کد خبر 258055
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵

نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس تذکرات شفاهی خود به مسئولان اجرایی را مطرح کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: وزیر کشور در نشست‌های مجامع استانی و کمیسیون‌ها گفته بود که در انتخاب استانداران با نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مشورت خواهد می‌کند، ولی در حال حاضر انتصابات در سطح استانداران و فرمانداران نشان می‌دهد که اینگونه نیست و به نظر نمایندگان، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه توجهی نشده است.

وی گفت: تقاضا دارم که وزیر کشور حرف خود را پس بگیرد و بگوید وزارت کشور خودش منصوب می کند و نمایندگان نقشی ندارند.

در ادامه محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس در صحن علنی اظهار داشت: امروز شهرهای استان قزوین با کم‌آبی مواجه شده‌اند و خواستار رفع این مشکل هستم.

وی ادامه داد: حل مشکل گرانی و کمبود دارو، تحویل به موقع کنجاله و سویا به مرغداران، ضرورت تخصیص اعتبار برای جبران خسارت ناشی از آفت مگس زیتون و کمک به تکمیل مصلی‌های استان قزوین از دیگر درخواست‌های بنده است. همچنین رسیدگی به کارگران مظلوم استان که 3 سال از دریافت حقوق حقه خود محروم شده‌اند را خواستار هستم.

بیاتیان نماینده مردم بیجار طی تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در قالب چند شعر تذکر خود را به نمایندگان و مسئولان ارائه می‌کنم.

وی شعر را بدین شرح قرائت کرد: اینقدر نگویید ولی بود و وصی بود/اینقدر نگویید به پیکار علی بود/ تصویر مسازید که شمشیر دو دم داشت/تصویر مسازید که چشمش عسلی بود/با سفره بی نان و نمک باز به فکر/همسایه بی‌چیز و فقیر بغلی بود/در حیطه یک منطقه اندیشه نمی‌کرد/او صاحب یک ایده بین‌المللی بود.

نماینده مردم بیجار در مجلس همچنین از وزیر راه خواستار آسفالته کردن جاده‌های روستایی این شهرستان و از وزیر نیرو خواستار رفع کمبود آب در شهرها و روستاهای بیجار شد.

بیاتیان همچنین از وزیر کشور درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر استان‌دار کردستان با لحاظ بیانیه 10 ماده‌ای اقوام انتخاب شود.

در ادامه کریمیان نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی طی تذکر به وزرای دفاع و کشور گفت: متأسفانه 8 سال از جنگ تحمیلی می‌گذرد و شهدای زیادی در این راه تقدیم شده است اما پس از 34 سال افراد بی دفاع مریوان براثر انفجار مین کشته و مصدوم می‌شوند و عیدانه 7 کودک روستایی معصوم در عید قربان مین‌هایی بود که در پادگان متروکه‌ای که وزرای کشور و دفاع مدعی پاکسازی آن هستند، بود لذا ضروری است که کمیسیون امنیت ملی مجلس در این موضوع ورود پیدا کند.

وی در تذکر به وزیر کشاورزی اظهار داشت: چرا سریال آتش‌سوزی جنگل‌ها در مریوان و سراوان پایان نمی‌یابد.

در خاتمه امیری نمیانده مردم کهنوج در تذکر شفاهی در صحن علنی خواستار توجه وزرات آموزش و پرورش به مدارس جنوب استان کرمان شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه سال 93 توجهی به راه‌های روستایی، آب آشامیدنی و مدرسه‌سازی در مناطق محروم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس