تیم های فوتبال نیجریه و ساحل عاج به عنوان اولین تیم های راه یافته به مسابقات جام جهانی 2014 مشخص شدند.

به گزارش مشرق، در چارچوب دور برگشت مرحله پلی آف مسابقات جام جهانی 2014 شنبه شب دو بازی انجام گرفت که طی آن تیمهای نیجریه و ساحل عاج در مجموع مقابل حریفان به برتری رسیده و به جام جهانی صعود کردند.

در اولین دیدار تیم ملی نیجریه مقابل اتیوپی به میدان رفت و با برتری 2 بر صفر و در مجموع 4-1 جواز حضور در معتبرترین مسابقات فوتبال دنیا را کسب کرد.
موسس در دقیقه 20 از روی نقطه پنالتی و اوبینا 82 برای نیجریه گلزنی کردند تا تیم رده 33 رنکینگ فیفا به عنوان اولین تیم آفریقایی به جام جهانی 2014 برزیل راه یابد. این پنجمین حضور نیجریه در جام جهانی در شش دوره اخیر است.

در دیگر دیدار امشب ساحل عاج میهمان سنگال بود و با گل ثانیه های پایانی سالومون کالو موفق شد سنگال را با تساوی 1-1 متوقف کند و با توجه به پیروزی 3-1 ساحل عاج در دور رفت این تیم در مجموع با نتیجه 4-2 پیروز شده و برای سومین دوره متوالی مسافر برزیل شد. موسی سا دقیقه 77 و از روی نقطه پنالتی تک گل سنگال را زد.


دیدیه دروگبا و همبازی هایش برای سومین دوره متوالی به عنوان نماینده قاره سیاه به جام جهانی راه یافتند.

در دیگر دیدار این مرحله امروز کامرون و تونس که در دیدار رفت به تساوی بدون گل دست یافته بودند در دیداری حساس به مصاف هم خواهند رفت.

سایر بازیهای این مرحله هم تا چهارشنبه برگزار می شود تا 5 نماینده قاره سیاه مشخص شوند. نتایج دور رفت پلی آف مقدماتی جام جهانی در منطقه آفریقا به شرح زیر است:

بورکینافاسو 3 - الجزایر 2 (بازی برگشت دو تیم سه شنبه 28 آبان انجام می شود)

ساحل عاج 3 - سنگال 1 (بازی برگشت دو تیم 1-1 پایان یافت)

اتیوپی 1 - نیجریه 2 (بازی برگشت هم 2-0 به سود نیجریه پایان یافت)

تونس 0 - کامرون 0 (بازی برگشت دو تیم یکشنبه 26 آبان انجام می شود)

غنا 6 - مصر 1
(بازی برگشت دو تیم سه شنبه 28 آبان انجام می شود)

اسامی 23 تیمی که تاکنون حضورشان در این رقابتها قطعی شده است:
1- برزیل 2- ژاپن 3- استرالیا 4- ایران 5- کره جنوبی 6- هلند 7- ایتالیا 8- آمریکا 9- کاستاریکا 10- آرژانتین 11- کلمبیا 12- سوییس 13- آلمان 14- بلژیک 15- روسیه 16-بوسنی و هرزگوین 17- اسپانیا 18- انگلیس 19- شیلی 20- اکوادور 21- هندوراس 22- نیجریه 23- ساحل عاج

به گزارش مشرق، در منطقه اروپا هم جمعه شب گذشته دیدارهای رفت انجام گرفت که نتایج آن را می توانید از اینجا ببینید.

اروگوئه و مکزیک هم در دیدار رفت به ترتیب با نتایج 5-0 و 5-1 حریفان خود اردن و نیوزیلند را شکست داده اند و به احتمال زیاد مسافر برزیل خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قاسم ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
    0 0
    عکس منشوری گذاشتی مشرق جـون !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس