تیم فوتبال اروگوئه با برتری پرگل در خانه اردن به یک‌قدمی جام جهانی برزیل رسید.

به گزارش مشرق، در دیدار رفت مرحله پلی آف بین قاره‌ای جام جهانی 2014 از ساعت 18:30 امروز (چهارشنبه) تیم ملی فوتبال اردن در خانه خود با نتیجه 5 بر 0 برابر اروگوئه تن به شکست داد تا عملا شانس صعود به این مسابقات را از دست دهد؛ مگر اینکه معجزه‌ای در بازی برگشت اتفاق بیفتد.


ویکتور ماکسیمیلیانو پریرا در دقیقه 21 و کریستین ریکاردو استانی در دقیقه 42 برای اروگوئه گلزنی کردند تا میهمان با برتری به رختکن برود. در نیمه دوم نیز این اروگوئه بود که به گل رسید و نیکلاس لودریو در دقیقه 68 سومین گل را وارد دروازه نماینده آسیا کرد.

اردنی ها که به بازی خشن روی آورده بودند فقط به سه کارت زرد رسیدند و کریستین رودریگز در دقیقه 77 چهارمین گل را نیز به ثمر رساند و در حالی که بازی رو به اتمام بود ادینسون کاوانی در دومین دقیقه از وقت های تلف شده گل پنجم را نیز وارد دروازه نماینده آسیا کرد تا میهمان با برتری 5 بر صفر در خانه حریف،‌ خیال خود را از حضور در جام جهانی تقریبا راحت کند.

بازی برگشت دو تیم چهارشنبه هفته آینده در اروگوئه برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال مکزیک هم به عنوان تیم چهارم آمریکای شمالی در روزهای 14 و 19 نوامبر 2013 (23 و 28 آبان 92) به مصاف نیوزیلند نماینده اقیانوسیه خواهد رفت تا تکلیف آخرین تیم جام جهانی مشخص شود.

براساس قرعه‌کشی پلی آف اروپا هم 8 تیم این مرحله به صورت زیر به مصاف هم خواهند رفت:
* پرتغال - سوئد
* یونان - رومانی
* ایسلند - کرواسی
* اوکراین - فرانسه


تیم‌های اول در بازی رفت میزبان هستند و تیم‌های دوم در بازی برگشت پذیرای حریفان‌شان خواهند بود. (گزارش کامل مشرق از تیمهای صعود کننده به جام جهانی + جدول)

بازی‌های دور رفت مرحله پلی‌‌آف اروپا در تاریخ 15 نوامبر 2013 (24 آبان 92) و بازی‌های دور برگشت این رقابت‌ها هم در تاریخ 19 نوامبر 2013 (28 آبان 92) برگزار خواهد شد. تیمی که در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت تعداد گل بیشتری بزند بلیت سفر به برزیل را به دست خواهد آورد. قانون گل‌زده در خانه حریف هم در این دیدارها لحاظ می‌شود.

تاکنون 21 تیم از 32 تیم حاضر در جام جهانی مشخص شده اند و تا حدود یک ماه دیگر تکلیف 11 تیم باقی مانده (4 تیم از اروپا،1 تیم از آمریکای شمالی و اقیانوسیه، 1 از آمریکای جنوبی و آسیا و 5 تیم از آفریقا) مشخص خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • داود ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا رو شکر ما مستقیم رفتیم جام جهانی و به این تیم نخوردیم
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    نگران نباش تو جام جهانی به این تیم خواهیم خورد و به سرنوشت اردن دچار میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس