کد خبر 26964
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵

ناشر کتاب پرفروش "دا" از برنامه هاي سوره مهر براي تبديل اين کتاب به يک سريال تلويزيوني خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاري سينماي ايران، نشست رسانه‌اي "بررسي وضعيت توليد و انتشار کتاب در حوزه هنري و انتشارات سوره مهر" صبح امروز با حضور اميرحسين فردي، مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي، هدايت‌الله بهبودي، مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي و محمد حمزه زاده، قائم مقام معاونت هنري حوزه و رئيس انتشارات سوره مهر در محل اين انتشارات برگزار شد.

محمد حمزه زاده در اين مراسم گفت: حوزه هنري همزمان با وقوع انقلاب اسلامي تأسيس شد. به همين خاطر بار توليد ادبيات و هنر انقلاب بر دوش حوزه هنري افتاده است.

رئيس انتشارات سوره‌مهر عملکر مجموعه خود در زمينه انقلاب تشريح کرد و گفت: دفتر ادبيات انقلاب در حوزه هنري به بلوغ رسيده‌است. به همين خاطر تا کنون بيش از 200 کتاب در زمينه انقلاب به چاپ رسيده است.

حمزه ‌زاده همچنين به موضوع اقتباس ادبي اشاره و تصريح کرد: هميشه بهترين فيلم‌هاي تاريخ سينما، آثار اقتباسي هستند. در برنامه حوزه هنري نيز توليد فيلم و سريال به شکل جدي در دستور کار قرار دارد. در حال حاضر متن سريالي بر اساس کتاب "احمد احمد" در دست نگارش است. براي توليد آثار سينمايي بر اساس "خاطرات عزت‌شاهي" نيز برنامه‌هايي داريم که در دست بررسي هستند.

وي درباره اقتباس سينمايي از کتاب "دا" نيز گفت: با توجه به اين که توليد يک اثر سينمايي به تنهايي نمي‌تواند همه ابعاد اين کتاب را منعکس کند، چند پروژه در اين زمينه در دستور کارمان قراردارد که از آن جمله مي‌توان به ضبط تصويري بازخواني اين اثر و توليد يک سريال اشاره کرد.

حمزه زاده همچنين گفت: مجموعه مستندي درباره شخصيت‌هاي انقلاب از جمله احمد احمد، عزت‌شاهي، دباغ و شهيد هاشمي توسط مهرداد اسکويي مستند ساز در دست ساخت است.

وي به اخبار منتشر شده درباره کتاب مردگان باغ سبز اشاره و تصريح کرد: در زمان انتشار اين کتاب در سال 88 ، سوءتفاهم‌هايي در جامعه پيش آمد که بر اين اساس، کتاب نيازمند مقدمه‌ و توضيح مولف بود. در دوره کوتاهي معطل ماند و مسائلي چون اين که کتاب را جمع‌آوري کرده‌اند صحت ندارد. آقاي بايرامي در حال حاضر سرگرم نگارش بخش اول و سوم اين سه‌گانه خود هستند.

حمزه زاده درباره بازاريابي براي کتاب نيز گفت: ما اعتقاد داريم که مطالعه در مثلث توليد، توزيع و ترويج اتفاق مي‌افتد. توليد بايد بر اساس نيازهاي جامعه و با شرايط مناسب کيفي باشد. از اين ميان توزيع نيز نيازمند شبکه فروش است و ترويج با تبليغات به سرانجام مي‌رسد.

مدير انتشارات سوره مهر در پايان توضيح داد: انتشارات سوره مهر در سال‌هاي اخير تمرکز خود را بر روي اين مساله قرار داده است و با ايجاد شبکه‌هاي فروش و تبليغات، تمرکز بر توليد نشرياتي در جهت بازاريابي سعي در بازاريابي داشته است. البته هر تبليغي نيز نمي‌تواند نتيجه مثبت داشت باشد و براي تبليغ بايد گروه‌هاي مخاطب را شناخت.

هدايت‌الله بهبودي مدير دفتر ادبيات انقلاب حوزه هنري در نشست رسانه‌اي "بررسي وضعيت توليد و انتشار کتاب در حوزه هنري و انتشارات سوره مهر" با بيان اين که حوزه هنري بيشتر با ادبيات و شعر شناخته شده است، اظهار کرد: با اين وجود پرداخت به مستندات و جمع‌آوري گفته‌ها و خاطرات شاهدان عيني و کساني که در انقلاب نقش‌آفرين بوده‌اند از نظر حوزه هنري دور نماند. از همين رو از ابتداي سال 72، دفتر ادبيات انقلاب اسلامي، تاسيس شد و عکس نام خود، آثار فراواني را از ديد تاريخي توليد کرد.
وي افزود: عملکرد دفتر ادبيات انقلاب اسلامي از آن روست که اگر انقلاب بالي به نام ادبيات دارد، بال ديگري نيز به نام تاريخ داشته باشد تا ماندگاري آن را تضمين کند.

مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري، با بيان اين که ذکر آمار از فعاليت و عملکرد حوزه، به تنهايي کافي نيست، گفت: وضعيت تاريخ‌نگاري بهتر از ادبيات است چراکه سازمان‌هاي ديگري نيز در اين زمينه فعاليت مي‌کنند اما در حوزه ادبيات، يک ادبيات انقلاب است و يک نهاد که آن هم حوزه هنري است.

وي ادامه داد: ما از ابتداي فعاليت خود در سال72 تلاش کرديم جاهاي خالي را پر کنيم و بر همين اساس براي فعاليت خود، چند قالب را تعريف کرديم؛ دايرةالمعارف، تاريخ شفاهي و روزشمار. در زمينه روزشمار تا کنون دو پژوهش جداگانه روزشمار دهه 40 و روزشمار سال‌هاي 56 و 57 در دستور کارمان است. همچنين داير‌ة‌المعارف انقلاب اسلامي براي جوانان (تا کنون دو جلد منتشر شده و جلد سوم نيز به پايان رسيده است) و دايرة‌المعارف زندان سياسي عصر پهلوي نيز از توليدات اين دفتر است. در حوزه تاريخ شفاهي نيز کتاب‌هاي متعددي را منتشر کرده‌ايم.

بهبودي همچنين در ادامه تصريح کرد: انقلاب ما ريشه و تنه و شاخه‌هاي منبعث از ارزش‌ها دارد و مي‌توان اين تعبير را داشت که ما با انتشار آثاري در اين زمينه به ترويج ارزش‌ها همت کرده‌ايم. از سويي حفظ واقعيت، راهي براي انتقال ارزش‌ها به نسل آينده است.

وي سپس با اشاره به فعاليت مرکز اسناد انقلاب اسلامي در زمينه نشر کتاب‌هايي در زمينه تاريخ انقلاب، گفت: کار حوزه هنري قابل مقايسه با مراکز ديگر نيست و مي‌توان خاطرات عزت‌شاهي که توليد حوزه است را با کتاب‌هايي که در اين زمينه منتشر شده، مقايسه کرد.

بهبودي در پايان تاکيد کرد: سطح بودجه و فعاليت حوزه هنري در حد خوبي است اما توقعات و سقف پرواز حوزه هنري، بيش از ظرفيتي است که داريم.

نشست رسانه‌اي "بررسي وضعيت توليد و انتشار کتاب در حوزه هنري و انتشارات سوره مهر" صبح امروز با حضور اميرحسين فردي مدير مرکز آفرينش‌هاي ادبي، هدايت‌الله بهبودي مدير دفتر ادبيات انقلاب اسلامي و محمد حمزه زاده قائم مقام معاونت هنري حوزه و رئيس انتشارات سوره مهر در محل اين انتشارات برگزار شد.

نشست رسانه‌اي "بررسي وضعيت توليد و انتشار کتاب در حوزه هنري و انتشارات سوره مهر" با حضور مدير اين مجموعه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس