در دیپلماسی زنان که دولت آمریکا به صورت ویژه روی آن سرمایه گذاری کرده با پدیده جالبی به نام دیپلماسی حجاب قهرمانان ورزشی مواجهیم. از آثار ديپلماسي حجاب، جذب زنان مظلوم و مغفولي است كه در سراسر دنيا تنها به دليل زن بودن، از سوي مردان شهوت‌ران جوامع مدرن مورد آزار و اذيت‌هاي فراوان قرار گرفته و مي‌گيرند.

گروه جنگ نرم مشرق- مريم هاشمي، قهرمان مسابقات جهاني ووشو در مالزي، براي دومين بار مدال طلاي خود را تقديم رهبر انقلاب كرد. خانم محجبه‌اي كه با حضور مقتدرانه در اين دوره از مسابقات نه تنها دومين مدال طلاي جهاني خود را كسب كرد بلكه در مصاحبه‌هاي خود نيز از جمهوري اسلامي دفاع كرد.

حضور اين بانوي ايراني در بيت رهبري باعث شنيده شدن سخناني از زبان رهبر معظم انقلاب شد كه بازخواني آن خالي از لطف نيست.

«شما با نمایش شخصیت و هویتزن مسلمان ایرانی نشان دادید كه در میادین ورزشی نیز یك زن مسلمان می‌تواند با حفظ حجاب و حدود دینی، حضوری مقتدر و عزت آفرین داشته باشد. یكی از برنامه‌های ثابت جنگ روانی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، القای این ادعای نادرست است كه نخبگان عرصه‌های مختلف با نظام اسلامی میانه‌ای ندارند كه شما با اقدام خود، وابستگی به نظام اسلامی را از یك سكوی جهانی اعلام كردید.»



امروزه ديپلماسي عمومي تبديل به مفهومي پرپيمانه و البته نام‌آشنا شده است. ديپلماسي عمومي را به معناي تقويت منافع ملي از طريق شناخت، اطلاع رساني و تأثيرگذاري بر مردم كشورهاي ديگر و گسترش گفتگو ميان شهروندان و نهادهاي يك كشور و همتايان خارجي آنان تعريف مي‌‌كنند. ديپلماسي عمومي روش‌ها و مدل‌هاي فراواني دارد كه يكي از آن‌ها "زيپ ديپلماسي" است. زيپ‌ديپلماسي به معناي نوعي ديپلماسي است كه در آن گروه‌ها و افراد به عنوان دنده‌هاي يك لبه زيپ با گروه‌ها و افراد هم سطح خود در دنيا ارتباط برقرار كرده و به مثابه دو لبه يك زيپ در كنار يكديگر قرار گرفته و پيوند مي‌يابند. زيپ‌ديپلماسي يكي از شيوه‌هاي بالقوه براي عرصه ديپلماسي عمومي است. ديپلماسي تجاري، ورزشي، دانشگاهي و ... از اين دست مي‌باشند؛ يكي از مهم‌ترين اين گروه‌ها كه خود به تنهايي جايگاهي سترگ دارد، ديپلماسي زنان است. و در ادامه آن شاهد نوع جديدي از ديپلماسي هستيم كه جلب توجه كرده و در عين سادگي، مفهومي بسيار عميق را به مخاطب خود در سراسر جهان منتقل مي‌كند: ديپلماسي حجاب.

در حالی که زنان نماینده نیمی از جمعیت جهان هستند، بسیاری از کسانی که به مطالعه توسعه انسانی می‌پردازند، دیپلماسی عمومی را وسیله‌ای برای پیشرفت و توانمندسازی زنان و دختران در سراسر جهان ارزیابی می‌کنند. با اين وصف، در كشورمان شاهد وقوع امري جالب بوديم چرا كه قهرمان زن كشورمان در يك رشته‌ي رزمي پس از دريافت مدال طلاي خود و اهداي بلافاصله آن به رهبر انقلاب، سخني ژرف با زنان دنيا در ميان گذاشت و آن اينكه، در عين صلابت و اقتدار، به هيچ مرد اجنبي‌اي اجازه چشم‌چراني و هرزگي نمي‌دهد؛ سخني كه تقريبا همه زنان آن را از درون خود نيز مي‌شوند و اين بار آن را از بلندترين قله‌هاي جهاني ورزش شنيده‌اند. به علاوه، اين حركت بانوي ورزشكار ايراني نه تنها از سر ترس و اجبار نبوده بلكه آن را عزت‌مندانه به تفكرات اسلامي و ولايي خود مرتبط مي‌كند.

رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود به عبارت «عزت، حكمت، مصلحت» در سياست خارجي اشاره داشته و ذكر كرده‌اند كه ديپلماسي ايراني بايد هميشه در اين مثلث ديني و قرآني حركت كند. همان‌طور كه پيش‌تر از نظر گذشت رهبر معظم انقلاب در سخنان ديروزشان، حضور اين زن ورزشكار را حضوري مقتدر و عزت‌آفرين دانسته‌اند.

قهرماني جهان مريم هاشمي در رشته ووشو كه همراه با دفاع از پاسداري جمهوري اسلامي بود، همان عزت مورد نظر حضرت آقا را به وجود آورده و توامان حكمت حضور زنان ورزشكار محجبه در عرصه‌هاي بين‌المللي كه همان دفاع از اسلام باشد را به رخ همگان كشيد.


مهم‌ترین و اساسی‌ترین علت هراس و دشمنی غرب از حضور زنان مسلمان محجبه در عرصه‌های مختلف از جمله ورزشی؛‌ ترس از الگو شدن زن مسلمان برای دیگر زنان دنیا است. به ویژه آن که در شرایط كنونيِ بحران‌هاي خانوادگي و فرهنگي و اقتصادی جهان غرب، خدشه‌ای جبران‌ناپذیر بر پيكره آخرین نسخه تمدنی غرب یعنی لیبرال دموکراسی وارد می‌آورد. حضور زنان محجبه مسلمان در میان توجه تماشاگران مسابقات جهاني از سراسر عالم می‌تواند پیام بلند و رسایی باشد در مقابل دیدگاه محدودیت و انزوای زن در اسلام كه از سوي فمينيست‌هاي داخلي و خارجي عنوان مي‌شود.


دانلود

از آثار ديپلماسي حجاب، جذب زنان مظلوم و مغفولي است كه در سراسر دنيا تنها به دليل زن بودن، از سوي مردان شهوت‌ران جوامع مدرن مورد آزار و اذيت‌هاي فراوان قرار گرفته و مي‌گيرند. رهبر معظم انقلاب اسلامي در این باره می‌فرمایند: «غربي‌ها مدعي‌اند كه حجاب يك مسئله ديني است و در جوامع لائيك نبايد ظهور پيدا كند اما علت واقعي مخالفت غرب با حجاب اين است كه سياست راهبردي و بنياني غرب درباره زن؛ يعني عرضه شدن و هرزه شدن زن را با چالش روبرو مي‌كند و مانع تحقق آن مي‌شود

 حجاب، سفير اسلام در پهنه گيتي بوده و بالاترين سطح ديپلماسي عمومي در عرصه‌ي عمومي زنان جهان را به خوبي مديريت مي‌كند. استفاده از اين فرصت حياتي براي نشان دادن آزادي واقعي و آزادگي زن محجبه‌ مسلمان در دنيا ضروري مي‌نمايد .


وحید درمنکی فراهانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مقیم ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    آفرین بر شما خواهر گرامی که باحجاب اسلامی خود هم رهبر را خوشحال کردید وهم امام زمان (عج)وعمل کردید به وصیت شهدا انشاالله روز قیامت خانم زهرا (س) شفیع شما باشد ودست شما را بگیرد
  • جواد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    خداوند به رهبر عزیزمون طول عمر بدهد.... و احسنت به این بانوی با غیرت که از بعضی مدعیان نزدیکی به انقلاب و فامیلی با بزرگان انقلاب با عفت تر است.......
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ازدامن زن مرد به معراج می رود بردامن مادر شهیدان صلوات
  • لعلی ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    دوستت داریم آقا جان.سرباز شماییم.شهادت ابی عبدالله را به شما تسلیت عرض میکنیم.
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    برایت متاسفم مشرق نیوز که ادعای اصولگرایی هم داری شرکت بانوان در میادین ورزشی بین المللی در جلوی دید نامحرمان بنا به فتوای بسیاری از مراجع (اقایان صافی و علوی گرگانی و...) حرام است خدا زودتر امام زمان ما را برساند که این همه گمراهی به نام دین دارد انجام میشود وامصیبتا
  • وحید فراهانی ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ما بانوی بزرگوار پیروی واقعی خانم فاطمه زهرا هستید خداوند سر سفره بانوی دو عالم مهمانتون کنه
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    شما حجاب نفهمیدی یعنی چی که به این میگی حجاب
  • حسین ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    سلامتی اقا و یاران با وفایش 5 صلوات
  • ناشناس ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    احسنت - احسنت
  • وحید فراهانی ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    ما بانوی بزرگوار پیروی واقعی خانم فاطمه زهرا هستید خداوند سر سفره بانوی دو عالم مهمانتون کنه
  • زهرا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    واقعا بايستي به اين زن قبل از تبريك به قهرماني اش به شخصيت و منش و تفكر والايش تبريك گفت احسنت
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    سربلند باشی خواهرم
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    دوستانی که به این حجاب کامل هم ایراد میگیرند و فتوای بعصی مراجع راعنوان مینمایند، لطفا از پاپ کاتولیک تر واز رهبر انقلاب که خودشان مرجع هستند، مسلمان تر نباشند فتاوای این مراجع برای مفلدانشان نافد است وفرار نیست اداره کشور بر اساس تامین دیدگاههای تمام مراجع باشد.در جریان معرفی خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت هم بجث عیر شرعی بودن آن از طرف برخی از مراجع محترم عنوان گردیدولی وزیر انتخاب شد ورهبر معطم انقلاب، ایرادی نگرفتند
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    مشرق جان من فکر میکردم شما ته ته اصولگرایی هستید و پشت سر شما فقط دیواره. با دیدن این کامنت متوجه شدم از شما اصولگرا تر هم هست!
  • حسین ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    بعنوان یک برادر کوچک از وزانت ، وقار و ابهت این خواهر قهرمان تشکر می کنم . تلفیق بسیار زیبای حجاب با ورزش پر حرارت وشو ، بزرگترین تبلیغ برای اهمیت نقش زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است . مرحبا بر این خواهر قهرمان که عفت و اقتدار خود را با مدال ولایتمداری به اکمال رساند
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    شما اسلام نفهمیدی که ایراد میگیری کار این خانوم خیلی با ارزشه
  • ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
    0 0
    تو از رهبري بهتر فقه رو مي‌شناسي؟! آهان يادم رفت، شما آيت الله ناشناس نيستي؟!
  • علی علوی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    نمایش حجم بدن زن مسلمان برای کفار و مشرکین و اجنبی ها حرام است به هر بهانه ای، وشو رقص بودائی است
  • سهیل ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    افرین بر تو بانوی توانا و شجاع و قهرمان. شما باعث شدین که دنیا زن ایرانی را ببیند که در بالاترین نشان ورزش رزمی جهان ایستاده . حجابت ، شجاعتت در بیان احساسات خالصانه ات به اسلام و رهبر کشورت ستودنی است. نشان دادی که یک زن مسلمان واقعی می تواند نمونه ای باشد برای تمام زنان جهان ، خصوصا الان که چهره اسلام بخاطر جنایات سلفیه ها و افکار مرتجع اشان در مورد زنان به چالش کشیده شده .
  • reza ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    هر چند با حجابش که یک ارزش در میادین بی عفت ورزشی است کاری ندارم و در جای خود خیلی هم ارزشمند هست ولی مرامش خیلی عالیه و اینکه خودشو سرباز رهبر معرفی میکنه خیلی درسه واسه اونایی که ادعای مسلمانی و بیت امامی بودن و آخر انقلابی گری بودن میکنن و خودشون رو میراث دار انقلاب میدونن. مرام این خانم هاشمی از صدها مدال طلا بالاتره.
  • امین ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    شما که نظر ما رو هیچ وقت نمیذارید ولی بازم مینویسم عیب نداره یکی از علائم آخر الزمان اینه که منکر معروف میشه ومعروف منکر بعد از چند صباحی حتما زنانی که حاضر نیستند جلوی نامحرمان خودنمایی کنند میشوند بی دین و.........وای برما من به همه دختران ورزشکار با عفت ایران اعلام میکنم خدا به مدال تقوا فقط بها میدهد نه مدالهای دیگه
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    کاملا موافقم، الان اون داور ورزش رزمیه مسلمون تر یا اون خانم، با یه روسری یا چادر که طرف مسلمون یا کافر نمیشه!
  • محمد ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام من برای شما خواهر محترم اشک شوق ریختم از اینکه دل امام زمان تو شاد کردی خدا در روز پاداش دل شما و خانوادتو شاد کنه ای مطلب را بعد نماز صبح روز تاسوعا از خداوند خواستم
  • هادي كلهر كلخوراني ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    همشيره خدا قوت كاش همه ورزشكاران زن كه جوّورزش ميگيردشان درس بگيرند كه حجاب يعني چه و مزد با حجابي را چگونه ميدهند
  • مسعود ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    ما فکر می کردیم مشرق تندرو ه، در مقابل شما مشرق کندرو هم نیست. نه این که من این سبک حجاب رو قبول داشته باشم، ولی باید قبول کرد که این ها هم سفیران ما هستند، و اثبات این که حجاب محدودیت نیس، حجاب خانه نشینی نیست!
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام بر همگی جز بر کفار احمدی نراد چی کشید تا برخی ااز کارها رو بتونه پیش ببره مثل ...
  • کربلا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    عنوان بسیار جالبی انتخاب شده است احسنت و آفرین بر این بانوی بزرگوار که تفکر بلند و انقلابی
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    آفرین بر این خانم بزرگوار.این یعنی ابراز ارادت و محبت به خوبی ها و خوبان.انشاء الله حضرت زهرا(س)پاسخ این ادب شما رو به وجه احسن بدند ک البته من یکی در این امر تردید ندارم.
  • ANK ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    آخه جای بحث داره که ورزش کردن بانوان در جلوی دید مردان نامحرم حلال است یا حروم به فتوای مراجع تقلید
  • هرمزچرم شیر ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    برو پی کارت تکفیری منزوی
  • ز ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اره اگه یه جور دیگه میزاشتید بهتر نیود؟
  • احمدزاده ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    درد و بلای آبجی مون محکم بخوره تو سر خواص بی بصیرت و هرچی ضد ولایت فقیه تو دنیاست. آفرین هم به حجابت هم به بصیرتت!
  • مهدی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    درود بر این ورزشکار پهلوان درود بر رهبری عزیز درود درود درود
  • پوریزدان پرست ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خوش بحال این خانوم هم اهل تلاش هم نتیجه تلاشهاشو ذخیره کرد . کاش من جای ایشون بودم .قبطه میخورم بخدا
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    هرچند مخالف ورود زنها به میادین ورزشی هستم و معتقدم جایگاه زن مادری است اما احسنت به اراده و مرام ولایی خواهر مومن
  • سیده انیس ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    دعا میکنم سرباز امام زمان در دامنت رشدکند برخی دوستان بی بصیرت ومنفعت طلب خواص یادبگیرندازاین خانوم خانوما
  • مهدیار ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    این بانوان محترم محجبه در میادین جهانی نشان می دهند که زن مسلمان شیعه عزتمند و توانمند است ... بیاییم از ولایت جلوتر نزنیم...
  • بهبهان ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
    0 0
    من هم ووشو کارم. تبریک میگم بخاطر قهرمانی. راهت رو خوب آمدی خواهرم. مدال که کم است جانمان را فدای ولایت میکنیم. بصیرتی که آقا فرمودن یعنی همین. شیفو استاد برادر کوچکت
  • Eric ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    تو ثابت کردی دختر ایرانی واقعی نه متحجره نه بی بندوبار...
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    حضور زنان مسلمان در نبرد احد را چگونه توجیه می کنید؟
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    آیا زمان حضرت رسول (ص) چادر بود؟
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    آقای علوی در زمان ائمه و حضرت رسول (ص) چادر و عبا وجود داشته است؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    امین خان! آیا حجاب فقط چادر و عباست؟
  • فاطمه ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    برای انهایی که مطالاب را نمی خوانند و نظرات را همین جوری منفی میزنن متاسفم
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    در نظر داشته باشيد كه اسلام دينيه كه احكامش براي همه جنبه هاي زندگي ست و ما اون رو نشناختيم در اسلام بن بست وجود نداره .
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    منم برای تو آدم بی سواد که همینطوری مثبت می زنی متاسفم
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    چقدر فکر کثیفی داری
  • هومن ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    هدف حجاب صرفا معلوم نبودن بدن است یا هدف، مشخص نبودن حجم بدن و هویت جنسی جسم (مردانه یا زنانه ) است؟ (البته، به نظر من، انتخاب رنگ تیره ی لباس، توجه بیننده را تا حدی از این مطلب دور می کند و این رنگ،اگر عمدی گزینش شده باشد، به گونه ای هوشمندانه به عنوان لباس ورزشی این بانوی ورزشکار انتخاب شده است).
  • ناشناس ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    دیوونه ای ها مرجع تقلید داره تشویقش می کنه تو داری هزیون می گی
  • مرضیه ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۳
    0 0
    توجه داشته باشید حجاب این خانوم توی مسابقه هر چی بوده و نبوده ارزش تقدیر رهبری رو داشته
  • ساسان ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    من خودم قهرمان کشورم.کار ایشونو تحسین میکنم ولی چرا مدالشو به رهبری داده.با فروش اون شکم چندتا یتیمو تا مدتها سیر میکرد.این کارش خودنمایی بود
  • ناشناس ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    آقای ناشناس، نه تنها چادر و عبایه موجود بوده بلکه برقع و نقاب نیز استفاده میشده است توسط حضرت صدیقه شهیده و زنان با ایمان و شیعه.. به تفسیر سوره مبارکه نور و احزاب در مجمع البیان و البرهان مراجعه کنید.
  • بل ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    حجاب بدون چادر و لباس های بلند و واسع، محقق نمی شود. آری، حجاب تنها چادر و عباست
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ملاک تحجر را شما مشخص نمیکنی.. ملاک خوب و بد بودن، پیروی از حضرت زهراء سلام الله علیها است، انما المرأة ریحانة...
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    مقام معظم رهبری خود مرجعی گرانقدر و عالمی دانا و مجتهدی روشنفکر هستند؛ این امثال شما هستید که چهره دین را سیاه کرده‌اید، از پیامبر مسلمان تر و از علی حزب الهی تر... اسلام به زات خود ندارد عیبی/هر عیب که هست از مسلمانی است
  • هبوط آدم ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    توصیه من اینه که مثل سایت الف فقط گزینه لایک کردن یعنی مثبت کردن مطلب رو بذارین تا روانی ها مجال خودنمایی نداشته باشن
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    lبه ناشناس 08:38 حضور زنان در جنگها برای نبرد نبود بلکه برای پرستاری از زخمیها بود و مورد نسیبه هم صرفا حادثه ای از سر تصادف بود. آری. اکثر علما با ورزش زنان بشدت مخالف هستند. اما نگران نباشید. تاریخ چند صد ساله اخیر تشیع نشالن داده است که این دیانت که اندک اندک در مقابل تجدد کوتاه می آید و آن را تئوریزه می کند. برای مثال در زمان ناصرالدینشاه امام جمعه تهران بشدت معترض بود که چرا برای یکی از زنان شاه که بیماری چشم داشت و در حال کور شدن بود طبیب فرنگی آورده اند. آن امام جمعه با عصبانیت هر چه تمامتر گفت سزاوار است که زن مسلمان کور شود اما جایز نیست نگاه اجنبی آنهم کافر به صورت او بیفتد. پس می بینید که از آن زمان تا الان چقدر علما نرم شده اند! مطمئن باشید اندک اندک پاتیناژ هم جایز خواهد شد.
  • ولی الله ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    سلام احسنت... خداوند این زن و زنان مثل ایشان را حفظ و بهشان عزت دهد.
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس 08:40 بله كه بوده. چادر توصيه دين است و روايات مختلفي براي آن داريم. شما فكر كردي 1400 سال پيش لباس و چادر نبوده؟!!!
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ناشناس 08:41 براي یك خانم، حجاب 100 درصد فقط چادر و عباست. چراكه يك مانتو يا شبيه به آن، شكل تن رو به خود مي‌گيرد و اين حرام است، اما چادر همچون ردايي برروي شانه‌هاي مي‌افتد و شكل بدن را به خود نمي‌گيرد. لذا بخش‌هاي بدن نمايان نمي‌شود. پس چادر هم حجاب كامل است، هم حجاب درست.
  • مجید ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظرتان با بی ادبی و توهین به نظر مخالفتان که نمی شناسیدش به چه کسی خدمت می کنید. حالا آقا یا خانم منطقی و مسلمان و مدافع اسلام ، از کجا فهمیدی تکفیریه! البته بنده هم موافقتی با نظر ایشان ندارم ولی از لحن و فتوای نظرات بعضی ها در پاسخ به ایشان متعجبم.
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ضربه ای که افراط یا تفریط به اسلام می زند کافر نمی زند.
  • امین ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    آقا جون بازم اشکمو در آوردی هرکی با یه بهانه با یه دلیلی میاد به دیدنت و توفیق زیارتت رو پیدا میکنه ولی ما هیچی نشدیم تا حداقل یه بار به یه بهانه ای ببینیمت نه لیاقت داریم امام زمانمون رو ببینیم نه نائبش رو ! پس ما به چه دردی میخوریم....به حال این بانوی محجبه مسلمان غبطه میخورم آفرین آفرین بر تو ای بانوی مسلمان که دل رهبر عزیزمان و امام زمانمان را شاد کردی...تو قبل از انکه قهرمان ووشوی جهن باشی قهرمان عزت حجاب وحماسه ای...
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 0
    واقعا برای دوستانی که به این بنده حقیر توهین کردند متاسفم و انها را به خدا و امام زمان واگذار می کنم مگر ما چه حرفی زدیم که دوستان این همه بر آشفتند ما فقط گفتیم شرکت بانوان در میادین ورزشی بین المللی در جلوی دید نامحرمان بنا به فتوای بسیاری از مراجع (اقایان صافی و علوی گرگانی و...) حرام است بر فرض که این فتوا از نظر آقایان تندروی باشد اما شما را به خدا به این ادرس مراجعه کنید و عکس ورزشی تیم ملی کبدی بانوان را ببینیدkarate-delavaran.lxb.ir اگر عکسها را ببنید خواهید دید که به هیچ عنوان حدحجاب شرعی را رعایت نکرده اند لابد این را هم میخواهید منکر شوید اینگونه بی حجابی که دیگر حرام یقینی و خلاف ایه صریح قرآن است اگر بگویید اشکال ندارد مخالفت با قران کرده اید
  • بانو ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    آقا یا خانم ناشناس.شاید این خانم محترم که مدال گرفته مقلد اون مراجعی که شما میگید نباشه.حکم مراجع محترمه اما نظر رهبری فصل الخطابه.اینم لازمه حکومت اسلامیه.پس گیر نده زیاد مراجع چی گفتن.زمان امام حسینم خیلی از مراجع فتوا دادن که زبونم لال امام کافره و قتلش واجب.کار خانم هاشمی ارزشمنده چون نماد حجاب هرچند به قول شما نصفه و نیمه تیری تو چشم دشمنه.فک کن ی دختر بچه ببینه که ی زن با حجاب ی زن بی حجابو شکست میده!! اون ابهتی که از زن با حجاب تو زهنش ایجاد میشه مدال واقعیه واسه امثال خانم هاشمی.دمش گرم خدایی
  • حاج داریوش ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 0
    با تشکر از نویسنده مقاله ... یکی از این خانم های قهرمان میگوید: من نیتی مادی هم داشتم که اگر قهرمان نمی شدم بخاطر کمتر بودن جایزش چک منزلمان پاس نمی شد.. اینجاست که متوجه میشویم که این خانم سراسر معنویت است... دورود بر شیرزنان ایرانی از خانه دار تا قهرمانان ملی ورزشی
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    شما جلباب و خمر رو تشریح بفرمایید برای ما این چه منطقیه که چادر زمان پیامبر بود یا نه حالا به فرض محال که نبوده هر چیزی که زمان پیامبر نبوده نباید باشه؟
  • سید ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    آقای ناشناس یه جوری میپرسی وجود داشت انگار مردم زمان پیامبر لخت بودن عزیز برادر قرآن وقتی چادر رو تشریح کرده تو سوره نور و احزاب یعنی بوده دیگه ضمنا آقای علوی ایشون قهرمان ووشو سانشو شدن نه تایت چی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس