وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر اینکه هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود، گفت: مذاکرات وارد مراحل جدی شده و جای امیدواری وجود دارد.

گروه بین‌الملل مشرق - محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مذاکرات وارد مراحل جدی شده است، گفت: وقتی وارد مراحل جدی می شود، بالا و پایین زیادی دارد.

ظریف با بیان اینکه امروز وارد مرحله نگارش درباره چند مورد اختلافی شدیم، خاطرنشان کرد: تا حالا می توان گفت که جای امیدواری وجود دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: اینکه چقدر بشود پیش رفت بستگی به این دارد که هیأت‌ها تا چقدر برای رسیدن به راه حل آمادگی داشته باشند. اگر این باشد، امکان رسیدن به نتیجه هست.

ظریف خاطرنشان کرد: تا زمانی روی همه چیز به توافق نرسیده باشیم، قاعده این است که روی هیچ چیز به توافق نرسیده‌ایم. خیلی از این موضوعات در مسیر حل شدن است.

"همواره گفته ایم که غنی سازی قابل مذاکره نیست. به غنی سازی در خاک خود ادامه خواهیم داد. این حق ماست که آن را اعمال می کنیم و طرف مقابل باید به آن احترام بگذارد."

رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی تصریح کرد: هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود. فکر نمی کنم غنی سازی بتواند خارج از هرگونه راه حلی باشد و نخواهد بود.

وی درباره اینکه آیا سه چهار مورد اختلافی هنوز وجود دارد گفت: الان هنوز سه چهار مورد به قوت خود باقی است و یکی دو مورد پررنگ تر است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس