علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی جدید در سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این‌که «بازرسان آژانس از کارخانه تولید آب سنگین اراک صرفا بازید کرده‌اند» گفت: هیچ نمونه‌برداری از این تاسیسات صورت نگرفته است.

علی‌اکبر صالحی با اشاره به توافق ژنو اظهار کرد: ملت عزیز ایران مطمئن باشند فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در تمام عرصه‌ها در چارچوب منافع ملی پیش می‌رود.

وی گفت: برخی حرف‌ها که گفته می‌شود فعالیت هسته‌ای ایران کند شده است، نادرست و بی اساس است و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کند نشده است.

وی در رابطه با نیروگاه بوشهر گفت: من اعلام کرده‌ام که ان‌شاءالله در سال آینده شاهد کلنگ‌زنی نیروگاه جدید اتمی همراه با آب شیرین‌کن برای خطه جنوب کشور به ویژه مردم بوشهر باشیم و خوشبختانه در بودجه سال 93 که از سوی دولت ارائه شده است این مسئله دیده شده است.

صالحی با ابزار خرسندی از روند پیشبرد فعالیت‌ها و برنامه صلح‌آمیز کشور اظهار کرد: جزئیات توافق ژنو 3 در حال گفت‌وگو است و نشست کارشناسان ایران و 1+5 هم اکنون در وین در حال انجام است، البته ناگفته نماند برخی شیطنت‌ها را ما اکنون شاهد هستیم، ولی ما هم هوشمندانه و هوشیارانه در حال مذاکره هستیم و جای نگرانی نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما قطعا در مذاکرات با 1+5 در چارچوبی حرکت می‌کنیم که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند و از خطوط قرمز و هیچ یک از حقوقی که در ان.پی.تی برای ما تعیین شده است، عدول نخواهیم کرد.

صالحی درباره ادامه فعالیت‌ها در سایت‌های غنی‌سازی نطنز و فردو گفت: یقین بدانید که غنی‌سازی حق مسلم ما است و اگر قرار باشد به ایستگاه نهایی که آنها (1+5) ترسیم کرده‌اند - آن که براساس گفته‌ها و تحلیل‌های رسانه‌هایشان توقف غنی‌سازی در ایران است- برسیم، پا به میدان نمی‌گذاشتیم اینها تفسیر و تعبیرهای خودشان است و مطمئن باشید ما در جهت تحقق حق  مسلم‌مان ایستادگی می‌کنیم.

وی گفت: اظهار نظرها و تحلیل‌ها پس از مذاکرات ژنو 3 بازخورد داخلی کشورهای 1+5 را دارد، چراکه به هر حال در کشورهای آنها نیز مخالفت‌هایی در رابطه با توافق با ایران دارد و باید افکار عمومی‌شان را توجیه کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در بازدید بازرسانان آژانس از تاسیسات تولید آب سنگین اراک نمونه‌برداری صورت گرفته است؟ با تکذیب این مسئله گفت: هیچ نمونه برداری صورت نگرفته و فقط بازدید بوده است.

صالحی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که یک مقام پیشین سازمان انرژی اتمی اعلام کرده است که برخی نیروهای متخصص در سال‌های گذشته در سازمان انرژی اتمی برکنار شدند، از جمله شهید احمدی روشن تاکید کرد: من خوشحال می‌شوم اگر عزیزان نام ببرند و بگویند چه تغییراتی انجام شده است. شنیدم که یکی از عزیران گفته است در سال 88 و 89 شهید احمدی روشن از کار برکنار شده است. این مسئله امر پیچیده‌ای نیست، می‌توان به احکام صادر شده در این سال‌ها رجوع کرد و به این مسئله پرداخت که ایشان قبل از سال 88 مسئولیتش چه بوده است و بعد و در سال 90 مسئولیتش چه بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکره کارشناسی ایران و آژانس گفت: نشست بعدی بهمن‌ماه خواهد بود و نتیجه بازرسی‌ها در گزارش شورای حکام آینده منعکس می‌شود.  


*isna.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    عباسی را برکنار کردند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس