کد خبر 270090
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی هجمه های برخی از برنامه های ماهواره ای را بخشی از خطر بزرگ جنگ نرم خواند و اظهار داشت: باید در برابر جنگ نرم دشمن مصونیت فرهنگی و فکری ایجاد کنیم.

به گزارش گروه فرهنگی مشرق به نقل از ایرنا، علی جنتی سه شنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا در جمع خبرنگاران درپاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن لازم است، گفت: بحث فرهنگ عمومی که مطرح شده بخشی از مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی ادامه داد: تحمیل استحاله های فرهنگی، تغییر نمادهایی که مشاهده می شود، تاثیرات خارجی بر زبان فارسی، هجمه های ضداخلاقی ماهواره ها و حتی اینترنت بخش های دیگری از جنگ نرم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد مصونیت فرهنگی و فکری در جامعه را یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و افزود: می توان با واکسیناسیون کردن فرهنگی از سنین پایین و حتی از دوران حضور کودکان در مهدهای کودک ، مانع بمباران هجمه های دشمن از بیرون شد و اثر گذاری آن را از میان برد.

جنتی درباه فیس بوک نیز اظهارداشت: فیس بوک شبکه اجتماعی محسوب می شود که می شود درآن ارتباط مفیدی را برقرار کرد اما در عین حال دام ها و زیان های زیادی را نیز دارد.

وی افزود: اگر امروز نگاه کنید برخی از روابط که هم اکنون در شبکه های اجتماعی حاکم می باشد نامناسب است و تاثیرات منفی دارد.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی، شبکه های اجتماعی همانند فیس بوک را همانند یک تلفن دانست و گفت: همه چیز میتوان در آن گفت؛ هم می توان حرفهای خوب و هم می توان حرفهای نامناسب زد؛ هم می شود ارشاد کرد وهم می توان گمراه کرد زیرا یک وسیله ارتباطی است.

جنتی مطالب عنوان شده از سوی وی درباره فیس بوک را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن صحبت ها عقیده شخصی خودم درباره این شبکه اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: اما از لحاظ قانون ما تابع قوانین کشور هستیم و دراین باره کمیته مصادیق مجرمانه که ما عضو آن هستیم، تصمیم گیری می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • زادهوش ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    سیستم عامل = ویندوز مرورگر = اکسپلورر یا گوگل کروم جستجو = گوگل یا یاهو رایانامه = جیمیل یا یاهومیل فیلم = یوتیوب شبکه اجتماعی = فیسبوک یا توییتر برای برخی معادل های بالا یعنی تمام جهان رایانه و از ده ها و بلکه صدها تارنمای جهانی فقط همین چند پایگاه به معنای اینترنت است!!!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    احسنت. نمی شه که جلوی تکنولوژی رو گرفت. داستان نوار کاست و ویدئو رو دوباره تکرار نکنین.
  • حاج احمد ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست .خاندان نبوتش گم شد.
  • سرباز امام ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    به خدا سخت گیری باعث حرص میشه ادم از چیزای غیرخدایی زود زده میشه من حس کنجکاوی شدیدی به مسایل سکسی داشتم VPNخریدم نگا کردم الان از این مسایل حالم به هم می خوره وبیشتربه دین خودم ایمان اوردم باطل مثل کف روابه توخالیه زود از بین میره ما را نباید سرگرم این مسایل پیش پا افتاده کنند به جای کار درست یه روز نوار یروز ویدئو یهروز .... دیدید که چیزی نشد مطمئن باشید حق طرفداران خودشه داره آخه دینی که با این بادا بلرزه وفرو بریزه نبودش بهتره این جدی میگم نبودش بهتره مومنین واقعی نترسند دین حق از بین نمیره پس با این مسایل سرکار نبرندتان اگه از بین میرفت الان توغرب هیچ ادم مومنی نبود در حالی که مومنین اونجا را استوارتر وبا یقین تر میبینیم بگیروببندو امانش مده کار کار درستی نیست با عملتانوعملمان انسان بسازیم با ارزوی فرج
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    0 0
    درپاسخ حاج احمد به خدا با زور هیچی درست نمیشه مومن زوری وسلبی هم با یه نسیم فرو میریزه تورا به وجدان وعقل اینقد ساده انگارانه فکر نکنید انسان ربات نیست که یه سری برنامه براش بنویسی عمل کنه عملته درس کن ببین چهطور جاذبه پیدا می کنی فیس بوک یا هرزهرماری نمیتونه انسان را خراب کنه خدا هرچه افریده استفاده دوگانه داره داستان ویدئو را تکرار نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس