کد خبر 270675
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹

رسانه‌های کره‌جنوبی امروز به نقل از منابع خود نوشته‌اند کره‌شمالی تجار و بازرگانان خود را که در چین فعالیت می‌کنند، فراخوانده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، تنها چند روز پس از اعدام «جنگ سونگ تک» شوهر عمه رهبر کره شمالی به جرم «خیانت و تلاش برای سرنگونی دولت»، رسانه‌های کره جنوبی گزارش داده‌اند پیونگ‌یانگ تجار خود را از چین فراخوانده است.

«جنگ سونگ تک» روابط گرمی با پکن داشت و در سال 2012 با سران ارشد این کشور دیدار کرده بود. اقدام اخیر کره شمالی در فراخواندن تجار فعال در مناطق شمال شرقی چین، گزینه احتمال تصمیم پیونگ‌یانگ برای برخورد با اشخاص مرتبط با «جنگ سونگ تک» را تقویت کرده است.

اعدام «جنگ سونگ تک» که تا اندکی قبل دست راست و به نوعی نفر دوم حکومت کره شمالی به شمار می‌رفت، موجب برخی نگرانی‌های بین‌المللی در مورد احتمال بروز بی‌ثباتی در ساختار قدرت این کشور شده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از منابع خود گزارش داده است که همسایه شمالی تجار فعال در شهرهایی چون «شنیانگ» و «داندونگ» را فراخوانده است. منابعی دیگر هم به این خبرگزاری گفته‌اند کره‌شمالی قصد دارد تمام مقامات و کارکنان خود را از چین فرابخواند.

امروز خبرگزاری رسمی کره شمالی هم برای اولین بار بعد از اعدام «جنگ سونگ تک» تصاویری از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را در حال بازدید از مراکز نظامی این کشور منتشر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    سه تا راكت و چهارتا بمب دارن; ديگه نميدونن چيكار كنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس