رییس فدراسیون والیبال در کنفرانس خبری امروز خود گفت: هدف ما این است که در مسابقه‌های المپیک روی سکو برویم.

به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی در کنفرانس خبری پس از قرعه‌کشی مسابقه‌های لیگ جهانی والیبال اظهار کرد: باید خیر مقدم بگویم و از همه شما دوستان و اصحاب رسانه تشکر کنم. از زحماتی که در طول سال گذشته برای برگزاری بهتر لیگ جهانی زحمت کشیدید. امروز شاهد هستیم که تیم والیبال ایران با شایستگی و لیاقت جزو 8 تیم برتر جهان در تقسیم‌بندی مسابقه‌های لیگ جهانی سال 2014 قرار گرفت. این افتخار بزرگی برای جامعه ورزش ایران است. به هر حال حضور در مسابقه‌های لیگ جهانی دارای شرایط و مقرراتی است که همه کشورها باید آن را لحاظ کنند. تیم ایران هم سال گذشته با تعهداتی که ما دادیم، موفق به حضور در لیگ جهانی شد. به عنوان مثال شهردارهای شهرهایی که قرار است در آن‌ها لیگ جهانی برگزار شود، باید تعهداتی را بدهد. شهردار محترم تهران هم سال گذشته آمادگی خود را در این باره اعلام کرد. همچنین دولت هم یک نامه می‌دهد و پشتیبانی خود را از برگزاری مسابقه‌های والیبال اعلام می‌کند. از سوی دیگر با تلویزیون و رسانه ملی کشورها هم توافق‌نامه‌ای امضا می‌کنند. این توافقنامه حدود 18 صفحه است.

وی با تشریح اختلاف نظرها و حرف و حدیث‌های مطرح شده درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی مسابقه‌های لیگ جهانی 2013 توسط صداوسیمای ایران به فدراسیون جهانی والیبال خاطرنشان کرد: سال گذشته در خردادماه به پورمحمدی(رییس شبکه سوم سیما) نامه نوشتیم و مفاد قرارداد 18 صفحه‌ای فدراسیون جهانی والیبال را برای صداوسیمای ایران ارسال کردیم. در آن قرارداد مبلغی به عنوان حق پخش تلویزیونی وجود داشت که معادل 250 هزار دلار بود. امسال هم برای شرکت در مسابقه‌ها چنین شرایطی وجود داردکه به هر حال باید برای اخذ میزبانی و برگزاری مسابقه‌های لیگ جهانی سایر نهادها به فدراسیون والیبال کمک کنند.

FIVB از میزبانی‌های ایران رضایت دارد

رییس فدراسیون والیبال با اعلام خبر رضایت مسئولان فدراسیون جهانی از برگزاری مسابقه‌های لیگ در تهران گفت: گزارشی را FIVB و سوپروایزرهای فدراسیون جهانی منتشر می‌کنند که گواه شرایط خوب برگزاری مسابقه در تهران است. ما در بسیاری از موارد خوب بودیم. البته ضعف‌هایی هم وجود داشت. مجموع نمره‌ای که از 190 به میزبانی‌ها اختصاص می‌دهند، برای ایران برابر 168 امتیاز بود. یعنی 8 امتیاز بیشتر از میانگین دریافت کردیم البته ایده‌آل خود من این است که همیشه بهترین نمره را بگیریم. البته وضعیت سالن،‌داوری‌ها، حضور تماشاگران، کنفرانس خبری و همه مطلوب بود تنها مشکل به کیفیت پخش تلویزیونی مسابقه‌ها برمی گشت. از نظر FIVB مسابقه‌ها باید با کیفیت تصویربرداری اچ دی ضبط و پخش شود.

کره‌ای‌ها به جایگاه والیبال ایران حسادت می‌کنند!

وی افزود: تمام کشورهایی که در مسابقه‌های لیگ جهانی شرکت می‌کنند باید بر اساس سیستم مارکتینگ و بازاریابی FIVB کیفیت پخش تلویزیونی را رعایت کنند. سال قبل فدراسیون جهانی به دلیل اولین حضور ایران زیاد روی این موضوع سخت‌گیری نکرد. اما امسال آن‌ها تاکید زیادی دارند که مسابقه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود حتما با کیفیت اچ دی ضبط و پخش شود. ما تعهد دادیم که نقاط ضعف را برطرف کنیم و مشکلی از این بابت نداشته باشیم. به هر حال ایران امتیازات زیادی برای برگزاری مسابقه‌ دارد. از جمله سالن خوبی که داریم همچنین تماشاگران خوبی که فضای پرشوری ایجاد می‌کنند. مسیر رشد والیبال ایران برای مسئولان فدراسیون جهانی به یک ضرب‌المثل تبدیل شده است. آنها اصطلاح «شتاب موشکی» را برای رشد والیبال ایران به کار می‌برند و ایران را جزو قدرت‌های غیرقابل انکار جهان به حساب می‌آورند. روزی بازی با کره جنوبی و ژاپن برای ما آرزو بود اما امسال در حاشیه قرعه‌کشی لیگ جهانی رییس فدراسیون کره جنوبی به شوخی پشت تریبون اعلام کرد که ای کاش ایران را از گروه آسیایی‌ها جدا می‌کردید. نکته قابل تاملی در این بحث وجود دارد. ایران امروز در لیگ جهانی رقیب تیم‌هایی نظیر ایتالیا، برزیل، آمریکا و تیم‌های طراز اول جهان است. ما موفقیت‌ در جام ملت‌ها، درخشش در جام قاره‌ها و همچنین پیروزی‌های لیگ جهانی را پشت سر گذاشته‌ایم. انتظارها از تیم ایران بالا رفته و حالا خود من انتظار دارم که در مسابقه‌های المپیک روی سکو برویم.

محمدرضا داورزنی تاکید کرد: امروز والیبال ایران برای تیم‌های بزرگ دنیا تبدیل به دغدغه بزرگی شده است. این احتمال وجود دارد که آمریکا به ایران بیاید و یک اردوی 10 روزه را برگزار کنیم. من باور دارم که بازی با تیم‌های خوب می‌تواند در این مقطع زمانی به توسعه والیبال کمک کند. در کنار تمام فضای هیاهو و شور و نشاطی که برگزاری مسابقه‌های لیگ جهانی به وجود می‌آورد هدف ما بازی با تیم‌های بزرگ است. قبلا گفته بودم تا مسابقه‌های المپیک48 مسابقه برگزار خواهیم کرد که همین سال آینده در مرحله مقدماتی حدود 16 بازی با تیم‌های برتر جهان خواهیم داشت. این موجب پیشرفت والیبال ایران خواهد شد.

ما دوست داریم که با تیم‌های طراز اول دنیا بازی کنیم

وی با اشاره به تقسیم‌بندی تیم‌ها در مسابقه‌های لیگ جهانی گفت:‌ شاید خبر داشته باشید که ایران قرار بود در گروه دوم مسابقه‌های لیگ جهانی باشد. از گروه دوم فقط یک تیم به رقابت‌های مرحله بعد صعود می‌کند اما از گروه اول مسابقه‌ها چهار تیم به علاوه کشور میزبان می‌توانند به مرحله نهایی بروند. تیم‌هایی که در گروه A هستند بهترین شرایط را دارند زیرا قدرت‌های برتر جهان با یکدیگر بازی می‌کنند و بازی ها از کیفیت بالاتری برخوردارند. کشورهایی که در گروه سوم قرار دارند با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا بتوانند سال آینده جواز حضور در مسابقه‌ها را پیدا کنند. همچنین از گروه دوم نیز تیم اول جواز حضور در گروه نخست را کسب می‌کند. یعنی تیم ایران با قرار گرفتن در گروه اول مسابقه‌ها راه بسیار هموارتری را نسبت به خیلی از تیم‌ها‌ی مدعی جهان دارد. بازی با تیم‌های گروه دوم و سوم برای ایران دیگر جذابیتی نداشت. ما دوست داریم که با تیم‌های طراز اول دنیا بازی کنیم. حضور تیم‌هایی مثل آمریکا، برزیل و روسیه در ایران و بازی و دست و پنجه نرم کردن با آن‌ها می‌تواند به سود والیبال ایران باشد. امیدوار هستیم که بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم و در این گروه‌بندی به مرحله نهایی مسابقه‌ها راه پیدا کنیم.

داورزنی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: در شرایطی که والیبال ایران پیشرفت زیادی کرده است بسیاری از تیم‌های قدرتمند دنیا تمایل دارند که با ما بازی تدارکاتی داشته باشند. روسیه و بلغارستان پیشنهاد بازی دوستانه را به ایران داده‌اند همچنین ترکیه، پیشنهاد کرده که در یک تورنمنت دوستانه و چند جانبه میزبان ایران باشد و بتواند از بازی با ایران سطح والیبال خود را ارتقا دهد. ترک‌ها هم علاقه زیادی دارند تا گروه سوم سطح خود را بالا بکشند و به گروه دوم لیگ جهانی بیایند.

باید زمینه حضور خانواده‌ها را در سالن‌ها فراهم کنیم

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به مشکل حضور بانوان در سالن‌های والیبال خاطرنشان کرد: ما در مرحله انتخابی مسابقه‌های لیگ جهانی در یک مسابقه حضور بانوان را در سالن‌ها تجربه کردیم اما در مسابقه دوم محدودیت‌هایی به وجود آمد. همچنین در مسابقه‌های لیگ جهانی نیز برای حضور بانوان با مشکل‌هایی روبه‌رو بودیم . باید این فضا مدیریت شود. فدراسیون جهانی معتقد است که والیبال ورزش خانوادگی است و خانواده‌ها باید بتوانند در آن حضور داشته باشند. انتظار ما این است که بتوانیم زمینه حضور خانواده‌ها را در سالن‌ها فراهم کنیم و با مدیریت فضای سالن‌های والیبال این دغدغه مسئولان فدراسیون جهانی را برطرف کنیم. این موضوع برای اعطای میزبانی به ایران اهمیت بسیار زیادی دارد. البته ما سال گذشته هم تعداد زیادی خبرنگار و منشی خانم در سالن داشتیم و همچنین تیم ملی والیبال بانوان ما در سالن‌های مسابقه حضور داشت. عکس‌هایی که در این باره نشان داد موجب شد تصویری که آن‌ها نسبت به ممنوع بودن حضور زنان در سالن‌های والیبال داشتند از بین برود. اما برای سال آینده باید این موضوع کاملا مدیریت شود.

وی تاکید کرد که حضور در لیگ جهانی نیازمند تعامل و همکاری همه ارگان‌ها از جمله دولت، مجلس،‌نیروی انتظامی، شهرداری و سایر ارگان‌هاست. همه باید به هم کمک کنیم. اگر واقعاً ضرورت دارد که ایران در لیگ جهانی والیبال بماند خواسته ما این است که همه دست کمک به یکدیگر دهیم. حضور در لیگ جهانی امروز برای مردم ایران مهم است. والیبال امروز به ورزش اول ایران تبدیل شده است. بعد از فوتبال مردم و خانواده‌ها درگیر والیبال هستند. در این شرایط باید زمینه حضور موفق والیبال را در مسابقه‌های جهانی فراهم کنیم و به نظر من یکی از الزامات ما همین است که برای والیبال فضای مثبتی را فراهم کنیم تا موفق شود. امیدوارم تعهدات صداوسیما برای سال آینده هم برآورده شود البته می‌دانیم که صداوسیما هم در این میان نباید تنها گذاشته شود. از دولت می‌خواهیم که برای تجهیز امکانات و همچنین تامین بودجه حق پخش تلویزیونی به صداوسیمای ایران کمک کند امسال فدراسیون جهانی چیزی حدود 350 هزار دلار برای پخش تلویزیونی در نظر گرفته است.

کنفرانس خبری داورزنی

امیدواریم روی سکوی المپیک قرار بگیریم

محمدرضا داورزنی با اشاره به استقبال خوب مردم ایران از مسابقه‌هیا لیگ جهانی گفت:‌ با جلسه‌ای که با "آری گراسا" رییس فدراسیون جهانی والیبال داشتیم به تاکید ایران بر روی آمادگی میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی اشاره کردیم. ایران ظرفیت‌های خیلی خوبی دارد. همان طور که می‌دانید قرار بود سال گذشته مرحله نهایی لیگ جهانی در کشور آرژانتین برگزار شود. فدراسیون جهانی خیلی از این موضوع راضی نبود چرا که 30 تا 40 درصد ظرفیت سالن‌های والیبال کشور آرژانتین معمولا خالی می‌ماند. اما حضور پرشمار تماشاگران ایران در مسابقه‌های لیگ جهانی فضای بسیار خوبی را فراهم کرده است. در بازی‌هایی که ایران میزبان بوده میانگین حدود 48 هزار تماشاگر به صورت مستقیم بازی‌ها را نگاه کردند. همچنین صداوسیما آماری را اعلام کرد که 40 میلیون بیننده تلویزیونی بازی‌ها را تماشا می‌کردند. این نشان می‌دهد که والیبال در مسیر رشد و پیشرفت است و خوشبختانه استقبال مردم از آن هم بسیار خوب است. من امیدوار هستم که بتوانیم روی سکوی المپیک قرار بگیریم و موفقیت‌های والیبال را تکمیل کنیم. امروز والیبال در جایگاهی قرار دارد که در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه بوده است. هیچ رشته ورزشی نتوانسته مثل والیبال موفق باشد. همین موضوع نیازمند تعامل و همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌ها برای پویایی هرچه بیشتر والیبال است. آنچه مربوط به فدراسیون والیبال است انجام شده بخش دیگری از آن نیازمند تعامل دولت تدبیر و امید است. جایگاهی که امروز والیبال به آن دست یافته برای شخص داورزنی یا هیچ کس دیگری نیست. این افتخار برای ایران است و همه ما باید با نگاه ملی زمینه ادامه این مسیر را فراهم کنیم.

داورزنی با اظهار امیدواری نسبت به اخذ میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی گفت: همان طورکه می‌دانید فدراسیون جهانی میزبانی مرحله نهایی مسابقه‌های لیگ را به مزایده می‌گذارد. ما اعلام آمادگی کردیم که حاضر هستیم مرحله نهایی مسابقه‌های لیگ را میزبانی کنیم البته ایتالیایی‌ها خیلی پرقدرت در این حوزه وارد شدند. اولویت فدراسیون جهانی با ایتالیا است. آن‌ها پیشنهاد دادند که میزبانی امسال با ایتالیا باشد. سال بعد الزام دارند که میزبانی مرحله نهایی لیگ را به برزیل بدهند تا آن‌ها برای میزبانی مسابقه‌های المپیک تجربه کسب کنند. به ما هم گفتند شما سال 2016 میزبان مرحله نهایی مسابقه‌های لیگ جهانی والیبال باشید. البته خود من با این موضوع خیلی موافق نیستم زیرا در سال المپیک برنامه‌ی مسابقه‌های لیگ جهانی قدری فشرده‌تر خواهد شد. همچنین توجه اذهان عمومی و مارکتینگ هم کمتر می‌شود زیرا آن‌ها بیشتر به سمت المپیک می‌روند. ما با قدرت گفتیم که همین امسال آماده میزبانی مسابقه‌های لیگ جهانی هستیم. حالا باید ببینیم که رایزنی‌ها به کجا می‌رسد. البته بین خودمان بماند! ابتدا که ما صحبت میزبانی مرحله نهایی لیگ را مطرح کردیم فقط هدف‌مان این بود که جواز حضور در مرحله نهایی را پیدا کنیم زیرا فکر می‌کردیم که در گروه مسابقه‌ها قرار داریم اما حالا که در گروه یک قرار گرفته‌ایم امیدوار هستیم که با بازی خوب ملی‌پوشان جواز حضور در مرحله نهایی را پیدا کنیم.

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به گردش مالی رقابت‌های لیگ جهانی گفت:‌ شرایط پرداخت‌ها و همچنین جوایزی که تیم‌ها در گروه‌بندی‌های مختلف دریافت می‌کنند کاملا متفاوت است. من شنیدم که گفته بودند که تیم‌های گروه اول با هواپیمای فرست کلاس پرواز خواهند کرد. البته شرکت طرف قرارداد فدراسیون جهانی متعهد شده که صندلی‌ها‌ی مناسبی را برای والیبالیست‌ها بگیرد تا در مسافت‌های طولانی و پروازهای طولانی، اذیت نشوند. صندلی‌هایی را می‌گیرد که جلوی آن‌هاخالی است. همچنین میزان پرداختی تیم‌های گروه‌ها متفاوت است. کل پاداش‌هایی که فدراسیون جهانی داد 4 میلیون و 200 هزار دلار است. گروه سه این مسابقه‌ها تقریبا 280 هزار دلار پاداش می‌گیرند. همچنین تمام بازیکنان که جوایزی دریافت می‌کنند مثل فرهاد ظریف 10 هزار دلار پاداش خواهند داشت. تیم‌های اول تا آخر گروه اول به ترتیب 250 ،‌200، 150، 100 و... هزار دلار دریافت می‌کنند و در مرحله نهایی هم جوایز از یک میلیون دلار و بعد به ترتیب 500 و 200 و ... پرداخت خواهد شد. کل حق پخش اسپانسرینگ قبلا حدود 250 هزار دلار بابت پخش تلویزیونی و 50 هزار دلار مارکتینگ بوده که امسال به 350 هزار دلار افزایش پیدا کرده یعنی مجموعا 50 هزار دلار تغییر داشته است.

داورزنی همچنین از رایزنی با مسئولان جهانی برای برای اخذ کرسی‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: همان طور که به یاد دارید سال گذشته به دلیل اینکه مجمع فدراسیون جهانی در کشور آمریکا برگزار می‌شد نتوانستیم در اجلاس جهانی شرکت کنیم و ایران از حق خود برای اخذ کرسی بین‌المللی محروم شد. من اعتراض خود را به رییس فدراسیون جهانی اعلام کردم. در این دوره قرار شد که دعوتنامه‌ای برای شخص من ارسال شود و از این پس به عنوان عضو کمیته فدراسیون جهانی کار کنم. در آینده که این دعوتنامه به دست‌مان رسید آن را منتشر خواهیم کرد.

کنفرانس خبری رییس فدراسیون والیبال حدود 3 ساعت به طول انجامید. در پایان از حدود 20 خبرنگاری که در جلسه حضور داشتند، تنها 4 نفر پرسش‌هایی را به شرح زیر مطرح کردند.

* ایسنا: با توجه به اینکه فدراسیون در سال‌های اخیر بیشتر به تیم‌داری پرداخته است و تا حدی از هیات‌های استانی غافل شده برنامه شما بویژه در حوزه استعدادیابی هیات‌های استانی چیست؟

امروز هیچ کس نمی‌تواند بگوید که تیم ملی والیبال ایران قائم به فرد است. همان طور که دیدید در مسابقه‌های قهرمان قاره‌های جهان زمانی که دو بازیکن کلیدی ما یعنی بهترین مدافع تور لیگ جهانی و همچنین قطر پاسور کلیدی تیم مصدوم شدند و به نوعی از جریان بازی خارج شدند، بازیکنان جایگزین و ذخیره موفق شدند تا بازی را ببرند . امروز تیم ملی والیبال ایران نه میانگین سنی جوانی دارد و نه از بازیکنان پیری برخوردار است. شاید سال 2006 به خاطر داشته باشید که 5 بازیکن اصلی تیم ملی در تمام مسابقه‌های مختلف شرکت می‌کردند و خیلی تغییرات کمی رخ می‌داد اما در سال‌های اخیر والیبال ایران کاملا پویا بوده و تیم ملی والیبال همواره و در هر دوره یک بازیکن جدید معرفی می‌کند. ما می‌خواهیم بازیکن خوب و باتجربه‌ای داشته باشیم که در مسابقه‌های لیگ جهانی و المپیک به ما کمک کنند. البته برنامه‌های استعغدادیابی را هم پیگیری می‌کنیم زیرا ممکن است تا 4 – 5 سال آینده برای تیم ملی پشتوانه سازی شده باشد اما این دغدغه به جاست که برای سال‌های بعد هم فکری بیندایشیم. ما آکادمی ملی والیبال را در استان‌های مختلف طراحی کردیم تا بتوانیم استعدادهای والیبال را در سطح کشور در حوزه فراگیر جذب کنیم. البته کار زیاد است اما مطمئن هستم در این حوزه هم گام‌های موثری برداشته خواهد شد. اگر در حوزه استعدادیابی عملکرد خوبی داشته باشیم بسیاری از حرف‌ و حدیث‌های مطرح شده درباره تغییر و تعویض شناسنامه هم از بین می‌رود.

* ایپنا: برنامه‌ی ولاسکو برای موفقیت در مسابقه‌های سال آینده چیست؟

ما بلافاصله بعد از قرعه‌کشی لیگ جهانی با ولاسکو رایزنی کردیم. نظر ولاسکو این است که بیشتر با تیم‌های بلغارستان، صربستان و این تیپ تیم‌ها که در گروه ما نیستند بازی‌های دوستانه داشته باشیم. البته پیشنهادهایی هم از طرف روسیه، آمریکا، بلغارستان و ترکیه برای برگزاری بازی دوستانه وجود دارد. باید جمع‌بندی‌ها را انجام دهیم. مثلا پیش از مسابقه‌های لیگ جهانی زیاد صلاح نیست که برای برگزاری یکی دو بازی دوستانه تا قاره آمریکا برویم. بلکه ترجیح می‌دهیم در اروپا بازی دوستانه برگزار کنیم و با حریفان اروپایی هم بازی کنیم. مسئله بعد مسافت و همچنین زمان در این برنامه‌ریزی‌ها موثر است.

* رادیو جوان: آیا برنامه‌ای برای حضور در کمیته ملی المپیک دارید؟

خود من آرزویم این است که والیبال به سکوی المپیک برسد. هنوز تا این هدف راه زیادی داریم ولی مطمئن هستم که می‌توانیم در المپیک موفق باشیم. تا آن زمان دوست دارم که در خدمت والیبال باشم و اگر قرار است بعداً در جای دیگری فعالیت کنم به کمیته ملی المپیک بروم و آنجا خدمت کنم. آرزوی من به عنوان یک ایرانی و عضوی از جامعه ورزش این است که ایران در المپیک موفق باشد. البته فعلا برنامه‌ام بیشتر برای عضویت در هیات اجرایی است. با دوستانم در اعضای مجمع کمیته و وزارت ورزش صحبت‌هایی انجام داده‌ام و امیدوار هستیم که دوستان به همین میزان اکتفا کنند.

* همشهری:به نظر شما با وجود استقبال خوب رسانه‌ها و فضای عمومی جامعه از موفقیت‌های والیبال چرا در رده تیم‌های باشگاهی ما شاهد کمتر شدن استقبال موسسه‌های خصوصی برای سرمایه‌گذاری در والیبال بودیم؟

نظر شخصی‌ام این است که باید دست دولت در تیم‌داری ورزشی کوتاه شود. آرزوی من این است که ارگان‌های دولتی از تیم‌داری دست بردارند. زیرا اگر بخش خصوصی وارد تیم‌داری حرفه‌ای شود، می‌تواند به پویایی آن ورزش کمک کند. بسیاری از تیم‌هایی که الان در فوتبال فعال هستند، به صورت غیر مستقیم دست‌شان در جیب دولت است و این اصلا خوب نیست. خوشبختانه در والیبال ارگان‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما اینکه سرمایه‌گذاری‌ها خیلی شدت نیافت، به تبع شرایط اقتصادی جامعه است. با این حال موفقیت‌های والیبال موجب شد آن‌هایی که در این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری کرده بودند همچنان به سرمایه‌گذاری بپردازند. اساسا دیدگاه من این است لیگی که پویا نباشد و خروجی خوبی برای تیم ملی نداشته باشد دلیلی برای برگزاری ندارد. در مجموع باید بگویم امیدوار هستم که دست هیچ تیم ورزشی مستقیماً در جیب دولت نرود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    امیدواریم الگوی موفق والیبال روی ورزش های دیگه هم پیاده بشه وشاهد موفقیت روز افزون و درخشش همه ی رشته های ورزشی باشیم.
  • ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    البته الان مراجع ساکتند اما بانوان مطلقا نمی توانند در مسابقات ولیبال حضور داشته باشند و شرعا این حضور حرام است. یکی جلوی این آقا بگیرد. مراجع محترم ما حتی حضور زنان در وزرشگاههای فوتبال را که در آن بازیکنان به مراتب پوشیده تر هستند را بر نتافتند چگونه این آقا به خود اجازه چنین اظهاراتی را می دهد و می گوید قصد دارد زمینه حضور خانواده ها را در مسابقات والیبال فراهم کند؟
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    جای احسن وتقدیر دارد به این مدیریت والیبال نه بازیکن میلیاردی دارند ونه الحمدالله حاشیه ،ان شاا... که الگویی موفق برای تمام ورزش ایران وجهان بشود.
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام دوست ناشناس و خوب من عدم حضور در فوتبال به خاطر شعارهای سخیف عده(قلیلی)از تماشاگرانه.وگرنه اصلا لباسهای ایران از تیمهای دیگه پوشیده تره
  • ایرانی ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    لطفا شما برای مراجع تعییم و تکلیف نفرمائید.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یه موقعی شطرنج هم حروم یود ولی الان فدراسیون هم داره دین عوض شد یا پیامبر جدید اومد سطح شعور اجتماعی تغییر کرد و برداشت ها متفاوت شد همین این موضوع هم مانند همین مثال من است شما زیاد سنگ به سینه نزن با این کار اسلام به خطر نمیفته شما نگران نباش
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چرت و پرت نگو
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    طراز نه تراز، مجید جان!
  • علیا ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چه ربطی به پوشش داره؟ مخالفت ها برای حضور بانوان در ورزشگاه به دو موضوع مربوط میشه. اول جو فرهنگی داخل ورزشگاه ها که این جو در ورزشی مثل والیبال خیلی بالاتر از بقیه رشته ها هست. چون اصولاوالیبال ورزشی دانشگاهی هست. دوم عدم وجود زیر ساخت ها برای جدا کردن مسیر ورودی خانم ها و آقایان و جلوگیری از اختلاط اونها. ازخدا میخوام که شما رو به راه راست هدایت کنه
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بهتره با لحن بهتری در مورد انسانهایی صحبت کنی که موجب خیر و برکت این کشورند.
  • کورش ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    قبول کنیم که با این جو مسموم ورزشگاهها ، کدوم بی غیرتی اجازه میده ناموسش در ورزشگاه حضور پیدا کنه و الفاظیو بشنوه که مردها هم از شنیدنش شرم دارن؟!!! اول فرهنگ سازی و بالابردن فرهنگ بعد این مسائل بعدشم خداوکیلی اگر حضور آزاد بشه، مشکلات جامعه و کشور بیشتر نمیشه؟یکم فکر کنین و فقط نگید آزاد بشه.شما خارجو با ایران مقایسه نکنین با این حال در اون خارجشم گاهی مواقع رفتاری دور از شان صورت میگیره که قول میدم اگر کمی غیرت داشته باشد و منطقی نگاه کنین اجازه نمیدید که بیان. اگر مشکل ایراد فیلا ست همون مثل قبل خبرنگاران و تیم های ملی بانوان در رشته های مختلفو بشونین اونجا اونم فقط والیبال چون جوش بهتره و کسی به کسی فحش نمیده در مسابقات ملی وگرنه در رده باشگاهی وضعش از فوتبال بدتره
  • Zahra ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بجای محدود کردن بانوان، اقابون بهتره مراقب بقل دستی شون باشن و اگر الفاظ نامناسب ازشون شنیدن بهشون با لسان یا پشت دستی تذکر بدن جناب کورش به اسم ناموس و ناموس پرستی نمیشه تمام امکانات رو برای اقایون قرار داد و بانوان رو همواره محدود کرد خصوصا اینکه مشکل از خود اقایونه
  • صادق ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    والیبال امروز، حاصل سالها زحمت یزدانی خرمه، ژستشو داره داورزنی میگیره که جیره خور یاسر و فائزه هاشمیه. اگه داورزنی مدیر بود، توی سوارکاری که سالها رئیس فدراسیونش بود لااقل یک خروجی مثبت میداد!
  • ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خود فریبی خوب نیست مراجع درست میگند اگر مردم خانمها و اقایان رعایت کنند چه اشکالی داره خانمها هم به ورزشگاه بیاند و از بازی خوب لذت ببرند.
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اگر گزارشگر ایپنا سوال نمیکرد ایشان حتی یاد ولاسکو هم نمی افتاد!!!
  • ناصر ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
    0 0
    ناشناس چرا چرت وپرت میگی تو اول برو یکم از والیبال یاد بگیر بعد بیا اینجا بعث کن 2 - والیبال یک ورزش کاملا" خانوادگی هس تو چرا میگی دانشجویی اون آمریکاست که والیبال رو از دانشگاه و مدارس آموزش میده تو ایران از این خبر ها نیس باید بری تو باشگاه های خصوصی تا بتونی پیشرفت کنی
  • ناصر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    0 0
    کورش شما فکردید والیبال مثل فوتباله که یارو تو ورزشگاه نرسیده فحش رو شروع میکنه نخیر والیبال سطح کلاسش بالاست خانم ها هم بیان مشکلی پیش نمیاد چون کسی که به سالن میره مثل فوتبال بخاطر فحش نمیره میره بازی رو نگاه کنه
  • دوستدار والیبال ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    0 0
    بهتر نیس اینقد زود عصبانی نشیم؟؟؟؟؟ولی ای کاش اجازه بدن خانوما هم برن ورزشگاه.یه شور دیگه ای داره
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    (کره‌ای‌ها به جایگاه والیبال ایران حسادت می‌کنند!) جمله درستی نیست و بی ادبانه هستش
  • حمید ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اگر خانمها بیایند هیجان بازیها دوبرابر می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس