کد خبر 257502
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

روزنامه المصري اليوم مصر در گزارشي از افزايش رسوايي اخلاقي ميان افسران عالي ارتش آمريکا خبر داد و نوشت به موازات افزايش رسوايي اخلاقي و رفتاري افسران، صدور احکام مختلف قضايي و اداري عليه آنان افزايش يافته و روند نظارت بر افسران عالي تقويت شده است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است در گذشته مخفي نگهداشتن برخي از تخلفات ساده تر بود اما در عصر اطلاعات اين کار دشوار شده است به همين منظور مجازات افسران متخلف بيش از گذشته به چشم مي آيد.

يکي از افسران عالي در آمريکا مي گويد:در حال حاضر حاشيه براي مانور کم شده است زيرا افسران زير ذره بين قرار دارند.

هفته گذشته تيم گياردينا، دومين مقام عالي زرادخانه هسته اي آمريکا به دليل ارائه چک بي محل به يک کازينو در ايالت آيوا از کار برکنار شد.

دو روز پس از آن، ژنرال مايکل کري فرماندهي لشکر بيستم نيروي هوايي آمريکا که ماموريت زرادخانه موشک هاي قاره پيماي هسته اي را بر عهده دارد به دليل رفتار نامناسب و سلب اعتماد از مسئولان از کار برکنار شد و گفته مي شود رفتار نامناسب او به دليل مصرف بيش از حد مشروبات الکلي بوده است.

سال گذشته ژنرال کيب وورد از فرماندهان آمريکايي در آفريقا به علت انجام سفرهاي پرهزينه و اشرافي به کاهش درجه محکوم شد و ژنرال جفري سينکلر در ژانويه گذشته به اتهام وادار کردن ديگران به عمل شنيع لواط و برخي کارهاي ناشايست ديگر در دادگاه نظامي محکوم شد.

در ميان اين اتفاقات، آنچه بيش از هر چيز ديگري به چشم آمد اتهام ديويد پترائوس ژنرال بسيار معروف آمريکايي بود، هر چند اين ژنرال عالي رتبه مجازات نشد و تنها از او خواسته شد از سمت مديريت سي آي اي استعفا کند اما او اعتراف کرد خارج از چارچوب ازدواج رسمي، با زني که نويسنده زندگي نامه اوست رابطه داشته است.

ديويد بارنئو از ژنرال هاي بازنشسته ارتش آمريکا معتقد است مجازات افسران عالي تغيير نکرده است اما چون عصر عصر اطلاعات است خبر مجازات ها به سرعت منتشر مي شود ولي در گذشته اين مجازات ها در خفا اعمال مي شد و فرد خاطي يا برکنار يا به اجبار بازنشسته مي شد بدون اينکه اين خبر در رسانه ها بازتاب داشته باشد.
ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا که به دليل افزايش جرايم اخلاقي در ميان افسران عالي احساس نگراني مي کند خواستار بازنگري در روند آموزش افسران، تلاش براي افزايش فهم فرهنگي و تمرکز بيشتر به آموزش اصول اخلاقي و رفتاري به افسران شده است.
وي معتقد است: رفتار ناشايست افسران نتيجه دهها سال جنگ و همچنين هزينه هاي گزافي است که در ارتش مشاهده مي شود در نتيجه بايد به فکر بهبود شرايط رفتاري افسران باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس