کد خبر 260650
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴

در زندگی خصوصی و بعد فردی می‌توان حمایت اسما اسد از همسرش که هم اکنون در خط اول جبهه مقاومت در حال مبارزه با صهیونیسم اسلامی و پشتیبانانش است را ستود. آن هم در زمانی که بانوان اول سایر کشورهای منطقه در کنار همسران مستبدشان در مقابل اسلام و مسلمانان ایستاده و حقوق ملت خویش را پایمال می کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- سوریه عنوان کشوری در جنوب غربی آسیا است. جمهوری عربی سوریه از جمله کشورهای برجامانده از امپراطوری عثمانی در ساحل شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. سوریه از شمال با ترکیه، از شرق با عراق، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه و از جنوب با اردن و فلسطین اشغالی همسایه ‌است.




این کشور بالغ بر 180 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بندرهای مهم آن عبارتند از لاذقیه، طرطوس و بانیاس.

سوریه در کنار اردن، لبنان و فلسطین محدوده سرزمین تاریخی شام را تشکیل می دهند. سرزمینی که جایگاه ویژه ای در بین ادیان ابراهیمی داشته و قدمت آن را تا پنج هزار سال نیز تخمین زده اند و هنوز نیز آثار فراوانی از فرهنگ و تمدن های مختلف در این نواحی باقی مانده است.

جمعیت سوریه ۲۲٬۷۱۷٬۴۱۷ نفر است. حدود ۷۴ درصد جمعیت سوریه را مسلمانان سنی، ۱۳ درصد را علویان شامل شیعه دوازده ‌امامی و اسماعیلی، ۱۰ درصد را مسیحیان و ۳ درصد را دروزی ها و سایر مذاهب تشکیل می‌دهند. اکثریت مطلق قومی در سوریه در اختیار اعراب قرار دارد. اعراب سوری در کنار یک میلیون آواره عراقی و پانصدهزار آواره فلسطینی تقریباً 90 درصد جمعیت سوریه را پوشش داده اند، پس از اعراب، کردها با 9 درصد قرار دارند. ارمنی‌ها، ترک‌ها و یهودیان مجموعاً کمتر از ۱٪ جمعیت سوریه را تشکیل می دهند.

مذهب سنی، مذهب رسمی کشور سوریه است. جمعیت اهل سنت تنها در دو استان اکثریت را تشکیل نمی دهد، در استان سویداء که دروزی‌ها اکثریت مطلق را دارند و در لاذقیه که در اختیار علوی‌ها قرار دارد. در استان حسکه نیز جمعیت کردهای سنی بیش از عرب‌های سنی است.

اگرچه سنی ها در پست های مختلفی در سراسر کشور حضور دارند و به علاوه در کمیته مرکزی حزب بعث، حزب حاکم و تنها حزب قانونی کشور در اکثریت هستند اما در طول چند دهه گذشته ارتش و ریاست جمهوری در اختیار علویان بوده است، چرا که هم خانواده اسد و هم بیشتر افسران عالی رتبه نظامی و امنیتی به علویان سوریه تعلق دارند.


زنان سوریه

در سه سال گذشته مردم سوریه در معرض تهدیدها و فشارهای زیادی از جانب بیگانگان قرار گرفته و به نوعی عهده دار یک جنگ نیابتی بین نیروهای جبهه  مقاومت اسلامی مستقر در لبنان، سوریه، فلسطین و در رأس آن ها جمهوری اسلامی ایران و حکومت های عربی، رژیم صهیونیستی و غرب به سرکردگی امریکا شده اند. از تحریم های اقتصادی گرفته تا دخالت های نظامی وضع اسف باری را برای زنان و کودکان سوریه رقم زده است.

 مردم سوریه سال گذشته سردترین زمستان 20 سال اخیر خود را در حالی که بسیاری از آنها به جز لباسی که بر تنشان بود، چیزی نداشتند، سپری کردند. چندین هزار کودک آواره شده و به کشورهای دیگر فرار کرده اند و امکان قربانی شدن آنها توسط باندهای قاچاق انسان، فحشاء و فروش اعضای بدن بسیار زیاد است. مردم برخی مناطق در محاصره قرار داشته و آذوقه مناسبی ندارند.

بیش از 740 هزار کودک سوری در میان آوارگان قرار دارند. وضع معیشت مردم به گونه ای است که نهادهای بین المللی گزارش داده اند کودکان در بعضی نواحی با برگ درختان خود را سیر می کنند. تمام مشکلات و سختی های مردم سوریه در حالی است که آنها به آرمان های مقاومت وفادار مانده و پس از سه سال حاضر به تسلیم نظام حاکم با وجود اشتباهاتی که در گذشته داشته است، نیستند.

تأسف بار اینجاست که رسانه های جمهوری اسلامی نتوانسته و یا بعضاً نخواسته اند ابعاد واقعی این جنگ را برای عموم مردم تبیین کنند، به طوری که هم اکنون بسیاری از افراد جامعه، بحران سوریه را یک جنگ داخلی و نتیجه اعتراض مردم سوریه و نه رویارویی جبهه مقاومت با تمام دشمنانش اعم از وهابیون و سلفی ها، یهود، نظام سرمایه داری غرب و دولت ها و جریان های سازش کار و منادی اسلام امریکایی می دانند. تعدادی  از مردم ایران اطلاع ندارند که مردم و کودکان سوری به نیابت از مردم و کودکان ایران و لبنان و فلسطین در حال گذراندن سختی های طاقت فرسا می باشند.


با توجه به شرایط پیش آمده در سوریه و از دست رفتن امنیت، زنان این کشور به یادگیری فنون نظامی و دفاع در برابر معارضین پرداخته اند.


نخستین بار در شهر حمص پادگانی برای آموزش نظامی زنان سوری راه اندازی شد. زنان داوطلبی که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند آموزش هایی نظیر استفاده از کلاشینکف، مسلسل، نارنجک، حمله به ایست های بازرسی مخالفین، کنترل ایست های خودی و انجام عملیات و تاکتیک‌های نظامی را فرا می گیرند.

زنان سوری از هر مذهب، طبقه و گروه اجتماعی برای مشارکت در دفاع از وطن خود اقدام می کنند، برخی از آنها در کنار فعالیت های روزمره ی خود، شب ها را در ایست های بازرسی می گذرانند.


بانوی اول سوریه

بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد است؛ او امروزه عامل برگزاری طرح هایی برای توسعه روستایی و نیز تعدادی از رویدادهای فرهنگی این کشور قلمداد شده و در این راستا اقدامات قابل توجهی در امور خیریه و عام المنفعه انجام می دهد


با این همه حضور پررنگ بانوی اول سوریه اسماء اخرس الاسد در دهه گذشته در دیدار و ارتباط با بانوان اول منطقه و جهان، نقشی ویژه و خاص بوده است.

در مجموع امروزه خانم اسماء اخرس الاسد به عنوان یک پل ارتباطی میان دولت و طبقات مختلف جامعه به ایفای نقش پرداخته و در این راستا گستره اقدامات خانم اسد از حمایت از آثار باستانی سوریه گرفته تا پشتیبانی از تحصیل کودکان معلول را شامل می شود.

همچنین اسماء اخرس الاسد در ماه های اخیر به عنوان بانوی اول سوریه، ملاقات با خانواده های فدائیان ارتش و قربانیان جنگ داخلی را جزء برنامه های ثابت خود قرار داده است.


بررسی کلی

در برهه کنونی سوریه نیازمند حضور یک بانوی مقتدر در عرصه سیاسی کشور است. بانویی که نه صرفاً به عنوان یک بانوی خوش پوش بلکه به عنوان یک عنصر توانمند به عنوان نماینده جامعه مسلمان و آزاده سوریه در عرصه روابط بین الملل و همین طور تحولات داخلی سوریه به ایفای نقش بپردازد.

 نباید فراموش کرد او زنی است که توانسته به همسرش در تحمل فشارهای سیاسی و اقتصادی سیزده سال گذشته به خصوص بحران داخلی اخیر کمک کند.

 در زندگی خصوصی و در بعد فردی می توان حمایت او از همسرش که هم اکنون در خط اول جبهه  مقاومت در حال مبارزه با صهیونیسم اسلامی و پشتیبانانش است را ستود، آن هم در زمانی که بانوان اول سایر کشورهای منطقه در کنار همسران مستبدشان در مقابل اسلام و مسلمانان ایستاده و حقوق ملت خویش را پایمال می کنند.

اسماء اسد بدون آنکه ظاهری اسلامی داشته باشد، به دفاع از کشورش و آرمان مقاومت پای بند است، در حالیکه اغلب بانوان اول و یا بانوان سطوح بالای کشوری در کشورهای مسلمان با داشتن پوشش اسلامی و بعضاً حجاب کامل به ترویج اسلام امریکایی پرداخته و با برخی مسلمات اسلام مخالفت می نمایند.

مردم سوریه که مهم ترین طرف بحران این کشور هستند نیز ثابت کرده اند با وجود تمام مشکلات اقتصادی، عقب ماندگی ها و تبعیض های موجود که هم نظام حاکم و هم فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب در بروز و تداوم آنها دخیل بوده اند، حاضر نیستند سرسپرده کشورهای بیگانه اعم از عربی یا آنگلاساکسون باشند.

آنچه برای مردم سوریه اهمیت مضاعف دارد عزت و و سربلندی کشورشان و ظلم ستیزی حاکمان کشور و آلت دست قرار نگرفتن زمامداران به دست ابر قدرت ها است بنابراین حداقل انتظار از رئیس جهمور و همسر او این است که پس از پشت سر گذاشتن بحران داخلی بیش از پیش به فکر اصلاح ساختارها و وضع معیشت مردم کشورشان باشند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 147
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 25
  • حزب الله ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    باحجاب باش خانم. تو خانواده اسد باغيرت هستي . ازاين جهت از شما دلخوريم.
  • رضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    این چه وضعیتیه . دامن کوتاه . یقه باز . خداییش اینو مقایسه کنید با همسر اردوغان
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    چقدر به هم میآن
  • هومن ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 5
    از بشار اسد خوشم می آید کشور آرام و خوب اداره کرد متاسفانه جانوران سلفی و جهادی ها با کمک ترکیه و عربستان وقطر این کشور را ویران کردند زنده باد بشار اسد دلاور وشجاع امید وارم بیروز شود
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    پس از پشت سر گذاشتن بحران داخلی بیش از پیش به فکر اصلاح ساختارها و وضع معیشت مردم کشورشان باشند. یه سوزن به خودت هم بزن مشرق جان
  • ناشناس ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    12 3
    دخترای ایرانی یه ذره موهاشونو بیرون میذارن بهشون انگ میچسبونین اما حالا از این زن که حجابش از بازیگرای هالیودم بدتره یه قهرمان میسازین...چی بگم...
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    هميشه به حاشيه بيشتر از متن توجه داشتيم
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 3
    شما دختراي ايروني رو با عربها مقايسه ميكني؟
  • سید حسین ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 11
    من هم دوست دارم با حجاب باشه اما مهمتر از حجابش انسانیتشه که اونو زیر پا نگذاشته و محکم پشت سر کشورش و مقاومت ایستاده. با موقعیتی که داره مثل آب خوردن و رو هوا میبرنش انگلیس و حمایتش میکنند اما اینقدر انسان است که با تمام خطرات در کشور و همراه شوهر با غیرتش ایستاده.... زنده باد عروس با مرام حافظ اسد زنده باد بشار زنده باد مقاومت زنده باد حضرت سید حسن نصرالله زنده باد آزادگی و انسانیت مرگ بر دنیا طلبان فاسد مرگ بر کشور فروشان اجنبی پرست
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    یه ذره هم از ثروت خاندان اسد بگین که 20 درصد اقتصاد سوریه رو کنترل می کنند.
  • علیرضا ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 2
    به مراتب از همسر اردوغان آمریکایی برای ما محترم ترند. جالبه کسایی به حجاب این بانوی غیور گیر میدهند که خود طرفدار آمریکا و آزدیهای غربی اند اما با ترفندهای کودکانه میخواهند ما را به غلط منحرف کنند. زنده باد بشار و همسرش زنده باد مقاومت
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    عكس پاي پلكان هواپيما را نزدي مشرق
  • arash ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 4
    حجاب مردم شخصیه به شماربطی نداره اقارضا
  • Behnam ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    این مشرق در مورد زمین و زمان مینویسه اما در مورد مشکلات کشور اصلا حداقل در مورد سرعت گند اینترنت که خودتم استفاده میکنی یه چیزی بنویس شاید به جایی رسیدیم
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 1
    لطفا کمی فکر کنیدبه این مطلب که تعدادی از مردم ایران بی اطلاعندکه کودکان سوری به نیابت از کودکان ایرانی و...در حال گذران روزهای طاقت فرسا هستند،خدا مردم مظلوم سوریه را از شر تکفیری های از خدا بی خبر وآل سعود کثیف نجاتشون بده
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ما همه فدایی کشور شما هستیم خانم با حجاب، دوستان مشرقی ایندگان در مورد شما چه میگویند
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    جناب سید حسن پس چرا شما این انسانیتو در مورده دخترای ایرانی قایل نیسی اونا هم شاید با پوششی که شما دوس ندارین بیان تو خیابون اما انسان باشن
  • ناشناس ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 0
    اها برای عربا مشکل نداره اما واسه ایرانیا زشته؟ حرفه من اینه با ظاهر نمیشه قضاوت کرد در مورد شخصیته ادما والا من کاری با پوشش این خانوم ندارم و مخالف حجابم نیستم
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 3
    من موندم این چطور مسلمانی هست که حجاب که یکی از واجبات مسلم دین اسلام چه برای سنی و چه برای شیعه است را رعایت نمکند و بشار اسد چطور شیعه ایی است که می گزارد زنش بی حجاب بگردد والا من موندم ایا خداوند بازخواستشان نمی کند مگه رعایت نکردن حجاب خود یک فعل حرام نیست پس چرا این منکر را علناً انجام می دهد مگه ترویج منکر نیست اونم برای زن یک رئیس جمهور شیعی کشور مسلمان اونم در پوششی های بد در حالی گه خود جزء طرفداری های مقاومت سوریه هستم ولی این سوال در ذهنم است ایا کسی هست پاسخ مرا بده
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 3
    از گذاشتن عکسهای بد حجاب بپرهیزید والعاقبه للمتقین
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    از بازیگرای هالیوود بدتره؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    ZENDE BASHI HAMISHE
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    دوست ما باشن اشکالی نداره !!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    4 2
    بنده بنا بر دلایل متعدد طرفدار بشار هستم اما باید بدونیم که حکومت فعلی سوریه دیکتاتوری است
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    ناشناس 12:28 كساني كه در كشور ايران زندگي مي كنند بايد تابع شرايط حاكم بر اون باشند.
  • پدرام ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    جناب علیرضا بر فرض اونایی که به حجاب این فرد گیر میدن طرفدار آزادی های غربی باشن، تو خودت غیرتت کجاست که رو اون سرپوش میذاری؟ یعنی اگر همین الان حضرت علی بیاد حجاب این زن رو به خاطر چیزایی که تو میگی تائید میکنه؟
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    شما كه اطلاعات داريد ارانه دهيد
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق جزئیات پرونده تامین اجتماعی و افراد دخیل در اونو منتشرکن
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    سید حسن اشتباه می کند و ناشناس 13:46 هم اشتباه می کند. افعال انسان می توانند خوب یا بد باشند. برخی افعال خانواده اسد خوب است و برخی هم بد. ما نباید خوبیها را انکار کنیم و یا بدیها را بپوشانیم. زن اسد بسبار رفتار پوششی غلط و احمقانه ای دارد. اما وفاداری سیاسی او به شوهرش بد نبوده است.
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    آرش: اونجا حجاب شخصیه اما اینجا نیست؟عجب!!!!1
  • دولة الإسلام في العراق و الشام ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    سوریه یک دولت اسلام خواهد داشت که این بدحجابان و بی دینان بزرگ شده در انگلستان را از شام بیرون خواهد کرد. این وعده الهی است
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    علیرضا حرفت مثل اینه که طرفدارهای اصلاحات بگن اینا که خودشون در برابر پوشش همسر اسد سکوت میکنن از دست دادن خاتمی با خانمها حمایت میکنن ! میبینی ؟ ما هممون مثل همیم و برای فرار از واقعیت بهانه میاریم .
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    سید حسین فکر میکنی در صورت سقوط دولت سوریه چه اتفاقی برای خانواده اسد میفته ؟ مطمین باش پناهنده میشن به روسیه یا کشورهای دیگه و زندگیشون حداقل از نظر مالی مشکلی نداره .
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    از اصغر فرهادی بخاطر دفاعش ار مردم ایران تو مراسم اسکار تشکر کردید یا بخاطر یه دست دادن ناقابل تخریبش کردید ؟
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    از قصری که توش زندگی میکنن عکس های بیشتری بذارید . نترسید ریا نمیشه !
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    ناشناس ۱۴:۱۵ : تابع کدوم شرایط !؟ قطعا مردهای ایرانی چشمشون پاکتر از مردهای عربه .
  • ایرانی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    علوی مذهب است و برای علویان مثل شیعیان اسماعیلی(نزاری مذهب) حجاب اجباری نیست.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام. ایشون طبقاین گزارش ظاهرا خدمات زیادی کردن ولی درست نیست کهاز ایشون استوره بسازیم. به قول یکی از دوستان باید نقاط قوت در کنار نقاط ضعف گفته بشه .
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 4
    (اسماء اسد بدون آنکه ظاهری اسلامی داشته باشد، به دفاع از کشورش و آرمان مقاومت پای بند است، در حالیکه اغلب بانوان اول و یا بانوان سطوح بالای کشوری در کشورهای مسلمان با داشتن پوشش اسلامی و بعضاً حجاب کامل به ترویج اسلام امریکایی پرداخته و با برخی مسلمات اسلام مخالفت می نمایند.) آیا این نظر شما در مورد زنان ایرانی هم صادق است؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    ناشناس 14:15 واجبات اسلام مرز دارد؟
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خف
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    5 0
    بی حجابی زن نشانه بی غیرتی مرد اوست.
  • yaser ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    چیزی که وعده الهی است،حکومت صالحان بر زمینه،و این جز با ظهور امام مهدی (عج) محقق نمیشه،راستی تا به حال فکر کردی بعد ظهور چه اتفاقی سر وحوش شورشی در سوریه میفته؟ توصیه میکنم یکم فکر کنی :)
  • مجیدسوزوکی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    تواگلیسی ساکت باشه هرچی بدبختیه ازگورشما ودولت بریتانیای کبیرتون بلند میشه
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اها پس ناشناس 14.15 شما حجابو یه امره حکومتی سیاسی میبینین نه مذهبی درسته؟
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    برو بابا .. لعنت به هرچی سلفیه و وهابیه .. صراط مستقیم امامان تشیع هستند و بس
  • مجیدسوزوکی ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    مشرق خواهش میکنم دیگه ازین گزارش ها وعکسا نذار.بااینکار غیرازتحریک جنسی وبدبین کردن مومنین به دولت سوریه کاردیگه ای صورت نمیگیره
  • ناشناس! ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    من نا شناس، اما آدم شناسم و یک سؤال ازت دارم : از سمپات های جیش الکذا(!) نیستی که می خوان «امارت اسلامی شامات» تأسیس کنن؟
  • آرش ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    کاش کمی این سکولار بودن و باز اندیشیدن رو هم ازش یاد میگرفتید!
  • شهید زنده ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    مشرقیان عزیز بنظرم چاپ عکس ایشان أنهم در سایت وزین و مطهر مشرق جایز نباشد.بدون عکس هم میشد همان توضیحاتی را داد که اکنون نیز بیان گردیده است.بامید عفو
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    دولت اسلامی که قبر را را نبش میکنه دولت اسلامی که قلب انسان میخوره ذبح میکنه اگه مسلمون نباشی برو باو حوصلت نیست احمق
  • منصف ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    عزیزانی که به هر بهانه ای با حکومت سوریه مخالفید. علت حمایت ما از حکومت اسد پشتیبانی از مقاومته و اینکه سوریه دست تکفیری های حیوان صفت نیفته نه دین و حجاب و غیره آنها . اگر حمایت نکنیم و حکومت سوریه سقوط کنه گزینه بعدی ماییم... یه مقدار تعقل کنیم خوبه
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    کسانیکه بحث حجاب رو پیش کشیدید: یعنی از کل این گزارش زیبا فقط عکس این بانوی محترم رو دیدید.بد نیست کمی دنیاتون رو بزرگتر کنید...
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    مشرق میتونه حرفش را بزنه بدون این همه عکس های جورواجور
  • مناظره ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    مشرق واقعا" چرا تعدادي از خوانندگان تو عصر حجر زندگي مي كنند خوانندگان محترم مشرق اين جمله را به خاطر بسپاريد " بزرگي و عفاف زن به حجابش ربطي ندارد و هي با تعصبات خودتون قاطيش نكنيد موافقان و مخالفان اين نظريه + و - بدهند .
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    جمع کن بابا فعلا" که دارید تاو مار میشید...
  • رامین ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احسنت... اینجاشو خوب اومدی...
  • حمزه ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    زنده باد مقاومت.زنده باد سید حسن نصرالله.زنده باد راه امام
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 4
    ناشناس 12:28 مشکل امثال تو حجاب اون نیس بلکه مشکل شما غیرت اونه و مقاومت به همراه ملت سوریه زنده باد جبهه مقاومت
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 3
    خوب که چی ؟؟؟؟ لااقل اینقدر غیرت دارن که در برابر زیاده خواهی دشمنان ایستادن نه مثل بعضی از ...........ایرانی
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    کاملا موافقیم اقای منصف
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 4
    می خواید منفی بدید بدید ولی من دوست دارم خانواده اسد باحجاب بود عکس خانوداگیشون خیلی شبیه عکس خانوادگی صدام بود البته اینها کجا و اونها کجا این شریفند اما حجاب برای ما مهمه کاش با حجاب بودند
  • yasi ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    خدا قوت بده اسما خانم
  • حسین ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 2
    بابا خجالت بکشین مردمش دارند قلع و قم میکنند شما گیر دادید به چی تو کشور خودمونم اکثر بد حجابها غاصر هستند مقصر نیستند مقصر من و شما هستیم که نتونستیم فرهنگ حجاب رو اونطوری هست منتقل کنیم
  • فرهاد ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    تو منافقی نه حزب الله که هدفت ایجاد نفاق است و به کوری چشم امثال تو نوکرهای استعمار ، مقاومت پیروز است و پیروز خواهد ماند زنده باد هر کی که به مقاومت کمک میکنه
  • محسن ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    شما برو ثروت خاندان سلطنتی انگلیس و خاندان بوش و آل سوعود(سووووعود) و خاندان سلطنتی قطر، اردن، مصر، صدام و... بازم بگم؟ رو اول دربیار، ما در خدمطیم...
  • محسن ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    آخخخخخ دلم بووووووق شد. راس گفتی. بهنام.
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مشرق نمی دانستم تروریستهای سوریه هم مثل این یابو که برات کامنت گذاشته مطالبت رو میخونن !
  • فرهاد ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    احسنت آرش جان
  • الف ر ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    من موندم اينها ديگه كي اند كه به اين كامنت منفي ميدن حتما با اصل مسلم حجاب برا ي هيچكس استثنا نداره مخالفنذ از مشرقي ها ظاهرا اين چيزها بعيد نيست
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    برزیلته مؤافقته مؤافقتم ولک
  • حجاب ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    تا اونجا که ما میدونیم جناب بشار اسد مسلمونه، و بر اساس مقالۀ شما زنش هم اهل تسنن هستند. تا اونجا که عقل ما قد میده حجاب و پوشش اکیدا تو قرآن تأکید شده، یعنی نه جزو احکام مورد اختلاف شیعه و سنی هست و نه جزو احکام استنباطی مراجع عظام مشرق جان اگه بشار دوست نبود، نمیگفتی چرا زنش حجاب نداره؟ هزار صفحه پشت سرش نمیذاشتی؟ فاصلۀ حق و عدالت از ظلم و نفاق یک تار مو بیشتر نیست...پناه میبرم به خدا از شر فتنۀ آخر الزمان
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    3 0
    همتون تندرو هستین
  • حسین ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    سلام.ببخشین اگه طولانی میشه... بشار اسد رفتنیه این توش شکی نیست. اگرم میبینید تا حالا طول کشیده به خاطر اینه که آمریکا و اروپا و روسیه دارن از این جنگ سود میبرن اونم دوسر سود... الان سوریه شده مثل یه چرخ گوشت که تروریستا از غرب و عراق و افغانستان و چچن میرن توش و بشار میکشدشون.. و هم به تروریستا سلاح میفروشن(غرب با پول اعراب)هم به بشار(روسیه با پول ایران) پس به نظر منه کمترین ایران باید سیاستشو تغییر بده... البته من طرفدار بشار هستم و میخوام سر به این وهابیا نباشه..... ولی خب......
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    افرین
  • هادی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    سلام.گزارش خوبی بود.عکس آن خانم تک تیرانداز،نه جزو زنان آموزش دیده ی آموزش نظامی زنان سوری،بلکه با وجود داشتن طفل چندماهه،با وهابیون تروریست همکاری می کند. لطفا اصلاح کنید. باعلی علیه السلام
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 2
    خاك بر سرش با اين حجابش وقتي مبينمش ياد فرح ميفتم اگه اسد و باندش يه كم شعور داشتند تو مملكت مسلمون اين جوري بي ديني نميكردند كه اكثريت مردم مسلمون هم دل خوشي از اين دار و دسته بعثي نداشته باشند فقط دوست دارم حضرت مهدي بياد هرچي وهابي و بعثي و منافق و ملحده با هم درو كنه و دولت اسلام راستين بر جهان حكمفرما بشه اللهم عجل لوليك الفرج مشرق اگه منتشر نكني اون دنيا جلوتو ميگيرم
  • علی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 1
    زنده باد محور مقاومت:ایران ،حزب الله،سوریه ،عراق،به امید خدا وند متعال دکتر بشار الاسد پیروز میدان است.ای کاش خانم اسد با حجاب بود.
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 2
    زن بی حجاب قطعا بی عفت است. حتما باید یک زن روابط نامشروع داشته باشد تا بی عفتیش را قبول کنید؟
  • عادل ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    متاسفانه داستانهای بدی از ایشان در رسانه ها مطرح شده است. همین که این خانم مدل هستند جای بسیار تعجب هست که مشرق نیوز این طوری داره از ایشان طرفداری میکنه ! بله، شما در عکسها همسران رپیس جمهورهای ترکیه و قظر را گذاشتین که همه حجاب داشتند اما ایشان حجاب نداشتند! حالا قسم حضرت عباس را قبلو کنیم یا دم خروس را.
  • مهاجر ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 2
    خوردي سيد حسن؟ از جواب ناشناس؟ زنيكه كجاش به سني ميخوره گنده شده ي فرنگ رو چه به حجاب . خاك برسرشون كاش بگن مسيحيين تا زورمون نياد به اسم مسلمون كشف حجاب براشون ارزشه . خاك توسر اسد و تاسف براي مشرق كه اينگونه به تمجيد اين زن بدون اشاره به اين نقيصه پرداخته
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    تحریک شدی؟ یه سر برو پیش روان شناس! احتیاج به درمان داری
  • ناشناس ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    ناشناس 18.58 چرا واس خودت حرف غیر منطقی میزنی؟ ینی چی مشکل ما حجاب نیس؟ حرف من اینه مشرق از وضعیت حجاب تو ایران میاد فوق العاده افراطی حرف میزنه اما اینجا از این خانوم اسطوره میسازه_بعدشم آقای با غیرت تو راضی بودی ناموست حجاب نداشته باشه اما به قوله خودت غیرت داشته باشه؟
  • حمید ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    ما از خاندان اسد فقط و فقط به خاطر مقاومت در برابر اسرائیل و سلفی های فاسد دفاع می کنیم والا هیچکدامشان آدم علیه السلامی نیستند و عقاید و رفتار اسلامی ندارند
  • جواد ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    ممکنه که ظاهرش اسلامی نباشه، ولی باطنش اسلامیه! ما بـرون را ننگریم و قـال را ما درون را بنگریم و حال را
  • ناشناس ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    بحث مقاومت اسلامی را بابحث حجاب خلط نکنید دومقوله جداگانه هستند و هرکدام قابل بحث ولیکن هم حجاب داشتن مهم هم مقاوم بودندرباره صهیونیسم و وهبایت و مقابله با سلفی گری موظب باشیم از دو/طرف بوم نیفتیم
  • زهره ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    يعني واقعا دراين گزارش چيزي جز حجاب نبود ؟
  • محسن ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    پس ما چیکاره ایم پول نفتمون که علف خرسه میدیم حالشو ببرن ملت کیلویی چند
  • محسن ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یکمم از خاندان غیور بحرین بگین که اونها هم دارن در مقابل شورشیان تروریست میجنگند ببخشید اشتباه شد اونجا دارن جهاد اسلامی میکنن سوریه انقلابش تروریستی مگه نه
  • محسن ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    نه اشتباه نکن ما از این نارا حتیم که اونوقت کی بیاد پول نفتمونو بخوره راستی گفتی مقاومت اگه منظورت فلستینه که اونا 90 درصد خودشون سنی سلفین اگه بتونن دمار از روزگار اسد در میارن ندیدی چطور سفارت مارو تو لبنان منهدم کردن لابد میخواهی انکار کنی
  • زهرا ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 4
    كساني كه در مورد حجاب اين خانم نظر ميدن و بهم فحش ميدهند لازم است به اين نكته توجه كنند در تحليل مسائل ديد انسان بايستي عميق و در عين حال ظريف باشد هر انسان را بايستي در شرايط و موقعيت خودش سنجيد بله اگر حجاب داشت نور علي نور بود اما الان بحث بحث ايستادگي در مقابل آمريكا و اسرائيل و وهابيت ميباشد اين خانواده در راس قدرت و با شرايطي كه الان در جامعه اعراب حاكم است و اكثر سردمداران آن آمريكايي و فريب خورده اند خوب عمل كرده همين هم براي ما كافيه و از اين زن كه حامي همسر است حسن بزرگ است تحول در انسان هم گام به گام است. اما در مورد حجاب زن هاي ايران بايستي جداگانه بحث كرد و دو موضوع جدا است اصلا مرحله امر به معروف هم در اين دو مورد با هم فرق دارد آيا شرايط و ريشه هاي جامعه ما با اونجا يكيه؟ بله رعايت حجاب در جامعه ما واجبتر است از اونجا ريشه هاي بينشي ما عميق تر و با قدمت تر است انقلاب ما براي چه بود؟ و....... نميدونم تونستم مقصودم را بيان كنم يا نه لطفا كمي ديدمان را به مسائل عميق كنيم بعدش هم ميگيم چرا امام زمان ظهور نميكنه ما يارشيم يار امام زمان بايستي درست مسائل را تجزيه و تحليل كنه
  • احمد ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    بابا اسد كيه !؟ دلتون خوشه ها ! الان سوريه رو حاج قاسم خودمون اداره مي كنه اين بنده خدا اسد هم با اهل و عيال أونجا هستند تا حرص عربستان و قطر در بياد
  • ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 2
    خداوند حفظ شان کند؛ چقدر زیبا هستند.
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    به قسمت اول حرفت + دادم. چون قراره سال2014 انتخابات برگزار کنن
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    تو با این عکسا تحریک شدی؟؟؟؟
  • محمد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    صهيونيسم اسلامی چه جور اسلامیه ؟
  • علیرضا ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 2
    شما که با این عکسا تحریک میشی بهتره بری دکتر درمان کنی خودتو. متاسفم که دید ایرانی ها اثنقدر کوتاه بین شده که از کل گزارش فقط روی حجاب این خانم زوم کرده.
  • هوشنگ ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    تکبییییر
  • رژیم صهیونیستی ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 1
    چقدر لذت بخشه از این همه عقب ماندگی ذهنی در کشوری بزرگ مثل ایران وقتی می بینم 99 درصد کامنت ها از این همه مطالب تنها به حجاب بند کردن هاهاهاها
  • سحر ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 4
    من حرف زهرا خانم را تکمیل می کنم با این حرف که کسانی که میگن در ایران نیز ممکنه خانم بد حجابی یا با حجابی هم قصد بد نداشته باشه باید بگم. در ایران حجاب خودش یک پرچم هستش یعنی اگه یک خانم حجاب نداشته باشه اونو به عنوان یک فرد انقلابی در هیچ جای دنیا نمی شناسن. اما در کشورهای دیگه اینطوری نیست. پس در ایران نمادها و علائم انقلابی بودن متفاوته و صد البته باید در ایرانی که ادعای حکومت اسلامی داره ظواهر دین و البته به طور مضاعف باطن دین هم بهتر از هرجای دیگه حفظ بشه. اگر زنان کشور ما ادعای یک زن مسلمان رو دارند صد البته باید حجابشونو حفظ کنند و از یک تار موی خود نیز غافل نباشند. اما زنان دیگر کشورها چنین توقعی ازشون نیست. ای کاش می توانستیم مسائل را در ظرف مکان و زمانش درک کنیم.
  • خودم ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    1 0
    آخه چرا اين مردم سوريه با اين همه طرفداري حكومت ما به تركيه پناه ميبرند اين عجيب نيست؟ يا من اينجوري فكر ميكنم
  • دئیست ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    لعنت به هرچی تقکر غلط و بی منطقه ، آدم خندش میگیره این کامنتها رو میخونه !!!!
  • 1234 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 3
    یه کلام ختم کلام این گروههایی که به حجاب این خانم اشکال گرفتن مشکلشون در اصل حجاب این خانم نیست اینا همچون اسراییل و سلفی ها از مقاومت اونا تر سیدن از مقاومت ایران هم ترس دارن و هر روز به یه چیزیگیر میدن یه روز میگن چرا به فکر شکم مردم نیستین ؟؟؟؟؟ یه روز میگن داره گرونی بیداد میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟البته این دادو بیداد رو تو دولت نهم و دهم داشتن یه روز میگن امریکا نظری فرما !!!!!!!!!!!!!11 و امروز هم از نظر اونا کشور هیچ مشکلی نداره و گل و بلبله !!!!!!!!!!11111 اینا غیر از نق زدن کار دیگه ای بلد نیستن مشرق هم اگه میخواست در مورد حجاب موضوع طرح کنه خیلی مطالب زیبایی داشت اما منظور مشرق فقط طرح مقاومت این گروهخ میباشد حالا هی ابلهانه به حجاب در اینجا گیر بدین یا خوابین یا خودتونو به خواب زدین!!!!!!!!!!!11
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اینا عقب مانده نیستن اینا غفلت زده اند
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    برو بابا وضعت خیلی خرابه یه ذره تلویزیون بیشتر ببین درست می شی
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    حالت خوبه آرش خان سکولار بودن چیش خوبه؟ تازه اسما خانوم داره درست میشه بعد تو میگی ما بریم دنبالش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اسما خانوم واقعا انسان بزرگی هستند
  • مهدی90085 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بعضی ها که میگن سوریه مردمش رو بمباران شیمیایی میکنه از این زن بزرگ منش یاد بگیرند که اروپا رو ول کرده وپای اعتقاداتش ایستاده نه بخاطر عربستان از همه چیز چشم پوشی کنه! الهم عجل لولیک الفرج
  • رضا ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    متاسفانه درکشور هایی مثل سوریه ولبنان ومصر وترکیه مدتهاست که حجاب کم رنگ شده است روحیه ی مقاومت وایستادگی ایشان قابل تحسین است واگر ایشان ظواهر واجب اسلامی راهم رعایت کنند بسیار بهتر وپسندیده تراست
  • ناشناس ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    یکم لاغره !!!!! بشار اسد بهش بیشتر برس
  • sadegh ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    صهیونیسم اسلامی تعبیر غلط و صهیونیستی است بهتر است بگویید اسلام صهیونیستی همانند تعبیر حضرت امام که مصادیق اسلام انحرافی را با وصفهایی مانند اسلام مرفهان ، اسلام آمریکایی و .. توصیف می فرمودند
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    چرت
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اظهار نظر نکن باو تو با وجود خودت هم تناقض داری والا
  • فاطمه ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    فقط ميگم كه براي سلامتي و موفقيت خودش و شوهرش بايد دعا كرد كه تو خط مقاومتن
  • ناشناس ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    جناب 1234 ادبیات شما نشون میده از چه قماشی هستین.تو کلامتون هیچ نشونی از ادب نیست_کسی که داره نق میزنه شمایید که دولت شرو به کار نکرده دارین این حرفارو میزنین بحثه اینجا چیز دیگس میکشونیش به دولت؟ اونی که خوابه شمایید که در مقابله رای مردم خودتونو به خواب زدین
  • ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    قیافه اسد به زنش خیلی میاد من اولش فکر کردم دختر عمو پسر عمو هستند .
  • محمد باقر ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بهتره که دراین موقع همشرش به احترام بشار تجدید نظر ی در وضعیت حجاب داشته باشد
  • navid 313 ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    0 0
    مثلا تو ایران انقدر حجاب پر رنگ شده که رنگاشو به شرکتهای رنگ سازی میدن تا به سراسر ایران عرضه کنن؟ ها؟
  • فرهاد ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    لابد بنظر بد منظر تو مریم رجوی که هیچوقت حجابش را ترک نمی کنه خیلی مسلمانه ؟ آره ؟
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خودت فهمیدی چی گفتی ؟
  • هرمزچرم شیر ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    با زهره خانم و با 1234 مؤافقم
  • هرمزچرم شیر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    زهرا خانم صد در صد نوشته شما را تأیید می کنم که نشاندهنده درک والا و صفات ارزشمند شما است خوشا بحال مردان خانواده شما چه بعنوان پدر چه همسر چه برادر و چه فرزند . خداوند شما را برای آنها حفظ کند
  • سجاد ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    یعنی چی این حرفا...؟؟!! شاهنشاهی شاهنشاهیه دیگه.... مثل اینکه فره خانم یه کار خیری کرده باشه و بیای تمجیدش کنی...!!! اصل قضیه مشکل داره حالا هرچقدر هم کار خوب کنه... تاسف آوره که واسه اهدافتون هر کاری میکنید.....
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    متن وعنوان متن که ضایع‌تر است.
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    ما از شما احمق‌ها می‌ترسیم نه از از این دو عرسک.
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    آفرین. این واقعیت است در مورد تمام افراد اطراف این حکومت.
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    قرار نیست شما ها عقل داشته باشید قرار است هر چه گفته می‌شود بپذیرید
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    کفگیر
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    خوشبختانه سرنوشت هم همان است.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    چون مشرق متعلق به ما عصر هجری ها است.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اون وقت دیگر ازش حمایت نمی‌کردیم.
  • محمد رضا ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    در فقه علوي هدف وسيله رو توجيه نمي كنه بياييد مراقب الگو سازي هاي منفي باشيم از ماست كه بر ماست
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اكر اسد و خانواده اش در جنب اصلاحات دموكراتيك، كمي هم به اصلاحات ديني اقدام مي كردند و در حداقل اين اصلاحات، همسر اسد محجبه مي شد و انجام فرايض مذهبي در دولت و ارتش ازاد مي شد و خلاصه كمي هم به دين اهميت داده مي شد، مردم سوريه در دام تكفيري ها نمي افتادند
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 1
    مشرق این چه خبریه چند روز توی صفحه اول گذاشتی اونم با این حجاب؟ ازت نا امید شدم.
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    1 0
    مملو از تضاد. در مورد حجاب.
  • بیرانوند ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    واقعا حیفه که سوریه رو از دست بدیم !!!!
  • رامین ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    زدی تو خال این تندرو ها کل زندگیشون فقط اسلام و حجابه
  • yaser ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    0 0
    محسن باید در سلامت عقلت شک کرد که تظاهرات بحرین رو با وحشی گری های تکفیریا قیاس میکنی :)
  • به زهرا وسحر ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 0
    تازه اي فيلم ميره مصاحبه ميكنه با دختراي فلسطيني كه در زيز نويسش مينويسه ودخترا بي حجاب!وبا ارايش ! اين چطوريه ؟مگه اينها ارمان فلسطيني ندارند؟وانقدر كشور ما به خاطر اينها هزينه جهاني نميدهد؟؟؟ خوب مردم ما عميق فكر كنند ،ولي اينها كه بايد عميقتر فكر كنند وبيشتر از ما با حجاب باشند در خارج از ايران هم همينطورند ومثل ما به حجاب اهميت نميدهند،واگر اينطوره ،انقد ر به حجاب دخترااي ايراني بخصوص اونهاييكه واقعا وعميقا حجاب را باور ندارند گير ندهند،اينطوري بيشتر به حجاب رو مياورند
  • نازنین ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    منظور شما از بانوی اول منطقه همسر اردوغان و بانوی اول جهان ملکه ی انگلیسه!!!؟؟؟ اونوقت شما تنهایی چطور به این نتیجه ی مزخرف رسیدی!!؟؟
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    این جمله حکیمانه را ازاستادمناظره به ذهن بپارید"بزرگی وعفاف زن به حجابش ربطی ندارد".نمیدونم چطوری وکی به این مطلب رسیدی .ولی بدون که ازوساوس شیطانه که کناهان انسانها رابراشون ناچیزجلوه میده.
  • مرد ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 1
    شیر زنه دمش گرم
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 0
    وا اسلاما وا اسلاما وا مصیبتا وامصیبتا
  • سید حسین ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 1
    مگه هاشمی ثروت نداره؟ خاتمی نداره؟ مهاجرانی نداشت؟ کاش حداقل اندازه ی این زن، مرد بودند بعضیا....
  • سید حسین ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 1
    آخی ... واقعا مشکل حجابه یا "طرفداری مشرق عزیز از مقاومت"؟؟!؟
  • سید حسین ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    0 1
    کفگیر تو سر هر چی طرفدار اسرائیله و دشمن مقاومت..........
  • ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
    0 0
    مرغ همسایه غازه اونم چه مرغی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس