با پیروزی پرتغال و یونان و شکست فرانسه دور رفت مرحله پلی‌اف رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل به پایان رسید.

به گزارش مشرق، دور رفت مرحله پلی‌اف رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب با برگزاری 4 دیدار در قاره اروپا به پایان رسید و تیمهای پرتغال، یونان و اوکراین حریفان خود را شکست دادند و یک دیدار به تساوی انجامید.
پرتغال و سوئد حساس‌ترین دیدار این مرحله را برگزار کردند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر پرتغال به پایان رسید.

هر چند پرتغال بازی را بهتر شروع کرد اما هر دو تیم در نیمه نخست به یک اندازه موقعیت داشتند که نتوانستند به گل برسند. ضربه ایستگاهی کالستروم سوئدی خطرناک ترین موقعیت نیمه نخست بود که سوئدی‌ها از دست دادند. هلدرپوستیگا و کریستیانو رونالدو نیز چند بار در نیمه نخست می توانستند پرتغال را جلو بیندازند که موفق نبودند.
پرتغالی‌ها در نیمه دوم روی دروازه حریف خیمه زدند اما هیچ کدام از فرصت‌های این تیم به اندازه کافی زهردار نبود که دروازه سوئد را باز کند اما در دقیقه 82 سرانجام ارسال های پرتعداد پرتغال جواب داد و کریستیانو رونالدو با ضربه سر شیرجه ای موفق شد گلزنی کند و تیمش را به یک پیروزی با ارزش برساند. رونالدو سه دقیقه بعد هم با یک ضربه سر تیر افقی دروازه را به لرزه درآورد و در نهایت این دیدار با همان تک گل رونالدو پایان یافت.


کریس رونالدو یکی از حساس ترین گل های ملی خود را به ثمر رساند تا پرتغال در آستانه صعود به جام جهانی قرار بگیرد

در اولین دیدار امشب ایسلند ده‌ نفره توانست در خانه خود کرواسی را با تساوی بدون گل متوقف کند و به امید گل‌زنی در خانه کرواسی بماند. تیم لارس لاگربک با حمایت شدید طرفداران خانگی توانست به این نتیجه مهم برسد.
دو تیم در نیمه اول نبردی پایاپای داشتند. اما اخراج اولافور اینگی اسکولاسون در دقیقه 50 روند بازی را عوض کرد. ایوان پریشیچ داشت روی پاس عمقی ایوان راکیتیچ با دروازه‌بان تک‌به‌تک می‌شد که اسکولاسون با خطا او را متوقف کرد و کارت قرمز مستقیم گرفت.
هانس هولدورسون 29ساله در دروازه ایسلند فوق‌العاده بود و نگذاشت ایویتسا اولیچ، ادواردو و ایوان پریشیچ در نیمه دوم گل بزنند. به این ترتیب ایسلند واقعا بخت این را یافته که به جام جهانی برسد!


ایسلند شگفتی ساز در خانه مقابل کرواسی موفق به گلزنی نشد تا لااقل روی کاغذ شانس کرواسی برای صعود بیشتر باشد هرچند زدن یک گل از سوی ایسلند معادلات را به هم می زند.

به گزارش مشرق، یونان در دیگر دیدار موفق شد در خانه با نتیجه 3 بر یک رومانی را شکست دهد و در آستانه صعود به جام جهانی قرار گیرد. کنستانتینوس میتروگلو (2 بار) و دیمیتریس سالپیلگیدیس برای یونان و بوبان استانکو تک گل رومانی را به ثمر رساند.


میتروگلو با دو گلی که برابر رومانی زد یونان را در آستانه صعود به جام جهانی برزیل قرار داد هرچند تک گل رومانی در خانه حریف می تواند در دیدار برگشت خطرناک باشد
 
اما اوکراین در یک دیدار حساس در خانه به دیدار فرانسه رفت و در پایان با برتری 2 بر صفر مقابل خروس ها از میدان خارج شدند تا فرانسه قهرمان جام 1998 در آستانه حذف از جام جهانی قرار گیرد. در این دیدار ابتدا رومن زوزولیا موفق شد اوکراین را جلو بیندازد اما این پایان کار نبود و آندره یارمولنکو موفق شد گل دوم را نیز از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند تا این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر اوکراین به پایان برسد. کوژییلنی از فرانسه و کوچر از اوکراین دقیقه 90 از زمین بازی اخراج شدند.


فرانک ریبری که شانس اول کسب توپ طلای 2013 جهان است این روزها به همراه تیم ملی کشورش خوب نتیجه نمی گیرد و با شکست 2-0 برابر تیم آماده اوکراین، شاید او را در برزیل نبینیم!
تابلوی کامل نتایج:

ایسلند 0 – کرواسی 0

پرتغال 1 - سوئد 0

گل: کریس رونالدو دقیقه 81

یونان 3 – رومانی 1
گلها: میتروگلو دقایق 14 و 67 و سالپیگیدیس دقیقه 21 برای یونان و استانکو دقیقه 19 برای رومانی

اوکراین 2- فرانسه 0
گلها: زوزولیا 61 و یارمولنکو 82(پنالتی)

بازی‌های برگشت این مرحله سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و تکلیف چهار تیم باقی مانده از اروپا برای صعود به جام جهانی مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لوکا مودریچ ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    آباد شد رونالدو
  • مهرداد ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    مشرق جون دم اکراینی ها هم گرم بالاخره انتقام کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته ای را با حذف احتمالی فرانسه از جام جهانی می گیریم D:
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    دمش گرم اوکراین. آخ چقد دلم خنک میشه این فرانسوی های صهیونیستی حذف شن
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    اشتباه منفي دادم. كاش آمريكا هم حذف ميشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس