کد خبر 263598
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ایجاد اورژانس بیمارستانی در کشور با استفاده از هواپیماهای ایران- 140 خبر داد و گفت: همچنین آتش نشانی هوایی با استفاده از هواپیماهای از رده خارج شده در کشور امکان پذیر است.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ˈمنوچهر منطقیˈاظهار داشت: یکی از کاربردهای تعریف شده برای هواپیمای ایران- 140 اورژانس بیمارستانی است.

هواپیمای ایران-140 ساخت متخصصان داخلی است که دارای برد کوتاه منطقه ای با دو موتور ملخ دار است . این پرنده در زمره هواپیماهای سبک محسوب می شود و برای مسافتهای کوتاه طراحی و ساخته شده است.

ایران-140 با ظرفیت 52 مسافر، قادر است با سرعت 500 کیلومتر در ساعت پرواز کند.این هواپیما می تواند تا یک ساعت و نیم پرواز کند.

منطقی افزود: هواپیمای ایران 140 با تغییر طراحی و کاربری برای استفاده دراورژانس هوایی بیمارستانی نیز طراحی شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

تاکنون از بالگرد برای امداد و اورژانس هوایی در کشوراستفاده شده است.

نخستین بار در سال 91 از ایران 140 با دو پرواز آزمایشی در خط تهران- اصفهان برای جابه جایی مسافر استفاده شد. منطقی دراین مراسم گفت: از این هواپیما در خط مسافر بری تهران- اصفهان با چهار پرواز در ماه استفاده می شود که قرار است این تعداد به 10 پرواز در ماه افزایش یابد.

استفاده از هواپیماهای از رده خارج شده توپولوف برای ایجاد آتش نشانی هوایی

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین درباره راه اندازی آتش نشانی هوایی گفت: همچنین می توان از هواپیماهای از رده خارج شده در حوزه های مختلف هوایی مانند باربری و آتش نشانی استفاده کرد.

منطقی گفت: برخی سازمان ها متقاضی استفاده از ایران -140 برای اورژانس هوایی هستند.

ایران -140 که با استفاده از طراحی آنتونوف 140 اواکراین طراحی شد، نخستین پرواز خود را در سال 70 در ایران تجربه کرد. ایران درسال 87 تولید این هواپیما را با تولید 12 فروند هواپیما آغاز کرد. نمونه ایرانی این هواپیما نسبت به مدل مشابه اوکراینی از نظر موتور و تجهیزات پیشرفته تر است.

ایران 140 ابتدا به منظور گشت زنی دریایی تولید شد اما اکنون در جابه جایی مسافران نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس