سردار علی فدوی گفت: در این حوزه، پیشرفت های بسیاری حاصل شده است و تا پایان سال 1392 یا حداکثر سال 1393 ، اولین موتور دیزل دریایی که سقف تکنولوژی دنیا به لحاظ موتور است، در سازمان دریایی وزارت دفاع تولید خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از بندرآنلاین، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن تاکید بر اینکه موضوع مهم، انجام شدن کارهاست و شکل و شمایل آن مهم نیست، تصریح کرد: در برخی کشورها برای مدیریت حوزه بنادر و دریا، سازمان تاسیس شده و در برخی نیز وزارتخانه مستقل؛ اما این ها مهم نیست، مهم و اصل، کار است که الان با آن مشکل داریم و باید به سرانجام برسد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کارهای مثبت بسیاری در این حوزه انجام شده، خاطرنشان کرد: اما این کارها در اندازه آن چیزی که نیازمند و شأن و شئون کشور می باشد، نیست.

تولید اولین موتور دیزل دریایی در سال 1393

فدوی با بیان اینکه امروزه آگاهی ها درمورد دریا و بسیاری از موضوع های مرتبط با آن در کشور افزایش یافته، گفت: در این حوزه، پیشرفت های بسیاری حاصل شده است و تا پایان سال 1392 یا حداکثر سال 1393 ، اولین موتور دیزل دریایی که سقف تکنولوژی دنیا به لحاظ موتور است، در سازمان دریایی وزارت دفاع تولید خواهد شد که با تولید این موتور، سطح صنایع دریایی کشور بسیار بالاتر خواهد رفت.

در حوزه صنایع دریایی، اماراتی ها بسیار عقب تر از ما هستند

وی در پاسخ به اینکه به چه دلیل امروزه بندر جبل علی امارات توانسته از بندر شهید رجایی پیشی بگیرد و به هاب منطقه تبدیل شود، تصریح کرد: اکنون اماراتی ها، در حوزه بندری از ما بهتر هستند اما در حوزه صنایع دریایی بسیار ضعیف تر عمل کرده اند و بسیار عقب هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در پایان خاطر نشان کرد: آنها در حوزه بنادر قوی تر هستند، چراکه کار کرده اند و ما کار نکرده ایم لذا ظرفیت اپراتورهای آنها خیلی بالاتر از ماست. نمی شود که کار نکرد و منتظر نتیجه مطلوب بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس