتین - برزیل قهرمان= آرژانتین
  • محمد ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    نیمه نهایی: برزیل-آلمان هلند-آرژانتین فینال برزیل- هلند قهرمان: برزیل
  • مهرداد ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ای جونم.......جام واس آلمانه
  • علي ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    شيلي برزيلو حذف ميكنه هلند مكزيكو كلمبيا اروگوئه رو كاستاريكا يونانو فرانسه نبجريه رو سوييس ارژانتينو. المان الجزايرو حذف ميكنه بلژيك امريكارو بعد تو مرحله بعد كلمبيا شيليو حذف ميكنه هلند كاستاريكارو حذف ميكنه المان فرانسه رو بلژيك سوييسو نيمه نهايي هلند بلژيكو حذف ميكنه المان كلمبيارو فينال المان ميبره رده بندي كلمبيا
  • محسن ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    به نظر میاد شانس آلمان بیشتره. برزیل که امسال اصلا تیم نیست مگه با خوش شانسی کشکی کشکی بیاد بالا.
  • جمشید ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    به نظر من 90 درصد المان قهرمانه
  • علی ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    برزیل قهرمانه
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    فينال بين هلندوالمان ديدنى هست
  • محمد ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    ایشالله هلند قهرمانه ۴سال پیشم حق هلند بود اگه روبن دروازه خالی توپ رو بیرون نمیزد
  • ایمان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    0 0
    در فینال هلندبابرزیل میشه ولی با مصدومیت نیمار سخته
  • هومن ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    عزیز اسپانیا اگه قهرمان میشد تازه دومین قهرمانیش بود رو چه حسابی گفتی سومین؟؟؟ اسپانیا به غیر از جام 2010 حتی 1 دونه سومی هم نداره... فعلا 5 تا از هلند خورد تیم نیست که الکی قهرمان شد
  • فرهاد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    المان قهرمان
  • tvihn ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    بشین بینیم با المان ارژانتین در فینالند مسکه المان 7/0 برزیل رابرد ها ها
  • hhjhjohgj ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    هالا فعلن المان ارژانتین و المان قهرمان است هاها
  • المان ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    مسکه نمیدونی برزیل باخت ازالمان ان هم 7/1
  • jjkthkj ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    من میخواهم به این ها بفهمانم فرهاد
  • hglhk ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    کی گفته المان و ارژانتین والمان قهرمان است
  • fhfh ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    بابا من بازهم میگم المان قهرمان
  • hglhk ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    برای 7889 میگم المان قهرمان
  • سيدمحمد ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    0 0
    ديدى آلمان قهرمان
  • amirreza ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    درسته که ایران صعود نکرد اما دمتون گرم که به بازی ایران عقیده دارید
  • امیررضا ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    میبینم که ضایع شدی
  • امیر ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
    0 0
    احمق ایران16سال پیش امریکا رو برد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس