وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با یک مجله آمریکایی گفت در صورتی که کنگره آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران بکند همه توافق‌ها خواهد مرد.


به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با مجله تایم آمریکا موضوعات مختلفی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

زمانی که از وی پرسیده شد در صورتی که کنگره آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کند حتی اگر این تحریم‌ها طی شش ماه عملی نشود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

محمد جواد ظریف گفت: همه توافق می‌میرد. ما دوست نداریم که تحت اکراه و اجبار به مذاکره بپردازیم و در صورتی که کنگره تحریم‌های جدیدی را اعمال کند این نشان از فقدان جدیت و فقدان تمایل برای دستیابی به راه‌حل از سوی آمریکا است. من از پیچیدگی‌های داخلی و موضوعات مختلف درون آمریکا آگاه هستم اما برای من این توجیه‌پذیر نیست. من پارلمان دارم و پارلمان من نیز در صورت شکست مذاکرات قوانین مختلفی را اعمال خواهد کرد. در حال حاضر ما تلاش می‌کنیم که از اعضای پارلمان خود بخواهیم که مانع از این کار بشوند. دولت آمریکا ممکن است موفق نشود. اگر ما تلاش نکنیم بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که طرف دیگر قبول کند که ما درباره این روند جدی هستیم.

ادامه دارد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    به این میگن وزیر خارجه ی منطقی. کور شه چشم هر کی که نمیتونه دکتر ظریف رو موفق ببینه.
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آقای ظریف تو که خودت چیزی و میدونی که این امریکا چیزه. اگه میخوای چیز بشی برو باهاش معامله کن. اما اگه چیز کرد، دوباره چیز میشیاااا، خود دانی.
  • داد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    دولت تدبیر تحویل بگیره تعلیق فعالیت های دولت قبل من باب تنش زدایی و تعامل با جهان ، تلاش شبانه روزی در فیس بوک برای لایک کردن مشکلات مردم ، حمایت از تولید ملی با افتتاح خط تولید خاطره سازی از امام خمینی(ره) ، توقف طرح مسکن مهر برای حمایت از بنگاه های مشاور املاک، زمزمه ی حذف یارانه ها در راستای فقر زدایی به روش نابودسازی فقرا ، ، التزام عملی به شعار زنده باد مخالف مُرده ی من یا همان مُرده باد مخالف زنده من!، تبلور جوانگرایی با انتخاب همه کابینه از نیروهای جوان ماقبل انقلاب، تبدیل مذاکره با 5+1 به مذاکره با 3+3 و همچنین احیای شعار « انرژی هسته ای دویست تومان بسته ای!» و قد یحتمل که با این شیب، حتی افشا شود که تقصیر هواپیمای مسافربری ما بوده که به موشک آمریکایی اصابت کرده و الا موشک بی آزار تنها در معبر مشخص خویش طی المسیر می کرده است!
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    در عجبم که شیخ ما با این همه فعالیت، سال های باقی مانده ریاست را چه خواهد کرد!
  • کلید ساز ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    جا دارد از دکتر روحانی، به خاطر بازپخش سریال جومونگ از سیمای جمهوری اسلامی، کمال تشکر را مبذول دارم!
  • 1234 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آیا توافق هسته ای اخیر میان ایران و 1+5 به وضوح بر کاغذ پاره بودن قطعنامه ها مهر تایید نمی زند.
  • 567 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    توافق ژنو اتفاقا نشان می دهد که احمدی نژاد راست می گفت. امریکا به پایان خط رسیده و قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست.
  • احمد ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    تعطيلي غني سازي 20% اورانيوم در كشور 2- تعطيلي سفرهاي استاني 3- مخالفت شديد و متوقف كردن مسكن مهر 4- عدم توانايي در پرداخت يارانه ماهانه 6- حلال شدن استفاده از فيسبوك و فعاليت شديد اعضاي دولت در اين شبكه اجتماعي قبلا غير مجاز 7- تغييرات گسترده و قطاري مديران و مسئولين باقيمانده از دولت سابق 8- بازگشت عناصر دخيل در فتنه 88 به عرصه حاكميت 9- گرانتر شدن بسياري از ارزاق ضروري مردم 10- جلوگيري از كاهش قيمت دلار 11- سياهنمايي درباره اوضاع مملكت 12-ايجاد روحيه ياس و نا اميدي در جامعه 13- به نام زدن افتخارات ايجاد شده توسط دولت قبل(مانند افتخارات ورزشي مثل صعود به جام جهاني) 14- نام بردن مداوم از مقام معظم رهبري و عدم تبعيت از منويات ايشان در عمل 15- شروع مجدد نا امني ها مثل حادثه سراوان و....در اثر ضعف نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي 16-تغيير كاربري واژه اعتدال! 17- آغاز مجدد توهين به ارزشها در نشريات(مثل مقاله روزنامه بهار درباره غدير) 18- تبديل شدن كابينه به خانه سالمندان 19- بازگشت خوي اشرافي گري و دوري از مردم 20- فراموشي شعارهاي مهم اين سالها مثل اقتصاد مقاومتي و بيداري اسلامي 21- برقراري مذاكره تلفني با مسئولين آمريكايي بدون اجازه رهبر انقلاب
  • خوشحال ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    عجله در پذیرش این توافقنامه باعث شده که دولت آقای روحانی توجهی به آنچه از دست می دهد و آنچه به دست می آورد، نکند.
  • سید رضا ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    اکنون نیز رهبری انقلاب با توجه به روحیه دست اندرکارن دولت جدید که به طرف های غربی خوشبین هستند، فرصت نرمش قهرمانانه داده تا دست اندرکاران به این نتیجه برسند که امید بستن به دشمنی که برای نابودی ما کمر همت بسته، کاری غلط است
  • ممنون ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    در حقیقت تقدیر رهبری تقدیری مشروط است، مشروط به حصول آنچه رئیس جمهور محترم معتقد است از ژنو به دست آمده و نه نقدیر از متن توافقنامه ژنو که البته با دقت در مفاد موافقنامه و رفتارهای بعدی طرف غربی، مشخص می شود آنچه رئیس جمهور محترم مرقوم داشته با مفاد موافقتنامه حاصل نمی شود. البته امام خامنه ای در پایان پاسخ خود بر نکته کلیدی دیگری تاکید کرده اند که "ايستادگي در برابر زياده خواهي ها همواره بايد شاخص خطّ مستقيم حرکت مسئولان اين بخش باشد".
  • منتظر ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    دستاورد این تحریم‌ها 19 هزار سانتریفیوژ بود
  • مهدی ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    همچنین، ایران نه تنها باید برنامه هسته ای خود را معلق کند بلکه در مراحلی معین به توقف کامل آن برسد. به طور مثال ابتدا غنی سازی را –به طور کامل- متوقف کرده، سپس تمام ذخایر ارانیوم خود را صادر نماید.
  • نا امید ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    عجب این مقاومت ملت طی این 8 سال جواب داد و امریکا فهمید که استفاده از زور و قوای نظامی ضامن تامین منافع آمریکا نیست
  • ندا ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    کری :در توافق ژنو ساختار اصلی تحریم‌ها متشکل از تحریم‌های بخش نفت و بانکداری دست‌ نخورده مانده است. به گفته کری، این تحریم‌ها پابرجا مانده تا دستیابی به توافق نهایی با ایران را امکان‌پذیر کند.
  • هما ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    کری :در سال 2003 ایران 164 سانتریفیوژ داشت اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ در ایران وجود دارد و اگر همان سال دولت سابق آمریکا طرح ایران را پذیرفته بود اکنون با 19 هزار سانتریفیوژ مواجه نبودیم و من اعتقاد دارم اکنون ما تصمیم درستی را گرفتیم و اینکه ما تحریمها را اعمال کنیم
  • یه ایرانی ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آمریکا: برای اولین بار در 10 سال گذشته توانستیم گسترش برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم!
  • راحله ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    جناب ظریف ، کاش تو مذاکرات این طور محکم می ایستادی برادر که کار به اینجا نرسه .
  • yaser ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    شاید لازمه گوش صهیونیستارو یکم بکشیم تا اینقدر از موضع قدرت حرف نزنن. :)
  • میترا1 ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مگه اوباما و کری نگفتند این نوافقنامه امنیت اسرائیل را بیش از پیش تضمین میکند ؟ پس اونا هیچوقت توافقنامه را به هم نمیزنند بلکه تا میتونن کشش میدن تا به هدفشون برسن !
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دمت گرم حرف دل منو زدی ......ولی کیه که به حرف ما گوش برده امیدوارم مردن از خواب غفلت بیدار شن.........
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اینه دستاورد دولت تدبیرو کلید.............
  • ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    پس چرا احمدی نژاد دلیل تورم و ورشکستگی دولت رو همین تحریمها دونست؟ مگه کاغذ پاره میتونه دولت رو در تنگنا قرار بده؟ دولتی که با کاغذ پاره در تنگنا قرار بگیره همون بهتر که نباشه!!
  • ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    همیشه انقدر به حرفهای طرف امریکایی اعتماد داری؟
  • ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ایران: برای اولین بار در 8 سال گذشته توانستیم کاری کنیم که ورشکستگی کشور رو متوقف کنیم.
  • ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مگه چی شده؟ چیزی از دست دادیم؟ ما به تمام مردم دنیا ثابت کردیم که دنبال توافق هستیم و این ما نیستیم که دنبال حل نشدن مسئله ی هسته ای است. خوب بود مثل دفعات قبل هم بر تحریمها می افزودیم هم جوری رفتار میکردیم که تمام دنیا مشکل هسته ای رو از چشم ما ببینن؟ دنبال چی هستید؟؟
  • پویا ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    - بهانه دادن برای اعمال تحریمهای کمر شکن علیه کشور و مردم. - خانه نشینی 11 روزه و قهر کردن با رهبر انقلاب - تاسیس جریانی انحرافی - تاخیرهای پیاپی در ارائه ی بودجه - خصومت با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حاضر نشدن برای پاسخ به نمایندگان در مجلس - به کار بردن ادبیات چاله میدانی - فساد بزرگ 3000 میلیاردی - ماجرای تامین اجتماعی - برکنار کردن وزیر در حال ماموریت پای میز مذاکره در کشور خارجی - جعل مدرک دکترا برای وزیر کشور - تهمت زدن به مقامات کشور بدون اینکه حقی برای دفاع بهشون داده بشه - به کار بردن پیاپی واژه ی بهار که تکه کلام اسحق لوریا موسس کابالا بود - بردن هیئتی بلندپایه شامل بستگان و دوستان و آشنایان به نیویورک با بودجه ی بیت المال - دخالت در ورزش کشور همچون عزل و نصب های فوتبال - باقی گذاشتن بدهی 150.000 میلیاردی برای دولت کنونی - افزایش قیمت دلار و تورم 4 برابری - اذعان به کاغذ پاره بودن تحریمها و استناد به همین تحریمها برای توجیه ویرانی اقتصاد کشور - راه اندازی پروژه ای به نام مسکن مهر و از بین بردن اقتصاد - انتساب افراد نالایق و سپردن پستهای مهم به آنها - افزایش مدام تحریمهای بین المللی - حادثه های امنیتی همچون ترور دانشمندان هسته ای و پاتکهای پژاک و سر بریدن سربازان نیروی انتظامی ( فیلمش هم تو نت پخش شد ) - زیر پا گذاشتن موازین دین اسلام در افتضاح در آغوش گرفتن مادر چاوز - معرفی کردن کاندیدی برای انتخابات ریاست جمهوری که مورد تایید شورای نگهبان نبود بازم بگم؟؟؟ - خشک شدن دریاچه ی ارومیه - نابودی آثار باستانی و فرهنگی و ...
  • ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    محمد مرسی به این فضاحت به کشورش لطمه نزد!
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    احمدي مثل تور را مادر نخواهد زاييد
  • امیررضا ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اون وقت طی یک تقسیم کار مسخره برنامه می گذارند که اسرائیلیها مثل سگ عصبانی مدام پارس کنند تا مثلا بعضی از دولتمردان و ساده لوحها اون را مستمسکی برای تایید کارشون ( توافقات انجام گرفته یا به بیان بهتر تسلیم مشروط) در مذاکرات به حساب آورند.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    گل گفتی ...
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقا پویا جالبه لیستی که شما برای ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد ردیف کردی در حد لیستی هست که احمد آقا برای آقای روحانی گفت اونم فقط برای یکم بیشتر از ۱۰۰ روزش... خدا عاقبتمون رو با این آقا به خیر کنه ....
  • sss ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    فقط کنگره !!! این یعنی اینکه اتحادیه اروپا هر چقدر دلش خواست ما رو تحریم کنه عیب نداره !!توافقنامه هم به هم نمیخوره!!
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا چیزت نکنه. کلی خندیدیم و چیز شدیم خخخخخ
  • میترا1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خوب نوشتی و البته این قصه دراز داره .....
  • گیلدا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آی گفتی !
  • علي ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    كمترين فايده مداكره اينه كه كسايي كه در صداقت امريكايي ها شك دارن شكشون تبديل به يقين ميشه و اين همبستگي داخلي بيشتر ميكنه
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    تو نگران نباش ! اگه گفتي و با بگم بگم نتيجه نگرفتي ، آبو بريز ... !
  • عليرضا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دبیر کل حزب الله لبنان: توافق ژنو جهان تک قطبی را فرو پاشید حزب الله: توافق ژنو دستاوردی عظیم بود . لابد شما افراطيهاي متوهم خطر اسرائيل را بيشتر از حزب الله لبنان درك ميكنيد !
  • نینا ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    ناشناس که به خرده گرفتی به کمیت لطفا عینکتون را بردارید کیفیت را ببینید که هریه خطی که برای احمدی نژاد ذکر شد برابری می کنه با ده مورد که برای دکتر روحانی گفته شده!!
  • مهدی90085 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر این قرارداد امضاً نمی شد سال آینده تعداد زیادی سانتریفیوژ فوق پیشرفته داشتیم ............. صد افسوس
  • مهدی90085 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جلیلی جون حتماًیک گوشه نشستی و افسوس میخوری ............
  • رضا ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    جناب پویا! احمدی نژاد نقاط ضعف زیادی داشت ولی بهانه ی تحریمها رو شما وهمفکرانتون سال88دادید دست دشمن،اگرچه احمدی نژاد هم درآخر دولتش با انداختن همه ی مشکلات به گردن تحریم وامید وارکردن دشمنان باعث تشدید تحریمها شد آقای کردان هم دردوره ی هاشمی مدرک جعلی گرفته بود واحمدی نژاد خودش گفت که من آنراقبول ندارم امنیت ملی هم در سالهای اخیر بسیار افزایش داشته ،میتونید از مردم کرمان و بلوچستان بپرسیدفدرضمن ریگی هم درزمان ایشون دستگیر شد عکس مادر چاوز هم فتوشاپ بوده و اصلش موجوده و قضیه همون چیزی بود که توی فیلم منتشر شده نه درآغوش گرفتن
  • علی ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    اینها رو ازتوافق نامه ی منتشر شده توسط وزارات خارجه هم میشه فمیدفواقعیت واقعیته هرچند اززبون آمریکایی ها باشه
  • علی ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای ناشناس دوم اولا همه ی مشکلات بخاطر تحریم نیست،اگه احمدی نزاد دردوسال آخر اقتصاد داخلی رو رهانمی کردالان وضع اینطور نبود دوما تحریمها دوسه ساله که باچراغ سبز شما وهمفکران هشتاد وهشتی تون ویه عده ساده لوح تشدید شده سوما هیچکدوم از تحرمهای اصلی لغو نشدن ولی برگ برنده هامون رو ازدست دادیم،میتونستیم بعضی ازاین برگ برنده هارو برای دور بعدی مذاکرات نگه داریم
  • علی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خب طبیعی است که متحدان ایران درباره ی این توافقنامه اینطور حرف بزنند و تصویر مثبت ان رابیان کنند درضمن شادی کری پس ازتواف نامه را ندیدید و همچنین اظهارات شیمون پرز درباره ی راه حل دیپلماتیک علیه ایران را؟؟؟ آقا علیرضا شما سرمایه های ارائیل حق ندارید به مرم توهین کنید و اتهام همصدا بااسرائیل و افراطی به آنها بزنید
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    این 2 تا لیست با هم برابری میکنه؟؟؟؟ از بعضی حرفاتون آدم شاخ در میاره.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    معیار لطمه زدن به یک کشور محمد مرسی نیست احمدی نژاده !!!
  • رها ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    یاد غروری که جلیلی تو مذاکره ها بهم میداد بخیر... یک قدم ما یک قدم شما پنجاه قدم شما پنجه قدم ما.... یادت بخیر ... چه تکبری داشتیم جلو مستکبر...
  • نادر ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    همین دو سال پیش چند تا از روزنامه های کشورهای عربی عکسهایی از مدرسه بچه های ایرانی در مناطق محروم ایران با کیف وکفش های پاره و البته بسیار متاسف کننده چاپ کردنو زیرش نوشتن وضعیت بچه های کشوری که دولتمردانش آرزوی داشتن تاسیسات پیشرفته هسته ای دارن. حالا این جا شما نشستین در مورد اورانیوم 5 درصد و20 درصد قلم فرسائی میکنید یادی از مردم محروم ومستضعف کشورمون که به نان شب محتاجند هم بکنید.اقتدار مسلمین در داشتن تاسیسات هسته ای نیست
  • علی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    بابا ایران حساسیت نشان ندهد و مدتی موضع ضعفحتی بگیرد در برابر تحریم تا تحریم کنند و این قرار داد ننگین از بین برود و اونوقت 5+1 هم منحل شده و آژانس به دور از مسائل هسته ای فقط وارد قضیه شود. مگر کشورهای دیگه که هسته ای هستند، مذاکره ی سیاسی میکنند که عده ای این مساله را برای ایران بوجود آورده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس