کد خبر 257228
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به سخنان روحانی در دانشگاه تهران، گفت: دولتی که بر انبوهی از ذخایر طلا تکیه کرده و نیز هنگام تحویل صندوق توسعه ملی، آن را با بیش از ۵۰ میلیارد دلار موجودی تحویل گرفته‌‌اند، چگونه مدعی است خزانه‌اش خالی است؟

 به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 در ژنو، گفت: قرار بود مذاکرات در سطح وزرای خارجه صورت بگیرد. اوباما هم در نطق سازمان ملل و مکالمه تلفنی با آقای روحانی گفته بود به جان کری دستور دادم به طور جدی مذاکرات را پیگیری کند. اولین ابهام آن‌ها است چه شد مذاکرات در سطح معاونین و وزرا فرو کاهیده شد و طرح پیشنهادی دولت به صورت محرمانه به ژنو رفت.

وی افزود: طرف مذاکره کننده پس از مذاکرات تصریح دارد که هیچ امتیازی به ایران نداده و نمی‌دهد و در عوض از چهارچوب طرح ایران اظهار رضایت کرده‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: مقامات 1+5 حرف‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند بی آنکه یک گام به جلو بردارند و می‌گویند گام اول را ایران باید بردارد، در حالی که ما به اندازه کافی گام برداشته‌ایم و اعتمادسازی هم کرده‌ایم. حالا نوبت آن‌هاست که تحریم‌های ظالمانه را که ملت ایران را هدف قرار داده است بردارند. حال آن‌که تا کنون در خصوص نرمش ایران فقط یک مشت حرف تحویل داده‌اند و یک گام عملی هم برنداشته‌اند.

حبیبی تصریح کرد: نرمش در مذاکرات باید یک «تاکتیک» برای رسیدن به اهداف حق‌طلبانه ملت ایران باشد. اگر دشمن آن را «استراتژی» ترجمه کند رفتار گذشته خود را تکرار خواهد کرد و بدون شک با  سد مقاومت ملت ایران روبرو خواهد شد. لذا ما منتظر نتیجه مذاکرات هستیم و امیدواریم دولت از حق مردم به هیچ وجه کوتاه نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توهین نعیمه اشراقی در فیس بوک به همسران شهدا و نیز نسبت دادن مواضع تحریف آمیز به امام(ره) اشاره کرد وگفت : جریانی در کشور وجود دارد که می‌خواهد محکمات امام(ره) را به متشابهات تبدیل کند. مؤسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی(ره) باید این جریان را رصد کند و از مواضع صریح و قاطع بنیانگذار جمهوری اسلامی دفاع کند. به نظر ما این مؤسسه مزبور در جریانات چند روزه اخیر موضع دوپهلو گرفته است.

دبیرکل حزب موتلفه افزود: مؤسسه نشر آثار امام(ره) نباید به خاطر رفاقت و یا قوم و خویشی از خطاهایی که صورت می‌گیرد چشم‌پوشی کند. بر اساس قانون مسئولیت پاسداری از اندیشه حضرت امام(ره) وظیفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) است و به همین دلیل از دولت بودجه می‌گیرد.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در دانشگاه تهران، اظهار داشت: برخی مطالبی که در دانشگاه تهران گفته شد واقعی به نظر نمی‌رسد.

وی افزود: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم که از این پس راجع به اقتصاد کشور و بودجه کل کشور و مطالب مرتبط دقیق‌تر حرف بزند و از مشاورین کارشناس اقتصادی استفاده کند. خزانه کشور در هیچ زمانی پس از انقلاب حتی در اوج خسارتهای جنگ خالی نبوده است و خالی هم انشاءالله نخواهد بود.

دبیرکل حزب موتلفه تاکید کرد: دولتی که اکنون بر انبوهی از ذخایر طلا در بانک مرکزی تکیه کرده و نیز هنگام تحویل صندوق توسعه ملی آن را با بیش از 50 میلیارد دلار موجودی تحویل گرفته‌‌اند، چگونه می‌تواند مدعی باشد خزانه‌اش خالی است. درآمد عمومی کشور مطابق پیش بینی‌های بودجه در شش ماهه اول تحقق یافته و در  شش ماهه دوم هم انشاءالله تحقق خواهد یافت.

حبیبی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره روز عید غدیر افزود: غدیر محور وحدت امت اسلامی است. امت اسلام با قرآن بدون عترت نمی‌تواند زیر یک پرچم واحد علیه کفار، منافقین و دشمنان اسلام متحد شود. ائمه معصومین و به ویژه علی بن ابی طالب(ع) محور اصلی همگرایی فِرق دنیای اسلام هستند و می‌توان با چنگ زدن به ریسمان محکم قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) آتش اختلاف و تفرقه را در بین امت اسلام خاموش کرد.

وی همچنین با اشاره به جریان انحرافی وهابیت و سلفی‌گری خاطر نشان کرد: خاستگاه جریان وهابیت و جریان تکفیری عربستان است. روحانیون فاسد وهابی با تحریف تاریخ اسلام و آمیزه‌های پیامبر(ص) طبل تفرقه در دنیای اسلام را به صدا در آورده‌اند و نمونه‌اش چاپ و توزیع چند میلیون کتاب ضد شیعه در حج امسال است .باید صدای این طبل را که در رسانه‌های صهیونیستی به گوش می‌رسد، خاموش کرد.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام حج امسال فرمودند؛ هر عملی که موجب برافروختن آتش اختلاف شود حرام شرعی است و باید ازآن پرهیز کرد. امیدوارم همه فِرق اسلامی به این امر توجه کنند و از واگرایی به نفع دشمن پرهیز نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس