کد خبر 262414
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

برگزاري رزمايش سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در همسايگان غربي روسيه ، خشم کرملين را در پي داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، اين رزمايش در حالي برگزار مي شود که ولاديمير پوتين  رئيس جهور روسيه بارها نگراني خود را از همکاري همسايگان روسيه با ناتو اعلام کرده است. بگفته پوتين، حضور همسايگان روسيه  در بلوک نظامي ناتو  اين کشورها را از استقلال‌شان محروم مي کند و روسيه اقدامات تلافي جويانه در پيش خواهد گرفت .

رزمايش ناتو درهمسايگي غربي روسيه که با  حضور  13 ناو  جنگي ، 60 فروند هواپيما وشش هزار نظامي  ناتو و با مشارکت کشورهاي فنلاند ، سوئد و اوکراين به مدت يک هفته برگزار شده است؛ خشم مقامات روسيه را برانگيخته و کارشناسان ، روسيه را هدف بزرگترين رزمايش ناتو در هفت سال اخير تلقي مي کنند .

بگفته کارشناسان، اين رزمايش کاملا در نزديکي مرزهاي روسيه برگزار مي شود و مطمئنا اين اقدام ناتو ترديد و سوال هاي متعددي را براي روسيه درباره  هدف اين رزمايش برمي انگيزد.کارشناسان روس معتقدند، رزمايش ناتو را مي توان واکنشي زودهنگام و در مقياس وسيع به تلاش هاي باز دارنده مسکو ارزيابي کرد و براي روسيه اين پيام را دارد که برگزارکنندگان اين رزمايش قصد دارند توان خود را به رخ  مسکو بکشند.

بي توجهي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي ( ناتو ) به مواضع روسيه بويژه توسعه سپر موشکي درشرق اروپا و گسترش فعاليت هاي اين سازمان در نزديکي مرزهاي اين کشور سبب شدتا رئيس جمهور روسيه هفته گذشته کميته تقويت همکاري با ناتو را منحل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس