کد خبر 25819
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۲

عضو جامعه مدرسين حوزه‌، هيئت‌هاي مذهبي را ريشه‌دارترين رسانه ديني و اجتماعي دانست که سابقه‌اي کهن، بر پايه اخلاص و صداقت براي احياي امر اهل‌بيت(ع) دارند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس کعبي، عصر امروز در هم‌انديشي جامعه مدرسين حوزه با شعرا، مداحان و رؤساي هيئات مذهبي استان قم اظهار داشت: فلسفه تشکيل هيئت‌ها و مديحه‌سرايي و شعرخواني اهل‌بيت(ع)، تبيين فضايل ائمه اطهار(ع)، نهضت امام حسين(ع) و احياي امر آنان است.

وي ادامه داد: احياي امر اهل‌بيت(ع) با توجه به روايات گوناگون،؛ به معناي آشنايي با فضايل و مقامات معنوي آنان، تأکيد بر امامت و خلافت الهي اين بزرگواران و ترويج و سيره و روش آنها است.

عضو جامعه مدرسين حوزه با اشاره به نقش هيئت‌هاي مذهبي در پيروزي انقلاب اسلامي، خاطرنشان ساخت: حرکت‌هاي مردمي در قالب هيأت مذهبي، الهي و اعتقادي دارد، ريشه دارترين تشکلي بود که در پيروزي انقلاب اسلامي ايران نقش فراواني داشت.

وي با بيان اين که هيئت‌ها و مداحان، مردم را به خدا و ارزش‌هاي اسلامي نزدکتر مي‌کنند و به جامعه هويت ديني مي‌دهند، اظهار داشت: هيئت‌هاي مذهبي خود را وقف راه امام حسين و اهل‌بيت(ع) کرده و مذهب را در کشور ريشه‌دار نمودند.

 

* تا زماني که شعائر پا برجاست؛ نظام ماندگار است

عضو خبرگان رهبري نام، ياد و عشق به امام حسين(ع) را حرکتي در حفظ نظام اسلامي معرفي کرد و اذعان داشت: تا زماني که اين شعائر پا بر جاست و هويت جامعه بر مدار نهضت امام حسين(ع) قرار داشته باشد، نظام در برابر روشن‌فکري‌هاي غربي بيمه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين کعبي در ادامه با تأکيد بر تأثير فراوان ارتباط جامعه مدرسين حوزه با هيئت‌هاي مذهبي در غني سازي و تعميق فرهنگ ديني مردم، اظهار داشت: براي حفظ جايگاه هيئت‌هاي مذهبي، بايد محتواي غني معرفتي آميخته با نهضت حسيني(ع) در اشعار حفظ شود؛ به طوري که شعائر حسيني(ع) توأم با تعميق اخلاق و مجالس امام حسين(ع) و اهل‌بيت(ع) درسي براي شرکت‌کنندگان باشد و همچنين در کنار توجه به حضور بيشتر مردم در هيئت‌ها، کيفيت کار نيز توسعه يابد.

 

* هيئت‌هاي مذهبي توطئه‌ها را خنثي مي‌کنند

عضو جامعه مدرسين حوزه به واهمه دشمنان از فعاليت هيئت‌هاي مذهبي و تلاش آنها در آسيب زدن به اين تشکل‌ها مردمي اشاره کرده و گفت: دشمن به دنبال جداسازي دين از سياست، ترويج فساد و تهاجم فرهنگي، مکتب‌سازي و فرقه‌گرايي، ايجاد اختلاف مذهبي و راه‌اندازي جنگ شيعه و سني است که در اين ميان، هيئت‌ها، نقش مهمي در خنثي نمودن اين توطئه‌ها دارند.

وي خاطرنشان ساخت: برگزاري مراسم عزاداري حضرت سيد‌الشهدا(ع) در ترکيه که براي تبديل شدن اين کشور به کشوري لاييک تلاش‌هاي فراواني شده و همچنين پخش صداي اذان و اقامه پس از سالهاي طولاني در کشور تونس، نشان دهنده رشد آموزه‌هاي اسلامي و مکتب اهل‌بيت(ع) است.

 

* انقلابي برگرفته از انقلاب اسلامي؟

حجت‌الاسلام والمسلمين کعبي در بخش ديگري از سخنان خود به انقلاب تونس اشاره کرده وگفت: آمريکا به دنبال اين است که قيام ملت‌هاي عربي براي مقابله با استکبار و استعمار را به نفع دموکراسي ليبرالي تغيير هويت دهد.

وي افزود: غرب به دنبال اين است که به مردم نشان دهد آنها با استفاده از فيس‌بوک‌ها و شبکه هاي اجتماعي توانسته‌اند به دموکراسي ليبرالي دست يابند.

عضو جامعه مدرسين حوزه خاطرنشان کرد: نماز جمعه‌اي که پس از ساليان سال در تونس برگزار شد، نشان دهنده اين است که در آينده شاهد شکل‌گيري نظام اسلامي متأثر از انقلاب اسلامي ايران در کشورهاي مختلف هستيم و تلاش کشورهايي چون آمريکا ، انگليس و... شايد از سرعت آن بکاهد، ولي نمي‌تواند مانع شکل گيري آن شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس