کد خبر 270678
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۵

خبرنگار پرس تی وی در لندن گفت معضل افزایش افراد بی خانمان در انگلیس تا حد زیادی به سیاست های دولت این کشور مربوط می شود.

به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، امینا تیلور خبرنگار این شبکه گفت مشکل کمبود مسکن در انگلیس عوامل مختلفی دارد و موضع دولت این است که معتقد نیست کاهش اخیر پرداخت های تامین اجتماعی در این کشور و افزایش مالیات مسکن تاثیری در افزایش شمار افراد بی خانمان در انگلیس داشته است.

با این حال زمانی که به آمار نگاهی می اندازیم طی سه سال اخیر از سال دو هزارو ده میلادی که دولت ائتلافی کنونی به قدرت رسید آمار افراد بی خانمان به طور پایدار و به شدت افزایش یافته است. بنابراین این دیگر بیانیه دولت نیست بلکه آمار و ریاضیات است که خود گویای همه چیز است. افزایش اجاره بها، اصلاح نظام تامین اجتماعی در انگلیس و از آوریل 2012 تعیین سقف حق پرداخت مزایا به ویژه برای تامین مسکن موجب شده است خانواده های انگلیسی که متکی به کمک های دولتی هستند با محدودیت های زیادی روبرو شوند.

 براساس این مقررات جدید هر خانواده انگلیسی حداکثرمی تواند پانصد پوند برای اجاره هزینه کند. بنابراین به ویژه در شهرهایی مثل لندن دیگر صاحب خانه ها به افرادی که اجاره خانه شان را دولت پرداخت می کند، خانه اجاره نمی دهند و یافتن خانه ای که مناسب یک خانواده باشد به شدت دشوار شده است همچنین شمار خانه های ارزان ساخت دولت برای طبقات متوسط جامعه دیگر کافی نیست. طی یک سال گذشته یکصد و هفت هزار خانه با این ویژگیها ساخته شده است و در واقع برای تامین نیاز همه خانواده ها در انگلیس به سالانه دویست و چهل هزار خانه جدید در این سبک نیاز است بنابراین نتیجه این شده است که در آستانه فصل سرد زمستان شمار زیادی از مردم انگلیس هیچ سقفی بالای سر خود نمی بینند.

تیلور اضافه کرد انگلیس در حال حاضر در شرایط بسیار دشواری قرار دارد زیرا برای آنکه اقتصاد انگلیس دوباره روند رو به رشد خود را آغاز کند کل بازار انگلیس باید همراه شود. به نظر می رسد در انگلیس توازنی در این باره وجود ندارد. از دهه هزارو نهصد و هشتاد تاکنون ششصد میلیارد دلار در زمینه مسکن در انگلیس سرمایه گذاری شده است که از جمله آن اعطای وام های مسکنی است که به بخشهای خصوصی و دولتی اعطا شده است. اما اکنون به نظر می رسد پس از بحران اقتصادی 2008 این سرمایه گذاری کافی نبوده است. سرمایه گذاری در بخش مسکن اکنون دوباره فعال شده است اما هنوز شرکت هایی که مسکن های ارزان قیمت برای طبقه متوسط تولید می کردند هنوز به فعالیت گذشته خود بازنگشته اند زیرا هنوز حاشیه سود ساخت این مسکن ها کافی نیست.

 بنابراین افرادی که قادر به بالارفتن از نردبان خرید مسکن در انگلیس نیستند باید همچنان به روشهای دیگر از جمله زندگی با والدین خود پناه ببرند. این افراد اغلب شامل بیکارانی هستند که قادر به گرفتن وام های مسکن نیستند تا بتوانند از نردبان خرید مسکن در انگلیس بالا بروند بنابراین این افراد از چرخه خرید مسکن در انگلیس بیرون مانده اند.

 تا زمانی که تغییرات عمده در رویکرد های دولت برای حل این مشکل حاصل نشود. نمی توان بخش خصوصی را وادار به از سرگیری عملیات ساخت واحد های ارزان قیمت کرد بنابراین به نظر می رسد دولت باید اکنون وارد عمل شود و گزارش اخیری که درباره افزایش شمار افراد بی خانمان در انگلیس منتشر شده است در واقع واکنشی انتقادی به موضع و رویکرد دولت انگلیس درباره معضل کمبود مسکن به شمار می رود.

شبکه پرس تی وی اضافه کرد براساس تازه ترین گزارشها شمار افراد بی خانمان در انگلیس برای سومین سال متوالی افزایش نشان می دهد علت این مسئله کمبود واحد های مسکونی و کاهش مزایای مختلف اجتماعی است.

براساس بررسی یک گروه تحقیقاتی در انگلیس سالانه یکصد و هشتاد و پنج هزار نفر در این کشور خانه های خود را از دست می دهند. این تحقیق همچنین نشان داد ده درصد از مردم انگلیس دستکم در یک برهه زمانی در طول زندگی خود بی خانمان می شوند و یک پنجم از جمعیت انگلیس طی پنج سال گذشته دستکم این تجربه را داشته اند.

در این گزارش آمده است شمار افراد بی خانمان در لندن طی سال کنونی میلادی سیزده درصد افزایش یافته است و یکی از دلایل اصلی پایان یافتن قرارداد اجاره شان و ناتوانی آنها در تامین مسکن جایگزین بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پویا ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    15 سال اینجا هستم و در 10 سال گذشته در یک خانه زندگی می کنم..دیگر از این خونه و محله خسته شده ام ، ولی 6 ماه هست هر جا می روم متا سفانه به دلایلی مختلف جور نمی شود...7 سال گذشته واقعا افتضاع شده، از زمان صدارت مستر خسیس کامرون.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس