کد خبر 265406
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴

رئیس ‌جمهوری روسیه در پایان مذاکراتش با نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد مسکو نقش خود در برگزاری کنفرانس ژنو ۲ را ایفا کرده و اکنون نوبت شرکای غربی روسیه است تا مخالفان را برای شرکت در آن متقاعد کنند.

به گزارش مشرق، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه در پایان نشست شورای همکاری‌های دوجانبه روسیه و ترکیه در سنت پترزبورگ اعلام کرد که این کشور برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه کار خود را انجام داده است و اکنون وظیفه شرکای غربی روسیه است که مخالفان سوری را برای شرکت در آن متقاعد کنند.

پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه گفت: ما خیلی مایل بودیم که این کنفرانس هر چه سریعتر انجام شود. البته روسیه همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده و رهبران سوریه را برای شرکت در این کنفرانس بدون هیچ پیش شرطی متقاعد کرده است. ما سهم خود را انجام دادیم. اکنون نوبت شرکای غربی ماست که مخالفان را برای شرکت در کنفرانس ژنو2 متقاعد کنند.

وی در عین حال افزود: البته طرف روسی هنوز هم دست روی دست نگذاشته و به تلاش خود برای کمک به تحقق این کنفرانس ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهوری روسیه یادآور شد: ما به تماس‌های خود با رهبران مخالفان سوریه ادامه داده و همین هفته رایزنی‌هایی در این رابطه در مسکو صورت گرفته است. من همین امروز با نخست وزیر ترکیه در این رابطه مفصل صحبت کردم. پیش از این هم با پادشاه عربستان سعودی، رئیس‌جمهوری ایران و شخص "بشار اسد" مذاکراتی تلفنی داشتم. ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا این کنفرانس هر چه زودتر برگزار شود.

نخست وزیر ترکیه نیز در این کنفرانس به نوبه خویش اعلام کرد که مقامات آنکارا از برگزاری کنفرانس ژنو2 حمایت کرده و خواستار آن است تا این کنفرانس هرچه سریعتر با موفقیت برگزار شده و بتواند به توقف خشونت‌ها در سوریه کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس