عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان این‌که صادرات خودرو به عراق به شدت روبه کاهش است، گفت: تولیدکنندگان قطعات وضعیت خوبی ندارد؛ به طوری که حدود 160 واحدی قطعه‌سازی در کشور تعطیل شده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با اقتصادپرس با بیان این مطلب اظهار داشت: هم‌اکنون بخش زیادی از تولیدکنندگان به نقدینگی نیاز دارند و نقدینگی‌خواهی در این بخش بالاست و عدم توانایی تامین مالی این بخش باعث شده که تولیدات خودرو نسبت به دو سال گذشته یعنی در سال 90 که بالاترین میزان تولید را داشتیم، 30 درصد افت پیدا کند.

وی افزود: این مشکلات و کاهش حجم تولید باعث شده که از رتبه 13 در تولید خودرو در جهان به رتبه 21 سقوط کنیم و در صورتی که همین روال ادامه پیدا کند، با سقوط بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با اشاره به تعطیلی حدود 160 واحد قطعه‌سازی در کشور، تصریح کرد: بقیه قطعه‌سازان هم همچنان ضرر می‌دهند و با ظرفیت خیلی پایین به تولیدات می‌پردازند. در عین حال، دو خودروساز بزرگ کشور هم در سال 91 با ضرر بالا به تولید پرداختند.

نجفی‌منش با بیان این‌که یک بخش از ضرر خودروسازی‌ها به سال 92 انتقال پیدا کرده است، متذکر شد: همه این‌ها نتیجه‌ای جز ضرر صنایع، کاهش تولید و اشتغال در پی ندارد.

وی با تاکید بر این‌که دولت باید به سمتی رود که واردات نقش کمتری در تولیدات آتی داشته باشد، گفت: عمده مواداولیه تولید خودرو را می‌توان از محصولات پتروشیمی تامین کرد و نیز واردات قطعات به‌شدت کاهش یابد. در کنار آن، سعی کنیم تا بازارهای صادراتی جدیدی را پیدا کنیم.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان این‌که در حال حاضر فشار داخلی روی صنایع خودروسازی بالا است که این فشارها باید کاهش پیدا کند، تاکید کرد: فشارها و انتقادها نباید به حدی باشد که از دست دادن بازارهای صادراتی، نتیجه آن باشد.

نجفی‌منش با اشاره به انتقادها نسبت به کیفیت خودروهای تولید داخل، خاطرنشان کرد: این انتقادها نباید باعث از دست داد بازار صادراتی عراق شود که البته صادرات خودرو به این کشور هم‌اکنون با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    به درک پراید رو وقتی می دید 20ت همینه دیگه
  • رويا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    عاقبت توليد كالاي بنجل همينه.اگر اين نبود جاي تعجب داشت.
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    0 0
    خوبه همه چیز برای عراقی هاست.. به تازگی شنیدیم سایپا و ایرانخودرو ورشکست شده واقعیت داره؟ هرچه سریعتر فرغون ها را بفروشید تا بیشتر از این ورشکسته نشوید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس