فیلم "وایت‌هاوس داون" (سقوط کاخ سفید) نشان می‌دهد آمریکا نیازمند مذاکره با ایران است و شهرهای ایران از جمله مشهد، تهران، تبریز، قم، نطنز، چابهار، شیراز و بندرعباس آماج موشک‌هاي مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای پنتاگون قرار می‌گیرد.

گروه جنگ نرم مشرق - اگر سینما را آئینه جادو نامیده اند، از آنجاست که چهره باطنی بشر بی پرده در این آيینه انعکاس می یابد و "وایت هاوس داون" نام فیلم سینمایی هالیوودی است که ماه ها پیش از مذاکره تلفنی باراک اوباما و حجت‌ الاسلام حسن روحانی، رؤیای مذاکره تلفنی مقامات آمریکا با دولتمردان ایرانی را در آيینه خود منعکس کرده است.


سخن از پیشگویی این فیلم نیست، بلکه آنچه به روشنی به نظر می رسد، این است که فیلم مذکور به صورت حاشیه ای سندی را منتشر می کند، که نشان از اتخاذ "دیپلماسی تلفن" (Telephone Diplomacy) به عنوان دیپلماسی برگزیده دستگاه سیاست خارجی"ساویر" رئیس جمهور سیه چرده ایالات متحده در قبال ایران دارد و طی آن به روشنی صفحه ای از مجله اکونومیست منتشر می شود که رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا، تلفن به دست مشغول مذاکره با طرف ایرانی است و زیر این تصویر، مرقوم شده: "Sawyers Telephone Diplomacy" و در آن صفحه از مجله، تشریح سابقه روابط ایران و آمریکا از عهد ناصرالدین شاه به این سو صورت گرفته و از میرزا ابوالحسن شیرازی به عنوان اولین سفیر ایران در آمریکا سخن به میان آمده است.


این فیلم نخستین اکران خود را در آمریکا، در روز 28ژوئن 2013 یعنی دو روز پس از اکران در اندونزی سپری کرد، و اتخاذ "دیپلماسی تلفن" ایالات متحده در قبال ایران را قریب به سه ماه پیش از سفر حجه الاسلام روحانی در برابر دیدگان مخاطبان جهانی خود به پرده کشید و این در حالی بود که تریلر خاص این فیلم سینمایی مدتها پیش از انتخاب حجه الاسلام روحانی در 24 خرداد 92 در فضای اینترنت با عنوان "دیپلماسی تلفن" (Telephone Diplomacy) منتشر شده بود.

شاید مفهومی جز این به ذهن متبادر نشود که ایالات متحده مدتهاست برای حل مشکلات داخلی خود، نیازمند به مذاکره با ایران است و حتی پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران، کلاه خود را برای گفتگوی تلفنی با رئیس جمهورِ برگزیده، قاضی کرده است. چشم جادوی هالیوود به امداد لشگر سیاست خارجی ایالات متحده آمده بود تا بسترسازی برقراری تماس تلفنی صورت گیرد و حالا که تماس برقرار شده، به دروغ می گوید که تقاضای مذاکره تلفنی با آقای روحانی، از سوی طرف ایرانی بوده است.

اما داستان از این قرار است که در دقایق آغازین فیلم، رئیس جمهور ایالات متحده، که شباهت مناسبی با باراک اوباما دارد، قرار است کنفرانس خبری داشته باشد و طی آن توافق صلح خود را با کشورهای خاورمیانه از جمله ایران تبیین کند. در چنین شرایطی خبرنگاران اینچنین خبرسازی می کنند که "میخواد با ایران صلح کنه، چون الان دیگه اونجا دوست پیدا کرده"


در ادامه، فیلم اینچنین به مخاطب القا می کند که رئیس جمهور سیاه آمریکایی، از حزب دموکرات و صلح طلب است و توسط رئیس سرویس مخفی خود به گروگان گرفته می شود تا صاحبان کارخانه های اسلحه سازی که از قماش جمهوری خواه هستند، بتوانند جنگی اتمی علیه ایران برپا کنند و اسلحه های خود را بفروشند و تاسف بار است که با صراحت، 8 شهر ایران از جمله مشهد، تهران، تبریز، قم، نطنز، چابهار، شیراز و بندرعباس مورد هدف گیری کلاهک های هسته ای ایالات متحده قرار می گیرد، که در واپسین لحظات، از این حمله جلوگیری می شود!


گویا دوباره همه گزینه ها روی میز است، هم هویج ها به بار نشسته و هم چماق ها در دستها می چرخد و اگر به تلفن به ظاهر صلح طلبانه دموکراتها و رئیس جمهور سیه چرده شان جواب ندهیم، جوابمان را از جمهوری خواهانِ اسلحه فروش با 8 بمب هسته ای که ایران را نشانه رفته می گیریم.


سابقه دیپلماتیک آمریکا نشان می دهد که طبیعی است آمریکا به دنبال بهانه ای برای برقراری روابط با دشمنانش برای هموار کردن رنج های خود باشد و این کار را با علم کردن مفاهیمی چون "دیپلماسی تلفن" (Telephone Diplomacy) انجام می دهد. فی المثل لفظ "دیپلماسی پینگ پنگ" را زمانی در ادبیات دیپلماتیک خود گنجاندند که روابط تیره و تارشان با جمهوری خلق چین در دهه هفتاد میلادی کار را بر این ابرقدرت جهانی سخت کرده بود و به دنبال بهانه دوستی، برگزاری بازی های پینگ پنگ میان دو کشور، روابط شان را به گونه ای گرم کرد که سفر هنری کسینجر به پکن و از سرگیری روابط میسر گردید.

به هر تقدیر، ماموریت فیلم "وایت هاوس داون" به ثمر رسیده و تماس برقرار شده و شاید مراحل بعدی این تماس تلفنی که در فیلم، "توافق صلحِ" مدنظر رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا، همین توافق ژنو باشد که به بار نشسته است؛ اما سوال آنجاست که وقتی رئیس جمهور آمریکا در خصوص دیپلماسی از قبل طرح ریزی شده ی " تماس تلفنی" دروغ می گوید و شروع آن را به ایران نسبت می دهد؛ آیا در خصوص توافق صلحِ فیلم وایت هاوس داون و یا توافق ژنو در عالم خارج از سینما، قابل اعتماد است؟


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 2
    من از این جوابیه مذاکره خوشحالم ولی فکر نکنم این مذاکره بیشتر از یک ماه هم دووم بیاره. مرگ بر امریکا
  • فدایی رفسنجانی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 0
    آخ جون شهر مارو نمیزنن هووووووورراااااااااااااااااا
  • درود بر خاتمی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    آخ جون شهر مارو هم نمیزنن هیپیپ هوررا هیپیپ هوورا
  • جواد ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    گزارش خوبی بود ولی این مساله رو اولین بار و قبل از شما دکتر حسن عباسی مطرح کرد... پیشنهاد می کنم در زمینه ی جنگ نرم با ایشون همکاری بیشتری داشته باشین... http://www.snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=275801&Sgr=137 مشق زیادی عقبیااااااااا:):)
  • فدایی رهبر ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    4 0
    یعنی خاک بر سر اونهایی که گفتند شهر مارو نمیزنه ! خاااااااک ایران همیشه یکپارچه است و یکپارچه خواهد ماند ! شهر من و تو هم نداره ! البته از اصلاح طلبان بیشتر از این هم انتظار نمیره !!!
  • come on ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    d beza d ge nazararo
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ظریف در گفت‌و گو با شبکه خبر: اینها قدرت‌های پوشالی هستند اگر دوستان می‌خواهند حرفی راجع به حقوق بین‌الملل بزنند چند کتاب حقوقی بخوانند در صورت عهد شکنی غربی ها و آمریکا بر می گردیم دوستان فکر نکنند آمریکا و اسرائیل ابر قدرت هستند اینها قدرت‌های پوشالی هستند من هم می توانستم بنشینم به پای میز مذاکره و شعار بدهم اما شعار دادن چیزی را عوض نمی کند http://www.tasnimnews.com/Home/Single/202855 http://www.nasimonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=686748
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی جالب بود ولی این فیلم رو دکتر عباسی ماه ها قبل بررسی کرده بودند و خبر داده بودند و حتی وقتی مذاکره تلفنی دو رئیس جمهور اتفاق افتاد هم ایشون به این فیلم اشاره کرده بودند.... ولی کو گوش شنوا....
  • جواد ط ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    لینک صحبت های دکتر عباسی که دوست ناشناسمون فرمودن.. http://www.snn.ir/NSite/FullStory/Video/?Serv=12&Id=275801&Sgr=137
  • امیر شیری ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بعد از فرو پاشی شوروی روسها گفتند 5 موشک بالستیک قاره پیمای ما مجهز به کلاهک هسته ای گم شده آمریکایها گفتند: ما با ماهواره رهگیری کردیم زیر کوههای دماونده حالا اگه این این فرضیه درست باشه آمریکا غلط میکنه در ضمن کارشناسان نظامی آمریکا میگن هیچوقت بطرف کسی که میتونه به طرفت شلیک کنه تیر نداز
  • امیر ج ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    دوستان این بار اول نیست که تو فیلم هاشون ایران را مورد تهدید حمله اتمی قرار میدن مثلا در فیلم سالت و ... یا فیلم های ضد ایرانی مثل سیریانا، یک شب یا پادشاه که در اون به قتل عام مردم ایران در زمان خشایار شاه توسط استر و مردخای انجام شد و یا ... خیلی جالبه که افرادی که در داخل ایران میگن فقط هنر برای هنر و میگن هنر نباید سیاسی باشه و یا سیاسیون در آن دخالت کنن نمونه این فیلم ها رو ببینند و یا افرادی که میگن چرا مرگ بر آمریکا میگید ملت ایران فقط در لفظ میگن و فقط برای نابودی دولت مردان آمریکا و رژیم سیاسی حاکم بر آن که در همه جای دنیا دستش به خون مردم آغشته است ولی اونا رو میبینید که چندین فیلم میسازن که در اون ایران را و مردم ما را تهدید به نابودی میکنن پس حدافل شعارشون رو تا کمی عملی میکنن خیلی جالبه بعد به کی میگن تندرو ، ما از بعضی از هنرمندان و سینماگران داخلی انتظار مقابله با آمریکا را نداریم چون بعضی از اون ها عوامل و آلت دست استکبارند مانند آنچه که در فتنه 88 دیدیم ولی انتظار داریم که وقتی که داریم با شیطان بزرگ میجنگیم حداقل از پشت خنجر نزنن و یا نمک روی زخممان نپاشند و فقط هنر را برای هنر بخواهند نه برای ضربه زدن به دین ، اعتقادات و منافع ملی این مردم و سرشون تو کارشون باشه و حداقل پول های میلیاردی این ملت رو بالا بکشند نه دیگه به جان و اعتقادات ملت هم کاری داشته باشند.
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آره شما كه راست ميگي!!! همين كه اطلاعات توافق مثلاً محرمانه هسته‌اي، چند هفته پيش از روزنامه‌هاي آمريكايي و صهيونيستي سر درآورد راستگويي شما معلوم مي‌شود! ظريف كه مي گفت اخبار آن رسانه‌ها گمانه‌زني است! چطور الان مفاد اين قرارداد عين آن گمانه‌زني هاست؟! پس معلوم است فقط مردم ايران را نامحرم مي دانستيد! اگر اين توافق تركمنچاي 2 به نفع ايران بود، زودتر مردم را در شادي اين موفقيت شريك مي‌كرديد! اصل بحث اينست كه شما از حق غني‌سازي ما، 10 درصدش را نگه داشته ايد و به آن 90 درصد هيچ اشاره‌اي نمي‌كنيد! جالب است كه براي شما، موافقت غرب مهم است نه آژانس بين المللي انرژي اتمي. مفاد قرارداد را مردم بخوانند، مي‌فهمند علت اينكه جان كري و كاترين اشتون ساعت‌ها در آغوش يكديگر آرام گرفته بودند، چه بود! مثل اينست كه پول شما را بدزدند، بعد بگويند اگر هر روز حمالي ما را بكني و مشت و مالمان دهي، بخشي از آن پول را بهت مي‌دهيم! اين اسمش موفقيت نيست، خفت است!
  • aref ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اخه چه ربطی به اصلاح طلبا داشت؟؟؟
  • زادهوش ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    از این که شهرم،اصفهان هدف گیری نشده بود کلی ناراحت شدم!
  • سروش ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    من آرزوی می کنم که هیچ موشکی شلیک نشه ولی اگر از ناوگانش توی بحرین یا خلیج فارس شلیک بشه و بعد نفتش تموم بشه فکر کنم روی شهر شما بیفته.
  • محمد ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    شما ديپلماتيد؟! در صورت عهدشكني غربي‌ها و آمريكا بر مي‌گرديم؟! ميشه بفرماييد تا كجا رفتيد كه در صورت عهد شكني، لايق برگشتن باشه؟! اصلاً مگه ميگذارن برگرديد؟! ظريف ديپلمات شما، پاي توافق‌نامه رو امضا كرد رفت! بخواهيد برگرديد يا هر زمان تصميم بگيريم براي مصارف صلح آميز، سوخت 20 درصد بسازيم، بر طبق اين قرارداد و امضاي پاي آن مگر مي‌گذارند برگرديم؟! فوري پرونده به شوراي امنيت و جنگ. چرا؟ چون بهانه خوبي دارند: ايران تعهد داده و زيرش زده! نكند ايران در جهان شبكه عظيم رسانه‌اي دارد كه تبليغات غرب را خنثي كند؟! آخر منافع ملي را هم با ديد حزبي نگاه كردن افتخار است جناب ناشناس 00:10؟؟! هر چي ظريف گفت بايد بياي اينجا بنويسي؟! يه كم فكر، يه كم بصيرت. حداقل برو متن توافق ژنوچاي رو بخونف بعد پز روشنفكري بده. اگه جليلي هم ميخواست نصف حقوق ايران رو بده تا نصف يه حق ديگه‌اي رو بگيره كه كاري نداشت، فوق 2 ساعت اين مفاد توافق رو بايد تايپ و ايميل مي‌كرد! ديگه اين جار و جنجال موفقيت بزرگ واسه چيه؟! متن رو بخون.، متن رو بخون. ايراني باش. وطن و دين، جاي حزب بازي نيست آقا يا خانم محترم.
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اين فيلم نشون ميده كاملن كه اگه توي دنيا به يكي نشه اعتماد كرد آمريكاست
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اوسکل همیشه معنی یه پرنده رو نمیده ها
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    یاد حکایت اون تاجر بغدادی در بوستان افتادم که بازار سوخته بود ولی مغازه اول نسوخته بود!
  • سهراب ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    شوخی ببا جدی نگیر ما همه عشقمون ایران بعضی وقتاچرندپرندمیگیم گاهی اصلاح میکنیم گاهی براصول پافشاری میکنیم پس مردم را تجزیه نکنید مابرای وصل کردن امدیم نی برای فصل کردن امدیم
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    شوخی کردند جدی نگیر هموطن
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    بارها گفته ایم و باز می گویم امریکا هیچ غلطینمی تواند بکند چرا که فرزندخوانده اش در خاورمیانه در خطر است و سرزمینش با خاک یکسان خواهد شد
  • علیرضا ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    اسکل مشهد رو میزنن.حرم امام رضا رو.خاک تو سرت
  • مجتبی ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    به به..چه هموطنای خوش غیرتی...آدم چهارتا از این هموطنا داشته باشه دشمن می خواد چیکار؟؟؟ البته از اسماشون مشخصه حد غیرتشون!!!
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خوب؟ الان جز شعار دادن چیکار کرده؟
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    فقط دکتر عباسی باید مذاکره میکرد خوب توی دهنشون میزد و دهن همه رو هم صاف میکرد
  • فدایی رهبر ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاکـــــــــــــــــــ واقعا خاک...
  • حسين ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ما شادي در مزارات برده باسمي اما امريكا ورأسهن هاي صهيوني ستي توري جلوه دادم كه ما شكيت خور ديم وأمريكا ايران به زانو دراورده
  • حسين ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ما شادي در مزارات برده باسمي اما امريكا ورأسهن هاي صهيوني ستي توري جلوه دادم كه ما شكيت خور ديم وأمريكا ايران به زانو دراورده
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مشرق آقا جواد راست میگه کاشکی با دکتر عباسی همکاری کنید
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    بابا فدایی ی ی ی ی دستمال بدم خدمتتون؟!
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    همه ایران سرای منست. متاسفانه تفرقه بین ما باعث شده که دشمن اینقدر پررو شود و فیلمی بسازد که 8شهر بزرگ ایران را تهدید هسته ای کند و ماجرات حرف زدن نداشته باشیم. شاید اگر مسئولین نظام اسلامی ساده زیستی اختیار می کردن و منش شهید رجایی را پیش می گرفتند اینهمه تفرقه بین مردم نمی افتاد که حاصل این تفرقه قدرتمند شدن دشمن بود. اتاق یک رئیس اداره ما از نظر لوکس بودن در قیاس با اتاق رئیس جمهور آمریکا بزرگترین ابرقدرت دنیا شیک تر و گرانتر می باشد.
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خود گویی و خود خندی !! عجب سایت هنرمندی
  • اهواز ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اهواز و خوزستان رو بخاطر در امان بودن چاههای نفت نمیزنه.خدا رو شکر این نفت آخرش یه جایی به درد خوزستان و خوزستانیها خورد.
  • فرزاااد ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خداکنه زیاد امتیاز ایران نداده باشه بعدشم کسی جرات نداره به ایران چپ نگاه کنه خودشون هم میدونن مثل جنگ 8ساله دنیارو روش کم میکنیم
  • بچه مشهدی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خوب با این حساب الان من یک شهید بالقوه هستم اگه بزنه ایشالله بالفعل میشم روحم شاد و یادم گرامی راهم پر رهرو باد
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    what?
  • فدایی رهبر ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    دوست عزیزم فدایی کسی شو که سرش به تنش و جایگاه عقلش بی ارزه!!! واقعاتاسف داره اینقدر تعصب ...؟ چشمت را بازکنی مثل روز روشن است چشمت را بسته ای و یا عینک غلیظ آفتابی بر چشمانت نهاده ای که همه جا را تاریی می بینی فدایی .... جانم ، روحم ، مالم فدای فرزند پیابر خدا و نایب بر حق حجت خدا
  • مختار ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    امریکا اگه توی فیلم بتونه حمله موشکی به ایران بکند امریکا نتونست توی افغانستان با چهار تا گاگول بجنگه حالا میخواد بیاد به ایران حمله نظامی بکند حق با ماست و اگر زمانی گشور به شما حمله کرد از خود دفاع کنید که خدا با شماست من یک ایرانی هستم و تا اخرین قطری خونم را فدای ایران میکنم
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    انشالله ایران سر بلند باشه مردم ماهم موفق
  • محمد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    اینا اگه واقعا عرضع زدن ما رو داشتن فیلم درست نمیکردند بذارید بیچاره ها تو همون توهم حمله به ایران باشند
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    حالا تبریز چرا ؟
  • راد ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و آمریکایی
  • محمد.محمد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    اوسكل توئي خوب بقيه هموطنا هم برن شهر ايشون اين بابا كه حرف بدي نزده مجتبي خان
  • هوسین ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    1 0
    تا علم های سیاه سیدالشهدا در ایران اهتزار دارد بر ایران آسیبی نمیرسد
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    به چه زبونی کامنت دادی؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    همه جای ایران سرای من است
  • عیاار ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    در پاسخ به مقاله باید گفت حداقل میزدید برگرفته از سخنان حسن عباسی در لانه جاسوسی تا کمی رعایت امانت بشه.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    خیلی با مزه بود خدایی
  • 929326 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    ناشناس 19.57 خیلی باهوشه آفرین ;
  • ایرانی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    حرف نزن سنگین تری
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مطمئن باشید که به دلائل مختلف آمریکا جرأت و توان درگیری مستقیم با ایران رو نداره تو این موضوع اصلا شک نکنید.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    سلام به نظر من يكي از راههاي حرف زدن با دنيا پرده جادويي سينماست .. ما مرام كاملا مخالف مرام غربيها داريم ولي فيلمشان را ديديم و خوب حرفشان را هم شنيديم . اين يعني برد آنها پس نبايد جوري عمل كرد كه شعار مرگ بر مستكبر ان دنيا شعاري تو خالي شود انقدر گفته شود كه براي مردم مانند كار عادي شود ديگر به معنايش فكر نكنند فقط بگويند مرگ بر ........... چرا به جاي پرو‍ژه پرخرجي كه اخيرا روي پرده رفته و مخاطب هم ندارد ... يك فيلم تجاري ولي جاندار و خوش ساخت از سياستها ي خود نسازيم يا چرا حادثه سقوط هواپيماي مسافربري را آنگونه كه بايد نپردازيم. چرا تسخير لانه جاسوسي و باقي موارد با تعريف و نگرش مافيلم نشده به نظرم كارشان تحسين بر انگيز است و بايد ياد گرفت ......
  • نوید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    راست میگه اگه دارین اصفهان بزنین اووخ!! آره دادا......
  • ايرني ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    آقايان ، برادران عزيز اگر اونا ميتونستن با ما بجنگند خيلي زودتر ازاينها به ما حمله مي كردن زمان جنگ تحميلي نتونستن حالا ميتونن كه الان ما موشكهاي محرمانه اي داريم كه تا 10000 كيلومتر برد دارند. فقط و فقط كافي تنگه هرمز رو ببنديم كه صادرات 65% نفت جهان قطع بشه كه دنيا در عرض چند روز خاموش ميشه.
  • مهرابی ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر رژیم صهیونیستی
  • سید پیمان ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    از کی تا بحال نوق شهر شده ؟ نکنه تو هم توهم زدی وخودتو شهری دونستی ؟ در ثانی رفسنجانتون احتیاج به بمب واین ولخرجی ها رو نداره .ازهمه ی اینها هم که بگذریم قبل از اینکه بگم مرگ به امریکا میگم مرگ به توی بی وطن وبی مایه وکولی بی هویت که این مسله باعث خوشحالی ومسرتت شده
  • sadat ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    یک کم فکر کن بعد حرف بزن اولا آمریکا غلط میکنه به ایران تعرضی بکنه دوما همه جای ایران سرای من است برای تو معنی نداره؟ از فدایی رفسنجانی از این بیشتر هم انتظار نیست
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر گفتی 8 جای یک کشتی سوراخ شود ، کل کشتی چی میشود؟؟؟؟؟
  • تلنگر ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    شاید اینم یه مدلسازی شبیه برج های دوقلو هست که یک زمانی به واقعیت بپیونده و بهانه ای برای جنگ افروزی های منطقه ی آمریکا باشه
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    نه بابا!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی دیپلماسی پشت این فیلم از کارتون ایکیوسان خطرناکتره؟!!!! تخیلات یک ذهن بیمار.خدا شفاتون بده. نمیتونم بگم خوب میشید،چون به مدد دولت قبلی دارو کمیابه
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اين مقاله از جنس حسن عباسى است
  • برزووو ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    بابا سركاريم
  • مجتبی ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    البته آقای حسن عباسی این مطلب رو برای اولین بار در جلسه کلبه کرامت به تاریخ ۲ آبان ماه مطرح کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس