کد خبر 267643
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

الغوطه الشرقیه اکنون به کانون درگیری‌ها در سوریه تبدیل شده که نتیجه این نبرد تاثیر زیادی بر آینده تحولات سوریه خواهد داشت.

به گزارش  مشرق به نقل از فارس، ریف دمشق و منطقه الغوطه الشرقیه در روزهای اخیر شاهد موجی از درگیری‌های خونین بین مخالفان مسلح با ارتش سوریه بوده است که همچنان ادامه دارد.

مخالفان مسلح که در الغوطه الشرقیه توسط نیروهای ارتش محاصره شده‌اند تلاش دارند با کنترل بر روستاهایی چون بحاریه،القاسمیه،دیر سلمان و عطیبه مسیر ورود خود به این منطقه را دوباره بازکنند و گذرگاه راهبردی عطیبه را در اختیار بگیرند تا ده‌ها خودرو حامل سلاح و مواد غذایی را به نیروهای محاصره شده برسانند.

همزمان با این تحولات روزنامه الوطن سوریه در گزارشی با اشاره به حضور هزاران تروریست در الغوطه الشرقیه برای شکستن محاصره ارتش تصریح می‌کند که هدف اصلی تروریست‌ها این است که تا قبل از برگزاری نشست ژنو 2 مناطقی از اطراف دمشق را تحت کنترل بگیرند تا بتوانند در مذاکرات پیشرو امتیاز کسب کنند.

این روزنامه با اشاره به اینکه تروریست‌ها با وجود اینکه تجهیزات پیشرفته‌ای چون موشک‌های استینگر و موشک‌های ضد تانک در اختیار دارند، تاکید می‌کند که هنوز مخالفان مسلح نتوانسته‌اند موفقیت قابل توجهی بدست آورند.

الوطن با بیان اینکه تروریست‌ها با هدایت دستگاه‌های اطلاعاتی همچون موساد و با آموزش دیدن در اردن و با تسلیحات پیشرفته به سوی الغوطه الشرقیه هدایت شده‌اند، می‌افزاید: ارتش سوریه توانسته مسیرهای ورود تروریست‌ها از اردن به الغوطه الشرقیه را شناسایی کند.

این روزنامه در ادامه با بیان اینکه در طی20 روز درگیری در الغوطه الشرقیه تعداد زیادی از فرماندهان تروریست‌ها که اغلب آنها سعودی تبار هستند کشته شدند، تصریح می‌کند که دستکم 600 تروریست توسط ارتش سوریه  کشته شده‌اند.

همچنین منابع آگاه در ارتش به این روزنامه خبر داده‌اند که ارتش سوریه مصمم است که الغوطه الشرقیه را پاکسازی کند و بزودی اخباری از موفقیت‌های ارتش در این منطقه منتشر خواهد شد.

این منابع آگاه گفته‌اند که ارتش گذرگاه ورود تروریست‌ها را در کنترل خود دارد و اکنون در حال تعقیب این شبه نظامیان است.

در همین راستا پایگاه خبری العهد نیز در گزارشی با اشاره به اینکه نبرد الغوطه الشرقیه به قتلگاه تروریست‌های سعودی تباری تبدیل شده که در کنار مخالفان سوری می‌جنگند، تاکید می‌کند که تاکنون بیش از 300 عربستانی توسط دستگاه امنیتی سوریه دستگیر شده‌اند.

این گزارش که توسط حسین مرتضی نوشته شده با تاکید بر اینکه هزاران سعودی اکنون در سوریه حضور دارند و در حال جنگ با نیروهای ارتش هستند، می‌افزاید: این تروریست‌ها عضو القاعده‌ای هستند که ارتباط خوبی با شاهزاده بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان دارند.

شبکه المنار هم در گزارشی از الغوطه الشرقیه با اشاره به اینکه حمله اخیر مخالفان با تعداد زیادی انجام گرفته ولی ارتش تاکنون با مقاومت خود این حمله را ناکام گذاشته است، تصریح کرد که حضور صدها نیروی اضافی برای این حمله به این معنا است که تروریست‌ها قصد دارند بارها این حملات گسترده خود را ادامه دهند ولی همچنان ارتش در مقابله با این حملات موفق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس